Etter siste passering på Gardermoen ble det inkjøpt en calvados, Boulard XO.
Sitter her og smaker, blir ikke helt enig med meg selv om jeg liker den eller ikke.
Ingen henrykkelse det er sikkert, til det er den alt for anonym med, om ikke skyldig særpreg så er det i allefall null særpreg. Savner den typiske eplesmaken / lukten som jeg forbinder med calvados. Den er ikke like anonym som vodka, men ærlig talt det er ikke langt ifra! Nåja, nå var jeg slem, vodka er det ikke, men den er så avslepet og nøytral at den blir kjedelig. Ikke vond på noen måte, men den pirrer ikke heller. Kunne sikkert servert den til svigermor, hun likte ikke brunt drikke, og hun ville nok ha sagt at den var grei, helt grei. Minner mye om en helt anonym cognac, slett ikke vond som sagt, men....... :
Nei jeg er litt, bittelitt skuffet. Føler meg på en måte litt snytt over å ha brukt kvota på dette her. Men nå er flaska behørig fyllt over på "Hurtigrutekaraffel, MS Polarlys" så dette blir sikkert drukket i løpet av jul nyttår, uten store protester, men kjøpt igjen? Neppe!!
Trøster meg med ordene til en god venn som fløy i Widerøe i "hina hårde dager":
"
Det finnes ikke noe som heter dårlig brennevin, og det finnes ikke stygge damer! "