- Ble medlem
- 28.06.2009
- Antall liker
- 46
Det nærmer seg dommedag (skal anmelde denne i Album stafett tråden til uken).
![](http://www.progreviews.com/reviews/images/GC-LoDDoD.jpg)
Ka er det beste norske albumet i fjor da?ErosLoveking skrev:Tidlig, men sånn er livet. :
Både Navigators og Cash gikk rett hjem.
Og så må jeg beskjemmet innrømme et dobbelkjøp igår. :-[ :-[ :-[
Hvordan klarer jeg å glemme at jeg allerede hadde en vinylutgave av det beste norske albumet ifjor? tsk tsk.
Bjella har jeg faktisk ikke hørt, så der stiller jeg temmelig blank. Men om 25 minutter blir det anledning til å høre mannen live på Big Dipper.Townes skrev:Ka er det beste norske albumet i fjor da?ErosLoveking skrev:Tidlig, men sånn er livet. :
Både Navigators og Cash gikk rett hjem.
Og så må jeg beskjemmet innrømme et dobbelkjøp igår. :-[ :-[ :-[
Hvordan klarer jeg å glemme at jeg allerede hadde en vinylutgave av det beste norske albumet ifjor? tsk tsk.
Eg syns faktisk Stein Torleif Bjella, men er nok en haug eg ikkje har hørt.
Deleted Waveform Gathering - 'Ghost, She Said.' Bjella på en meget sterk andreplass. Særlig siden han var et helt ubeskrevet blad for min del.Townes skrev:Ka er det beste norske albumet i fjor da?
Eg syns faktisk Stein Torleif Bjella, men er nok en haug eg ikkje har hørt.
Så det tror duRoberten skrev:EDIT: jeg tar det tilbake, jeg er nok en av de få som kan få utbytte av å høre på japanske piker som høres ut som om de lager musikk bare på trass. Styr derfor unna spotifylinken.
Ser man det. Vel, da tar jeg av meg hatten for deg, toremtorem skrev:Så det tror duRoberten skrev:EDIT: jeg tar det tilbake, jeg er nok en av de få som kan få utbytte av å høre på japanske piker som høres ut som om de lager musikk bare på trass. Styr derfor unna spotifylinken.Men akkurat disse damene har jeg ikke hørt om. Og jeg har ikke Spotify. Melt Banana hørte jeg forresten live i Trondheim en gang på 90-tallet. Meget stilig.
Townes skrev:Var det ikkje planlagt 30 volum her???
Er vel volum 10 eller noe som har den "I've been thinking" låta. Paul Bearer & the hearsemen eller noe sånt, gidder ikkje sjekke no. Det er bortimot den ultimtate garagelåta![]()
Bjella bra?ErosLoveking skrev:Townes skrev:Var det ikkje planlagt 30 volum her???
Er vel volum 10 eller noe som har den "I've been thinking" låta. Paul Bearer & the hearsemen eller noe sånt, gidder ikkje sjekke no. Det er bortimot den ultimtate garagelåta![]()
Det er riktig det at Paul Bearer & THe Hearsmen er på volum 10 Teenage Shutdown-"The World ain´t round, it´s Square" .
Tror ikke det var planlagt mer enn de 15 som ble utgitt, men det som var planlagt var et volum til (vol#9) av legendariske Back From The Grave, og som det dessvere ikke ble noe av. Sist jeg snakket med Tim Warren (mannen og hjernen bak Crypt Records, og utgiver av nevnte samlinger) hvirket det som det ikke ville komme noen flere garagesamlere fra den kanten. Nå idag er han faktisk mer opptatt av obskur soul, funk og R´n`B.
Et annet kutt som er å finne på TS #10 er denne godbiten, som forhåpentligvis finner veien til Norge i løpet av kort tid. 8)
Tuller du? Dagens spørsmål i min bok. ;D ;D ;D ;DTownes skrev:Forresten, er det verdt å hanke inn den back from the grave serien?
Mener bare å huske at da Teenage shutdown kom, er vel ca 10-12 år siden nå?, så mente han i sjappa at den serien var back from the grave totalt overlegen.ErosLoveking skrev:Tuller du? Dagens spørsmål i min bok. ;D ;D ;D ;DTownes skrev:Forresten, er det verdt å hanke inn den back from the grave serien?
Den samleserien jeg holder høyest av absolutt alle. Brutal teen-garagepunk på sitt beste.
Har et livslangt prosjekt med å samle originalsinglene, (har 90 something av totalt 163-164)
Back From the Grave er den slemme storebroren. Kompromisløs 1966 garagepunk.Townes skrev:Mener bare å huske at da Teenage shutdown kom, er vel ca 10-12 år siden nå?, så mente han i sjappa at den serien var back from the grave totalt overlegen.ErosLoveking skrev:Tuller du? Dagens spørsmål i min bok. ;D ;D ;D ;DTownes skrev:Forresten, er det verdt å hanke inn den back from the grave serien?
Den samleserien jeg holder høyest av absolutt alle. Brutal teen-garagepunk på sitt beste.
Har et livslangt prosjekt med å samle originalsinglene, (har 90 something av totalt 163-164)
Men da er det vel bare å sende en bestilling til Crypt etterhvert...
Hehe, mye smal indie der inne ja. Er nokså imponerende. Tenkte å se om de hadde en kool strapping fieldhands ep eg hørte mye på i min indie-ungdom, men dette var alt eg fant:Roberten skrev:![]()
Spotify fortsetter å imponere meg, jammen har de ikke fått plass til Thurston Moore også. http://open.spotify.com/album/4lPEJkQdtYg33OlEpH8iua
Men sprøest av alt må nesten være at Archers of Loafs mektige 'Icky Mettle' finnes der inne.
http://open.spotify.com/album/5GNooAHmRwXzXD6vmHWA2W
veldig bra greier Roberten. Ligger i sengen og lytter til japanesisk støymoroRoberten skrev:O...husker ikke i farten. Men så fort jeg klarer å knekke meg opp av sofaen skal jeg sjekke, og lytte![]()
Jupp, du får gi rapport om konserten her etterpå !
Spotify overrasket meg litt nå med å ha Afrirampos 'Kore Ga Mayaku Da' tilgjengelig !
Garagepunkelektrostøydoowhoprock som bare to japanske piker kan levere. Ble kjapt signet av John Zorn, så strengt nok til tider. Åpningssporet er galskap i 13 minutter. Sarte sjeler anbefales mao å starte med spor 2Men, liker du Melt Banana, Boredoms et al bør du finne mye å glede deg over her.
![]()
http://open.spotify.com/album/7EcFNCl3OYIkOWqB1KYOxw
EDIT: jeg tar det tilbake, jeg er nok en av de få som kan få utbytte av å høre på japanske piker som høres ut som om de lager musikk bare på trass. Styr derfor unna spotifylinken.
serverte frøken fryd middag fra 19-03. 7 retter fra grunnen et hav av alkoholRoberten skrev:Hvorfor overrasker det meg ikke at nettopp du likte dette ? ;D
Satser på at fredagskvelden var bra, siden du passer på sengen på dette tidspunktet![]()
65finger skrev:dritbra! skal kjøpeRoberten skrev:Hvorfor overrasker det meg ikke at nettopp du likte dette ? ;D
Jøje meg ! Det er gutten som går skikkelig til verks ;D Og det er helt i tråd med min teori om at et måltid aldri kan vare for lenge. Imponerende.65finger skrev:serverte frøken fryd middag fra 19-03. 7 retter fra grunnen et hav av alkoholRoberten skrev:Hvorfor overrasker det meg ikke at nettopp du likte dette ? ;D
Satser på at fredagskvelden var bra, siden du passer på sengen på dette tidspunktet![]()
Bikka ca 0800 tror jeg. Har noen glass fois gras til lyttekvelder her i stallenRoberten skrev:Jøje meg ! Det er gutten som går skikkelig til verks ;D Og det er helt i tråd med min teori om at et måltid aldri kan vare for lenge. Imponerende.65finger skrev:serverte frøken fryd middag fra 19-03. 7 retter fra grunnen et hav av alkoholRoberten skrev:Hvorfor overrasker det meg ikke at nettopp du likte dette ? ;D
tror vi må kjøre en runde bananbasert med mauling av foisgras samt div musikk snart Roberten. Få med Eros og BrasseRoberten skrev:Respekt![]()
Foie gras er lyttemat som har vasket seg.