Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0

En "liten" OTTAR blir aldri feil, så lenge den kommer i flaske og ikke på to bein ! ;D

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    De der er meget gode, men er prinsipielt motstander av kunstige søtningsmidler, så da går den ut her i gården.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Aspartam spaltes visstnok til både til formaldehyd og metanol i kroppen. Førstnevnte forårsaker liklukt, og sistnevnte burde være allment kjent fra nyhetene vedrørende dårlig sprit (det er altså en gift). Så vet dere det!

Hva meg selv angår tror jeg at jeg kan ha aspartamallergi, mener bestemt at jeg får hodepine hver gang jeg drikker "sunn" lettbrus.

Nei - lenge leve sukkeret! Det har vi full kontroll på hva gjør i kroppen :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    .Marcus skrev:
    Aspartam spaltes visstnok til både til formaldehyd og metanol i kroppen. Førstnevnte forårsaker liklukt, og sistnevnte burde være allment kjent fra nyhetene vedrørende dårlig sprit (det er altså en gift). Så vet dere det!

Hva meg selv angår tror jeg at jeg kan ha aspartamallergi, mener bestemt at jeg får hodepine hver gang jeg drikker "sunn" lettbrus.

Nei - lenge leve sukkeret! Det har vi full kontroll på hva gjør i kroppen :)
    Er diabetiker så sukker er ikke tingen. Ellers enig vedr. apartam. Begriper ikke hvorfor Stevia er forbudt

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Diabetikere er selvsagt unnskyldt - hadde nok vært diabetiker hadde jeg ikke hatt en unormalt høy forbrenning til å ta knekken på alle søtsakene jeg stapper i meg!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    .Marcus skrev:
    Og det føkker opp kroppens produksjon av leptin, som regulerer bl.a metthetsfølelse og metabolisme generelt...ironisk.

Nei, jeg holder meg til Lerums solbærsirup og, ikveld, denne (disse er bare helt suverene):

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.387
    Øl her også. En god porsjon pappardelle, og en flaske Peroni som "dessert" :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Uff, et par Grans premium og et stort glass Highland park, blir garantert våken i morgen tidlig....
    Godt å slappe av i kveld da om ikke annet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dette var et meget godt boksøl. Ble nydelig i glasset med en riktig 'creamy head'

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    I dag tidlig ble det Kilkenny, Oran 14, Pilsner Urquell, Ardbeg Ugg og så en Ringnes Julebokk. (I den rekkefølgen) Spiste så endel stekt pølse.

Kalte på elgen når jeg våknet. Men er bedre nå etter endel Kornmo og Biola.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Tømte de siste restene av en Cutty Sark som nesten hadde stått på seg "snerk" etter et par år på åpnet flaske.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.511
    Torget vurderinger
    4
    Duvel
    Samuel Adams Octoberfest
    Nøgne Ø God Jul
    Kapuziner Weisbier
    Leffe Blond
    Westvleteren 8
    Leffe Radieuse
    Wahrsteiner
    ...og et par jeg ikke husker....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vi bare minne om denne nå når det er jul.

Søt hetvin/aperitif som er ypperlig til blåskimmeloster, nøtter, desserter eller bare som et glass med noe godt. Drikkes avkjølt.

Dette er et suverent alternativ til portvin, Balileys, madeira etc.

Vedlegg

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei!

Har bestillt en Cuervo Espesial til Jul. Har ikke vært noe kjenner av tequila. Fikk smaken på denne hos en kammerat. Den va brun, og var rund i smaken. Noe helt annet enn den blanke sorten. Noen som vet nasjonaliteten. Holder meg mest til amerikansk og Canadisk whiskey..mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    C. Alshus skrev:
    I dag tidlig ble det Kilkenny, Oran 14, Pilsner Urquell, Ardbeg Ugg og så en Ringnes Julebokk. (I den rekkefølgen) Spiste så endel stekt pølse.

litt av en frokost 8)

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    65finger skrev:
    C. Alshus skrev:

litt av en frokost 8)
    Frokost for menn med hår på brystet, og betydelig restskatt ;D ;D
    Egglikør og baconcrisp er "lettvindt-varianten! ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    65finger skrev:
    C. Alshus skrev:

litt av en frokost 8)
    Frokost for menn med hår på brystet, og betydelig restskatt ;D ;D
    Egglikør og baconcrisp er "lettvindt-varianten! ;D
    Strengt!!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0

Etter siste passering på Gardermoen ble det inkjøpt en calvados, Boulard XO.

Sitter her og smaker, blir ikke helt enig med meg selv om jeg liker den eller ikke.

Ingen henrykkelse det er sikkert, til det er den alt for anonym med, om ikke skyldig særpreg så er det i allefall null særpreg. Savner den typiske eplesmaken / lukten som jeg forbinder med calvados. Den er ikke like anonym som vodka, men ærlig talt det er ikke langt ifra! Nåja, nå var jeg slem, vodka er det ikke, men den er så avslepet og nøytral at den blir kjedelig. Ikke vond på noen måte, men den pirrer ikke heller. Kunne sikkert servert den til svigermor, hun likte ikke brunt drikke, og hun ville nok ha sagt at den var grei, helt grei. Minner mye om en helt anonym cognac, slett ikke vond som sagt, men....... ::)

Nei jeg er litt, bittelitt skuffet. Føler meg på en måte litt snytt over å ha brukt kvota på dette her. Men nå er flaska behørig fyllt over på "Hurtigrutekaraffel, MS Polarlys" så dette blir sikkert drukket i løpet av jul nyttår, uten store protester, men kjøpt igjen? Neppe!! :(

Trøster meg med ordene til en god venn som fløy i Widerøe i "hina hårde dager":

" Det finnes ikke noe som heter dårlig brennevin, og det finnes ikke stygge damer! "

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn