Go'dag mann kosteskaft
Æresmedlem
- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Mer musikk til å fatte mot av:
Den har jeg også hørt endel på. Veldig bra plate men lurte på om den var noe ensformig?Todd skrev:Nope, har faktisk bare 'Souvlaki', men akkurat det burde jeg gjøre noe med.
Er du fornøyd med Erykah Badu skiva? Skal ned på kompaniet imorgen å få plukket opp den.
Har forresten spilt siste Besnard Lakes et par ganger idag. Synes dette virker bra jeg.
Fint å ha en bunke plater liggende, når en ligger syk med forkjølelse slik du gjør. God bedring mann!mikefish skrev:ja ang. nye Erykah Badu så er den litt lik forgjengeren,derav tittelen,men et par gjennomlyttinger syns jeg den er litt bedre enn Amerykah (part one). den ble litt "intern" etter sigende,hva nå det betydde den gangen.skulle gjerne kjøpt Besnard Lakes,men er helt raka fant,så det blir på kjøpslista ut i måneden.mulig jeg sniklytter litt på spotify,selv om jeg foretrekker å holde spenninga oppe til jeg får plata i hende.
uansett,nå har jeg plenty bra plater på lager her.
mvh. s,
Kjekt å se at du har fått platen i hus. Er det Terminal Tower som står i bestilling?dag1234 skrev:En artig og leken postpunkpop som jeg fikk anbefalt. Tiltredes og for andre:
Kan også høres på cd
27. april.Todd skrev:Avi Buffalo skal jeg sjekke ut. Når slippes plata, Lyngen?
Blant de beste fra i år synes jeg . Men vet ikke om holdbarhetsdatoen ennå. Det er jo The Shins vokalisten som er halve duoen.Townes skrev:
Broken Bells. Prøver å avgjøre hvorvidt eg skal gidde hanke inn vinylen. Min bedre halvdel har kicket fullstendig på dette, men usikker på om eg er like entusiastisk...
Ser han har fått noen dårlige anmeldelser og generelt svakere enn hans kritikerroste forrige som jeg likte godt. Men et dårlig tegn er at jeg aldri har spilt plata etter at den var fersk.Audiostone skrev:Var så heldig å finne denne utenfor døren når jeg kom hjem i går, har brukt morgenen på å lytte og dette er igjen en fulltreffer av en plate, lydmessig meget bra med gode detaljer og stemmen klart fremme i lydbildet. Det børogså på disse sider gies kudus til artister som gir ut sine plater både på vinyl og cd. Så hvis du er ute etter en fin og stemningsfull vårplate er det bare å løpe å kjøpe.
Ja, jeg ser at vi deler mye musikk, spesielt mye nytt. Bruker denne tråden som en påminnelse/inspirasjon til ting å sjekke ut. Fine greier det.Lyngen skrev:27. april.Todd skrev:Avi Buffalo skal jeg sjekke ut. Når slippes plata, Lyngen?
Virker som vi har mye lik musikksmak Todd .
Jeg har full pakke, så jeg har begge. Og stereoversjonen hadde gjort jobben like godt hadde jeg ikke hatt den i mono også, for jeg er jo fan. Men som alle andre tidlige stereomikser av Beatles så er det for mye dilldall og pingpong. Driven og rocken i Beatles er mer fremtredende i mono. Jeg husker min mors kommentar til en plate en gang der hun beskrev noe som Beatles-stereo. Hun er 72 år, og har aldri hatt interesse for lyd i det hele tatt.65finger skrev:hva syntes du om mono vs stereo versjonen (hvis du har hørt begge) er litt nyskjerrig
Takk baluba! får kjøpe monoboksen også 8)baluba skrev:Jeg har full pakke, så jeg har begge. Og stereoversjonen hadde gjort jobben like godt hadde jeg ikke hatt den i mono også, for jeg er jo fan. Men som alle andre tidlige stereomikser av Beatles så er det for mye dilldall og pingpong. Driven og rocken i Beatles er mer fremtredende i mono. Jeg husker min mors kommentar til en plate en gang der hun beskrev noe som Beatles-stereo. Hun er 72 år, og har aldri hatt interesse for lyd i det hele tatt.65finger skrev:hva syntes du om mono vs stereo versjonen (hvis du har hørt begge) er litt nyskjerrig
Hadde de ikke gitt ut monoboksen så hadde jeg likevel vært fornøyd, men når de først har gitt den ut så er jeg ekstatisk. Det er ikke uten grunn at den har blitt en så uventet stor suksess, gamle fans synes faktisk at mono tilfører lyden en ekstra dimensjon (tro det eller ei). Det blir mer fokus på melodilinjer og ikke minst beat, men musikken nytes i praksis like godt i både stereo og mono.
Jeg er stygt redd for at det kommer til å bli resultatet hvis du hører den en gang. Jeg startet faktisk med monoboksen etter å ha kjøpt Abbey Road. Trengte litt tenkepause så jeg startet med en enkel, og etter en lytt var jeg ikke i tvil. Spesielt Rubber Soul synes jeg er irriterende i stereo nå. Jeg føler at jeg nå hører Beatles slik jeg lærte å elske Beatles, selv om mine eneste erfaringer med monomiksene fra ungdommen er et par singler jeg hadde. Jeg brydde meg bare ikke om stereo da jeg hadde Monarch å spille på. ;D65finger skrev:Takk baluba! får kjøpe monoboksen også 8)baluba skrev:Jeg har full pakke, så jeg har begge. Og stereoversjonen hadde gjort jobben like godt hadde jeg ikke hatt den i mono også, for jeg er jo fan. Men som alle andre tidlige stereomikser av Beatles så er det for mye dilldall og pingpong. Driven og rocken i Beatles er mer fremtredende i mono. Jeg husker min mors kommentar til en plate en gang der hun beskrev noe som Beatles-stereo. Hun er 72 år, og har aldri hatt interesse for lyd i det hele tatt.65finger skrev:hva syntes du om mono vs stereo versjonen (hvis du har hørt begge) er litt nyskjerrig
Hadde de ikke gitt ut monoboksen så hadde jeg likevel vært fornøyd, men når de først har gitt den ut så er jeg ekstatisk. Det er ikke uten grunn at den har blitt en så uventet stor suksess, gamle fans synes faktisk at mono tilfører lyden en ekstra dimensjon (tro det eller ei). Det blir mer fokus på melodilinjer og ikke minst beat, men musikken nytes i praksis like godt i både stereo og mono.