Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Wright skrev:
    Roberten skrev:
    Det har du selvfølgelig helt rett i, Fingern ! Ikke la noen lure deg til å tro noe annet, men det har seg slik at denne også er verdens beste:

Ganske snedig egentlig, at to plater er verdens beste. Men så er det også milevis ned til neste skive på listen.
    Nå har jeg ikke kommet gjennom hele albumet ennå, men hvordan i alle dager har jeg klart å gå glipp av dette albumet? Et halvt minutt inn i første sang gikk jeg bort og hentet en flaske whisky, dette albumet må nytes her og nå. Dette reddet kvelden min, om ikke uka eller måneden.
    Men aller kjæreste Wright, hadde jeg visst om uføret du befant deg i ville jeg selvsagt varslet om In The Aeroplane Over The Sea for lenge siden. Det ville sannsynligvis vært den første tingen jeg gjorde her på sentralen. Jeg beklager at jeg har sviktet så totalt.
    Nyt det, det blir bare bedre og bedre utover. Og det er virkelig et album som nytes best på vinyl. Kan kjøpes fra www.mergerecords.com for sympatisk $17.98.
    God fornøyelse ! :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Dette blir siste i kveld inspirert av honningmelonhodet ;D
    spotify:album:7myOX1aVACQg3tnm62U6SI

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Roberten skrev:
    Wright skrev:
    Roberten skrev:
    Det har du selvfølgelig helt rett i, Fingern ! Ikke la noen lure deg til å tro noe annet, men det har seg slik at denne også er verdens beste:

Ganske snedig egentlig, at to plater er verdens beste. Men så er det også milevis ned til neste skive på listen.
    Nå har jeg ikke kommet gjennom hele albumet ennå, men hvordan i alle dager har jeg klart å gå glipp av dette albumet? Et halvt minutt inn i første sang gikk jeg bort og hentet en flaske whisky, dette albumet må nytes her og nå. Dette reddet kvelden min, om ikke uka eller måneden.
    Men aller kjæreste Wright, hadde jeg visst om uføret du befant deg i ville jeg selvsagt varslet om In The Aeroplane Over The Sea for lenge siden. Det ville sannsynligvis vært den første tingen jeg gjorde her på sentralen. Jeg beklager at jeg har sviktet så totalt.
    Nyt det, det blir bare bedre og bedre utover. Og det er virkelig et album som nytes best på vinyl. Kan kjøpes fra www.mergerecords.com for sympatisk $17.98.
    Ellers er den vel alltid tilgjengelig på Big Dipper, om den skal skaffes umiddelbart.

U

utgatt60135

Gjest
    En annen "best" plate fikk en ny gjennomgang tidligere i kveld. Den taper seg aldri. 8). Alle burde høre den (trenger litt tid)! Svært bra plate.

Har begynt på en annen "best" plate, men spørs om jeg rekker alt før senga.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Roberten skrev:
    Takk, takk – den er på vei. Dette blir bra!

(Takk for tipset om Big Dipper Brasse, men bor dessverre i feil by.)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Wright skrev:
    Roberten skrev:
    Takk, takk – den er på vei. Dette blir bra!

(Takk for tipset om Big Dipper Brasse, men bor dessverre i feil by.)
    Dette kommer til å bli veldig bra, Brasse. Albumet er så gjennomført fantastisk at det er vanskelig å forholde seg til.

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg går igjennom samtlige studioalbum til U2 kronologisk og gir dem karakter. Lenge siden jeg har hørt på U2 og endel av dem har jeg hørt lite på. Hvordan holder de seg i dag? Temmelig lett gjennomgang så gidder ikke å "anmelde" de.

Først er da Boy;

Skjemmes litt av dårlig lyd, men synes dette var temmelig mediocre. Helt greit, men ikke noe mer. Ga meg lite.

4,5/10

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jeg er på hat, en kompis er på elsk. Sånn har det alltid vært og kommer alltid til å være.
    Fordommene mine er forutinntatt, har aldri gitt U2 en sjanse.

U

utgatt60135

Gjest

October trodde jeg var en av U2´s dårligste plater, men fikk meg en overraskelse. Denne plata har jeg aldri hatt. Her har de funnet sitt sound og det er endel bra låter på denne. Mye mer interessant enn debuten synes jeg. Men så detter den litt halveis. Ujevn plate alså så da blir det litt vanskeligere med rett karakter. Men holder til;

6/10

Men nå må jeg på jobb :-\ ...

U

utgatt60135

Gjest
    Brasse skrev:
    Jeg er på hat, en kompis er på elsk. Sånn har det alltid vært og kommer alltid til å være.
    Fordommene mine er forutinntatt, har aldri gitt U2 en sjanse.
    Problemet kommer når media/industrien hauser opp band noe voldsomt. Da får vi fort en splittelse og overdrivelser fra begge sider. U2 er ikke så dårlige som haterne vil ha det til og ikke så fantastisk som elskerne vil ha det til. Det har vært min mening, men får se om denne gjennomgangen endrer noe.

U

utgatt60135

Gjest
    Den platen har iallefall ikke U2 nådd opp til, Brasse. Knallbra, ikke sant?

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    du må ha i tankene hvor tøfft albumet 'boy' var for de som hørte det for 30 år siden.har den selvsagt på vinyl.det er ikke så heftig å høre den i dag,men låta 'i will follow' er bra.

mvh. s,

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jeg digger den! Dark Center Of The Universe er et knallspor!
    Har en liste med 35 album anbefalt av Roberten, høy kvalitet tvers igjennom. Fint med retningslinjer - selv for musikksmak! ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jada, jeg er altspisende av musikk og utrykk....
    Morgenen/formiddagen i dag ble brukt på å høre gjennom Rupert Holmes platene mine.
    Denne lett slentrende og melodiøse stilen i "Steely Dan gaten" (spes. Partners in Crime) gjør meg avslappet (viktig å koble ut noen av tekstene her- dog hederlige unntak finnes) og lyssten på å jobbe mens jeg hører på musikk. Musikken til Holmes tar meg tilbake til klangene, rytmene, klærne, luktene etc fra min ungdom.

Om noen har ett pent eksemplar av plata Widescreen fra 1974 og intr. i å selge den- blir jeg veldig glad for en PM.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Brasse skrev:
    Word to your mother. Hele veien opp til Tromsø.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Brasse skrev:
    Jeg digger den! Dark Center Of The Universe er et knallspor!
    Har en liste med 35 album anbefalt av Roberten, høy kvalitet tvers igjennom. Fint med retningslinjer - selv for musikksmak! ;D
    Took a lot of work to be the ass I am, but I'm really damn sure that anyone can, equally, easily, fuck you over.
    Jo da.

Den skal selvfølgelig være på vinyl og coveret skal se slik ut

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn