Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har aldri funnet noe galt med en grønn Tuborg- på flaske. Eller to.
    Ei heller i kveld.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Budweiser. Passer bra til 80-talls aftenen jeg har. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Ikke så spennende saker denne helgen. Men smaker godt.
    Vann fra en kilde som en gang var forgiftet? Det franske vannet har kanskje skiftet kilde siden skandalen.

Jeg husker det best som jappetidens favorittvann, og kan godt huske at jeg smakte noen flasker. Men på den tiden syntes jeg ikke det var var noe bedre enn annet flaskevann, eller godt springvann. Men jeg husker ofte feil, så...

rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes. ;)

S

Stereo_Mono

Gjest
    baluba skrev:
    digiman skrev:
    Vann fra en kilde som en gang var forgiftet? Det franske vannet har kanskje skiftet kilde siden skandalen.

Jeg husker det best som jappetidens favorittvann, og kan godt huske at jeg smakte noen flasker. Men på den tiden syntes jeg ikke det var var noe bedre enn annet flaskevann, eller godt springvann. Men jeg husker ofte feil, så...
    Aner ikke Baluba. Smaker rent i kveld. Må være minst 15 år siden jeg har smakt Perrier vann. Mindre salt en Farris i det minste :)

Edit! Leste litt om det og de fant visst spor av benzene i 1990 og trakk tilbake alt fra markedet det året, men har ikke funnet noen spor av det siden 1990.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    I dag har jeg smakt på et nytt øl. New York Lager. Anbefalt av min vakre venninde på Vinmonopolet. ( Det er smart å ha sin "egen" kontakt på Polet. ;D )

Den var overaskende god. Anbefales som sommerøl.

Så fulgt av et nytt bekjentskap i røde viner VOGA. En noe spesiell flaske, men innholdet er slett ikke å forakte.

Edit, grunnet promille ble det litt dobbeltposting av bilder, aner ikke hvordan det skjedde!?? Men nå er det rettet opp tror jeg :-[

Vedlegg

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    694
    Sted
    Oslo
    Sitter og nyter noen glass heimabrygga øl i en dal på vestlandet og ser fotball. God konvoi

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    baluba skrev:
    digiman skrev:

Aner ikke Baluba. Smaker rent i kveld. Må være minst 15 år siden jeg har smakt Perrier vann. Mindre salt en Farris i det minste :)
    Farris er ganske sært imo. Personlig liker jeg best flaskevann fra Imsdal og Rwenzori (mountains). Det er også ganske friskt og deilig. Friskt er også kranvannet her i Ytre Sandviken. Ikke det samme som sentrum.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    rumath: Amerikansk Bud passer best til ingenting. Er det en tjekker så stiller det seg annerledes. ;)
    Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHO

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Orginal Budweiser er grei nok, men Pilsner Urquell er å foretrekke uansett. IMHO
    Enig. Jeg følte jeg så lyset første gang jeg smakte Urquell i 1988 på Zwiebelfisch i Berlin. :D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.455
    Torget vurderinger
    1
    Da erklærer jeg herved Camparisesongen 2011 for offisielt åpnet.

Vedlegg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.381
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Enig. Jeg følte jeg så lyset første gang jeg smakte Urquell i 1988 på Zwiebelfisch i Berlin. :D
    "Fisken" er en av favorittstedene mine i Berlin. Sjarmerende gammelt sted med en herlig blanding gjester. Urquell er en herlig pilsner, men der foretrekker jeg heller en Schultheiss...brygget i Berlin.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Blir jo tørst her nå jo! Synd jeg må sikte på senga i stedet for å sprette en kald Ændals Pilsner :(

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    hektisk måned, hektisk generelt.

Pga ballsparring sørantfor ble klokka brått 0105 på jobb i natt. Plass til 6 standard halvlitere og et par av en "morsom" shot (?) ved navn "Döden" aka "Death By Unga Bunga" (Sambuca i bånn /mellomsjikt stor spiseskje Tabasco/ Ratzeputz på toppen)

Fette fint som vi sier vi i trøndelagen

G

Gjestemedlem

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    hektisk måned, hektisk generelt.

Pga ballsparring sørantfor ble klokka brått 0105 på jobb i natt. Plass til 6 standard halvlitere og et par av en "morsom" shot (?) ved navn "Döden" aka "Death By Unga Bunga" (Sambuca i bånn /mellomsjikt stor spiseskje Tabasco/ Ratzeputz på toppen)

Fette fint som vi sier vi i trøndelagen
    Den slemme fetteren til trønderchampagne?

M

musicus

Gjest
    Spiralis skrev:
    musicus skrev:
    Nyt Rum Cask men du kan. Den har dessverre gått ut av sortementet til Polet. :'(
    Det skal jeg, burde kanskje kjøpt inn noen, de har en god pris (ca 22,- Sek/stk), egentlig foretrekker jeg den standard fra eke fat, men den har vært borte fra hyllene på det lokale systemet en tid nu :) ...

mvh

C

Cyber

Gjest
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Helt riktig, Urquell er nok min favoritt av øltyper.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    cybervision_ skrev:
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Helt riktig, Urquell er nok min favoritt av øltyper.
    Staropramen synes jeg er i klasse med Urquell

men nå går det i presskanne, med kaffetypen Maragogype

God, men litt for lyst brent for min smak.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Weihenstephaner ;D
    fra polet. Lyst, grumsete, søt, med nesten en slags medisin ettersmak. Ja, ja. Grei nok. Men ikke en vinner for meg.

Vedlegg

J

J.J

Gjest
    Det har seg slik at jeg mest sannsynligvis skal være kjørbar ikveld ......... ::)

Så vennligst ikke post alkoholholdige produkter ........... :-X

;D

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Apropos de tsjekkiske favoritter Urquell og Staropramen: Jeg drakk en iskald Berntsens Økologisk Pils i kveldssol i hagen i sted. Samme stil, deilig øl.

Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...

bjos

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    ottone skrev:
    Apropos de tsjekkiske favoritter Urquell og Staropramen: Jeg drakk en iskald Berntsens Økologisk Pils i kveldssol i hagen i sted. Samme stil, deilig øl.

Ellers kan det nevnes i all stillhet at vi tømte favorittpuben for restbeholdningen av Slogen Juleøl her midt i uken. Hardt arbeid, men gjett om det gav resultater...
    Bertnsens økologisk, er den å oppdrive i butikk?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    bjos skrev:
    ottone skrev:

Bertnsens økologisk, er den å oppdrive i butikk?
    Ja, i hvert fall her i Stavanger. Jeg kjøper den hos Helgø på Stokka. De har den vanligvis inne, selv om jeg kjenner flere som liker å tømme den hylla når de ser den.

bjos

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Spennende, har ikke sett den her i Bergen, men skal se etter:)
    Selv prøver jeg en sørafrikansk musserende i kveld, god og champange-aktig, men litt hissige bobler for min smak

Vedlegg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    bjos skrev:
    Spennende, har ikke sett den her i Bergen, men skal se etter:).....
    Spør etter Berentsens Økologisk Pils hos Coop (Obs/Mega) og Meny. De har den på listene, men produksjonsvolumet er begrenset så det vil nok variere.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    ottone skrev:
    Eh, resultater i form av tømmer menn, våknet opp på spennende steder, med spennende mennesker?? ;D ;D
    Kunne ikke dy meg...

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Torja skrev:
    ottone skrev:
    Eh, resultater i form av tømmer menn, våknet opp på spennende steder, med spennende mennesker?? ;D ;D
    Kunne ikke dy meg...
    Eh, du er helt klart inne på noe der, innrømmer det......

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    ottone skrev:
    Torja skrev:
    ottone skrev:
    Kunne ikke dy meg...
    Eh, du er helt klart inne på noe der, innrømmer det......
    ;D

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    [size=10pt]Erdinger weibbier[/size]
    Fra polet :p Ugjennomsiktig, bronze farget. Fin sødme. Humle smak(kan man si det?) Smaker godt syns jeg. Dette ble en vinner.

Vedlegg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Torja skrev:
    [size=10pt]Erdinger weissbier[/size]
    Fra polet :p Ugjennomsiktig, bronze farget. Fin sødme. Humle smak(kan man si det?) Smaker godt syns jeg. Dette ble en vinner.
    En klassiker, det der. Er vel referansen i sin klasse for mange. Og du verden for en tørstedrikk. :)

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    ottone skrev:
    Torja skrev:
    En klassiker, det der. Er vel referansen i sin klasse for mange. Og du verden for en tørstedrikk. :)
    er det Weissbier det heter? jeg er korregert ;) Meget god drikke uansett...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Torja skrev:
    ottone skrev:
    Torja skrev:
    er det Weissbier det heter? jeg er korregert ;) Meget god drikke uansett...
    Det er den tyske "dobbelt S"en "ß" som lurer deg. Et vanlig fenomen. Man husker mens man har tysk på skolen, og når man ikke praktiserer går den i glemmeboken. ;) Fikk et ( hjertelig ??? ::) ) gjensyn med den da jeg ferierte i Tyskland i fjor og måtte børste bort noen lag støv av den delen av harddisken som gikk så langt tilbake som til den gangen man lærte tysk på skolen.

Weßbier er forøvrig hveteøl. Og som alt annet øl underlagt strenge regler for tillagingen. "Ordnung muß sein!"

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn