L
lark
Gjest
Italiensk snadder ;D
Vedlegg
-
167.1 KB Visninger: 6
|
Vel... det var kona som kjøpte ølet tidligere idag. Så jeg skal vel bare være glad jeg fikk smake i det hele tatt.... ;DJurassic skrev:Til den prisen hadde jeg f.... ikke delt med kona ;D
Kanskje derfor du ikke har kone, Jurassic?Jurassic skrev:Til den prisen hadde jeg f.... ikke delt med kona ;D
Jurassic skrev:Kan hende det ;D
Alt vel med deg Arne Kr?
Snurrer sølvskiver og skjenker meg selv, bare ta turen en vakker dag hvis du føler for det.
Nå er Ruddles County relativt spesielt på smaken. Prøv heller Newcastle Brown Ale eller Spitfire som en start. Finnes på både flaske og boks i velassorterte matbutikker.lark skrev:Tomt for vin, så vi (jeg og kona) gikk over til engelsk spesialøl til 92 kroner literen. Ikke verdt pengene! Norsk øl er bedre.
Industriskvip???? Det er alkoholprosenten som teller.C._Alshus skrev:Nå er Ruddles County relativt spesielt på smaken. Prøv heller Newcastle Brown Ale eller Spitfire som en start. Finnes på både flaske og boks i velassorterte matbutikker.lark skrev:Tomt for vin, så vi (jeg og kona) gikk over til engelsk spesialøl til 92 kroner literen. Ikke verdt pengene! Norsk øl er bedre.
Med norsk øl, håper jeg du mener Nøgne Ø, Haandbryggeriet, Atna og Snå Vesen? Eller kjipt industriskvip?
De siste dagene har det gått med Nøgne Ø: Pale Ale, Amber Ale, Imperial Stout. Taddy Porter, St Peter Cream Stout og en Hoegaarden Original, Haandbryggeriet Porter.
Mmmm
Riktig ;D Skål ;DJurassic skrev:helst 14% ;D
Vel, nå har jeg ikke allverdens erfaring med vin i denne prisklassen (rundt 200,-), men den er grei nok. Men jeg må tilstå at jeg har smakt betydelig billigere viner som jeg foretrekker framfor denne. Fikk den forresten som gave, og den første flasken måtte leveres tilbake på polet p.g.a. misfarging og korksmak.Vidar P skrev:Hvordan er Monti Garbi? Helt ukjent for meg dessverre.
Mvh Vidar P
Ja det er helt sikkert. Muga var en gang en stor favoritt hos meg. '94 Reserva var helt nydelig. Men de påfølgende sesongene var svært dalende i kvalitet i sammenligning, iallefall i min smak. Sluttet helt å kjøpe den etter noen år. Grand Reservaen var heller ikke så mye å skryte av. Jeg likte også godt å drikke 94' mens den ennå var ung og robust. Hadde vært artig å fått tak i en igjen i dag og smakt hvordan den nå har blitt.Vidar P skrev:Å.. som jeg begynte å savne en god valpolicella; jeg smatter på en Muga Reserva 2004; de er ikke like gode som 2003 (som igjen var en voldsom oppgradering på den nitriste 2002 når de ikke hadde reagert på korken); Spania må vel snart få vinlover som tar høyde for værforskjeller fra år til år (i konsekvens ala f.eks Tyskland, Italia, Frankrike etc); Muga er jaggu temmelig årgangsavhengig.. selv om det er en blandingsvin.