Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. : Hva da?65finger skrev:fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsjbaluba skrev:Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Flunsj har intet med flanering å gjøre baluba, det var i tidligere tider før flunsjen kom seg ut av lunsjens skyggebaluba skrev:Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. : Hva da?65finger skrev:fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsjbaluba skrev:Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Du er da grasiøs uansett hva slags benklær du bærer?baluba skrev:Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. : Hva da?65finger skrev:fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsjbaluba skrev:Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Blue Wear grå stilongs, Beatles T-skjorte.C. Alshus skrev:Du er da grasiøs uansett hva slags benklær du bærer?baluba skrev:Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. : Hva da?65finger skrev:fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsjbaluba skrev:Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Mens man kaster innpå kanapeer, litt musserende, gode oster og et utvalg god skinke. Joa, det kan nok fungere det. (Evnt brødskive med gulost).baluba skrev:Blue Wear grå stilongs, Beatles T-skjorte.C. Alshus skrev:Du er da grasiøs uansett hva slags benklær du bærer?baluba skrev:Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. : Hva da?65finger skrev:fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsjbaluba skrev:Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
I alle fall Glenlivet og skive med pesto-ost.Mens man kaster innpå kanapeer, litt musserende, gode oster og et utvalg god skinke. Joa, det kan nok fungere det. (Evnt brødskive med gulost).
Håper det gikk bra, og at behandlingen ikke hadde for sterke bivirkninger. Greit å ha legen å skylde på i så fall. Velkommen tilbake i alle fall.pedal skrev:Feirer min tilbakekomst med et glass Courvoisier VSOP. Har en gryende mageinfeksjon og har sjenket meg en stiv Cognac. Doctors order. Det skal etter sigende være effektiv medisin i følge en rutinert lege jeg kjenner. Så får vi se om jeg må bytte lege i morgen eller ikke. Skjønt jeg føler meg mye bedre allerede, der varmen brer seg i magen.
Skål og tvi, tvi!
Takk for det ottone!ottone skrev:Håper det gikk bra, og at behandlingen ikke hadde for sterke bivirkninger. Greit å ha legen å skylde på i så fall. Velkommen tilbake i alle fall.
Ja ja, gutta er jo ute av huset. Det blir ikke mye i glasset på gamle far når de returnerer, så jeg tror du har rett.jan#jan skrev:Flaska aner ikke hvilken tid det er på døgnet ... drit i klokka det er helg. ;D
Kos deg så godt du kan .... SKÅL
Herregud! Nei, det er heldigvis bare den ene som er min egen. Den andre var bare på overnatting, men alderen er riktig tippet.C. Alshus skrev:Tvillinger på 10?
Me like Niepoort ;DFosse skrev:Kjæresten var innom forleden og hadde med seg Niepoort LBV. Når den fikk luftet seg litt var den helt fantastisk!
Alt for lenge siden jeg har vært i Porto, må tilbake snart kjenner jeg. Elsker portvinshusene som ligger rundt om, og Alvaro Siza.jan#jan skrev:Me like Niepoort ;DFosse skrev:Kjæresten var innom forleden og hadde med seg Niepoort LBV. Når den fikk luftet seg litt var den helt fantastisk!
Notes - Late Bottled Vintage port is from a single year. The wine ages 4-6 years in old oak casks (opposed to Vintage that ages 2-3). LBV fills the gap between the rubies and the vintage ports since a Ruby Port should be drunk quite young and a great Vintage Port may need 15 to 20 years to really open up and show its splendour. Winemaker Dirk Niepoort calls this the "Little Brother" of his Vintage Port, as the origins of the grapes and vinification methods are identical. It was created from low-yielding old vines in the Cima Corgo region of the Douro valley. The grapes were trodden in lagares and later the Port was matured in large wooden Vats and also in barrels at our Niepoort's in Gaia. The Niepoort Late Bottled Vintages are traditionally bottled 4 years after the harvest. Deep red colour with a very vivacious, lively aroma of fresh dark plums, cherries and a hint of chocolate along with a silky aroma giving the wine great finesse. Fabulous extract on the palate with a tight grainy texture intertwined with fresh dark fruits and a mellow spirity finish. The wine can be enjoyed now, and will become more complex with further cellaring until 2020. To fully benefit from its qualities we recommend it be decanted before serving. Serve with soft cheeses, mild blue cheese, dark chocolate desserts or a pepper steak!