Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Fine tolkninger av andres kjente. Peter Gabriel - scratch my back

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4

Helt super liveplate. Her er det spilleglede i bøtter og spann!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Iggy & the Stooges - Metallic ´KO
    En dag i Iggy Pops tegn

hva får deg til å tro det? ;) ;) ;D

junior har opptil flere ganger tatt turen bort til kugjerdet (les: barnegrinda) foran husalteret og headbanget ekstatisk idag. 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Iggy & the Stooges - Metallic ´KO
    En dag i Iggy Pops tegn

hva får deg til å tro det? ;) ;) ;D

junior har opptil flere ganger tatt turen bort til kugjerdet (les: barnegrinda) foran husalteret og headbanget ekstatisk idag. 8)
    Du gir han en skikkelig oppdragelse! Det blir han takknemlig for om en 20 års tid. Hadde det ikke vært for fatteren hadde triphoppen eller trancedansen tatt meg ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Hadde det ikke vært for fatteren hadde triphoppen eller trancedansen tatt meg ;D
    *grøss* for en skjebne, foreldre som fostrer opp barna sine på trancedans. Det finnes Barnevern for sånt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Hadde det ikke vært for fatteren hadde triphoppen eller trancedansen tatt meg ;D
    *grøss* for en skjebne, foreldre som fostrer opp barna sine på trancedans. Det finnes Barnevern for sånt.
    burde opprettet en innsatsgruppe i barnevernet som hadde den slags på programmet

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Dobbeltgrøss. Å utsette barn for noe som burde komme under Geneve-konvensjonen for bruk mot voksne er utilgivelig. Offentlig omsorg av barna er for svakt. Foreldre må i fengsel for å slå barna sine, og da bør også dette føre til minst like streng straff som graverende vold uten fatalt resultat. Sånn ca to år er passe. :mad:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    det er sengetid for husets yngste Iggy-fan. Slår om til roligere takter og Iggys siste album Preliminaires, som er et høyt skattet natta-album her i gården. For anledningen Ltd.ed boxset med artbook og 7" singel.

planen er å spille igjennom Iggysamlinga i felleskap, så da setter jeg også punktum for Gudfaren av punk i denne omgang.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Grungerne burde sende et par takk til denne gjengen...............

Scientists - Heading for a Trauma

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    For n'te gang de siste ukene...gode saker.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Hehe, Eros, hva med å fyre opp blokka? Stress med den vinylen, alltid redd for å få skraper og hakk. Og mange av rensemidlene gjorde ofte vondt verre. Når jeg først konverterte, var det ingen vei tilbake. Det kan være at noe forsvinner på veien til digital, men jammen er det ikke alt jeg savner heller ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Polaroid-en til Cohen utgjør et av de lettest gjenkjennelige coverne som ble laget på åttitallet. Innholdet lullet meg i søvn i natt. I kveld tar jeg en liten sving innom en halvgammel plate fra Paul McCartney, "Flowers In The Dirt". Det er den der Elvis Costello bidrar i den kreative prosessen som en Lennon.

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Har ikke hørt John Mayall på denne måten før. Blanding av blues og soul også lukter det til min forbauselse litt hest også, men det funker virkelig bra. Bra denne.

Vedlegg

C

Cyber

Gjest
    Jeg føler HFS er litt "I listen to bands that don`t even exist yet" utifra min musikalske horisont, men jeg innser at det nok er meg som er litt lite oppdatert. ;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    cybervision_ skrev:
    Jeg føler HFS er litt "I listen to bands that don`t even exist yet" utifra min musikalske horisont, men jeg innser at det nok er meg som er litt lite oppdatert. ;D
    Jeg er sjeleglad for at alle de som følger med bedre enn meg er vennlige nok til å informere en stakkars uvitende om de bra skivene de har.

Nå snurrer denne på min nye (for meg ihvertfall :D) platespiller ;D:

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    runder av kvelden med et knakende godt håndverk av ei skive, med sin vel fortjente tilhengerskare her på forumet.

Stein Torleif Bjella - Heidersmenn

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Duke Ellington & John Coltrane - "In a Sentimental Mood".

Artig kombo. 8)

Ooops, dette skulle vel vært under Jazz. Putt putt, det er sikkert noen som ikke leser den tråden, men denne isteden. Folk legger jo ut både jazz, blues og klassisk her, så hvorfor ikke?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og da gjenstår det bare å bli lullet i søvn av The Flying Burrito Brothers - "Sleepless Nights". Om det melder jeg g'nite til godtfolket. 8)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Townes skrev:
    Wergeland skrev:
    Townes skrev:

Omsider dumpa feitaboogieultrasuperdupergigamegadeluxe utgåva av vinylen ned i postkassen, så ventetida er over :) (Har kunnet høre den nokså lenge, men vært disiplinert som faèn for en gangs skyld)

Kun snurret LP 1 til nå, og er positivt overrasket / lettet! Har faktisk trua på dette, sjøl om mange pålitelige kompiser har vært nokså avmålt.

Glede seg til fortsettelsen (blir tidlig kveld for kid'n) :)
    Hvordan er kvaliteten på vinylen? Mitt eks hadde en fin første side mens side 2, 3, og 4 hadde svak men konstant støy i venstre kanal.
    Nå spilte jeg på forholdsvis moderat volum for ikke å vekke den lille, men for meg virket samtlige fire sider lytefrie.
    Skal se om eg rekker gi den en snurr til i løpet av kvelden.

Wergeland: No satte eg på side 2, og jo det er faktisk en svak konstant støy i venstre kanal. Helvetes drit. La ikkje merke til det første gangen, då surret eg rundt og gjorde alt mulig annet samtidif.
    Ja, det er noe helvetes drit. Hele batchen er feilpresset. Jeg venter på repress av den amerikanske utgaven.

Fra DBT:

Y'ALL:

As everyone knows we, Drive-By Truckers, are huge vinyl fanatics and are proud to release our records in that best of all formats. We always go all out for high quality, employing world renowned mastering engineers and using the best of the best manufacturing plants. Our records cost a little more than many because we go the extra mile on all aspects from the making to the mailing.

Therefore, we've been perplexed and very upset to hear that some fans have heard problems with some of the albums. I approved the master myself, so I initially thought maybe it was some very limited quirk in the system, but further investigation has turned up some issues that we've been working overtime to correct.

Because of all of this, we have pulled them from circulation, postponed the official vinyl release to stores, and will be pressing up corrected copies to replace any defective ones that were purchased. Everyone, from the label ATO, to the mastering engineer and the pressing plant have been most helpful and concerned and we are all committed to making this right.

Please be patient, as it is all taking a little bit of time. Hopefully, in the meantime those with defective copies can make do with the free CD that was included. A well pressed album, if cared for properly can last a lifetime and we are all committed to getting this one to you as soon as humanly possible.

If you are one of the unsatisfied vinyl owners, please contact us at vinyl@drivebytruckers.com BY FRIDAY APRIL 2 (please include your order number in the email) and we will cover the costs to get replacement discs out to you as soon as we can get them manufactured. Please know that we MUST know by FRIDAY APRIL 2 so that we can properly place the order for those who are hearing issues with their copy of the record.

We are very sorry for the inconvenience and are totally committed to getting all of you the highest quality record that money can buy.

Yours in Rock,
    Patterson Hood / Drive-By Truckers

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn