Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.794
    Antall liker
    10.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En Dupont Vieille Reserve. Calvados er undervurdert.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.107
    Antall liker
    10.023
    Sted
    Trondheim
    Marc Brocard - Chablis Fourchaume 1996. Strålende.



    Og ja, erato - calvados er undervurdert. Dupont Vieille Reserve er flott.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    I kveld er det en pappvin uten pappen. Måtte fjerne embalasjen får å presse ut de siste dråpene. ;D
    Hvis jeg skal dømme etter smaken, koster den 199 på "båten" ;D
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.819
    Antall liker
    4.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Denna lille snækse saken. Ikke akkurat første flaska av stoffet jeg har i meg, dog.


    Bernt K
     

    Vedlegg

    J

    Jurassic

    Gjest
    Tenkte jeg skulle drikke rødvin i kveld men har ikke flere vinglass igjen så det ble pils rett fra flaska istedenfor.
     
    L

    lark

    Gjest
    Tomt for vin, så vi (jeg og kona) gikk over til engelsk spesialøl til 92 kroner literen. Ikke verdt pengene! Norsk øl er bedre.
     

    Vedlegg

    L

    lark

    Gjest
    Jurassic skrev:
    Til den prisen hadde jeg f.... ikke delt med kona ;D
    Vel... det var kona som kjøpte ølet tidligere idag. Så jeg skal vel bare være glad jeg fikk smake i det hele tatt.... ;D
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Kan hende det ;D

    Alt vel med deg Arne Kr?

    Snurrer sølvskiver og skjenker meg selv, bare ta turen en vakker dag hvis du føler for det.
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Jurassic skrev:
    Kan hende det ;D

    Alt vel med deg Arne Kr?

    Snurrer sølvskiver og skjenker meg selv, bare ta turen en vakker dag hvis du føler for det.

    Beklager (litt) OT!

    Joda, alt vel med meg, det går i oppussing (fortsatt) - og litt vin (må prøve å holde seg litt innen topicen) ;) Skviser ut siste rest av en 3-liter nå...
    Snurrer fortsatt bare én skive jeg, HDen i MacBooken :)
    Skal prøve å få tatt meg tid til å få meg en lytt hos deg en dag - det må bli på helg.

    Mvh
    Arne Kr
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    lark skrev:
    Tomt for vin, så vi (jeg og kona) gikk over til engelsk spesialøl til 92 kroner literen. Ikke verdt pengene! Norsk øl er bedre.
    Nå er Ruddles County relativt spesielt på smaken. Prøv heller Newcastle Brown Ale eller Spitfire som en start. Finnes på både flaske og boks i velassorterte matbutikker.
    Med norsk øl, håper jeg du mener Nøgne Ø, Haandbryggeriet, Atna og Snå Vesen? Eller kjipt industriskvip?


    De siste dagene har det gått med Nøgne Ø: Pale Ale, Amber Ale, Imperial Stout. Taddy Porter, St Peter Cream Stout og en Hoegaarden Original, Haandbryggeriet Porter.

    Mmmm
     
    L

    lark

    Gjest
    nÅ er dt tåmt fåR dErikke (hikk) tRor jeg & koNa gikK & leggr åss...........
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Her er det teknekt ;D Etter endel glass Isla Negra,nu e det Darkthrone:Soulside Yourney som gjeld etter å ha spilt Alphaville på vinyl..skål folkens
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    C._Alshus skrev:
    lark skrev:
    Tomt for vin, så vi (jeg og kona) gikk over til engelsk spesialøl til 92 kroner literen. Ikke verdt pengene! Norsk øl er bedre.
    Nå er Ruddles County relativt spesielt på smaken. Prøv heller Newcastle Brown Ale eller Spitfire som en start. Finnes på både flaske og boks i velassorterte matbutikker.
    Med norsk øl, håper jeg du mener Nøgne Ø, Haandbryggeriet, Atna og Snå Vesen? Eller kjipt industriskvip?


    De siste dagene har det gått med Nøgne Ø: Pale Ale, Amber Ale, Imperial Stout. Taddy Porter, St Peter Cream Stout og en Hoegaarden Original, Haandbryggeriet Porter.

    Mmmm
    Industriskvip???? Det er alkoholprosenten som teller.
    Du er vel en sånn en som kjøper rødvin med 12% alkohol på polet også du........
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Industriskvip???? Det er alkoholprosenten som teller.
    Du er vel en sånn en som kjøper rødvin med 12% alkohol på polet også du........
    [/quote]Det bør være min 13% ;D
     

    RL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2004
    Innlegg
    95
    Antall liker
    1
    Casillero del Diablo Cabarne Savignon 2006
    til NRK 2 en hyllest til NHØP
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    971
    Antall liker
    0
    Har smakt Cherry Cask Matured for første gang - en tolvåring fra Aberlour. Frisk og god, men uvant med Cherry-smaken i god whisky. Men den svinger like godt i huet som annen whisky!
    Skål og god natt!
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Æ føle mæ heldig,nu låter alt bra her,kan det ha noe med %% å gjøre dvs promille... ;D
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Prøver den nye 2006-årgangen av Selvapiana sin Chianti. Men jeg undervurderte forkjølelsen jeg bærer på, så den smaker ingenting. Jammen bra at jeg ikke sprettet en flottere vin.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Ølsmakarlag i kveld, - vi var innom;
    Schöfferhofer
    Erdinger Schneeweisse
    Nils Oscar Barley Wine
    Mariestads Porter
    Thomas Harley's Ale
    Ancher Brewery Liberty Ale
    Nøgne Ø Indian pale Ale
    Lundetangens Pilsner
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Å.. som jeg begynte å savne en god valpolicella; jeg smatter på en Muga Reserva 2004; de er ikke like gode som 2003 (som igjen var en voldsom oppgradering på den nitriste 2002 når de ikke hadde reagert på korken); Spania må vel snart få vinlover som tar høyde for værforskjeller fra år til år (i konsekvens ala f.eks Tyskland, Italia, Frankrike etc); Muga er jaggu temmelig årgangsavhengig.. selv om det er en blandingsvin.

    Hmmm... fra Veneto kommer jo Valpolicella og ikke minst Amarone; og derivatet av de to, ripasso; på tide med en tur i vinkjelleren kanskje, for å se om det er noe modent snacks der. Hvordan er Monti Garbi? Helt ukjent for meg dessverre.

    Mvh Vidar P
     
    L

    lark

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Hvordan er Monti Garbi? Helt ukjent for meg dessverre.

    Mvh Vidar P
    Vel, nå har jeg ikke allverdens erfaring med vin i denne prisklassen (rundt 200,-), men den er grei nok. Men jeg må tilstå at jeg har smakt betydelig billigere viner som jeg foretrekker framfor denne. Fikk den forresten som gave, og den første flasken måtte leveres tilbake på polet p.g.a. misfarging og korksmak.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Å.. som jeg begynte å savne en god valpolicella; jeg smatter på en Muga Reserva 2004; de er ikke like gode som 2003 (som igjen var en voldsom oppgradering på den nitriste 2002 når de ikke hadde reagert på korken); Spania må vel snart få vinlover som tar høyde for værforskjeller fra år til år (i konsekvens ala f.eks Tyskland, Italia, Frankrike etc); Muga er jaggu temmelig årgangsavhengig.. selv om det er en blandingsvin.
    Ja det er helt sikkert. Muga var en gang en stor favoritt hos meg. '94 Reserva var helt nydelig. Men de påfølgende sesongene var svært dalende i kvalitet i sammenligning, iallefall i min smak. Sluttet helt å kjøpe den etter noen år. Grand Reservaen var heller ikke så mye å skryte av. Jeg likte også godt å drikke 94' mens den ennå var ung og robust. Hadde vært artig å fått tak i en igjen i dag og smakt hvordan den nå har blitt.
     
    E

    espenj2005

    Gjest
    94 var et legendarisk år i Rioja og er et røverkjøp om man får tak i hva det skulle være(95 og 96 var også ganske enestående synes jeg å huske). Har aldri vært noe for det "kommersielle" Faustino konseptet men etter å ha smakt 94 årgangen av F1 var jeg i himmelen og raidet de polene jeg kom over for rester.
    Mvh Espen
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    '94 Muga var en klassiker; jeg hadde rukket å begynt på klinisk avdeling på studiet, og fått lisens da disse kom; slik at vi fikk litt jobbinntekt; opprykket fra (de veldig gode årgangene!) Periquita til Muga var morsomt.
    Du ville nok ha likt 2003; den var stor. Men det var mye korkefeil. Typisk spansk i grunnen.... det kan jo aldri bli helt i mål, tross de beste forutsetninger. Nok å nevne fotball-landslaget?

    Når sant skal sies så har jeg ei kasse med gammel Periquita i kjelleren, men det ble liksom aldri til at jeg kjøpte ei kasse Muga '94... men jeg tror ikke den var veldig lagringsdyktig; den hadde ikke imponerende solide tanniner, som er en forutsetning; og jeg tror egentlig den gjorde seg best som relativt ung. Like greit å erkjenne at den tilhører forgangne tider.

    Det fins mye annen vin som er langt mer forutsigbar; for tiden begynner kjelleren å bli halvtom for Barolo, og jeg leter etter nye lagringskandidater etter at Cabutto sine viser seg å være vanskelig å få tak i..

    Mvh Vidar P
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    I kveld nyter jeg en Cotes du Rohne av nyere årgang, men jeg synes 2005 var et godt år :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    Øl, Tuborg!

    Bjørn
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Igår var det øl, akkevit og gt i sola, idag colabox og blended w.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn