P
Parelius
Gjest
Blander du ikke kortene her?Vel, kjenner mange humanetikere som tar ungene sine ut av religionstimene, men kjenner ingen kristne som nekter ungene å være med i naturfagtimene....
Joda, personlig er jeg glad for at jeg ikke bor der, og vi kan godt diskutere Islam også, men nå begynte altså dette med kristenheten, profetier og dommens dag, og gled mer ut i den udefinerte religiøsitet. Kjent strategi, forsåvidt. Det er ting som er værre, la oss diskutere det! Du har erfart kjærligheten, ahhh, men se, Gud er kjærlighet; vi snakker om det samme. Vi er for fiksert på det materielle, det er dog en åndelig sfære, ahhh, men se, Gud er ånd. Vi føler oss som mennesker ofte avmektige, vi har ikke kontroll over alt våre handlinger bringer i stand, vi kan forårsake det onde, jeg føler meg syndig, ahhh men se, vi har arvesynden, men Gud sendte seg selv ned til oss og ble spikret til korset for våre synder, vi snakker om det samme ... etc.Hvorfor tar dere ikke heller tak i ting som dette? :
Listen over forbrytelser som leder til dødsstraff i Iran er lang. Blant dem er mord, voldtekt, væpnet ran, frafall fra islam, blasfemi, alvorlige narkotikaforbrytelser, gjentatte homofile handlinger, utroskap, prostitusjon, landsforræderi og spionasje.
Tatt herfra: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/09/454259.html
Man blir altså drept for frafall fra islam, vær glad dere ikke bor der dere...
Det gjør vi slettes ikke. Vi snakker ikke om det samme! Kristenhet er en doktrine med sitt spesielle innhold. Jeg kjenner kjærligheten (og hatet), jeg kjenner det materielle jag (og kanskje åndeligheten), jeg har en sjel (men skrøpelig legeme), jeg innser (muligens) det absolutte (i all min relativitet). MEN VI SNAKKER IKKE OM DET SAMME! Selv ikke kristenfolket og f.eks. Espen R (jeg bruker deg bare som et tilfeldig eksempel her) snakker om det samme.
Og spør du meg hva en sjel er, så har jeg et svar!