M
musicus
Gjest
mvh
Nyt Rum Cask men du kan. Den har dessverre gått ut av sortementet til Polet. :'(musicus skrev:
Vann fra en kilde som en gang var forgiftet? Det franske vannet har kanskje skiftet kilde siden skandalen.digiman skrev:Ikke så spennende saker denne helgen. Men smaker godt.
Aner ikke Baluba. Smaker rent i kveld. Må være minst 15 år siden jeg har smakt Perrier vann. Mindre salt en Farris i det minstebaluba skrev:Vann fra en kilde som en gang var forgiftet? Det franske vannet har kanskje skiftet kilde siden skandalen.digiman skrev:Ikke så spennende saker denne helgen. Men smaker godt.
Jeg husker det best som jappetidens favorittvann, og kan godt huske at jeg smakte noen flasker. Men på den tiden syntes jeg ikke det var var noe bedre enn annet flaskevann, eller godt springvann. Men jeg husker ofte feil, så...
Farris er ganske sært imo. Personlig liker jeg best flaskevann fra Imsdal og Rwenzori (mountains). Det er også ganske friskt og deilig. Friskt er også kranvannet her i Ytre Sandviken. Ikke det samme som sentrum.digiman skrev:Aner ikke Baluba. Smaker rent i kveld. Må være minst 15 år siden jeg har smakt Perrier vann. Mindre salt en Farris i det minstebaluba skrev:Vann fra en kilde som en gang var forgiftet? Det franske vannet har kanskje skiftet kilde siden skandalen.digiman skrev:Ikke så spennende saker denne helgen. Men smaker godt.
Jeg husker det best som jappetidens favorittvann, og kan godt huske at jeg smakte noen flasker. Men på den tiden syntes jeg ikke det var var noe bedre enn annet flaskevann, eller godt springvann. Men jeg husker ofte feil, så...
Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHObaluba skrev:rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes.
Enig. Jeg følte jeg så lyset første gang jeg smakte Urquell i 1988 på Zwiebelfisch i Berlin.Spiralis skrev:Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHObaluba skrev:rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes.
"Fisken" er en av favorittstedene mine i Berlin. Sjarmerende gammelt sted med en herlig blanding gjester. Urquell er en herlig pilsner, men der foretrekker jeg heller en Schultheiss...brygget i Berlin.baluba skrev:Enig. Jeg følte jeg så lyset første gang jeg smakte Urquell i 1988 på Zwiebelfisch i Berlin.Spiralis skrev:Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHObaluba skrev:rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes.
Den slemme fetteren til trønderchampagne?ErosLoveking skrev:hektisk måned, hektisk generelt.
Pga ballsparring sørantfor ble klokka brått 0105 på jobb i natt. Plass til 6 standard halvlitere og et par av en "morsom" shot (?) ved navn "Döden" aka "Death By Unga Bunga" (Sambuca i bånn /mellomsjikt stor spiseskje Tabasco/ Ratzeputz på toppen)
Fette fint som vi sier vi i trøndelagen
Det skal jeg, burde kanskje kjøpt inn noen, de har en god pris (ca 22,- Sek/stk), egentlig foretrekker jeg den standard fra eke fat, men den har vært borte fra hyllene på det lokale systemet en tid nu ...Spiralis skrev:Nyt Rum Cask men du kan. Den har dessverre gått ut av sortementet til Polet. :'(musicus skrev:
Helt riktig, Urquell er nok min favoritt av øltyper.Spiralis skrev:Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHObaluba skrev:rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes.
Staropramen synes jeg er i klasse med Urquellcybervision_ skrev:Helt riktig, Urquell er nok min favoritt av øltyper.Spiralis skrev:Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHObaluba skrev:rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes.
Bertnsens økologisk, er den å oppdrive i butikk?ottone skrev:Apropos de tsjekkiske favoritter Urquell og Staropramen: Jeg drakk en iskald Berntsens Økologisk Pils i kveldssol i hagen i sted. Samme stil, deilig øl.
Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...
Ja, i hvert fall her i Stavanger. Jeg kjøper den hos Helgø på Stokka. De har den vanligvis inne, selv om jeg kjenner flere som liker å tømme den hylla når de ser den.bjos skrev:Bertnsens økologisk, er den å oppdrive i butikk?ottone skrev:Apropos de tsjekkiske favoritter Urquell og Staropramen: Jeg drakk en iskald Berntsens Økologisk Pils i kveldssol i hagen i sted. Samme stil, deilig øl.
Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...
Spør etter Berentsens Økologisk Pils hos Coop (Obs/Mega) og Meny. De har den på listene, men produksjonsvolumet er begrenset så det vil nok variere.bjos skrev:Spennende, har ikke sett den her i Bergen, men skal se etter.....
Eh, resultater i form av tømmer menn, våknet opp på spennende steder, med spennende mennesker?? ;D ;Dottone skrev:Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...
Eh, du er helt klart inne på noe der, innrømmer det......Torja skrev:Eh, resultater i form av tømmer menn, våknet opp på spennende steder, med spennende mennesker?? ;D ;Dottone skrev:Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...
Kunne ikke dy meg...
;Dottone skrev:Eh, du er helt klart inne på noe der, innrømmer det......Torja skrev:Eh, resultater i form av tømmer menn, våknet opp på spennende steder, med spennende mennesker?? ;D ;Dottone skrev:Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...
Kunne ikke dy meg...
En klassiker, det der. Er vel referansen i sin klasse for mange. Og du verden for en tørstedrikk.Torja skrev:[size=10pt]Erdinger weissbier[/size]
Fra polet Ugjennomsiktig, bronze farget. Fin sødme. Humle smak(kan man si det?) Smaker godt syns jeg. Dette ble en vinner.
er det Weissbier det heter? jeg er korregert Meget god drikke uansett...ottone skrev:En klassiker, det der. Er vel referansen i sin klasse for mange. Og du verden for en tørstedrikk.Torja skrev:[size=10pt]Erdinger weissbier[/size]
Fra polet Ugjennomsiktig, bronze farget. Fin sødme. Humle smak(kan man si det?) Smaker godt syns jeg. Dette ble en vinner.
Det er den tyske "dobbelt S"en "ß" som lurer deg. Et vanlig fenomen. Man husker mens man har tysk på skolen, og når man ikke praktiserer går den i glemmeboken. Fikk et ( hjertelig ??? : ) gjensyn med den da jeg ferierte i Tyskland i fjor og måtte børste bort noen lag støv av den delen av harddisken som gikk så langt tilbake som til den gangen man lærte tysk på skolen.Torja skrev:er det Weissbier det heter? jeg er korregert Meget god drikke uansett...ottone skrev:En klassiker, det der. Er vel referansen i sin klasse for mange. Og du verden for en tørstedrikk.Torja skrev:[size=10pt]Erdinger weissbier[/size]