Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Det nærmer seg dommedag (skal anmelde denne i Album stafett tråden til uken).

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.663
    God morgen!

Startet dagen med denne:

og nå er jeg halvveis i denne:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Archers Of Loaf - Icky Mettle. Burde egentlig tatt en dag og bare hørt på fantastiske debutalbum.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Startet dagen tidlig (ca. 0500)
    Par runder hver med Navigators og Johny Cash VI

Videre noen greier jeg ikke finner på nettet.

Iggy Pop - Primevil vol#2 (Happy Porpack Prod.)

Iggy Pop - Primevil vol#3 (Happy Porpack Prod.)

The Monacles - same (Arcania International)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Først og fremst, det er da altfor tidlig.

Vad tycks om Navigators ?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Tidlig, men sånn er livet. ::)

Både Navigators og Cash gikk rett hjem. :D

Og så må jeg beskjemmet innrømme et dobbelkjøp igår. :-[ :-[ :-[
    Hvordan klarer jeg å glemme at jeg allerede hadde en vinylutgave av det beste norske albumet ifjor? tsk tsk.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Ja, jeg blir mer og mer glad i Navigators. Countrydesprock har sine sider.

http://delicious-monster.com/ er alt jeg har å si om ufrivillige dobbeltkjøp ;)

+ at akkkurat denne bommen kan skyldes #316/300.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:

Hvordan klarer jeg å glemme at jeg allerede hadde en vinylutgave av det beste norske albumet ifjor? tsk tsk.
    Ka er det beste norske albumet i fjor da?

Eg syns faktisk Stein Torleif Bjella :), men er nok en haug eg ikkje har hørt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Det siste du nevner med #316/300 må helt klart hatt en enorm innvirkning på dømmekraft og husk der og da.
    Sitter fortsatt i må jeg innrømme.

Nå er det ca 28 minutter til minikonsert i platebaren. God unnskyldning for å bytte dobbelkjøpet er det ikke?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:

Bjella har jeg faktisk ikke hørt, så der stiller jeg temmelig blank. Men om 25 minutter blir det anledning til å høre mannen live på Big Dipper.

så du skal ikke se bort ifra et bytte av Deleted Waveform Gatherings til fordel for et Bjella-album. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Townes skrev:

Deleted Waveform Gathering - 'Ghost, She Said.' Bjella på en meget sterk andreplass. Særlig siden han var et helt ubeskrevet blad for min del.

Minikonserten er en veldig god anledning til å bytte dubletten ja. I min sorg over 316/300 og at jeg fant ut at jeg måtte høre gjennom resten av Teenage Shutdown platene ble det plutselig nødvendig å drikke en mengde Gin Bitter i går. Jeg rekker med andre ord ikke platebaren på 23 minutter :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Teenage Shutdown kombinert med Gin gir rikelig med trøst.

Var volum #5 "Nobody to Love" blant de du kjøpte?
    På side 2 er en av de singlene jeg ønsker meg mest, Paragons - "Abba"

på tide å komme seg avgårde.........

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Var det ikkje planlagt 30 volum her???
    Er vel volum 10 eller noe som har den "I've been thinking" låta. Paul Bearer & the hearsemen eller noe sånt, gidder ikkje sjekke no. Det er bortimot den ultimtate garagelåta :D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    O...husker ikke i farten. Men så fort jeg klarer å knekke meg opp av sofaen skal jeg sjekke, og lytte :)

Jupp, du får gi rapport om konserten her etterpå !

Spotify overrasket meg litt nå med å ha Afrirampos 'Kore Ga Mayaku Da' tilgjengelig !
    Garagepunkelektrostøydoowhoprock som bare to japanske piker kan levere. Ble kjapt signet av John Zorn, så strengt nok til tider. Åpningssporet er galskap i 13 minutter. Sarte sjeler anbefales mao å starte med spor 2 :) Men, liker du Melt Banana, Boredoms et al bør du finne mye å glede deg over her.

http://open.spotify.com/album/7EcFNCl3OYIkOWqB1KYOxw

EDIT: jeg tar det tilbake, jeg er nok en av de få som kan få utbytte av å høre på japanske piker som høres ut som om de lager musikk bare på trass. Styr derfor unna spotifylinken.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    Roberten skrev:
    EDIT: jeg tar det tilbake, jeg er nok en av de få som kan få utbytte av å høre på japanske piker som høres ut som om de lager musikk bare på trass. Styr derfor unna spotifylinken.
    Så det tror du :) Men akkurat disse damene har jeg ikke hørt om. Og jeg har ikke Spotify. Melt Banana hørte jeg forresten live i Trondheim en gang på 90-tallet. Meget stilig.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    torem skrev:
    Roberten skrev:
    Så det tror du :) Men akkurat disse damene har jeg ikke hørt om. Og jeg har ikke Spotify. Melt Banana hørte jeg forresten live i Trondheim en gang på 90-tallet. Meget stilig.
    Ser man det. Vel, da tar jeg av meg hatten for deg, torem :) Melt Banana er et herlig live band, og de har til og med gitt ut noen gode skiver i dette årtusenet. Ikke alle helter fra nittitallet som har klart det samme. Men 'Scratch Or Stitch' er nå engang der det hele starten.
    http://open.spotify.com/album/1OaMsli5QZKY7R6ErhkR1N

Dersom det finnes totale motstykker innenfor musikken er dette nødt til å være Melt Banana, Boredoms og Afrirampos motpol.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Er vel volum 10 eller noe som har den "I've been thinking" låta. Paul Bearer & the hearsemen eller noe sånt, gidder ikkje sjekke no. Det er bortimot den ultimtate garagelåta :D

Det er riktig det at Paul Bearer & THe Hearsmen er på volum 10 Teenage Shutdown-"The World ain´t round, it´s Square" .
    Tror ikke det var planlagt mer enn de 15 som ble utgitt, men det som var planlagt var et volum til (vol#9) av legendariske Back From The Grave, og som det dessvere ikke ble noe av. Sist jeg snakket med Tim Warren (mannen og hjernen bak Crypt Records, og utgiver av nevnte samlinger) hvirket det som det ikke ville komme noen flere garagesamlere fra den kanten. Nå idag er han faktisk mer opptatt av obskur soul, funk og R´n`B.

Et annet kutt som er å finne på TS #10 er denne godbiten, som forhåpentligvis finner veien til Norge i løpet av kort tid. 8)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Sovnet du under konserten, eller var det verdt å få med seg ?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:

Det er riktig det at Paul Bearer & THe Hearsmen er på volum 10 Teenage Shutdown-"The World ain´t round, it´s Square" .
    Tror ikke det var planlagt mer enn de 15 som ble utgitt, men det som var planlagt var et volum til (vol#9) av legendariske Back From The Grave, og som det dessvere ikke ble noe av. Sist jeg snakket med Tim Warren (mannen og hjernen bak Crypt Records, og utgiver av nevnte samlinger) hvirket det som det ikke ville komme noen flere garagesamlere fra den kanten. Nå idag er han faktisk mer opptatt av obskur soul, funk og R´n`B.

Et annet kutt som er å finne på TS #10 er denne godbiten, som forhåpentligvis finner veien til Norge i løpet av kort tid. 8)

Bjella bra?

Forresten, er det verdt å hanke inn den back from the grave serien? Har kun Teenage shutdown, Nuggets box 1&2, samt en god del album av de banda som er å finne på Nuggets samlingene. Litt usikker på om det blir overkill med back from the grave også. Er tross alt andre viktige ting å få i hus ogås :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Bjella var et særdeles hyggelig møte, sammen med Kjartan Kristiansen på dobro.
    Så nå skal platetallerken lades med et signert eksemplar av denne:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Gode ting, så ham i fjor høst i Trivselsfylket, leverte sakene ettertrykkelig.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Forresten, er det verdt å hanke inn den back from the grave serien?
    Tuller du? Dagens spørsmål i min bok. ;D ;D ;D ;D

Den samleserien jeg holder høyest av absolutt alle. Brutal teen-garagepunk på sitt beste.
    Har et livslangt prosjekt med å samle originalsinglene, (har 90 something av totalt 163-164)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:

Den samleserien jeg holder høyest av absolutt alle. Brutal teen-garagepunk på sitt beste.
    Har et livslangt prosjekt med å samle originalsinglene, (har 90 something av totalt 163-164)
    Mener bare å huske at da Teenage shutdown kom, er vel ca 10-12 år siden nå?, så mente han i sjappa at den serien var back from the grave totalt overlegen.

Men da er det vel bare å sende en bestilling til Crypt etterhvert...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:

Mener bare å huske at da Teenage shutdown kom, er vel ca 10-12 år siden nå?, så mente han i sjappa at den serien var back from the grave totalt overlegen.

Men da er det vel bare å sende en bestilling til Crypt etterhvert...
    Back From the Grave er den slemme storebroren. Kompromisløs 1966 garagepunk.
    Teenage Shutdown er resten av slekta, og mer variert. Hvert volum sin undersjanger av garage.

jeg mener en må ha begge seriene. ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det blir vel til at den hankes inn en gang...

No går det forøvrig i :

hanket inn på nydelig vinyl fra Classic

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:

Spotify fortsetter å imponere meg, jammen har de ikke fått plass til Thurston Moore også. http://open.spotify.com/album/4lPEJkQdtYg33OlEpH8iua

Men sprøest av alt må nesten være at Archers of Loafs mektige 'Icky Mettle' finnes der inne.
    http://open.spotify.com/album/5GNooAHmRwXzXD6vmHWA2W
    Hehe, mye smal indie der inne ja. Er nokså imponerende. Tenkte å se om de hadde en kool strapping fieldhands ep eg hørte mye på i min indie-ungdom, men dette var alt eg fant:

http://open.spotify.com/album/6ma5eQUkimubaqZzaMirRo

Usikker på om det er noe tess.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    O...husker ikke i farten. Men så fort jeg klarer å knekke meg opp av sofaen skal jeg sjekke, og lytte :)

Jupp, du får gi rapport om konserten her etterpå !

Spotify overrasket meg litt nå med å ha Afrirampos 'Kore Ga Mayaku Da' tilgjengelig !
    Garagepunkelektrostøydoowhoprock som bare to japanske piker kan levere. Ble kjapt signet av John Zorn, så strengt nok til tider. Åpningssporet er galskap i 13 minutter. Sarte sjeler anbefales mao å starte med spor 2 :) Men, liker du Melt Banana, Boredoms et al bør du finne mye å glede deg over her.

http://open.spotify.com/album/7EcFNCl3OYIkOWqB1KYOxw

veldig bra greier Roberten. Ligger i sengen og lytter til japanesisk støymoro

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Hvorfor overrasker det meg ikke at nettopp du likte dette ? ;D

Satser på at fredagskvelden var bra, siden du passer på sengen på dette tidspunktet :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:

Satser på at fredagskvelden var bra, siden du passer på sengen på dette tidspunktet :)
    serverte frøken fryd middag fra 19-03. 7 retter fra grunnen et hav av alkohol

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Jøje meg ! Det er gutten som går skikkelig til verks ;D Og det er helt i tråd med min teori om at et måltid aldri kan vare for lenge. Imponerende.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Jøje meg ! Det er gutten som går skikkelig til verks ;D Og det er helt i tråd med min teori om at et måltid aldri kan vare for lenge. Imponerende.
    Bikka ca 0800 tror jeg. Har noen glass fois gras til lyttekvelder her i stallen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Respekt :)

Foie gras er lyttemat som har vasket seg.
    tror vi må kjøre en runde bananbasert med mauling av foisgras samt div musikk snart Roberten. Få med Eros og Brasse

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn