Townes skrev:
Lyngen skrev:
Townes skrev:
The National - High Violet
Er det årets beste mon tro?
Nope. Topp 10 er det kanskje.
Jeg tror nok at jeg stiller meg bak Townes her. Også når det gjelder ordet
kanskje, for jeg har ikke oversikt nok til å gi en samlet vurdering. Men årets beste album er selvfølgelig en sak om følelser, ikke objektive kriterier i det hele tatt. Det er avhengig av vektingen av lytterens preferanser. Av den grunn kan den umulig klatre til topps på min liste, for denne genren opptar ingen stor plass i hjertet mitt. Men jeg hører storheten i musikken, selv om den ikke treffer meg helt i solar plexus.
Derfor lar jeg den snurre litt her i heimen også. Kreativiteten får ofte en lite dipp like etter jobb for meg, så en kickstart inspirert av Dag er ikke det verste som kan skje. Nå er forsterkeren ikke varm enda, men er det feil å føle at lyden ikke engasjerer så veldig mye? Jeg må vurdere denne platen litt mer, skjønner jeg.
@H.R.: Bildet ditt er litt lite, men litt googling gav svaret på hva du lytter til. Dette er nok såpass "nytt" at det har sluppet unna radaren min. Når jeg fikk lest litt om dem på wiki virket de mer interessante enn da jeg bare så coveret. Jeg ventet meg faktisk noe pretensiøst, noe det heldigvis ser ut til at det ikke er.
Jeg må faktisk innrømme at The National ikke klarer å engasjere meg nå, så jeg lurer på om jeg skal ta slowmotions valg til følge, og skifte til den da unge frøken Lee Jones. Jeg gir gutta fra Brooklyn få en sjanse til før jeg skifter. Men det er noe som skurrer i deres kommunikasjon på balubisk akkurat nå.