Jepp, slik var det for meg også - 3D var totalt uinteressant. Hadde sett det demonstrert flere ganger og så det som en laber gimmick. Ikke noe for meg.
Men så ble det til at jeg skaffet ny projektor for noen år siden - som var 3D kapabel, uten at jeg brydde meg om det. Men siden jeg også hadde noen 3D filmer - hvorfor ikke teste - egentlig kun handlet for at 3D varianten var billigere enn tilsvarende 2D - og 3D utgaven inkluderte også 2D utgaven - slik er det noen ganger når man handler film
Men - for å komme til poenget - satte på Gravity i 3D på 106" - god projektor - haka gikk rett i gulvet, hva faen er dette for noe
tror jeg aldri fått fått bakoversveis i denne størrelsen før.
Joda - dvd -> blu ray -> 4k hdr er imponerende - men 3D er i en helt annen liga når det gjelder innlevelse i film.
De demoene jeg hadde sett tidligere viste ikke hva det handler om - ikke 3D på kino heller. Hjemme hos meg var det noe helt annet.
Film handler om innlevelse - være tilstede i det som skjer - surround hjelper - 3D hjelper enda mer. Trenger ikke å være Marvel - andre gode opplevelser er f.eks Titanic og The Great Gatsby osv. Har ca 400 3D filmer i hylla. Tror ikke jeg har sett en film hittil hvor ikke 3D bidrar positivt. For en god del filmer er faktiskt 3D avgjørende for at jeg gidder å se de - som f.eks de siste Star Wars filmene - en del Marvel også
Det får meg til å tenke at mange aldri har sett virkelig god 3D - de fikk aldri sjansen - for den forsvant akkurat da det ble mulig. De vet ikke hva de egentlig mistet - jeg vet det.