Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.051
    Fikk en Isle of Jura 'Prophecy' i gave for noen uker siden, og tenker det blir en første smakebit utpå kvelden en gang. Har tidligere bare prøvd standard tiåringen til IoJ, og det begynner å bli noen år siden, så jeg har ingen spesielle forventninger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Erzherzog Johann Schilcher Sekt Brut

Frist og fruktig østerriksk musserende vin. Deilig lett og tørr sommervin med hint av jordbær og rips.

Svært lettdrikkelig og frisk vin, anbefales som alternativ til prosecco. Kommer det flere varme dager skal det havne flere av denne i kjøleskapet... men der blir de sikkert bare noen timer. :D

# 80447 på polet

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.665
    Flau, doven øl ...

Nei, nå er det snart klart for en liten dæsh med Whisky med en skvett fløte i!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Erzherzog Johann Schilcher Sekt Brut

Frist og fruktig østerriksk musserende vin. Deilig lett og tørr sommervin med hint av jordbær og rips.

Svært lettdrikkelig og frisk vin, anbefales som alternativ til prosecco. Kommer det flere varme dager skal det havne flere av denne i kjøleskapet... men der blir de sikkert bare noen timer. :D

# 80447 på polet
    Fint tips! har et lite lager med prosecco som skal bankes ned i kveld

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kald Ringnes Bayer venter i kjøleskapet, og en kald KWV Chenin Blanc til Fruen. De skal fordøyes på terassen i sommerkvelden, men først skal man drikke springvann og svette litt i solen.

V

vredensgnag

Gjest
    For andre år på rad blir det ikke avfyrt skudd mot ryper. Bestanden er for lav, og jeg får meg ikke til å skyte.

Men jeg kan drukne mine sorger over tilstanden i norske fjell med denne.

Det er en kombinasjon av faktorer som truer rypene. I Finnmark, der det yrte med fugl før, er det så ille at man egentlig kunne tenkt seg å frede rypene helt. Men sterke økonomiske interesser ivrer for at jegerne "må få skyte litt."

Da klokken ble 18 så åpnet jeg flasken. Fuglehunden ligger ved siden av meg. Han har hatt altfor få fuglesituasjoner på ryper. Om han bare visste hva han har gått glipp av!

Men vi skåler for bedre dager på rypefjell!

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    vredensgnag skrev:
    Men vi skåler for bedre dager på rypefjell!
    Det er en skål jeg er med på !

Bortimot malapropos, fra altanen på hytta kunne jeg i dag morges se 4 bukker i åkerkanten, og på vei ned til sivilisasjonen talte jeg 17 storfugl som gruset på gårdsveien. Voldsomt mye elg er det der i år også, det er nesten så man kan tenke seg at åndsnepene som jakter ulv og bjørn med gift og feller på fritiden har vært svært aktive i år.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Capt. Morgan Rom med litt is.

Dansebænd på P1 så i dag blir'n tatt helt ut!!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.005
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har en liten rest av denne liggende som jeg skal kose meg med om en halv times tid. Aass fatøl i glasset nå.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    For andre år på rad blir det ikke avfyrt skudd mot ryper. Bestanden er for lav, og jeg får meg ikke til å skyte.
    Naboen har innført "Catch and release" på rypejakta. Han skyter bevisst ved siden av ( sier han ;D ) for å markere at han "kunne ha...."

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    Spiralis skrev:
    vredensgnag skrev:
    Naboen har innført "Catch and release" på rypejakta. Han skyter bevisst ved siden av ( sier han ;D ) for å markere at han "kunne ha...."
    Hehe, jævli bra!

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Rip Tide er god!

Guinness, Ron Zacapa 23, Trois Rivières 1999 ned ganen mens jeg har sett to repriser av sykkelritt på freecaster.com

God natt.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Brew Dog Nanny State idag. Man må bare humre godt av at Vinmonopolet selger et øl med dette navnet. Uansett, dette er jo helt fortreffelig! Et alkoholfritt øl som er godt! Fin kropp, heftig humlet, litt vassent på bakenden, men fantastisk lell. Hurra!

Vedlegg

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    C. Alshus skrev:
    room skrev:
    Skulle gitt minst 78 spenn for to til av disse nå. (lærer aldri)
    Du må da ha et lager av godt øl i skapet. Sjerpings!
    Hadde kylskåpet fullt av Aass fat, så beholdningen av godt øl var tilstede. Men det var det med å ha flere av de som går under "godteri"..

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89

ps, første gang jeg smaker denne, litt sånn damevin dette ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Endelig fant jeg Nøgne Ø sin sake på polet. De hadde kun den ene utgaven, så det ble med den.

Yamahai Muroka Junmai-shu

Vanskelig å beskrive smaken, men behagelig rund i munnen med smak av tørket fleinsopp og melon. Kan tenke meg at denne faller i smak hos folk som liker whisky.

Vedlegg

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.620
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Endelig fant jeg Nøgne Ø sin sake på polet. De hadde kun den ene utgaven, så det ble med den.

Yamahai Muroka Junmai-shu

Vanskelig å beskrive smaken, men behagelig rund i munnen med smak av tørket fleinsopp og melon. Kan tenke meg at denne faller i smak hos folk som liker whisky.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Høres ut som en grei plan Ludo
    Jeg tar litt Tuborg og går over til Kilkenny snart..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn