Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Orval er nydelig. Og Rochefort 8. Synes den muligens er bedre for min gane enn nummer 10.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    hva er alt dette pratet om middag?
    Dette er ikke middag, det er en sen lunch. :D
    Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.
    Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;D
    fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsj
    Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. ::) Hva da?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;D
    fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsj
    Den er grei, men jeg inntok den hjemme, alene og i stilongs... Ikke akkurat flanering. ::) Hva da?
    Flunsj har intet med flanering å gjøre baluba, det var i tidligere tider før flunsjen kom seg ut av lunsjens skygge

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Du er da grasiøs uansett hva slags benklær du bærer?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Blue Wear grå stilongs, Beatles T-skjorte.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Blue Wear grå stilongs, Beatles T-skjorte.
    Mens man kaster innpå kanapeer, litt musserende, gode oster og et utvalg god skinke. Joa, det kan nok fungere det. (Evnt brødskive med gulost).

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.623
    Torget vurderinger
    1
    Feirer min tilbakekomst med et glass Courvoisier VSOP. Har en gryende mageinfeksjon og har sjenket meg en stiv Cognac. Doctors order. Det skal etter sigende være effektiv medisin i følge en rutinert lege jeg kjenner. Så får vi se om jeg må bytte lege i morgen eller ikke. Skjønt jeg føler meg mye bedre allerede, der varmen brer seg i magen.

Skål og tvi, tvi!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mens man kaster innpå kanapeer, litt musserende, gode oster og et utvalg god skinke. Joa, det kan nok fungere det. (Evnt brødskive med gulost).
    I alle fall Glenlivet og skive med pesto-ost.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nu smaker jeg meg gjennom denne. Litt sjansespil med disse flaskene. Av og til er de over kanten sure, mens andre ganger er de helt fabelaktige.. Denne er sistnevnte.

Igår smakte jeg denne. Solid juleale med masse smak.

Tidligere på kvelden drakk jeg min nest siste:

Fabelaktig stout. 9,5%. Ikke mye alkosmak her. Kraftig, men ikke like tung som Nøgne Ø sin, men tar det igjen med en fruktighet som man stort sett bare finner i trappistøl. Er du i Danmark og liker mørkt øl, må dette prøves.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pedal skrev:
    Feirer min tilbakekomst med et glass Courvoisier VSOP. Har en gryende mageinfeksjon og har sjenket meg en stiv Cognac. Doctors order. Det skal etter sigende være effektiv medisin i følge en rutinert lege jeg kjenner. Så får vi se om jeg må bytte lege i morgen eller ikke. Skjønt jeg føler meg mye bedre allerede, der varmen brer seg i magen.

Skål og tvi, tvi!
    Håper det gikk bra, og at behandlingen ikke hadde for sterke bivirkninger. Greit å ha legen å skylde på i så fall. Velkommen tilbake i alle fall.

Etter en lett Jacobsen pilsner nytes nå en Jennings Cumberland Ale til fredagsmusikken

Før fredagsbiffen skal steikes og jeg må velge i rødvinsvinhylla.
    Veien videre er litt uklar, men virker dog lovende.

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.623
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    Håper det gikk bra, og at behandlingen ikke hadde for sterke bivirkninger. Greit å ha legen å skylde på i så fall. Velkommen tilbake i alle fall.
    Takk for det ottone!

Hadde tenkte å rapportere tilbake at Cognactrikset virket. Ikke! :(

Dette var en middels mageinfeksjon på hell, men etter Cognacen var magen nokså laus hele neste dag også. Normalt skal jo en god natts søvn hjelpe på, men jeg tror Cognacen spolerte det. Mulig jeg overdoserte, når jeg tenker etter.

Altså intet vektig bidrag til legevitenskapen dette forsøket her. :p

Men la nå ikke løs-mage pratet mitt ødelegge kveldens drikkeopplevelser!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Fredagskveld og en bunke skiver. Bevilger meg ukas første alk, et raust, egnet glass med brunt. Begynner å se bunn på tredje og siste flaske igjensatt av et spansk band på besøk for et par år siden.

er jeg skikkelig vill og gærn, vanker det muligens en juleøl etterpå.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Min kjære, bedre halvdel er ekstra godsnill inatt og lar meg henge "ute " litt til. Trenger ikke stå opp før rundt 0800.
    Fyrer av et glass (to) med Jamaicansk snadder.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.128
    Torget vurderinger
    0
    Har bevilget meg en romslig whisky etter en "strabasiøs" tur ut i vedsjåen for å hent inn ved. En 12 år gammel blended som jeg setter stor pris på. "Upper Ten 12 years" Faktisk en god whisky selv om Parelius protesterer på det sterkeste ut fra erfaringer med standard utgaven som kun er 8 år. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det for tidlig å helle noe i glasset? Vi er over norsk lunchtid for en god stund siden nå, og er godt inni den italienske.

J

J.J

Gjest
    Flaska aner ikke hvilken tid det er på døgnet ... drit i klokka det er helg. ;D

Kos deg så godt du kan .... SKÅL :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    jan#jan skrev:
    Flaska aner ikke hvilken tid det er på døgnet ... drit i klokka det er helg. ;D

Kos deg så godt du kan .... SKÅL :D
    Ja ja, gutta er jo ute av huset. Det blir ikke mye i glasset på gamle far når de returnerer, så jeg tror du har rett.
    Går i skapet og skjenker opp en Glenlivet som er to år eldre enn guttene. :D

J

J.J

Gjest
    Helt perfekt .. da blir det baluba ::)

Glenglivet er jo fint sånn på ettermiddagen ;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.719
    Torget vurderinger
    27
    Kjæresten var innom forleden og hadde med seg Niepoort LBV. Når den fikk luftet seg litt var den helt fantastisk!

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Oppdaget tilfeldigvis at en boks med lys sirup hadde veltet. Kjempemoro.

Nå feirer jeg med en Brew Dog Nanny State. Gørrmye humle i denne. Alkoholfri også. 16,- på polet. Anbefales.

J

J.J

Gjest
    Fosse skrev:
    Kjæresten var innom forleden og hadde med seg Niepoort LBV. Når den fikk luftet seg litt var den helt fantastisk!
    Me like Niepoort ;D

Notes - Late Bottled Vintage port is from a single year. The wine ages 4-6 years in old oak casks (opposed to Vintage that ages 2-3). LBV fills the gap between the rubies and the vintage ports since a Ruby Port should be drunk quite young and a great Vintage Port may need 15 to 20 years to really open up and show its splendour. Winemaker Dirk Niepoort calls this the "Little Brother" of his Vintage Port, as the origins of the grapes and vinification methods are identical. It was created from low-yielding old vines in the Cima Corgo region of the Douro valley. The grapes were trodden in lagares and later the Port was matured in large wooden Vats and also in barrels at our Niepoort's in Gaia. The Niepoort Late Bottled Vintages are traditionally bottled 4 years after the harvest. Deep red colour with a very vivacious, lively aroma of fresh dark plums, cherries and a hint of chocolate along with a silky aroma giving the wine great finesse. Fabulous extract on the palate with a tight grainy texture intertwined with fresh dark fruits and a mellow spirity finish. The wine can be enjoyed now, and will become more complex with further cellaring until 2020. To fully benefit from its qualities we recommend it be decanted before serving. Serve with soft cheeses, mild blue cheese, dark chocolate desserts or a pepper steak!

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    En slik Caffrey's som Gjestemedlem har anbefalt gang på gang på forumet her. Minner om min faste pub-pint da jeg bodde i London; John Smith's.
    Skumtopp som en stout, men er egentlig en ale. God.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.719
    Torget vurderinger
    27
    jan#jan skrev:
    Fosse skrev:
    Me like Niepoort ;D

Notes - Late Bottled Vintage port is from a single year. The wine ages 4-6 years in old oak casks (opposed to Vintage that ages 2-3). LBV fills the gap between the rubies and the vintage ports since a Ruby Port should be drunk quite young and a great Vintage Port may need 15 to 20 years to really open up and show its splendour. Winemaker Dirk Niepoort calls this the "Little Brother" of his Vintage Port, as the origins of the grapes and vinification methods are identical. It was created from low-yielding old vines in the Cima Corgo region of the Douro valley. The grapes were trodden in lagares and later the Port was matured in large wooden Vats and also in barrels at our Niepoort's in Gaia. The Niepoort Late Bottled Vintages are traditionally bottled 4 years after the harvest. Deep red colour with a very vivacious, lively aroma of fresh dark plums, cherries and a hint of chocolate along with a silky aroma giving the wine great finesse. Fabulous extract on the palate with a tight grainy texture intertwined with fresh dark fruits and a mellow spirity finish. The wine can be enjoyed now, and will become more complex with further cellaring until 2020. To fully benefit from its qualities we recommend it be decanted before serving. Serve with soft cheeses, mild blue cheese, dark chocolate desserts or a pepper steak!
    Alt for lenge siden jeg har vært i Porto, må tilbake snart kjenner jeg. Elsker portvinshusene som ligger rundt om, og Alvaro Siza.

F

fjellvåk

Gjest
    Et lite glass Brillet Trés Vieille Réserve X.O. må man have på en onsdag.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn