Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    trenger ikke gifte seg for å drikke sjampis.

knerter ei flaske musserende på jobben før etter jobb pils. ;D

slettes ikke dum den der. Billig og god.

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    4
    .tore. skrev:
    Her var det mye bobler. For min del går det i denne:

Også billig. Svinaktig god.
    Hei Tore:)
    Har gjort unna nokre slike flasker. Synes den er god.
    I kveld går det i nokre flasker Berendsen juleøl frå polet, overliggere fra jula. Ikkje så verst det heller:)
    Sit og køyrer sweep-respons på preamp. Pussig. 1db over opp til 1 khz, og opp mot 20 khz 1 under.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Guit skrev:
    Hei!

Har bestillt en Cuervo Espesial til Jul. Har ikke vært noe kjenner av tequila. Fikk smaken på denne hos en kammerat. Den va brun, og var rund i smaken. Noe helt annet enn den blanke sorten. Noen som vet nasjonaliteten. Holder meg mest til amerikansk og Canadisk whiskey..mvh
    Gammel post, men...
    Tequila er opphavsbeskyttet slik som Champagne og Cognac. Tequila kan derfor kun lages i Mexico, nermere bestemt i delstaten Jalisco. Tequila lages som kjent av agaveplanten som er en nær slektning av lilje familien.
    Tequila er som rom, Cognac, single malt osv. dvs. det er et helt eget univers å utforske. Folk har selvfølgelig mye fordommer mot Tequila, dette er jo pga. måten den har blitt konsumert og ikke minst Tequilaen som er tilgjengelig her i Norge. Standardproduktene til Jose Cuervo, Sauza o.l er jo ikke engang 100% blå agave, men 50% agave og 50% uspesifisert sprit - ikke rart det smaker vondt!
    Av det som kan skaffes i Norge, så er det kun 1800 serien og Patron (som nettopp kom inn på pollisten) som går ann å drikke, men også de merkene er ikke noen lysfontener i Tequila verdenen.
    Prøv f.eks 1921, casa noble, Don Julio, Aha Toro, Chinaco, Tezon eller Gran centenario.
    Tar du tequila seriøst, så skaffer du deg disse glassene fra Riedel:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Jøgga skrev:
    Har Roberten gifta seg, eller?
    På ingen måte, men takk for omtanken, Jøgga :) Det var et resultat av en hard fredag, da trengte jeg noen sprudlende dråper for å komme ovenpå igjen.
    Min teori er at champagne er fint med venner i heimen, på utesteder er det kleint.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Øl seanse igår.

Alhambra Reserva 1925, Lagerøl. Spanias beste øl ?

Goose Island Indian Pale Ale. Chicago Brewery(s) (beste ?) Mye humle.
    http://www.gooseisland.com/pages/india_pale_ale/18.php

Nøgne Ø Saison. Friskt og godt øl som passer til Østers.

Nøgne Ø Imperial Stout. Var skeptisk, men må inrømme at dette sannsynlig er den
    beste stouten jeg har smakt. Utrolig god.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Endelig solnedgang fortjener en iskald tuborg som selskap! Egentlig litt mer fysen på noe brunt får se hva som finnes i skapet!

G

Gjestemedlem

Gjest
    wotg skrev:
    Tar du tequila seriøst, så
    Tequila og annen mezcal er vel kun egnet til utdrikningslag og fjortisfester. Det finnes sikkert noe drikkenes der også, men alt jeg har smakt minner om bedervet hoppetau. Men margaritas er jo snop da, gjerne halvfrosne på varme sommerkvelder.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Gjestemedlem skrev:
    wotg skrev:
    Tar du tequila seriøst, så
    Tequila og annen mezcal er vel kun egnet til utdrikningslag og fjortisfester. Det finnes sikkert noe drikkenes der også, men alt jeg har smakt minner om bedervet hoppetau. Men margaritas er jo snop da, gjerne halvfrosne på varme sommerkvelder.
    Da har du ikke smakt skikkelig Tequila. Skikkelig Tequila har kompleksitet og finesse som en god Cognac, single malt e.l
    At Nordmenn fortsatt ikke har skjønnt Tequila får være for deres regning, det blir bare mere til meg...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    øl sprit og no greier.......

de som stiller ??-tegn ved tequilla javel? hvilken kommunistplanet har så "de" oppholdt Dem ved??

G

Gjestemedlem

Gjest
    wotg skrev:
    Da har du ikke smakt skikkelig Tequila. Skikkelig Tequila har kompleksitet og finesse som en god Cognac, single malt e.l
    At Nordmenn fortsatt ikke har skjønnt Tequila får være for deres regning, det blir bare mere til meg...
    Nei, jeg har nok ikke det. Jeg skal se om jeg får prøvd noe ordentlig hvis jeg kommer over noe en gang, i tilfelle jeg har gått glipp av noe. ...må jo prøve.

Ellers har jeg kommet frem til en genial liten shot med tequila i:

2 deler José Cuervo
    1 del baconsyrup
    1 del kremfløte (ristet litt slik at den blir litt mer tyktflytende)

Legges lagvis

Vedlegg

T

TT.

Gjest
    Kom på kontoret i dag og ene kollegaen min hadde satt to flasker med øl på pulten min. Ene var Nils Oscar India Ale som nytes i skrivende stund, samt Bedarö Bitter som skal nytes etterpå. Begge er helt ukjente for meg... Skål.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Skal straks hygge meg med en Budweiser..

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Deph: ::) :eek:¨- Det skal du ha. Milde Moses.

- Vr amerikans bud. Var en tur til Irland for noen år tilbake. Der var den ikke alt for smaks- og fargesterke drikken den store slageren blant unge voksne menn. Mon hvorfor?

Noen elsker i kano, noen drikker bacon. Som ikke det var nok drikker jeg pepsi-max i kveld-Vi er en mangfoldig slekt vi menneskebarn

Mvh
    Sniff

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Sniff skrev:
    Noen elsker i kano, noen drikker bacon. Som ikke det var nok drikker jeg pepsi-max i kveld-Vi er en mangfoldig slekt vi menneskebarn

Mvh
    Sniff
    ;D Leve galskap og mangfold! Apropos Budweiser, gleden var stor når nærbutikken (??!), Rema, plutselig hadde tjekkisk Budweiser i hyllene. Gleden varte noen uker, og siden har de bare hatt den amerikanske. Jeg har forgjeves prøvd å få tak i dette tvilsomme etablissementets overølinnkjøpssjef og har nå resignert i troen på at det hele var en feiltagelse.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Øl på nytt igjen, hvilken, hoo cears 8)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.108
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nå skal vi se, det var en lyttekveld hos hel-elt, det var en Frydenlunds Bayer, det var noe tsjekkisk, noe godt fra Orknøyene, noe klassisk, og noe fra Aass. Det var noe mer også, men det kan være det samme. Og musikken, da, mann, den musikken!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Bløtekake og en flaske Jacobsen Dark Lager. Helt klart ikke "Grethe Roede" på en tirsdag kveld....... ;D

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.387
    Dark Lager er nydelig, det samme er Extra fra samme produsent. Og Saaz Blonde forsåvdt... Og så er det genialt at de kan plukkes fra hyllene på nærmeste Rema.

Her er det rødt i glasset i kveld:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Iskald duggfrisk dahls i glasset i kveld, velfortjent etter en lang dag på jobb!
    Kan se ut som om det blir en liten whisky i kveld også.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lagavullin 12 yrs cask strength med en dash vann før leggetid i går, frisk og ren som det reneste kildevann (men vesentlig mer kompleks!). Ikke noe Distiller's Edition med masse søte fat og annet røl her i gården nei.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Jøgga skrev:
    Her var det mye hverdagsøl på en søndag. :-\
    velger selvsagt drikke utifra hvilken landsdel jeg befinner meg i. Godt mulig det blir en god gammaldags karsk senere ikveld.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn