Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    feirer tidenes oneliner på gmail-chatten med ein butikknøgneø wit
     

    flippin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    116
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    1
    Hva synes du om Maredsous Blond? Jeg har bare smakt Maredsous Trippel, men den er en av mine absolutte favoritter.

    Har forresten akkurat drukket en Trashy Blonde og en Alpha Dog Red Ale fra Brewdog. Godt øl, noe av det bedre som finnes i matbutikker.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg drakk den uten gjæret, og den kan helt klart anbefales som et mer smaksrikt alternativ til pils/lager. Selges på Systembolaget.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    mye rart en tømmer ned i spiserøret



    Leste et øyeblikk "Fritzl" da jeg grep flaska, men det var det altså ikke
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Great Divide Yeti nok en gang. Passer bra til den siste Mogwai skiva.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nå er det snart natta. Finfin denne. Rund i kantene, hint av sjokkis. Tjukk og smakfull. Helt i min gate.

     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Jeg tar litt Caol Ila 12 Ans + frydenlund Bayer idag jeg
    Det er perfekt!
    caol Ila er virkelig mitt favorittmerke!



    mvh
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.858
    Antall liker
    5.734
    Sted
    oslo
    akkurat åpnet en Carlsberg Master brew.
    kraftig sak, på hele 10,5%, med mye sødme.

    lukusøl, i følge etiketten 8)


    senere skal det nydes en FUR rænessance 2006 og en london pride ;D


     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tok siste rest av Bache sin Fine Champagne X.O, ikke et dårlig vennskap, helt ok. Finnes både bedre og dårligere konjakker enn denne
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ingen spektakulær sensasjon her, bare veldig godt øl fra Norges fineste bryggeri:
    Aass Gourmet Weizen
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.671
    Antall liker
    3.740
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så mange av C. Alshus sine anbefalinger som var å finne på Østerås i dag, men jeg plukket i det minste med meg et par av disse. Nok et deilig mørkt sterkøl, men med en tydelig friskhet. Koser meg med denne, men jeg tåler faktisk enda ett hakk med sødme/tyngde.
     

    Vedlegg

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.868
    Antall liker
    24.015
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En Albariño Paco & Lola (hvitvin) var aldeles glimrende til en ferdiglaget riktig så spicy bacalao fra Knutstad og Holen i kveld.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Østerås er et pittelite pol med enda mindre ølavdeling. Iallefall for et år siden, i forbindelse med at jeg var innom legen min.

    Prøv heller Bekkestua. De er mye større.


    Mvh.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Det har blitt litt importert øl her i dag.

    Først en Harviestoun Bitter & Twsited blond beer.


    Deretter inspirert av en annen tråd som inneholdt youtube klipp med Merlinmotorer og Hurricane og Spitfirefly og selvsagt "riktige" lydspor, så måtte man gå over til en Kentish Ale som selvsagt heter Spitfire.


    Så nå etter å nydt skotsk og engelsk øl med nostalgisk nytelse av vakre fly ( behørig med "rørelse" og tåre i øyekroken :'( ) er det nok på tide å finne fram en liten whisky. I kveld blir det ( beklager Parelius, jeg vet du tviler dens drikkbarhet :-[ ) en 12 år gammel "Upper Ten". Mest fordi den står lagelig til for hogg i karaffel på en gammel Tandberg Sølvsuper 8 :D her i stuen like bak sofaen.
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.671
    Antall liker
    3.740
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    I kveld blir det ( beklager Parelius, jeg vet du tviler dens drikkbarhet :-[ ) en 12 år gammel "Upper Ten". Mest fordi den står lagelig til for hogg i karaffel på en gammel Tandberg Sølvsuper 8 :D her i stuen like bak sofaen.
    Var det ikke slik at Upper Ten var polets egen tapning og gjerne kunne inneholde riktig så god råvare fra underleverandørene i Skotland, litt beroende på leveransene fra år til år? Mulig det er en vandrehistorie. Vi kjøpte nå uansett Upper Ten fordi den var rimelig. Tok etterhvert overgang til Brandy Special som gjorde seg bedre i kaffen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Joda vanlig Upper Ten er en ok whisky det. Hjemmetappet og hjemmeblended. 8 år gammel den vanlige som faktisk har fått en grei posjon medaljer og slikt. Den som er 12 år har en noe annen karakter. I forhold til prisen er det OMHO greit drikke.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Første gang jeg smaker denne. Godt jeg kjøpte tre stk når de hadde den på Vika polet. (Regner med at det er tomt nå. Kostet "bare" 139,- per flaske.)



    Heller en tykk saus ned i en nytt Ikea Ivrig rødvinsglass uten stett (19 spenn). Dønn svart farge, tykt lysebrunt skum som henger bra på sidene av glasset. Synker fort ned til en rant på yttersiden grunnet høy %. Lukter brent malt, espresso, fudge, mørke bær, vanilje og masse mørk sjokolade. Søtlig smak som følger duften bra. Lang ettersmak med god bitterhet..

    Fy føken. Dette brygget er helt kanon! Sånn skal en Imperial Stout være, IMHO.



    http://www.ratebeer.com/beer/hoppin-frog-boris-the-crusher/65881/
     
    J

    J.J

    Gjest
    Kozel... Den er frisk og fin i smaken .. lett og drikke - medium kraftig ...

    Er vel en mørk øl som ihvertfall jeg kan drikke mange av ;D

    Første gang jeg har smakt den faktisk .. fikk den inn på Meny butikken for ikke lenge siden .. så den blir kjøpt inn flere ganger .

    For meg så er dette en typisk mat øl - til noe enkel mat som fortjener noe godt - eller det og sitte i solveggen og bare nyte ...

    Tipper den kan være en aktuell kandidat til sigar faktisk....

    Edit: det er ikke en øl som jeg blir "mett" av ... Liker mørkt øl godt, men noen er så kraftige at det blir bare med en 4-5-6 stykker..
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Kozel er forholdsvis frisk, men også ganske kjedelig. Kort kort ettersmak.
    Alternativene frå Haandbryggeriet og Nøgne Ø er fleire divisjoner bedre (og også tilgjengelig i din Menybutikk, JanJan).
     
    J

    J.J

    Gjest
    Brasse skrev:
    Kozel er forholdsvis frisk, men også ganske kjedelig. Kort kort ettersmak.
    Alternativene frå Haandbryggeriet og Nøgne Ø er fleire divisjoner bedre (og også tilgjengelig i din Menybutikk, JanJan).
    Dem er sakt på ;)

    Det som er det fine - er jo å finne ut hvilket øl som passer når ........ noe da og noe da .. og jeg syntes det er fint med variasjon .. og det og kunne sammenligne...
    Påsken er offisielt planlagt som en øl-påske... da blir det både pol øl og butikk øl.
    Skal da smake på mye forskjellig - gleder meg allerede :p ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Eg var og på Meny i går, handla med meg bl.a. ein Badger First Gold.
    Den var overraskande mykje smak i til tross for lav %. Single hop. Flott farge, bra skum og fin humlesmak.
    Verdt å prøve.


     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    jan#jan skrev:
    Brasse skrev:
    Kozel er forholdsvis frisk, men også ganske kjedelig. Kort kort ettersmak.
    Alternativene frå Haandbryggeriet og Nøgne Ø er fleire divisjoner bedre (og også tilgjengelig i din Menybutikk, JanJan).
    Dem er sakt på ;)

    Det som er det fine - er jo å finne ut hvilket øl som passer når ........ noe da og noe da .. og jeg syntes det er fint med variasjon .. og det og kunne sammenligne...
    Påsken er offisielt planlagt som en øl-påske... da blir det både pol øl og butikk øl.
    Skal da smake på mye forskjellig - gleder meg allerede :p ;D
    Kvifor vente heilt til påske? ;)
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.559
    Antall liker
    1.183
    Nattevakt om noen strakser, så den er ikke i glasset akkurat - men i handleposen lå det en Estrella Inedit. Deilig friskt med akkurat passe sødme og fruktighet. Passer veldig godt til mat, spesielt fisk, men fungerer glimrende alene også. Kommer nok til å kjøpe mye av denne i sommer :D

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    I KVART SITT GLASS DÅ, FOR POKKER, MÅ EG TEGNE DET FOR DEG?











    :mad:






    OG IKKJE VAR DET SAMTIDIG HELLER, TENK.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Brasse skrev:
    jan#jan skrev:
    Brasse skrev:
    Kozel er forholdsvis frisk, men også ganske kjedelig. Kort kort ettersmak.
    Alternativene frå Haandbryggeriet og Nøgne Ø er fleire divisjoner bedre (og også tilgjengelig i din Menybutikk, JanJan).
    Dem er sakt på ;)

    Det som er det fine - er jo å finne ut hvilket øl som passer når ........ noe da og noe da .. og jeg syntes det er fint med variasjon .. og det og kunne sammenligne...
    Påsken er offisielt planlagt som en øl-påske... da blir det både pol øl og butikk øl.
    Skal da smake på mye forskjellig - gleder meg allerede :p ;D
    Kvifor vente heilt til påske? ;)
    Av den enkle grunn... Jeg liker å ha noe og se frem til .. dessuten så er jeg en rør og hornmann .. vi har ikke dårlig tid ;D
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad


    Kom over noe så herlig som ekte trapistøl på butikken (meny på nesttun), litt som en lett belgisk trippel, men med tydelig humlesmak, La trappe puur kan anbefales.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn