Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest
    The Soft Pack

Veldig godt fornøyd med begge disse kjøpene. Vel verd pengene :).

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Sandy Dennys siste med Fairport:

"White dress" er Sandy Denny på sitt beste. Får nesten tårer i øynene når jeg hører slikt.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.835
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Tocatta syphoni 5 av Vidor, 1979 innpillingen fra god our father katedralen......... på vinyl seff ;)...... med bass ned i under 20hz........ hele huset er med på "dansen" ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Fikk du plukket med deg Navigators i dag, Eros ? Eller skal vi ta overlevering i morgen ?

Har du forresten lagt merke til hvor fint det er å la en middag på brun bule skli over i ølfylla og så gå hjem og høre på råkk ? ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Fikk du plukket med deg Navigators i dag, Eros ? Eller skal vi ta overlevering i morgen ?

Har du forresten lagt merke til hvor fint det er å la en middag på brun bule skli over i ølfylla og så gå hjem og høre på råkk ? ;)
    Tomt for Navigators på platebaren.
    Kanskje imorgen? Min frilansende sambo jobbet fra morgen til sen kveld idag. Vet aldri hvilke telefoner som tikker inn.

Brun bule, øl og råkk, høres ut som en velkjent oppskrift. :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Herlig var det :D Eneste minuset er at jeg kun fikk malt ett strøk på det som burde fått to strøk i dag, men jeg satser på at Prøysen har rett og gir meg en dag i morgen også.

Ok, da gir jeg deg et pip når jeg er på vei ned til løvens hule i morgen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Kent sine samlere er mer enn tidvis forbannet bra, spør du meg. ;)
    Absolutt, en kongelabel for all del, men det eg mente var at ikkje alle 20 kuttene er like sinnsykt bra som "I never loved a woman (the way I love you)" :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Kent sine samlere er mer enn tidvis forbannet bra, spør du meg. ;)
    Absolutt, en kongelabel for all del, men det eg mente var at ikkje alle 20 kuttene er like sinnsykt bra som "I never loved a woman (the way I love you)" :)
    en "sårt" bra låt endeed.
    sårt som i hjerte og smerte, bare som store soulartister får det til.

Skjønner jeg må ta en liten oppdatering på Kent-samlinga og fylle hull. Har en rundt 30 titler, og det er ikke mye.
    Synd diskografien er så uoversiktlig.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    @fingern Woggles, er et av de morsomste livebanda. Synd for dere som ikke fikk med seg konserten på Caven i høst. Bandet var kjempefornøyde med Norges-oppholdet, så reprise er så langt fra umulig. :D

@jowil. Slo-Mo er jo ingen dårlig formiddagsplate. Lei av Navigators allerede? Venter spent til jeg får vinylen.

Vært oppe siden 05.00, og ikke hørt ei skive ennå. :-\

Får starte med denne godknall skiva.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    @fingern Woggles, er et av de morsomste livebanda. Synd for dere som ikke fikk med seg konserten på Caven i høst. Bandet var kjempefornøyde med Norges-oppholdet, så reprise er så langt fra umulig. :D

@jowil. Slo-Mo er jo ingen dårlig formiddagsplate. Lei av Navigators allerede? Venter spent til jeg får vinylen.

Vært oppe siden 05.00, og ikke hørt ei skive ennå. :-\

Får starte med denne godknall skiva.
    Compulsive Gamblers er nydelige ting ja :)

Når det gjelder KENT, så er det jo nokså oversiktlig egentlig her.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    joda er kjent med lista der, den er for uoversiktlig etter min smak, men klart bedre enn hvordan sidene var før. (nesten ingen info i det hele tatt)

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    ErosLoveking skrev:
    Lei av Navigators allerede?
    Neida, den kommer nok til å vokse mer på meg, men det er noe uforløst over det. Litt av snerren og gutsen fra tidligere er borte, mulig at det bare skyldes en bedre produksjon. Men jøsses, det er en kanonplate. :) Blir nok superknall musikk på festivalene utover sommeren, dette.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Det kan ha vært gårsdagens alkholinntak, det kan ha vært min iboende evne til å krisemaksimere, men dette var det jeg leste
    ErosLoveking skrev:
    Skjønner jeg må ta en liten oppdatering på Kent-samlinga og fylle hull.
    og fikk med ett en skrekkelig visjon av Eros som fan av et band som klarer å synge om at de ikke får på seg sine blå jeans. Huttetu.

Etter å ha pustet i en papirpose og tenkt på mitt happy place fikk jeg stokket øynene nok til å få med meg hele setningen. Gudskjelov.

Også hører jeg på The Kinks. Slikt seg hør og bør.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    ;D

frykt ei, selv om de fleste svenskeKent-skivene er å finne på leirdueformat, noe som er Lovequeens fortjeneste...... ::)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    ErosLoveking skrev:
    ;D

frykt ei, selv om de fleste svenskeKent-skivene er å finne på leirdueformat, noe som er Lovequeens fortjeneste...... ::)
    Takk og lov. Og takk til dere begge for tips om labelen Kent, spotify skal gi meg ting derfra i løpet av dagen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Compulsive Gamblers var en god start på dagen.
    Formiddagens tema blir noe så enkelt som bokstaven C

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    store ord, store ord. :eek:
    Skiva er et must, og bandet er bare helt fantastisk, men Strollers "Falling Right Down" er en holy grail.

nå blir Roberten helt fortvila og tenker, "den Maharajas skiva bare må jeg ha.... nå!"
    og det har han helt rett i. ;) ;) ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    ErosLoveking skrev:
    nå blir Roberten helt fortvila og tenker, "den Maharajas skiva bare må jeg ha.... nå!"
    ;D Du kjenner meg altfor godt, Eros ;D Den knallet i gang på spotify så fort townes mente den var bedre enn 'Falling Right Down,' og horre heite du så bra den er. Men bedre enn Strollers ? Det må jeg i tenkeboksen for å ta stilling til.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    ;D Du kjenner meg altfor godt, Eros ;D Den knallet i gang på spotify så fort townes mente den var bedre enn 'Falling Right Down,' og horre heite du så bra den er. Men bedre enn Strollers ? Det må jeg i tenkeboksen for å ta stilling til.
    Vel, det med bedre enn "Falling right down", var kanskje litt drygt. Den er jo bare utrolig fantastisk! Uansett, Lilja har en glimrende stemme, og unrelated statements er jo bare en eneste lang hitparade :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Uansett er det ingen tvil om Mathias Lilja´s genialitet og forståelse for kvalitet (vokalist/frontfigur i begge band Eros.anm). Samt min venn Ollie´s teft for gode band på labelen Low Impact Records.

"Hitparade" er et godt begrep. Disse skivene burde solgt i tihundretusentalls hvis verden var rettferdig og folk forstod noe som helst, men som oftest er det jo ikke sånn.

Lader nå med en annen høydare av et rockealbum.
    Vi teller ned ikke sant Roberten?

Det rykker kraftig i ølarma....................

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Townes skrev:
    Vel, det med bedre enn "Falling right down", var kanskje litt drygt. Den er jo bare utrolig fantastisk! Uansett, Lilja har en glimrende stemme, og unrelated statements er jo bare en eneste lang hitparade :)
    8 spor ut i 'Unrelated Statements' støtter jeg deg helhjertet i det utsagnet.
    Og selv om jeg har nervøse rykninger og sortmaler tilværelsen fordi det finnes en så bra skive som jeg ikke har på vinyl, så er det jo drøyt herlig at det fortsatt finnes tonnevis med knallmusikk som jeg ikke har hørt enda.

Teller så absolutt ned til Cynics, det gleder jeg meg rett og slett sinnsykt mye til.
    Takk og lov at jeg fikk brukt ølarmen i går, for Maharajas gir også sterkt ølsug.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    ErosLoveking skrev:
    har du ikke "repeat" på ølarma? ;) ;) ;)
    Hehe, jo så absolutt. Ser for meg lunsj rundt 14.00 på en av thaivietkinajapanbulene i teigen til platebaren. Man skal ikke se bort fra at det blir en halv en eller to ;)

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Jøss, er den på Spotify nå? Leita etter den i begynnelsen av januar uten resultater, må sette den på nå. Om den er i nærheten av Falling Right Down! havner den først i køa (om den er tilgjengelig) i min nylig påbegynte vinylhamstring.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    jowil skrev:
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Jøss, er den på Spotify nå? Leita etter den i begynnelsen av januar uten resultater, må sette den på nå. Om den er i nærheten av Falling Right Down! havner den først i køa (om den er tilgjengelig) i min nylig påbegynte vinylhamstring.
    Den er nok long gone (faktisk på cd også nå). De Low impact tinga går fort oop virker det som. Og ser heller ikkje ut til å bli trykket opp igjen :(

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn