Hvem er beste off-topic debattant?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Jeg nominerer følgende, med korte begrunnelser (se dette i lys av min korte tid på forumet);
Knutinh - hvordan har du tid til å delta i ALLE diskusjoner?
Ivar Løkken - Laaange innlegg, av og til rene avhandlinger. Flink til å svare på alle spørsmål han får servert.
Honkey Chateau - Alltid saklige og gode innlegg, til tider så argumenterende, faktabasert og balansert at det nesten blir kjedelig.
Oddgeir - Korte, fine innlegg som ofte sier ganske mye
Affa - Min favoritt. Som oftest ganske korte, presise innlegg som herlig nok serveres uten innpakning. Nydelig språkbruk. Og krigshistoriene er nydelig lesning.

Hvem har jeg glemt? Mange vil jeg tro.....

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.388
Torget vurderinger
2
Jeg nominerer følgende, med korte begrunnelser (se dette i lys av min korte tid på forumet);
Knutinh - hvordan har du tid til å delta i ALLE diskusjoner?
Ivar Løkken - Laaange innlegg, av og til rene avhandlinger. Flink til å svare på alle spørsmål han får servert.
Honkey Chateau - Alltid saklige og gode innlegg, til tider så argumenterende, faktabasert og balansert at det nesten blir kjedelig.
Oddgeir - Korte, fine innlegg som ofte sier ganske mye
Affa - Min favoritt. Som oftest ganske korte, presise innlegg som herlig nok serveres uten innpakning. Nydelig språkbruk. Og krigshistoriene er nydelig lesning.

Hvem har jeg glemt? Mange vil jeg tro.....
Jeg er også fjetret over fleres engsjement på off-topic, det må jo gå utover et eller annet, jobb, lytting, familie...
Ellers hadde det jo vært morsomt om antallet innlegg vi knyttes til som brukere kunne deles opp i off-topic og resten, man kan liksom ikke smykke seg med tittelen hifi-freak fordi man har skrevet 1000 innlegg til forsvar for markedsliberalismen...
Personlig har jeg problemer med nevnte ivar_loekken, det virker ikke som om selvironi har vokst på gutten enda, og det trenger han sårt.
Affa er morsom, men litt slitsom med disse anakronismene, man kan spøke med alt, men ikke alltid.
Tror mitt valg faller på Honkey Chateau. bla for et suverent nick !

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror ikke du har lest alle innleggene til Honkey... ;)
Faktabasert er vel også etter øyet som ser...

Ellers enig med dine nominerte, selv om det er nok av andre som er både morsomme og har gode poenger.

J

jekri

Gjest
Honkey Chateau tiltredes, særlig etter stilskiftet.

A

Affa

Gjest
Honkey skuffet stort med sin nye Kjell Magne Bondevik aktige stil.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Komponenten er min favoritt. Klart det! Hun er jo jente/dame ;)

Ivar_Løkken sliter jeg også med. Ord-diare kler ikke menn. Det hjelper ikke med gode poenger, når ingen gidder å lese nok til å finne dem. ;D

Motpolen er Affa, som sannsynligvis er den her som har flest poeng i forhold til mengde tekst.

Ellers stiller jeg selv som kandidat i sod off-topic klassen. :p

P

Parelius

Gjest

Ivar_Løkken sliter jeg også med. Ord-diare kler ikke menn. Det hjelper ikke med gode poenger, når ingen gidder å lese nok til å finne dem. ;D

Motpolen er Affa, som sannsynligvis er den her som har flest poeng i forhold til mengde tekst.
Dette er sant nok, relativt til gruppen av leseukyndige. Affa selv har visst et horn i siden til de som bare forholder seg til billedbøker. ;)

A

Affa

Gjest
Jeg er meget imponert over den store filosofs hukommelse. Dr. Parelius er en meget god skribent, med god punch og stor innsikt.

Ellers er det jo en del andre her som er relativt velformulerte, men som i kraft av sine ulogiske sosialisthjerner ikke får noe som helst til å henge på greip. De er imidlertid sjarmerende på sitt enkle, ensporede og forutsigbare vis.  De har på en måte noe av den enkle ”logikken” til små barn. Det er koselig det.

De fortryllende dikter som Komponenten kommer med gleder også min gamle krigerhjerne stort.

Jeg ønsker for øvrig å takke for all støtte jeg har fått. Hadde dere bare vært der i 45 også.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
I 45 var jeg for opptatt med å lete fram alle de stakkars gutta som hadde gått seg vill i skauen.

O

OldBoy

Gjest
Ingen nevnt, ingen glemt.

Det er summen av debattantene som gjør Off-topic til den gullgruven den er. Et fascinerende og lærerikt mangfold.

A

Affa

Gjest
Ingen nevnt, ingen glemt.

Det er summen av debattantene som gjør Off-topic til den gullgruven den er. Et fascinerende og lærerikt mangfold.
Meget godt poeng.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Honkey skuffet stort med sin nye Kjell Magne Bondevik aktige stil.
Bondeviks stil........Vil det si en 3 ukers pilleknaskeferie..........

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror jeg ombestemmer meg og nominerer Affa og BT.... ;D

(Det var vel det med bjørnen du likte, tenker jeg, BT..)

Neida. Masse interessante mennesker her, deres noe sære hobby til tross. Mange engasjerende debatter, og man blir jo noe oppkavd til tider, når det er så vanskelig å få andre til å forstå at de ikke har forstått noe som helst. Men det er jo kanskje av sine motstandere man lærer mest. Eller kanskje ikke..?
Ja, ja trivelig sted. Lurer på hvordan man egentlig kommer seg her i fra...? ???

W

wurst

Gjest
Som gammel skolemester setter jeg pris på at debattantene behersker morsmål og ortografi så noenlunde; dessverre er det flere her jeg kunne tenke meg å ha som elever en stund. Men dette er vel et gammelt ideal formodentlig -- ? :)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Her var det pepper å få igjen ja. Nuvel, det tar man ikke så tungt. Jeg setter meg da litt høyere mål enn det å være populær; det viktigste er å fremføre mine argumenter på en saklig, veloverveid og konstruktiv måte og slik bidra til å skape et seriøst forum.

Hva angår min favoritt-debattant har jeg ingen; dere er rasshøl hele gjengen.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Her var det pepper å få igjen ja. Nuvel, det tar man ikke så tungt. Jeg setter meg da litt høyere mål enn det å være populær; det viktigste er å fremføre mine argumenter på en saklig, veloverveid og konstruktiv måte og slik bidra til å skape et seriøst forum.

;D ;D
Hvem er det som ikke forstår ironi?

For meg er det ingen tvil. Det er to ukronede (kun to da Uno har flyttet inn i Kardemommeby), og begge har en særdeles god humor etter mitt skjønn. Hr Affa og Dr Løkkens innlegg er fantastiske når de er i go' hjørnet.

Lf

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.108
Torget vurderinger
0
Ja ja,
Nå er det 18 innlegg på denne tråden, og INGEN har nevnt et lite gult dyr med sorte prikker og lang hale !  :'(

Vel vel, jeg kan sette meg i en krok for meg selv og gråte jeg.  Snufs !  :'(

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
nescafe.. Dette var en snikete forsøk på å klemme deg inn i den innnarbeidede eliten på.

Men mangler ikke flere gamle profiler her da. Hvor ble det av Uno feks? Vi har jo fått affa forsåvidt..

Men er helt enig,det er et relativt godt miljø her inne nå. Så var det bare å vente på at neste brøleape skal dukke opp... ;)

Æsj, dette blei jo nesten litt negativt ladet. Var jo meninga at alle skulle få litt ros for god innsats. Og ja det mangler mange på den såkalte topplista. Men den representerer vel siste ukenes kjerne :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Alltid dumt å nevne navn, da man alltid glemmer noen...

Tenkte litt på deg jeg Spiralis, men så var det så mange andre man også burde nevne. Er du et lite gult dyr med sorte prikker? Det ante jeg ikke. En liten tiger da eller...?

Synes Ivar Løkken har saklige og gode innlegg jeg, imponerer hvordan han så og si aldri mister besinnelsen, men sikkert vanskelig å takle for enkelte.

Ellers har jeg i grunn mistenkt Honkey for å være en reinkarnasjon av Uno.. men dette er vel bare noe mitt rare hode har kokt i hop...

Hadde dette vært for ett par måneder siden måtte jo ELEL blitt nominert. Trivelig da han stadig opptrådde som "dotten" og drev og nominerte, synd det gikk som det gikk... ;D

J

jekri

Gjest
Komponenten, lar du ikke barna lese tegneserier??!!!
Ok, her ser dere Spiralis

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
582
Jeg er kanskje ikke den ivrigeste debatanten, men jeg har den desidert flotteste avataren. Alle som ikke er enige har enten dårlig smak, eller for godt syn.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.905
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg er kanskje ikke den ivrigeste debatanten, men jeg har den desidert flotteste avataren. Alle som ikke er enige har enten dårlig smak, eller for godt syn.
Sant nok. Det har jeg tenkt på mange ganger.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Ellers har jeg i grunn mistenkt Honkey for å være en reinkarnasjon av Uno.. men dette er vel bare noe mitt rare hode har kokt i hop...
Jeg har en snikende mistanke om at han er en reinkarnasjon, eller snarere et alter ego, av et annet medlem her på sentralen. Han skriver i alle fall som en salgsingeniør! ;)

K

knutinh

Gjest

Hva er dette for et tema? Det er vel rimelig uinteressant hvem som er "best" debattant. Poenget må jo være om man får brynet sine meninger og argumentasjon på oppegående mennesker.

Ivar er f.eks veldig flink å bygge opp logiske tanke-rekker. Men innenfor o.t. hjørnet har vi vel vist oss å være uenig i det meste. Det forhindrer ikke at jeg respekterer hans innsikt i fagfeltet eller evne til å argumentere generelt...

Det er forresten mye lettere å respektere dem man deler meninger med :)

-k

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
2
IVAR!!IVAR!!!IVAR!!! Fordi du klarer å være uenig, men ikke ufin og usaklig.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Hva er dette for et tema? Det er vel rimelig uinteressant hvem som er "best" debattant. Poenget må jo være om man får brynet sine meninger og argumentasjon på oppegående mennesker.
Du skulle fått med deg den tråden fra i høst som ble slettet...

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Holde "kjeft" når en ser tråder en ikke har peil på respekterer jeg! ;)
Løkken :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.366
Huff og huff... må vi absolutt ha sånne beste/dårligst kåringer når det er folk vi her snakker om. Noen vil i denne situasjonen på ett eller annet tidspunkt føle seg støtt og såret. hva er vitsen?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Det vet jeg ikke, men "alle" kårer gitarister. Hva er vitsen ble det spurt om. Trolig ingen, men det er nå tydeligvis noe med disse kåringene allikevel.

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Ellers stiller jeg selv som kandidat i sod off-topic klassen.   :p
Hey!!! Er det jenter på HFS også, det hadde jeg aldri trudd.... er det flere også eller.... blir nesten litt skremt jeg, hehe.... ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Komponenten og Mazzy_star er jenter ihvertfall. Og hvem vet, kanskje gutta er i mindretall, og at jentene velger å holde seg skjult for å unngå innpåslitne sjekkere som bruker stereoen som sjekketriks der skikkelige sjekkere bruker frimerkesamlingen. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Komponenten, lar du ikke barna lese tegneserier??!!!
Ok, her ser dere Spiralis
Joda, de får da lese tegneserier, men det går mest i Donald og Tom&Jerry. Dette vesenet her hadde jeg faktisk ikke hørt om. Ellers skammer jeg meg litt for at jeg klarte å skrive tiger... de har jo ikke prikker nei... men jeg tenkte vel mest på leopard.

Parelius er vel kanskje en fetter av Spiralis det da...? ;)

Man lærer stadig noe nytt. I går lærte jeg f.eks. at hvis man vasker er rød jakke sammen med hvite klær, da har man med ett en rød jakke og en masse rosa klær.
Egentlig visst jeg vel det fra før, men god kunnskap kan vel ikke læres for ofte...
Til mitt forsvar kan jeg vel nevne at den røde jakken hadde noen lyse felt, så jeg konkluderte med at hvis jeg vasket den med røde klær ville dette bli rosa. Definitivt en feilvurdering fra min side...
Men, men rosa er jo også en farge, mange synes den er fin... ;D

Topp Bunn