Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Må nesten innom den her også, fant ett fint eksemplar på messa i går.

/jan

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    The White Stripes - Under Great White Northern Light.

Nesten rart at vi måtte vente ni år etter gjennombruddet på et livealbum fra White Stripes. Eller, vi måtte jo ikke vente særlig lenger enn seks måneder før 'I Think I Smell A Hype' var å oppdrive på vinyl, men dette var jo tross alt i langt fra offisielle former.

Kjekt at de starter med 'Lets Shake Hands,' komplett uforståelig at de utelater 'Screwdriver,' som må være den definitive White Stripes låta.
    Uansett, Jack White er en av de kuleste gitaristene der ute og dette er gøy. Føler nesten at jeg må kjøpe meg projektor og lerrett så jeg kan se konsertfilmen, det tror jeg hadde vært storveis. Dokumentaren er sikkert også god. Noen som har sett den ?
    Og nei, jeg kjøpte ikke boksen som koster kjetting og en halv arm her på berget. Men mulig jeg blir nødt til å bestille den fra et utland.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Klarer ikke helt å få den store entusiasmen for denne, så jeg tar heller en tur tilbake til begynnelsen med starten på kalaset, "The White Stripes" fra '99. Noe av det siste jeg fikk med meg før jeg gikk i dvale som utforsker. Nesten, i alle fall.

Btw: Tidig at bildene ser ut til å være tatt i halvformat.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    baluba skrev:
    Klarer ikke helt å få den store entusiasmen for denne
    Skjønner hva du mener. Jeg ramlet litt av lasset etter 'Elephant,' ikke fordi jeg synes det ble dårlig, men det viste seg at jeg hadde et metningspunkt for det rødhvite. Men har allikevel fortsatt å kjøpe lp'ene de gir ut. Hører jo selvsagt på de etter å ha kjøpt de, men utenom det blir det som regel en av de fire første jeg setter på. Og de er til gjengjeld virkelig gode. 'Under Great White Northern Lights' er mer som et pliktkjøp å regne.

Imponerende at du legger merke til slikt, jeg ville ikke engang visst hva jeg skulle se etter :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Klarer ikke helt å få den store entusiasmen for denne
    Skjønner hva du mener. Jeg ramlet litt av lasset etter 'Elephant,' ikke fordi jeg synes det ble dårlig, men det viste seg at jeg hadde et metningspunkt for det rødhvite. Men har allikevel fortsatt å kjøpe lp'ene de gir ut. Hører jo selvsagt på de etter å ha kjøpt de, men utenom det blir det som regel en av de fire første jeg setter på. Og de er til gjengjeld virkelig gode. 'Under Great White Northern Lights' er mer som et pliktkjøp å regne.

Imponerende at du legger merke til slikt, jeg ville ikke engang visst hva jeg skulle se etter :)
    Mitt falkeblikk våkner alltid til liv når jeg ser analoge filmruter på trykk. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Kjørte gjennom denne på spotify nå.
    Den er nå bestilt ;) anbefales!
    Hva er det? Url kan jeg finne selv, men jeg klarte ikke å tyde coverteksten godt nok.

Jeg skal forsøke å avslutte med "What's Going On" - Marvin Gaye, etter å ha kost meg med "Lets Get It On" tidligere.
    Damn, jeg digger overgangen til flac-filer fra HDD. Allerede har jeg med meg mye av det essensielle på HDD når jeg er borte fra Bergen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Whiskeytown - Stranger's almanac. Blir ikkje mindre bra når man tar i betraktning den purunge Hr. Adams da denne kom (han var vel 23 eller noe sånt) :D
    Noe ujevn, men på det beste blant det aller gjeveste innen den vidtfavnede alt.country/americana sjangeren.

U

utgatt60135

Gjest
    The xx`s blir man ikke lei av :).

Halvveis igjennom på trening;

Og denne ljomer ut fra Microene nå før jobb:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Tungt påvirket av balubas innlegg i hiphoptråden var det gledelig å sette på denne nå som jeg er hjemme fra bnp. Som Public Enemy tilhenger er det lett å høre hva Bombsquad gjorde riktig på denne.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nok en gang denne- den svinger som bare det- etter at gutta får varmet opp. Låter bra gjør den på vinyl :)

Vedlegg

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    127

Some of those of our forces.
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

:mad: ;D :D ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.