Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.230
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Spørsmål inn fra sidelinja her nå; Har du pensjonert 805-blokkene !?! Hææ? ;-)

Hva spiller du med no da, og var det verdt det? Mindre effekt, men bedre lyd?
    Få høre!
    Ehh, de er parkert på sidelinja, ja. Som førstereserve. Liker å ha to av alt, så det ikke blir stopp i musikken...

Spiller nå på noen opprinnelige kinesiske Tonewin 845. De er betydelig tyngre enn 805-erne, gir mindre watt ut, men oppfattes som kraftigere, faktisk. Måtte vel skru ned et lite knepp på preen da jeg gitt fra 805 til 845 under sammenligning. Er vel noe med matchen med Turnberryene, oppfatter at de ikke er så lettdrevne som man skulle tru. Videre hadde 845 overraskende nok en klart bedre transientkontroll, på grensa til fantastisk, vil jeg hevde. Dybden i stereobildet ble større, noen rykket fram, mens andre rykket bakover på scenen. Alt dette henger vel sammen. Jeg trodde på forhånd ikke at jeg ville høre forskjell, er jo veldig fornøyd med 805 også, men da jeg gratis fikk sjansen til å teste dem ut hjemme, måtte jeg jo høre på disse, som de tidligere eierne hadde skrytt sånn av på forhånd.

Ikke lett å si så mye om disse Tonewins 845, siden de ikke er særlig vanlige i denne formen og siden de er så hårdt moddet av H.R. Som vel også hadde brukt dem mot EAR 912, som jeg spiller på nå. Matchen pre/effekt var også veldig sannsynlig, da.

Invitasjonen med å komme å høre selv, står jo ved lag da. :)
    Selv om det er anna stasj her no.

PS: bytta meg til dem med noe jeg hadde fra før av, så kan vel si at det var en "gratis" ervervelse?:rolleyes:
    Har du funnet en 845 som er bedre enn 805 da må den jaggu være god! :)

Jeg har også kjørt Tannoy med 845 og det gikk egentlig greit helt jeg dro på kraftig. 805 oppleves som kraftigere, men ikke mye egentlig. Tuberollingsnevrosene har ikke gitt seg og både 6n2p og 12bh7 turnerer ofte for hhv ecc83 og ecc82. Men etter at jeg fikk tak i NOS RCA 805 fra 1943 så er jeg så fornøyd med lyden at den rasjoneres... Ikke hver dag jeg tar meg råd til å fyre opp. Er mye på hytta og der spilles det tilsvarende mere musikk med KT88 på LS3/5A samt en heftig sub. Hensatt 30 år tilbake i tid, slo det meg da jeg satt og spilte her forleden.

Det hadde vært morro å stikke innom, men er ikke ofte i tigerstaden. Skal ta kontakt om jeg plutselig befinner meg der! Si fra om du velger å selge 805'erne. Hadde vært morro å prøve brokoblede SET! :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Spørsmål inn fra sidelinja her nå; Har du pensjonert 805-blokkene !?! Hææ? ;-)

Få høre!
    Ehh, de er parkert på sidelinja, ja. Som førstereserve. Liker å ha to av alt, så det ikke blir stopp i musikken...

Spiller nå på noen opprinnelige kinesiske Tonewin 845. De er betydelig tyngre enn 805-erne, gir mindre watt ut, men oppfattes som kraftigere, faktisk. Måtte vel skru ned et lite knepp på preen da jeg gitt fra 805 til 845 under sammenligning. Er vel noe med matchen med Turnberryene, oppfatter at de ikke er så lettdrevne som man skulle tru. Videre hadde 845 overraskende nok en klart bedre transientkontroll, på grensa til fantastisk, vil jeg hevde. Dybden i stereobildet ble større, noen rykket fram, mens andre rykket bakover på scenen. Alt dette henger vel sammen. Jeg trodde på forhånd ikke at jeg ville høre forskjell, er jo veldig fornøyd med 805 også, men da jeg gratis fikk sjansen til å teste dem ut hjemme, måtte jeg jo høre på disse, som de tidligere eierne hadde skrytt sånn av på forhånd.

Ikke lett å si så mye om disse Tonewins 845, siden de ikke er særlig vanlige i denne formen og siden de er så hårdt moddet av H.R. Som vel også hadde brukt dem mot EAR 912, som jeg spiller på nå. Matchen pre/effekt var også veldig sannsynlig, da.

PS: bytta meg til dem med noe jeg hadde fra før av, så kan vel si at det var en "gratis" ervervelse?:rolleyes:

Jeg har også kjørt Tannoy med 845 og det gikk egentlig greit helt jeg dro på kraftig. 805 oppleves som kraftigere, men ikke mye egentlig. Tuberollingsnevrosene har ikke gitt seg og både 6n2p og 12bh7 turnerer ofte for hhv ecc83 og ecc82. Men etter at jeg fikk tak i NOS RCA 805 fra 1943 så er jeg så fornøyd med lyden at den rasjoneres... Ikke hver dag jeg tar meg råd til å fyre opp. Er mye på hytta og der spilles det tilsvarende mere musikk med KT88 på LS3/5A samt en heftig sub. Hensatt 30 år tilbake i tid, slo det meg da jeg satt og spilte her forleden.

Det hadde vært morro å stikke innom, men er ikke ofte i tigerstaden. Skal ta kontakt om jeg plutselig befinner meg der! Si fra om du velger å selge 805'erne. Hadde vært morro å prøve brokoblede SET! :)
    Ja, god er den jaggu meg også. Var rystet i dagesvis etter den direkte sammenligninga.

Har ikke hørt så mange 845-ere jeg, og begge de to 805-erne jeg har hørt er jo finfine. Dine NOS RCA 805 har jeg jo også hørt hos deg, ordentlig godlyd der. Kjører regulære goldon dragon 845 her og har i det siste kjørt med 6l6g RCA istedet for (ekte) GEC kt66 som driverrør. Tror faktisk det ble en anelse bedre med 6l6g. Ellers er det tre gz34 på hver blokk, bruker fire mullard og to tungsram. Sist sitter det et 6sl7 som jeg leker meg litt med nå. Har skaffet et adapter så jeg kan få brukt de ecc83 jeg har fra før av. Og har i bestilling et par 7f7-adapter også, så amerikanske meget rimelige 7f7 blir det neste som prøves. Hittil ikke fått så store endringer på rørbytter i denne posisjonen, men det er jo artig å prøve. Dessverre tror jeg at tfk ecc83 leder dette racet, så langt. Men close race er det.

6n2p og 12bh7 hadde du ikke da jeg var hos deg, det er jo spennende rør.

Skal si ifra om de 805erne selges ja.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.230
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1

Få høre!

Sist sitter det et 6sl7 som jeg leker meg litt med nå. Har skaffet et adapter så jeg kan få brukt de ecc83 jeg har fra før av. .
    Jeg går andre veien; venter på adapter for å kunne kjøre 6sl7/5691 i stedet for ecc83 og 6sn7/5692 i stedet for ecc82. Skjønner egentlig ikke at disse nevrosene kommer når det går mot vår.....
    Kanskje jeg skriver noen kommentarer i ny-produserte-rørtråden min; hakeslipp eller stor skuffelse.
    Artig læl!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Etter forrige helgs strabaser, var det godt å dra bort på hvilehjemmet for oldiser denne weekenden. Faktisk har vi jo en hel landsdel dedikert for deilig kjedsomhet: Sørlandet.

Null musikk, alkohol og tullprat (vel, kanskje ikke heeelt), tida ble brukt på laaangsom prat med de innfødte, de snakker på den saakte måten der nede. Jeg tror likevel ikke de forstår hverandre, jeg forsto vaffal ikke stort, men trur vel det er like greit det.

Stedet var Mandal, og siden førstemaitoget var avlyst, var det bare å sette seg til på Provianten og nyte cafeens eget mikrobryggeri.

Først noen IPA, vi var jo sultne

20150501_115646260_iOS.jpg

Deretter slukke tørsten med enda flere hjemmelagde bayere

20150501_123753117_iOS.jpg

skjønner ikke hvorfor vi ble så tørste, det må være mye salt i IPAene

20150501_123741850_iOS.jpg

Regner med at alt var alkoholfritt.

Siden det ikke ble noe drikking, måtte man gå turer i Furulunden. Alternativet var å strikke. Eller sy. Eller snakke. Eller stikke opp på Uranienborg og se på utsikta. Det ble til å trekke lodd om hvem som skulle opp.

20150502_120842944_iOS.jpg

Må innrømme at den ikke er så stygg den oransje kula ved kulturhuset. Men lokalbefolkninga er visstnok delt i synet på den. Dette er jo en hvit by, ikke så rart det ikke var røde faner og tog å se da.

20150502_120851866_iOS.jpg

Alle husene til høyre er like og står i samme retning: er det svenskene som satte de opp etter krigen, montro?

Da lysta til å høre på musikk igjen ble for sterkt (dessverre var det ikke denne helga Lill Lindfors skulle spille med byorkesteret), var det bare å sjekke inn på Kjevik og ta flyet heim.

20150503_114832830_iOS.jpg

en spurv snek i køa

20150503_114843420_iOS.jpg

og kameraten hans var virkelig en snik, men har den ikke egne vinger? Morsomt var det at den snek i feil kø, Osloflyet gikk fra gaten ved siden av.

Jupp, godt å være heime igjen:).

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har aldri vært i Mandal, kun ca. 30 somre i Lillesand. Deilige bilder united. IPA i glasset og flott bakgrunn. Pluss fuglen. Det er bare å glede seg til sommeren. :cool:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk for den janfrt.
    Ja, sommer og kyst henger i mitt hode helt klart sammen. Selv om det på mange måter er bare lekekyst der nede. Og i Oslo også, knapt nok forskjeller på flo og fjære, hus og naust kan settes helt ned i fjæra (som ikke fins).

Men havet utenfor er reelt nok og selvsagt ikke til å spøke med

20150502_120816473_iOS.jpg

Norges sørligste fyrstasjon, Ryvingen, ligger vel på den holmen til venstre

Joa, Mandal er en søt liten by. Hvor det er lettere å støte på et bedehus enn en mørkhudet person.:)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Uranienborg - barndommens lekeplass ja.

Husker når vi sto på toppen av Uranienborg og kastet brennende doruller utfor kanten. Med rett dose kjemikalier så brant den opp rett før den traff bakken og med litt hell så timet vi det slik at dette skjedde rett før en passerende bil. Svært morro for en 7 åring.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Da kom våren til Løkka

Har i de siste måneder hatt stillasje og presenning utenfor vinduene, det pga oppussing av blokka. Snø og sol og regn har kommet og gått uten at jeg har blitt lagt særlig merke til det. Polakker har hamra og snekra utenfor soverommet gjerne klokka sju om morran. Må jo være glad for vedlikehold og utbedringer, men det har vært et sant slit å opprettholde den sunne vante døgnrytmen med nattevåk og frokost 11-13.

20150506_091844896_iOS.jpg

Men i dag kom sola inn i kåken igjen, que pasa?

20150506_090311189_iOS (1).jpg

Presenning brått borte, og Piotr et co i full ferd med å ta ned stillasjen også.

20150506_090634989_iOS.jpg

Her gikk det unna

20150506_094404375_iOS.jpg

Jo, våren var kommet. Og livet i konkongen var over.

20150506_100435586_iOS.jpg

Feirer med innesitting, mer kaffe og en gammel trippelboks med Yardsbirds på vinyl.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Chuck Prophet - for en kar!

Det er noe spesielt med Cafe Mono når det klaffer. Noe det gjorde i kveld. Lyden var fin og stemningen intim, her stod vi midt i salen (rommet er vel mer treffende) og samtidig bare tre meter unna Prophet. Et publikum som denne gangen fullstendig var med på notene, de lo på de rette plassene, de holdt kjeft når de skulle og sang og skrålte med når Chuck ville det.

20150506_201135051_iOS.jpg

Bare en mann, alene med sin gitar og stemme, det er nok det. Iblant.

Det hele var altså supert på Mono onsdag kveld. Hovedpersjonen var ordentlig opplagt og øste av sin sjarm, personlighet og tilstedetilværelse. Strupen hans var i godlage, humøret var der hele tida og låtene var sterke. Og sa jeg humor? Den karen har mye av det. Ja, showet ble nesten båret fram av standuphumoren hans mellom nummerne. Tekstene hans er ofte meningsfylte, samtidig er det jo mye humor der også (kan ikke huske sist jeg hadde det så morsomt på konsert, muligens kunne Bjellas konsert på Parkteatret i fjor måle seg?).

20150506_205532781_iOS.jpg

Artig hadde han det sjøl også, det var tydelig, og sånt smitter jo. Sist jeg så ham live, var han ikke på langt nær så utadvendt, men da varmet han opp for Jayhawks, han måtte jo ikke ta luven av dem. Men det gjorde han jo uansett.

Så vi fikk halvannen time fra hans sterke katalog, vel å merke uten at en eneste sang fra tida med Green on Red var med. Som vi ikke savna, faktisk. For Prophet har jo så mange sterke låter og album fra solokarrieren. Blant annet fikk vi høre strøkne versjoner av sangen om baseballstjerna Willie Mays (fra Temple Beautiful). The Left Hand And The Right Hand og Little Girl, Little Boy fra samme skive. Andre høydepunkt var Let Freedom Ring!, Would You Love Me? (fra Soap and water), Wish Me Luck og Ford Econoline (fra fjorårsskiva) og sist, men ikke minst You Did ( Bomp Shooby Dooby Bomp ) fra Age of Miracles, akustisk sololive overgikk den studioversjonen med god margin.

Pluss en god del flere låter.

Vanligvis kom de med veldig gode introduksjoner, feks før Ford Econoline fikk vi høre om hvor høyt under taket det var i en van i Norge, samt hans mange erfaringer med vantherapy : nattlige reiser i en van der folk sa høyt ting som de muligens ikke burde...

20150506_212325052_iOS.jpg

jo, tilslutt kom sjarmøren ned på gølvet, til damene ("you've got a lot of talent there" sa han litt beskjemmet (?)).

150 kroner kostet det hele, det spørs om jeg noen gang har fått mer valuta for pengene.

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    den første tørkedagen for årets klippfisk, på Grip i dag

11182678_840599106015534_192673269907390537_o.jpg

nok det her til noen bacalaoer i tiggerstaden også kommende sesong.

10422526_1592405961002718_6638516322992923319_n.jpg

fra vasking, skrubbing og nysalting (tørr-) forrige helg. Da har fisken ligget noen uker i saltlake.

11203561_840601026015342_1573252100346199979_o.jpg

jaggu starta de i dag også opp krabbesesongen. Ikke spis opp alt da, broder!

Heldigvis er det snart ferie.:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Akerselva

20150513_121236843_iOS.jpg

Clouet med å kunne sitte inne hele sommeren og spille plater, varmt og fint vær til tross, er å få seg et par fine naturopplevelser om våren, da naturen er på det mest intense og fine. Knips gjerne et par bilder som kan tittes på resten av vår og sommer, og vips, roen i sjelen og lytteroen er sikret.

20150513_121353818_iOS.jpg

Jeg bor så heldig til at Akerselva er rett ved siden av, trenger ikke gå langt bort, nei. I dag hadde jeg et ærend oppe ved Storo, tuslet deretter ned langs elva på veien hjem. Dette er ved Ring2, Hifiklubben er ca 50 meter til venstre.

20150513_121903889_iOS.jpg

Men heldig og heldig, fru Blom. Mye vann i elva gjør at bruset fra fossene faktisk bråker sånn at jeg ikke kan spille musikk på lavt nivå uten å høre strykene. Også en grunn til å røre seg litt om våren og heller ta det med ro sommerstid. Dette er ved Mølla, Sagene.

20150513_122650911_iOS.jpg

Oslos hovedbekk har i sannhet mange fosser og stryk, over vises Øvrefoss på Løkka.

20150513_121648151_iOS.jpg

Opp til Sagene igjen (virker nesten som om jeg har gått opp og ned. Men nei, tok trikken opp og foretok en vanlig slapp gange nedover, dette er jo ikke trening). Konstaterer Taraxacum officinale langs bredden.

20150513_120347150_iOS.jpg

Jippi, løvetannen kom virkelig i år også.

20150513_122057269_iOS.jpg

Bråker gjør den, men lager iblant regnbue også.

20150513_121736978_iOS.jpg

Når det er flo, liker trærne å vasse uti.

20150513_180409527_iOS.jpg

Sånn, da er naturutskeielsene unnagjort. Fram med en øl. Syns forøvrig naturen gjør seg best sett fra sofaen.

20150513_180438977_iOS.jpg

Ja, det er helt opplagt finere innenfra. Tilbake til sofaen. Innom kjøleskapet samtidig.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20150514_142709912_iOS.jpg

Hva er det som har gjort at jeg fortjente en øl og lufting av tær på verandaen i ettermiddag da?

Jo, en lang og strabasiøs tur i Østmarka. Tror den var flere kilometre lang, godt mulig at årets første Markatur også blir den siste, er jo fortsatt sliten flere timer etterpå, sikkert dager også. Men godt for tørsten, det var den.

20150514_114230026_iOS.jpg

Tok ikke mange bilder, men nordenden av Nøklevann er en av mine absolutte favorittsteder i Oslo. Kommende nordvestfra, har du gått gjennom skogen noen kilometer, fin natur, men ganske innelukket. Så det blir en bra opplevelse når landskapet åpner det seg.

20150514_114307422_iOS.jpg

Hadde heldigvis ikke med badebuksa, har baksa i dette vannet noen ganger oppigjennom.

20150514_114331134_iOS.jpg

Fikk såpass med energi av opplevelsen at turen måtte gå helt til Mariholtet for energipåfyll. Høres ut som en motsigelse, men er det ikke helt.

20150514_122437850_iOS.jpg

Så ble det kaffe og vafler her, men hvad nu?

20150514_122527549_iOS.jpg

Videre innover fristet Elvåga, men heldigvis vant fornuften over overmotet/adrenalinet. Ellers ville jeg vel fortsatt vært ute i terrenget. Muligens var det øltørsten som ble tungen på vektskåla.

Ingen tvil om at Oslo har mye fin natur. Men nå kan jeg nok sitte på verandaen og i sofaen og heller titte på de to siste postene istedetfor alle disse utskeielsene.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Etter en drøy uke med besøk fra familiens eldre garde (joa, artig å være "ungdom igjen, sånn relativt sett), er det artig å fritt kunne spille plater igjen. "Godt når de kommer, godt når de drar", heter det hos meg. Hos de besøkende er det vel "Ok borte, men veldig best hjemme".

Abstinensene var der, men nå er alle happy.

Timinga var også bra, for samme dag som hus"roen" senka seg, var det en moropakke som venta på meg på jobben (der er postkassa myye større enn min private, å slippe å gå på Posten er småviktig).

20150527_125017159_iOS.jpg

skjønte tegninga allerede uttapå pakka

20150527_162117628_iOS.jpg

men vent, har bandet skribla på den fine plakaten? Vandaler!
    Dog veldig bra at de leverte med stickers.

20150527_184539668_iOS.jpg

bør klare å kjenne igjen denne kofferten

20150527_183101011_iOS.jpg

og magneten da. Slik at jeg ser at jeg er hjemme når jeg åpner kjøleskapet og ikke av vanvare går inn til ho i etasjen under. Jo'a, det har skjedd det.:cool:

20150527_125933670_iOS.jpg

Bandet klarte heldigvis å hode seg for god til å besudle coveret med skriblerier

20150527_154218008_iOS.jpg

veldig fin plate, forøvrig. Både musikk, cover og den tekniske kvaliteten på pressingen er top notch.

20150527_154201253_iOS.jpg

Så det er bare å glede seg til høstsonaten fra de svenske inderne, ja. Konsertåret 2015 ser ut til å bra, gitt.:)

Det blei etterhvert en god del vinyl i kveld. Tredje siste var..

20150527_184225744_iOS.jpg

hullene i racket indikerer at anlegget og hele stua snart skal pakkes ned og bort. Stua skal pusses opp, og så skal det ferieres. Heldigvis skjer begge to ting samtidig.;)

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Alt blir bedre med zombier og her snakker vi til og med zombie med indisk blått blod. Er den numrert også? Er vel 500 eksemplarer der ute om jeg ikke tar helt feil.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Med oppussingsprosjektet i havn,
    -bør vel tråden skifte navn?:rolleyes:
    jajo, spørs vel om overflatebehandling av vegger og tak vil rette opp de sterke interiørmessige inngrep rørmonoblokkene gjorde. Nå er det riktignok noen andre blokker som gjør jobben i dag, andre komponenter er også skifta ut, så trådnavnet var ikke å veldig framtidsretta nei. Får høre med Geronimo om navneskifte, når jeg kommer på noe bedre.

20150527_184158776_iOS.jpg

handlinga til oppussing har begynt, en slags ferdiggrunna slett tapet/duk som skal klines utapå glassfiberstria og ta bort mønsteret som jo er såå 90-talls. En kamerat har tilbudt seg å pusse opp, mens jeg sjøl er borte på ferie. Han handler inn sjøl også, så det blir gjort rett. Ikke verst, gitt.

Fins det rettferdighet, havner ikke han her (jeg derimot):
    10396271_831265116933079_937324860010745369_n.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Alt blir bedre med zombier og her snakker vi til og med zombie med indisk blått blod. Er den numrert også? Er vel 500 eksemplarer der ute om jeg ikke tar helt feil.
    fant ikke noe nummer, jeg. Plata er vel å få tak på fortsatt, tror jeg. Sjekk discogs, eller Chaputa. Eller soundflat.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    fant ikke noe nummer, jeg. Plata er vel å få tak på fortsatt, tror jeg. Sjekk discogs, eller Chaputa. Eller soundflat.
    Mye enklere å sjekke postboksen da.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20150530_144906813_iOS.jpg

Roer med en dobbel espresso og framifrå muzak fra New Zealand. Trengte en pust i bakken, driver og stuer bort skivene om dagen, bare A-D som står igjen. Går litt sakte, for det er jo alltid ei skive eller to som krever å bli avspilt. I morra blir også trilleren pakka ned. Nesten litt vemodig å dra på ferie gitt.:cool:

Er litt groggy etter gårsdagens fine konsert på Pokalen på Vulkan. eller var det ølet?

20150529_210347455_iOS.jpg

Bra konsert og godt øl (men nå har de jammen og meg begynt å servere dem på plastglass. Det går tydeligvis nedonom med de nye heltene).

Daniel Romano var hovedattraksjonen. Vi forventet en stor countrystund, noe som vi fikk, men det blei litt mer også. Country-folk-rock-fusion, etc.

Utsolgt var det, folk ble stoppa i døra og nektet inngang, så det går tydeligvis en hype på Romano om dagen. Tror hverken Sturgill Simpson eller The Sadies eller The Alvins solgte helt ut, navn som i utgangspunktet burde være større? Romano hadde tatt av seg countrydressen, han så faktisk mistenkelig ut som en ung Bob Dylan. Stilte med femmannsband, med steel, elbass, trommer og ei dame på akustisk gitar. Det låt bra framme hvor vi sto (oftest crappy lyd bakover i det lokalet), med hovedpersonen sjøl som veldig sjef.

Første halvtimen hadde den urbaniserte artisten på seg solbriller, og stemmen hadde det trøkket i seg som vi kjenner fra platene hans En av de beste røstene i sirkuset, det der. Kjente og kjære låter kom på rekke og rad, dvs innimellom kom noen sanger som trolig er på den kommende plata, med release uti juli engang. Flere typiske folksy låter, i tillegg til countryen. Må si han minnet meg endel om en ung supervital Dylan denne kvelden. At han var så god gitarist hadde jeg ikke tenkt på, han imponerte vaffal stort.

Kostelig var det, og forventningene til nyskiva er blitt skyhøye;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Neida, ikke noe dramatisk, bare ta ferie. Samtidig skal en kamerat pusse opp stua for meg.:)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Neida, ikke noe dramatisk, bare ta ferie. Samtidig skal en kamerat pusse opp stua for meg.:)
    Og derfor må du skifte trådtittel til f.eks. "Hvem har shinet opp stua til united?".

Bra å høre at Romano er en kløpper på gitar; ser frem til den nye. God tur til Nord-Møre! Drar til Surnadal den 11. Vi får håpe på godt vær. :cool:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    God tur sjøl, janfrt.

Fortsatt et par dager til avreise her, men mye som skal ordnes før den tid.

20150531_212505639_iOS.jpg

Da er platene godt plassert i "skyggeexpedit'n" på serverrommet.

20150531_212539224_iOS.jpg

Triller på samme rom, to platespillere på loftet får være nok. Denne er for dyrebar til å plasseres der. Forsterkeriet skal også inn hit, men det er selvsagt det aller siste som flyttes. Digital spilling helt til det siste.

20150531_171254451_iOS.jpg

Innkalte ungdommen til bærehjelp. Bikkja skulle overvåke det hele, men var visst mest interessert i sko. Typisk hohuinn.

20150531_171514756_iOS.jpg

Mine tær også, ja..

20150531_171522515_iOS.jpg

Næh, for kjedelig. Bare noen uker gammel, så den sitter ikke rolig lenge. Prøvde å gnage på høyttalerne også, den vesle forbrytertassen.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Åhh, flott søt hund. Vår, som er 12 uker gammel, forsøker seg på alt, absolutt ALT. Men, det er vi som har ansvaret, ikke bikkja. Stofftrekk på HT er vel blant favorittene. Og spaghetti-drittet på Sonus Faberne. Pluss kabler som ikke holder mål. Men, det er jo greit.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20150624_100550569_iOS (1).jpg

Hvem har herpa stua mi?

Ikke jeg, vaffal. Men musikkanlegget er på plass:
    20150624_095118804_iOS.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Går sakte men sikkert framover i stua, men gjenstår bittelitt før stereoen kan rulles fram, igjen.

ss.jpg

Kan vel like gjerne bruke tida på å gå på konserter og slikt da

brr.jpg

Radio Birdman på John Dee i går var en mektig opplevelse.

De var simpelthen råbra!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20150626_182443209_iOS.jpg

Ferdig med taket, førstestrøk på vegger i kveld. Med taket i orden kan man snart avdekke en sofa og sette opp et anlegg, i morra kanskje?

20150626_204057414_iOS.jpg

Og få spilt suveniren fra i går?

For gårsdagens konsert sitter godt i, gitt. Den traff magen som et skudd, den kommer til å huskes.

nr 2.jpg

De spilte og sang høyt, tøft, raskt og vakkert, vitalt til tusen.

nr3.jpg

Ingen overdrivelse i å si at stemninga var bra, selvsagt var den det.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20150628_145632812_iOS.jpg

Hakk i plata her, de fleste vegger er ferdige, men taklister skal males, så det tar enda noen dager til stua blir levelig. Så da kan man like gjerne gå på konsert.

20150628_211013274_iOS.jpg

Reigning Sound, John Dee, 28.juni 2015

20150628_211016126_iOS.jpg

Halvannen time med ren lykke (som i tillegg varer evig:)).

11393387_10152798907531106_2056779137841031983_o.jpg

Greg Cartwright, for en fyr!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alle burde med jevne mellomrom pusse opp stuen på den måten du gjør det :D

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Alle burde med jevne mellomrom pusse opp stuen på den måten du gjør det :D
    Hehe, de konsertene her ville helt sikkert blitt overvært uansett status på stuefronten:).

Men ja, veldig sunt å se og høre musikken live, iblant.

Og sjekk ut Reigning Sound, hvis du ikke allerede har gjort det, er sikker på at det er musikk for deg.

et av en lang lang rekke av høydepunkter i går:
    [video=youtube;rFa462PofmA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rFa462PofmA[/video]

og så denne da
    [video=youtube;NrmzUuphMuI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NrmzUuphMuI[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    da var lister ferdig og endelig kunne noen musikkmaskiner rulles ut fra lageret og inn i stua

20150629_221429842_iOS.jpg

og ja, det virker!

20150629_230928427_iOS.jpg

en minifeiring for markeringens skyld, deilig er det!

20150629_224746769_iOS.jpg

nå kan det for min del høljregne resten av sommeren;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    men neida, sola og varmen kom sjølsagt i fullt monn og la sin demper på framdriften

20150701_181355006_iOS.jpg

har dog fått opp platespilleren i dag, ikke verst bare det. Sivilisert hjem er det altså blitt, igjen. Første ut var det frøkteli' gode skiva fra Radio Birdman, i den originale australske versjon, erverva på konserten på torsdag

20150701_182057319_iOS.jpg

Joa, gjenstår mye.

20150701_214408216_iOS.jpg

men noen ganger må en mann bare gi blaffen, heller jekke seg en øl eller to og bare spille plater:)

hmm, kom det med et bilde ekstra? Jaja, bra den også, ble spilt til dagens første øl den, mens det ennå var lyst. Heldigvis går vi mot mørkere tider.:)

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vanskelig å kritisere deg for prioriteringen i oppryddingen etter oppussingen :D

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, takk, men er ikke såå flink til å ta det med ro da.

Men siste ukes hardjobbing har gitt resultater, stua er blitt helt strøken, må vel skifte trådtittel snart

20150703_163903533_iOS.jpg

Veit ikke helt om jeg har hjerte til å ned den fine blåtapen rundt vinduene, bare. Får vel ta et malingsstrøk eller to til, bare for å rettferdiggjøre dens tilstedesværelse.

20150703_190835470_iOS.jpg

Bruker mesteparten av tida oppe på beina på å dandere ferdig kabelsalaten før benken skal flyttes inn mot veggen. Forrige gang var det lite salat i begynnelsen, det tok flere måneder før det blei vilt og vakkert der bakom. Denne gangen går jeg seriøst til verket, på den måten sparer man tid til å skape kunsten der bakom.

20150703_194139110_iOS.jpg

Men pauser må tas, dvs det er vel helst i tissepausene og snu-plata-momentene at noe i det hele tatt skjer.

Jaja, det er jo både sommer og helg. Manana må være med på veien, her også til en bastardøl; India pale Lager (!). Ikke verdens beste oppfinnelse, spør noen meg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn