Hva med å diskutere surroundutgivelser? Anbefalinger osv..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Skulle gjerne hatt en støtsikker, støvtett, vanntett telefon - ja og med 3-4 ukers batteritid :)

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Jeg er totalt ubrukelig på slike pader... 😢 får se om jeg kan trene meg opp til å bli god!

Jeg liker oversikten

Ble aldri kompis med layouten på Apple 4k tv - stadig måtte lete etter fjernkontrollen for å trykke for å se hvilke låter som kommer. Kanskje jeg som ikke hadde de rette instillingene?

Men jeg fikk installert Google Chrome og fant QQ!

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er totalt ubrukelig på slike pader... 😢 får se om jeg kan trene meg opp til å bli god!

Jeg liker oversikten

Ble aldri kompis med layouten på Apple 4k tv - stadig måtte lete etter fjernkontrollen for å trykke for å se hvilke låter som kommer. Kanskje jeg som ikke hadde de rette instillingene?

Men jeg fikk installert Google Chrome og fant QQ!
    Jeg har fjernkontrollen liggende på armlenet klar til bruk, har også en 19" TV rett under senter høyttaleren så jeg har oversikt. Har en Samsung Pad som jeg bruker til QQ og surfing ellers når jeg lytter til musikk, kan også styre AVC'en med den pluss lese diverse magasiner på Zinio.

Sist redigert:

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Er meget fornøyd, ipaden er rask og responsiv og enkel å finne ut av, selv for et fossil som meg :ROFLMAO:

Men viktigst at lyden er bra og det er foreløpig 100% stabilt. Kommer garantert å spille mer Atmos på Apple Music med denne løsningen - som var hele poenget.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde meg på et screenshot :)

Beatles i Atmos er nice
    Er ikke noen stor Beatles fan, men skal lytte på den. Min favoritt denne helgen, som jeg lyttet på går er Allman Brothers Band, Eat A Peach Deluxe. Har SACD'en ,men denne Atmos miksen er en bedre miks. Er også med en konsert som også har en god miks.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Skal sjekke ut Eat a Peach, har den på sacd også.

Apple Music er en del bedre på iPad enn på Apple 4k TV - det er en del flere funksjoner. Synes det var problematisk å finne frem i biblioteket når man har lagt til en del album - men på iPaden har man alfabetet på høyre siden å peke på - veldig mye lettere og raskere å finne frem:

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Skal sjekke ut Eat a Peach, har den på sacd også.

Apple Music er en del bedre på iPad enn på Apple 4k TV - det er en del flere funksjoner. Synes det var problematisk å finne frem i biblioteket når man har lagt til en del album - men på iPaden har man alfabetet på høyre siden å peke på - veldig mye lettere og raskere å finne frem:

Det kan du på ATV også, bare å begynne å scrolle nedover så kommer alfabetet frem.;) Ser du har lagt til Oxymore med JMJ, den er kun 5.1.:(

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Det kan du på ATV også, bare å begynne å scrolle nedover så kommer alfabetet frem.;) Ser du har lagt til Oxymore med JMJ, den er kun 5.1.:(
    Poenget var at du slipper å scrolle.... :ROFLMAO: du peker fingeren din på aktuell bokstav og albumene vises. Veldig mye bedre.

Det nye albumet til Jarre er bra, god surround, har spilt det noen ganger.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Poenget var at du slipper å scrolle.... :ROFLMAO: du peker fingeren din på aktuell bokstav og albumene vises. Veldig mye bedre.

Det nye albumet til Jarre er bra, god surround, har spilt det noen ganger.
    Hvordan greier du å bruke data, når du ikke vil scrolle? ;)

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Begynner å bli litt ut på viddene her nå :ROFLMAO:

Men det er jo fredag så 🥳

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å bli litt ut på viddene her nå :ROFLMAO:

Men det er jo fredag så 🥳
    Det er jo bare vi som skriver her uansett, så vi lager reglene. Dette er det nærmeste jeg kommer sosiale medier. Det nærmer seg fredags konjakken, blir Eno i Atmos i kveld. Se der ble det litt musikk prat også. ;) God helg!🍷(Fant ikke konjakk glass:rolleyes:)

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999

Ikke så verst denne? Har bare testet et par låter.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Det er jo bare vi som skriver her uansett, så vi lager reglene. Dette er det nærmeste jeg kommer sosiale medier. Det nærmer seg fredags konjakken, blir Eno i Atmos i kveld. Se der ble det litt musikk prat også. ;) God helg!🍷(Fant ikke konjakk glass:rolleyes:)
    Brian Eno er ok - noget spesiell.... :cool:

Her blir det film i kveld, snart, spent på denne:

Håper på bra bilde og lyd (Atmos)

God Helg :)

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Denne har fått en del spilletid siden jeg fant den i Atmos i våres.

Ghost - Impera

AOR av meget høy klasse, kunne like gjerne ha kommet ut i 1980 :cool:

Bra produksjon - og noen utrolig catchy låter. Bra mix & lyd i Atmos.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Denne har fått en del spilletid siden jeg fant den i Atmos i våres.

Ghost - Impera

AOR av meget høy klasse, kunne like gjerne ha kommet ut i 1980 :cool:

Bra produksjon - og noen utrolig catchy låter. Bra mix & lyd i Atmos.
    Liker også Ghost godt. Ellers har jeg hørt mye på ABB Eat A Peach i helga, utrolig mye gode live låter med flott Atmos Mix.
    Mountain Jam er 33m med musikalsk god lyd. :cool: Har du hørt på In the Groove med bl.a Mickey Hart? Bra tromme plate med god miks.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Har blitt mye Atmos lytting de siste dagene - det er ganske mange utgivelser som har kommet - lyttet til mye nytt i helgen. Noe jeg legger merke til er at veldig mye låter veldig likt - i de forskjellige sjangere, skulle nesten tro de hadde samme låtskrivere & produsent (noe de antagelig har :ROFLMAO: ). Men fant en del nye favoritter :)

Var bl.a. innom "country" et album jeg likte var dette:

Kenny Chesney - Songs for the Saints. Et album han laget etter kåken hans ble ødelagt i en orkan. Noe lett & positivt - som er tiltrekkende med skiva.

Bra mix og lyd.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Har en lytt til denne, ble kjapt lagt til i "bibliotek" 👍
    Jeg har hørt mye på denne siden den kom ut, men kun i stereo fra Spotify i stua. Liker plata veldig godt, men etter å ha hørt Atmos miksen, fortsetter jeg nok med å høre den i stua, dette passet ikke i Atmos for min del. :unsure:

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Jeg likte den i Atmos - veldig bra album :) Overkomprimert stereo lytter jeg ikke til.

Fant et nytt album jeg likte veldig godt:

Death Cab for Cutie - Kintsugi (Indie/Alternativ Pop/Rock)

Kanonalbum imo - ok lyd & mix.

Veldig moro at disse Atmos innspillingene gir mulighet for å lytte til nyere musikk :)

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg likte den i Atmos - veldig bra album :) Overkomprimert stereo lytter jeg ikke til.

Fant et nytt album jeg likte veldig godt:

Death Cab for Cutie - Kintsugi (Indie/Alternativ Pop/Rock)

Kanonalbum imo - ok lyd & mix.

Veldig moro at disse Atmos innspillingene gir mulighet for å lytte til nyere musikk :)
    Det jeg spiller i stua fra Spotify på Sonos er 90% av musikken jeg hører. Står på shuffle hele tiden fra jeg står opp til jeg legger meg når jeg er i stua med behagelig lyd nivå, her er det bare kvaliteten på musikken som teller. :cool: Blir kun avbrutt av fotball og Formel 1.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Det jeg spiller i stua fra Spotify på Sonos er 90% av musikken jeg hører. Står på shuffle hele tiden fra jeg står opp til jeg legger meg når jeg er i stua med behagelig lyd nivå, her er det bare kvaliteten på musikken som teller. :cool: Blir kun avbrutt av fotball og Formel 1.
    Det viktigste er jo at man spiller musikk :)

Gjerne kombinere det med andre ting man liker - selv lytter jeg nå til Weezer i Atmos mens jeg ser Mike & Edd fikser en gammel Rover på Wheeler Dealers. Ja og surfer på nett samtidig :cool:

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Det viktigste er jo at man spiller musikk :)

Gjerne kombinere det med andre ting man liker - selv lytter jeg nå til Weezer i Atmos mens jeg ser Mike & Edd fikser en gammel Rover på Wheeler Dealers. Ja og surfer på nett samtidig :cool:
    Hvem sier at menn ikke kan multitaske. ;) Ser det meste av vintersport mens jeg hører på musikk og surfer.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Liker Weezer

Ser ut som de har gitt 3 slike EP's i år - SZNZ: Spring, Summer & Autumn

Bare Summer og Autumn i Atmos.

Kul musikk, ok lyd og mix.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Mye atmos lytting siste uke, ble en helt annen verden med iPaden, biblioteket er flere ganger større enn før :D

Kom bl.a. over denne perlen:

Turnstile - Glow On

Veldig kul musikk, variert og med en bra atmos mix.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Liker den siste oppdateringen som viser denne:

72 låter, over 4 timer med Tom & gjengen i Atmos 🥳

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Liker den siste oppdateringen som viser denne:

72 låter, over 4 timer med Tom & gjengen i Atmos 🥳
    Er vel bare tre låter som kan spilles nå? Men det lover bra for resten. :cool: Er ikke på twitter, spesielt ikke nå når Musk har tatt over, han er like crazy som Trump.:devilish:

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Ja, resten kommer 25 november :)

Finner mye rart, lytter nå til dette

Instrumental, soundtrack-aktig. Bra lyd & Amtos mix, drar til i bassen noen ganger også (vri på og test :cool: ). Ser han, Alun Richards har flere atmos album - soundtracks, ser det ut til.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Holder på og fyller på Apple biblioteket mitt. Sjekker flere nesteder for Atmos utgivelser, blant annet noen tråder på QQ.

OMG hvor mye som har kommet 😲

Mitt bibliotek begynner å bli veldig stort (tror jeg snart har 500 utgivelser der), kommer å ha mye å teste ut. Tar i et lite skippertak nå og fremover så jeg kommer ajour... hvis det lenger er mulig?

Det har kommet så mye nå - og av god kvalitet (musikk, lydkvalitet & mix) at man kan begynne å bli litt kresen. Er vel snart mer på streaming enn det som har blitt sluppet fysisk hvis det fortsetter i samme tempo mtp nye mixer som slippes?

Nå lytter jeg til litt speisa elektronica klassisk greier, kul mix

Med så mye bra som slippes må jo interessen for multikanals musikk øke? Samtidig lett tilgjengelig og rimelig. Jeg tror vi vil se en kraftig økning for dette fremover.

Fantastisk tid vi lever i 🤩

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Holder på og fyller på Apple biblioteket mitt. Sjekker flere nesteder for Atmos utgivelser, blant annet noen tråder på QQ.

OMG hvor mye som har kommet 😲

Mitt bibliotek begynner å bli veldig stort (tror jeg snart har 500 utgivelser der), kommer å ha mye å teste ut. Tar i et lite skippertak nå og fremover så jeg kommer ajour... hvis det lenger er mulig?

Det har kommet så mye nå - og av god kvalitet (musikk, lydkvalitet & mix) at man kan begynne å bli litt kresen. Er vel snart mer på streaming enn det som har blitt sluppet fysisk hvis det fortsetter i samme tempo mtp nye mixer som slippes?

Nå lytter jeg til litt speisa elektronica klassisk greier, kul mix

Med så mye bra som slippes må jo interessen for multikanals musikk øke? Samtidig lett tilgjengelig og rimelig. Jeg tror vi vil se en kraftig økning for dette fremover.

Fantastisk tid vi lever i 🤩
    Jeg har sluttet å bry meg ukjent musikk, kommer så mye bra med artister jeg kjenner fra før så jeg greier meg med det. :cool: Finner alt jeg trenger på QQ med linker som gjør det enkelt å få det inn i biblioteket.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Jeg har sluttet å bry meg ukjent musikk, kommer så mye bra med artister jeg kjenner fra før så jeg greier meg med det. :cool: Finner alt jeg trenger på QQ med linker som gjør det enkelt å få det inn i biblioteket.
    Jeg elsker å høre ny musikk og få nye favoritter, håper jeg fortsetter slik. Blir 60 neste år - kanskje det endrer seg da? :ROFLMAO:

Problemet for meg har vært at nesten all ny musikk fra 1995 og senere er overkomprimert. Som hifi-interessert orker jeg ikke å høre på det :cry:

Men nå - med haugevis av slipp av musikk med bra dynamikk - det er fantastisk - i tillegg i surround 🥳

Men antallet slipp altså, var ikke klar over mengden før nå.

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Synes også at jeg opplever en god utvikling i kvaliteten på Atmos mixer - tidligere var det kun noen få virkelig gode og mange som bare var ok - nå synes jeg de fleste er gode. Er kanskje naturlig med økende erfaring fra de som mixer.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg elsker å høre ny musikk og få nye favoritter, håper jeg fortsetter slik. Blir 60 neste år - kanskje det endrer seg da? :ROFLMAO:

Problemet for meg har vært at nesten all ny musikk fra 1995 og senere er overkomprimert. Som hifi-interessert orker jeg ikke å høre på det :cry:

Men nå - med haugevis av slipp av musikk med bra dynamikk - det er fantastisk - i tillegg i surround 🥳

Men antallet slipp altså, var ikke klar over mengden før nå.
    Du har ikke fulgt med timen. ;) Jeg hører på all slags musikk, men rock er nok favoritten. Er så mange nye mikser med artister som jeg liker så jeg har ikke tid til å høre på alt sammen, derfor bryr jeg meg ikke med noe nytt.Jeg er 64 så det kan være noe der. :rolleyes: Det som jeg liker er at det har kommet en del gode live mikser, Grateful Dead, ABB, CCR og Tom Petty der miksene er diskrete med god bruk av alle kanaler.

Sist redigert:

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Sånn! Da har jeg gått gjennom alle aktuelle tråder jeg fant på diverse nettsteder. Ble vel nærmere 700 album i mitt bibliotek 😲 :)

Har hoppet over singler - konsentrert meg om komplette album. Noe pop, litt rock, en del country & americana - men masse alternativ og elektronic i diverse sjangere.

Gleder meg til masse lytting fremover :)

Siste jeg la til, som jeg lytter til nå:

Country med ok mix

Var noen få jeg ikke fikk lagt til (4-5 stykker) - bl.a. Sigrids nye - og merkelig nok en med UB40 hvor jeg ble bedt om å betale 😲 men ingen album jeg virkelig ville ha, som jeg gikk glipp av, heldigvis. Men måtte bruke innloggingsopplegget til en del - endre til no osv.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Sånn! Da har jeg gått gjennom alle aktuelle tråder jeg fant på diverse nettsteder. Ble vel nærmere 700 album i mitt bibliotek 😲 :)

Har hoppet over singler - konsentrert meg om komplette album. Noe pop, litt rock, en del country & americana - men masse alternativ og elektronic i diverse sjangere.

Gleder meg til masse lytting fremover :)

Siste jeg la til, som jeg lytter til nå:

Country med ok mix

Var noen få jeg ikke fikk lagt til (4-5 stykker) - bl.a. Sigrids nye - og merkelig nok en med UB40 hvor jeg ble bedt om å betale 😲 men ingen album jeg virkelig ville ha, som jeg gikk glipp av, heldigvis. Men måtte bruke innloggingsopplegget til en del - endre til no osv.
    Sigrids nye har jeg dårlig hell med jeg også, har prøvd flere ganger men får bare at "en feil oppsto" :confused:

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Prøver å lære meg litt om Apple Music på iPaden. Jeg spiller bare hele album - ikke noe glad i playlists :ROFLMAO:

Fant ut at hvis man holder inne fingeren på et album dukker denne ruten opp

Velger jeg "spill til slutt" legger albumet seg etter det som blir spilt, man kan lage en kø med album :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn