Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    norsk på norsk



    Ikke med dette coveret, men den oransje utgaven med en hånd og "maskiner i nirvana" gjentatt 6-7 ganger.. Noen som vet noe om denne utgaven? ???


    Får se om jeg ikke fisker frem en Jokke-skive etterhvert.....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Måtte høre denne igjen:

    The Sound - "Total Recall"
    [video]L3jmdIQfpZ8[/video]

    og denne--

    The Sound - Winning
    [video]HhkOmUlgFwg[/video]
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Eric Clapton and Steve Winwood Live from Madison Square Garden
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    'total recall' med The Sound er en av mine all-time favorittlåter.den var alltid med på mine mixtapes den gang vi drev på med det.albumet den er hentet fra ('heads and hearts') er en av mine mest slitte lp'er.

    mvh. s,
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    ErosLoveking skrev:
    Den plata er knall ! Det må være dagens, om ikke månedens, kjøp for min del. Jeg har sagt det mange ganger i januar, og det er jo et godt tegn, men den der satt som et skudd.
    Nå er det kaffe og husflid fra Elvran for å bekjempe tyngden av å fordøye middagen og beinhard fyring i ovnen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ei skive som er nesten like gammel som forholdet til Lovequeen. Minner meg også om min første kåk på 36 kvm. i Tigerstaden. Ting har skjedd siden det for å si det sånn. :D

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    mikefish skrev:
    'total recall' med The Sound er en av mine all-time favorittlåter.den var alltid med på mine mixtapes den gang vi drev på med det.albumet den er hentet fra ('heads and hearts') er en av mine mest slitte lp'er.

    mvh. s,
    Ja fin låt. Minner meg egentlig litt om denne på et vis.

    XTC: Making Plans for Nigel
    [video]0C6bVckO_CM[/video]
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    George Shearing Quintet With Nancy Wilson - The Swingin's Mutual!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Skulle egentlig være flink gutt og stable vinyl inn i hyllene, men det ble brått avbrutt da jeg bladde forbi denne

    Da denne kom i 06 var jeg mildt sagt spent, likte veldig godt det han gjorde med Lost Sounds og Reatards. Jeg ble ikke skuffet. Rett og slett dritt at han ikke fikk være her lenger.

    http://open.spotify.com/album/0t1F4EVgmpWJ4AZmWUbSIK
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gjestemedlem skrev:
    Måtte høre denne igjen:

    The Sound - "Total Recall"
    [video]L3jmdIQfpZ8[/video]
    The Sound er bare glimrende og Shock of Daylight EP'en setter jeg høyest. Heldigvis har jeg den på vinyl...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Stiff Little Fingers - Gotta Gettaway
    [video]aV5eKr4uorg[/video]


    Stiff Little Fingers - Silver Lining (denne er bra!)
    [video]d5W7XLOcvM4[/video]


    Stiff Little Fingers "Tin Soldiers"
    [video]0QQJBvIcl-0[/video]
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Er det bare meg som krysser fingrene beinhardt for at Gjestemedlem sporter selvportrett, og er strålende fornøyd fordi han ser akkurat slik ut som jeg tenkte meg ?

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Den Cohen skiva pushet Pål Angelskår på meg mens han jobbet litt til og fra i platebaren for mange herrens år siden, jeg var meget skeptisk(les ung og dum,) men ble hellig overbevist om at Cohen var genial. For et debutalbum da gitt !
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Roberten skrev:
    Er det bare meg som krysser fingrene beinhardt for at Gjestemedlem sporter selvportrett, og er strålende fornøyd fordi han ser akkurat slik ut som jeg tenkte meg ?
    Jepps, tatt for noen uker siden.

    I mellomtiden har jeg funnet denne godbiten:

    District Six - Seven and Seven Is
    [video]stMGlc4reXc[/video]
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Vakkert, det eneste som mangler nå er at du er Stril, da er lørdagen perfekt :D

    Knalltøff låt ! Nå er det helt på sin plass at Eros dukker opp fra skyggene og forteller oss hvilken sampler vi bør skaffe oss for å få den og mange andre like kule sanger. Gjerne ispedd litt trivia om et plateselskap de var på en gang i tiden eller noen de spillte sammen med ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Roberten skrev:
    Vakkert, det eneste som mangler nå er at du er Stril, da er lørdagen perfekt :D
    Født i Bergen men oppvokst på Askøy, så ikke det er vel et definisjonsspørsmål.

    Siste låt fra meg, for nå kan jeg ikke sitte her lenger. Øl og brettspill på programmet.


    Gonn - Blackout of Gretely
    [video]24TCxH7TwDo[/video]
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Gode ting, da definerer jeg for mitt eget forgodtbefinnende i kveld :)

    Oh, two for two på de siste youtubeklippene. Blackout Of Gretely er perfekt til å sparke i gang øltørsten ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Vakkert, det eneste som mangler nå er at du er Stril, da er lørdagen perfekt :D

    Knalltøff låt ! Nå er det helt på sin plass at Eros dukker opp fra skyggene og forteller oss hvilken sampler vi bør skaffe oss for å få den og mange andre like kule sanger. Gjerne ispedd litt trivia om et plateselskap de var på en gang i tiden eller noen de spillte sammen med ;D

    Morsomt, nå begynner det å dra seg til her.

    District Six er faktisk ikke utgitt i sin tid, og kun et samleplatefenomen. Takket være entusiastiske musikkarkeologer kommer den slags oss for øret nå idag.
    Har sjekket litt, og låta er bl.a annet å finne på Volume #4 i serien "Green Crystal Ties", typisk nok har jeg ikke dette volumet (mangler 3 ut av 10), utgitt av Cicadel.

    Mer kuriosa.
    Bandet er fra Michigan (topp 5 av delstater når det kommer til garagepunk). Fra samme stat, kom også bandet The Soulbenders fra, nærmere bestemt Grand Rapids. Disse ga ut to singler. Begge covre, den ene "Hey Joe" og den andre "7&7 is" (cover av Arthur Lee & Love seff.)
    Denne har jeg i samlinga (med bildecover), og er en aldri så liten coverfavoritt. Utrolig snappy, kjapp og punka versjon, ca minuttet raskere enn originalen. Noen som sa punk? ;D



    Gonn - Blackout at Greteley er en monsterlåt. Har stått på ønskelista siden jeg startet å samle singler. Dukker opp støtt og stadig, men bestandig i så dårlig stand. (gidder ikke betale $1000 for en dårlig VG-kopi)
    Gonn spiller jo fortsatt, og frontmann (og mannen bak plateselskapet de kom ut på : Emir) Craig Moore var faktisk i Norge for et par år siden sammen med The Fuzztones.


    Begynner tiden å bli moden for en egen tråd med hvorfor samle på den største artisten av dem alle, "Various Artists", og hvilke som er verdt å starte med. (har over 1000 titler selv ::) )
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Endelig fikk Professor Eros på seg legefrakken og steg ned blant oss vanlig dødelige.

    Og for noen låter du gir oss da mann, det er jo nesten så jeg griper epleboka og hopper og spretter litt rundt i stua :D

    Synes absolutt det er på høy tid med en tråd for Various Artists, dette herlige og produktive bandet som har gitt oss så mye. Eneste minuset er at de ikke turnerer så ofte, jeg har i hvert fall aldri klart å få sett de live.

    Dagens nerdespørsmål, siden jeg organiserer litt i hyllene, du har egen seksjon for Various Artists, sant ? Altså, ikke under 'V.'
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Endelig fikk Professor Eros på seg legefrakken og steg ned blant oss vanlig dødelige.

    Og for noen låter du gir oss da mann, det er jo nesten så jeg griper epleboka og hopper og spretter litt rundt i stua :D

    Synes absolutt det er på høy tid med en tråd for Various Artists, dette herlige og produktive bandet som har gitt oss så mye. Eneste minuset er at de ikke turnerer så ofte, jeg har i hvert fall aldri klart å få sett de live.

    Dagens nerdespørsmål, siden jeg organiserer litt i hyllene, du har egen seksjon for Various Artists, sant ? Altså, ikke under 'V.'
    Det siste først.
    Har fire CD-søyler (Benno) med plass til 180 hver når det er fullt. Er godt over 500 titler nå. (nærmere 600?) Det er fortsatt mer å gå på i plass.
    Til vinylen bruker jeg Ikea Expedit. Foreløpig er det satt av 8 hyller/kuber. Hver hylle tar vel ca 90 skiver, og det er tilnærmet fullt. Sliter med plassen,, så her må det taes noen tøffe grep. :-\


    Når det gjelder artisten Various, så er det vel på høy tid å starte en tråd med anbefalinger, og litt om hvorfor jeg holder denne bortimot høyest i samlinga. Verden er så mye mer enn "Absolute Music" eller "VG-kassetten". ::)


    Og ja, legefrakken har ikke vært i bruk siden før jul. På høy tid å ta den frem fra skapet. ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    ErosLoveking skrev:
    Det siste først.
    Har fire CD-søyler (Benno) med plass til 180 hver når det er fullt. Er godt over 500 titler nå. (nærmere 600?) Det er fortsatt mer å gå på i plass.
    Til vinylen bruker jeg Ikea Expedit. Foreløpig er det satt av 8 hyller/kuber. Hver hylle tar vel ca 90 skiver, og det er tilnærmet fullt. Sliter med plassen,, så her må det taes noen tøffe grep. :-\


    Når det gjelder artisten Various, så er det vel på høy tid å starte en tråd med anbefalinger, og litt om hvorfor jeg holder denne bortimot høyest i samlinga. Verden er så mye mer enn "Absolute Music" eller "VG-kassetten". ::)


    Og ja, legefrakken har ikke vært i bruk siden før jul. På høy tid å ta den frem fra skapet. ;)
    Du er snart nødt til å bygge ut 'Kings Cave' skjønner jeg :D Bra det er flere som skiller Various Artists fra de regulære utgivelsene, å sortere de under 'V' blir så rotete og uoversiktlig.

    Ser frem til tråden, særlig siden jeg satser hardt på at et av de første innleggene starter omtrent slik;
    Nå skal jeg liste opp ti samlere du er nødt til å ha, og forklare deg hvorfor ;D
    Og det blir en fryd å få tatt begrepet tilbake fra Absolute McMusic For Kids
    og gi det den hederen det fortjener !

    Supermann har sin kappe, Obelix har Idefix, Batman(Adam West,) sitt belte, du har LegeFrakken. Slik skal det være.

    Jippi for rock !

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den hørte jeg også i dag. Knut'n burde holde kjeft og spille, men plata er fin ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Han kunne jo fått Sven Zetterberg til å synge. Da hadde alt blitt riktig, ahem, bortsett fra engelsken.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn