ErosLoveking
Æresmedlem
lander med noen streite pils
Earl Grey er en kinesisk te laget for en engelske jarlen av Grey. Det betyr at den aldri er ment for å drikkes i glass siden den er langtfra en del av arabisk tekultur. Den skal drikkes av porselen hvis du skal være helt korrekt, men som deg foretrekker jeg et godt krus som holder godt på varmen. Det kan gjerne være laget av porselen, men det er ikke noe ufravikelig krav fra min side. Riktig drikkeredskap hører til riktig drikke, men det er ingen grunn til å være religiøs over noe slik. I Italia drakk jeg stort sett min daglige rødvin av det vi i Norge kaller melkeglass.Milenko skrev:Earl grey te, med sukker, men ikke i glass, bruker krus.
Drikker Lapsang Souchang, kinesisk svart te som er røyka. Skal nytes sterk og uten sukker. Egner seg godt sammen med musikk, hifi og denslags...baluba skrev:Earl Grey er en kinesisk te laget for en engelske jarlen av Grey. Det betyr at den aldri er ment for å drikkes i glass siden den er langtfra en del av arabisk tekultur. Den skal drikkes av porselen hvis du skal være helt korrekt, men som deg foretrekker jeg et godt krus som holder godt på varmen. Det kan gjerne være laget av porselen, men det er ikke noe ufravikelig krav fra min side. Riktig drikkeredskap hører til riktig drikke, men det er ingen grunn til å være religiøs over noe slik. I Italia drakk jeg stort sett min daglige rødvin av det vi i Norge kaller melkeglass.Milenko skrev:Earl grey te, med sukker, men ikke i glass, bruker krus.
Helt enig. Det var min foretrukne kombinasjon under studietiden på Universitetet i Bergen.. Lapsang Souchang skal nytes sterk og usukret, og på den tiden aller helst med en liten bunke ny vinyl fra Toots eller Apollon. En pirrende opplevelse for alle sanser hvis vi tar med coverkunsten i tillegg. Lapsang er jo også litt jazz jfr tanta til Beate.VilhelmW skrev:Drikker Lapsang Souchang, kinesisk svart te som er røyka. Skal nytes sterk og uten sukker. Egner seg godt sammen med musikk, hifi og denslags...baluba skrev:Earl Grey er en kinesisk te laget for en engelske jarlen av Grey. Det betyr at den aldri er ment for å drikkes i glass siden den er langtfra en del av arabisk tekultur. Den skal drikkes av porselen hvis du skal være helt korrekt, men som deg foretrekker jeg et godt krus som holder godt på varmen. Det kan gjerne være laget av porselen, men det er ikke noe ufravikelig krav fra min side. Riktig drikkeredskap hører til riktig drikke, men det er ingen grunn til å være religiøs over noe slik. I Italia drakk jeg stort sett min daglige rødvin av det vi i Norge kaller melkeglass.Milenko skrev:Earl grey te, med sukker, men ikke i glass, bruker krus.
mvh. VilhelmW
Bra liste.Jøgga skrev:
Pesimistrealist skrev:Glasset er tomt, altså har jeg ingenting i glasset.
Spesialimport fra Skien, håndsmuglet av poden hvis utkårede har sine røtter der ;DKW skrev:Den går det i på Notodden Bluesfestival, men jeg har ennå tilgode å se den i butikk i Bærum/Oslo
Mvh.KW
realistGjestemedlem skrev:Pesimistrealist skrev:Glasset er tomt, altså har jeg ingenting i glasset.
Høres ut som oppskriften på en herlig sovedag til søndagen :ErosLoveking skrev:pils, juleøl, Bacardi, kartongvin, Underberg etc.
Driver og rydder i platesamlinga, så hvorfor ikke ha en slantefest å rydde litt i flaskeforet samtidig. ;D
Torja skrev:Høres ut som oppskriften på en herlig sovedag til søndagen :ErosLoveking skrev:pils, juleøl, Bacardi, kartongvin, Underberg etc.
Driver og rydder i platesamlinga, så hvorfor ikke ha en slantefest å rydde litt i flaskeforet samtidig. ;D
Ble aldri helt venner med den, jeg. Kjøpte den omtrent samtidig med en Lagavulin Special release som jeg likte mye bedre.Pug-Nose skrev:
Laphroaig Quarter Cask
Nå nytes en god whisky med en dæsj vann.
Litt sein respons her. Du tuller nå, ikke sant?Tor skrev:Caol Ila. Karamellsøl
Caol Ila - karamellsøl???Sniff skrev:Litt sein respons her. Du tuller nå, ikke sant?Tor skrev:Caol Ila. Karamellsøl
Mvh
Sniff