Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Er denne noe bra? Antar "self inflicted..." under avataren din er en gbv referanse? :)
    Et av mine all time favorite bands, men datt virkelig av lasset der gitt. Siste semi-decente plata som helhet er vel isolation drills.
    Jeg kubbet av på soafen før den var ferdig, så det tør jeg nesten ikke uttale meg om på stående fot.
    Syns faktisk at 'Earthquake Glue' har noe for seg, det er skiva han burde pensjonert GbV med.

'Robert Pollard Is Off To Business' og 'Elephant Jokes' synes jeg du skal høre dersom du har trenger en reintroduksjon. 'Planets Are Blasted' med Boston Spaceships er også bra.

Det har alltid vært min hellige overbevisning at dersom han hadde begrenset seg til 15-20 lp'er istedet for 100 hadde han vært schwær. Men kvalitetskontroll har aldri vært hans sterke side.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig med soul for nå. Et glimrende album, forøvrig. Takk for tipset. Litt mer rocka kommersialisme er klar til å spilles fra HDD, The Ting Tings. Har ikke hatt tid til å lytte gjennom albumet (We Started Nothing) enda. Tenker å ha det i bakgrunnen mens jeg dusjer... ;D

Nå er det på tide å bli ren etter en arbeidsdag iført joggebukse og tøfler... ;D

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Tubesnake skrev:
    Denne.

Hvorfor i svarte heite hule he#¤&e må man vente i nesten 32 år før man utgir slike skatter som dette?
    Vet ikke hvorfor du måtte vente så lenge på denne, men min 7" vinylversjon av denne fulgte med Armed Forces albumet jeg kjøpte i 1979 ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Finfint Eros :) Husker første gang eg hørte dbt, fullstendig hakaslepp. Southern rock opera var første plata eg hørte, og var mer eller mindre "frelst" på stedet.

Desverre har forkmurven vært litt synkende siden mesterstykket the dirty south, men fortsatt slår de det meste. Blir spenndene å se om to uker når the big to do lander i postkassa. I super duper ultra mega giga feitaboogie deulxe utgave.

Starter dagen med det som for meg er fjorårets suverent beste skive:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Argh, nesten så jeg må marsjere meg selv i skammekroken for at ikke jeg også plukket med meg et ex av 'Southern Rock Opera' i går. Jeg har også ustyrtelig lyst på feitaboogie deluxe utgave.

Ai, Townes, det albumet er gjennomført bra ! Fortsetter du slik kommer jeg til å mistenke deg til å være fra Trivelsfylket.

Seasick Steve - Doghouse Blues prøver å overbevise meg om at kontoret er et riktig sted å være på denne tiden av døgnet. Jeg har mine tvil.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ahh, strålende Elvis plate :) Forstår ikkje at denne ofte får masse tyn. God's comic aleine er jo verdt prisen av plata.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    @Eros, jeg har sagt det tidligere i uka, og jeg sier det gjerne igjen, noen trenger en øl ;)
    Alternativt, jeg ser du er i ferd med å teste repeat funksjonen på ølarmen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    trenger egentlig en øl eller ti etter siste natt ja. Heldigvis sovnet jeg på sofaen et par timer i går kveld, for siden 2 i natt har det meste dreid som junior og spysjuke. :-\

Nå har han sovet 3 timer, og jeg har benyttet meg av tiden til klesvask og skiver.
    Får se hva ettermiddagen bringer. (Noe på tapetet?)

Den dagen jeg ligger på dødsleiet og skal sette opp en liste over mitt livs topp 10 band, da kommer jeg ikke utenom Reigning Sound.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Usja, det hørtes ut som en litt for begivenhetsrik natt :( Og det er alltid ekstra ugreit når de små er syke. Vi får håpe at han er over den verste kneika nå.

Jeg skal male en halv kvadratmeter signalrødt. Sove 30 minutter. Ellers er tapetet helt tomt, så det er bare å hoie om du trenger en kald en :) Leiligheten min er full av klær som henger til tørk og en gang full av vedsekker som burde vært lempet inn i diverse boder.
    Dette har jeg håp om å løse på best mulig måte, nemlig å gå herfra etter å ha gjort det aller nødvendigste og heller ta det i morgen.

EDIT: siden jeg aldri har sett den Reigning Sound lp'en velger å late som om jeg ikke så at du nevnte bandet. Forhåpentligvis redder det meg fra å brekke ebay i to for å finne den.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Den dagen jeg ligger på dødsleiet og skal sette opp en liste over mitt livs topp 10 band, da kommer jeg ikke utenom Reigning Sound.
    Venter fortsett på din topp 10 album jeg ... ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Det går vel over, håper han er piggere etter å ha fått sovet endel.

Nå skal du ikke pådra deg hjerteinfarkt i ren irritasjon over at du ikke har akkurat den Reigning Sound skiva. Er andre titler å starte med, men når jeg verdsetter et band så høyt som RS, kjøper jeg selvsagt alt jeg kommer over.

Ohoi hvor det går. Nå snakker vi..............

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Venter fortsett på din topp 10 album jeg ... ::)
    er så vanskelig, har for mange hjertebarn. Hva med topp 500 eller noe sånt? Uten for mye vektlegging på plassering, men mer type "500 album du må kjøpe før du dør" aktig.......

så mye jobb, så mye jobb. ::)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    'Too Much Guitar' er go'knall ! Selv om jeg tror at min personlige favoritt er 'Timebomb High School.'
    Du har selvfølgelig soloskiva til Greg ? Nå er jo det noe ganske annet enn Reigning Sound, men like fullt bra album.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    du mener "Live at Circle A"?. Nei den har jeg ikke, hvorfor måtte du minne meg på det. :-X :( ;)

Mannen er et stort talent og har hatt fingrene borti mye, og jeg kan trygt si at jeg har ganske mye i min egen samling, men ikke akkurat den nei........

men snart, engang, om ikke alt for lenge. 1 uke, 1 mnd et halvt år. ??
    Morsomt å samle på skiver, spesielt når det er så bra musikk. :D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    ErosLoveking skrev:
    du mener "Live at Circle A"?. Nei den har jeg ikke, hvorfor måtte du minne meg på det. :-X :( ;)

Mannen er et stort talent og har hatt fingrene borti mye, og jeg kan trygt si at jeg har ganske mye i min egen samling, men ikke akkurat den nei........

men snart, engang, om ikke alt for lenge. 1 uke, 1 mnd et halvt år. ??
    Morsomt å samle på skiver, spesielt når det er så bra musikk. :D
    Akkurat den jeg mener ja :)
    Utvilsomt en utrolig dyktig fyr, ingen snakk om saken.
    Å samle på skiver med bra musikk er noe av det artigste som finnes, det er helt sikkert ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Å samle på skiver med bra musikk er noe av det artigste som finnes, det er helt sikkert ;D
    Prøv å fortelle det til min bedre halvdel...

Har hatt denne på repeat noen timer nå:

Og om jeg noen gang får en pistol mot hodet og må liste mine topp 10 band, tror eg sannelig eg kunne funnet på å nevne Long Ryders. Klarer aldri å gå lei den gjengen.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn