Thorvald Johan Greverud
Medlem
- Ble medlem
- 22.04.2015
- Antall liker
- 9
faen! hvor var jeg
Ja, shame on U!faen! hvor var jeg
Har du funnet en 845 som er bedre enn 805 da må den jaggu være god!Ehh, de er parkert på sidelinja, ja. Som førstereserve. Liker å ha to av alt, så det ikke blir stopp i musikken...Hei! Spørsmål inn fra sidelinja her nå; Har du pensjonert 805-blokkene !?! Hææ? ;-)
Hva spiller du med no da, og var det verdt det? Mindre effekt, men bedre lyd?
Få høre!
Spiller nå på noen opprinnelige kinesiske Tonewin 845. De er betydelig tyngre enn 805-erne, gir mindre watt ut, men oppfattes som kraftigere, faktisk. Måtte vel skru ned et lite knepp på preen da jeg gitt fra 805 til 845 under sammenligning. Er vel noe med matchen med Turnberryene, oppfatter at de ikke er så lettdrevne som man skulle tru. Videre hadde 845 overraskende nok en klart bedre transientkontroll, på grensa til fantastisk, vil jeg hevde. Dybden i stereobildet ble større, noen rykket fram, mens andre rykket bakover på scenen. Alt dette henger vel sammen. Jeg trodde på forhånd ikke at jeg ville høre forskjell, er jo veldig fornøyd med 805 også, men da jeg gratis fikk sjansen til å teste dem ut hjemme, måtte jeg jo høre på disse, som de tidligere eierne hadde skrytt sånn av på forhånd.
Ikke lett å si så mye om disse Tonewins 845, siden de ikke er særlig vanlige i denne formen og siden de er så hårdt moddet av H.R. Som vel også hadde brukt dem mot EAR 912, som jeg spiller på nå. Matchen pre/effekt var også veldig sannsynlig, da.
Invitasjonen med å komme å høre selv, står jo ved lag da.
Selv om det er anna stasj her no.
PS: bytta meg til dem med noe jeg hadde fra før av, så kan vel si at det var en "gratis" ervervelse?
Ja, god er den jaggu meg også. Var rystet i dagesvis etter den direkte sammenligninga.Har du funnet en 845 som er bedre enn 805 da må den jaggu være god!Ehh, de er parkert på sidelinja, ja. Som førstereserve. Liker å ha to av alt, så det ikke blir stopp i musikken...Hei! Spørsmål inn fra sidelinja her nå; Har du pensjonert 805-blokkene !?! Hææ? ;-)
Få høre!
Spiller nå på noen opprinnelige kinesiske Tonewin 845. De er betydelig tyngre enn 805-erne, gir mindre watt ut, men oppfattes som kraftigere, faktisk. Måtte vel skru ned et lite knepp på preen da jeg gitt fra 805 til 845 under sammenligning. Er vel noe med matchen med Turnberryene, oppfatter at de ikke er så lettdrevne som man skulle tru. Videre hadde 845 overraskende nok en klart bedre transientkontroll, på grensa til fantastisk, vil jeg hevde. Dybden i stereobildet ble større, noen rykket fram, mens andre rykket bakover på scenen. Alt dette henger vel sammen. Jeg trodde på forhånd ikke at jeg ville høre forskjell, er jo veldig fornøyd med 805 også, men da jeg gratis fikk sjansen til å teste dem ut hjemme, måtte jeg jo høre på disse, som de tidligere eierne hadde skrytt sånn av på forhånd.
Ikke lett å si så mye om disse Tonewins 845, siden de ikke er særlig vanlige i denne formen og siden de er så hårdt moddet av H.R. Som vel også hadde brukt dem mot EAR 912, som jeg spiller på nå. Matchen pre/effekt var også veldig sannsynlig, da.
PS: bytta meg til dem med noe jeg hadde fra før av, så kan vel si at det var en "gratis" ervervelse?
Jeg har også kjørt Tannoy med 845 og det gikk egentlig greit helt jeg dro på kraftig. 805 oppleves som kraftigere, men ikke mye egentlig. Tuberollingsnevrosene har ikke gitt seg og både 6n2p og 12bh7 turnerer ofte for hhv ecc83 og ecc82. Men etter at jeg fikk tak i NOS RCA 805 fra 1943 så er jeg så fornøyd med lyden at den rasjoneres... Ikke hver dag jeg tar meg råd til å fyre opp. Er mye på hytta og der spilles det tilsvarende mere musikk med KT88 på LS3/5A samt en heftig sub. Hensatt 30 år tilbake i tid, slo det meg da jeg satt og spilte her forleden.
Det hadde vært morro å stikke innom, men er ikke ofte i tigerstaden. Skal ta kontakt om jeg plutselig befinner meg der! Si fra om du velger å selge 805'erne. Hadde vært morro å prøve brokoblede SET!
Jeg går andre veien; venter på adapter for å kunne kjøre 6sl7/5691 i stedet for ecc83 og 6sn7/5692 i stedet for ecc82. Skjønner egentlig ikke at disse nevrosene kommer når det går mot vår.....Sist sitter det et 6sl7 som jeg leker meg litt med nå. Har skaffet et adapter så jeg kan få brukt de ecc83 jeg har fra før av. .Har du funnet en 845 som er bedre enn 805 da må den jaggu være god!Ehh, de er parkert på sidelinja, ja. Som førstereserve. Liker å ha to av alt, så det ikke blir stopp i musikken...Hei! Spørsmål inn fra sidelinja her nå; Har du pensjonert 805-blokkene !?! Hææ? ;-)
Få høre!
Jeg har også kjørt Tannoy med 845 og det gikk egentlig greit helt jeg dro på kraftig. 805 oppleves som kraftigere, men ikke mye egentlig. Tuberollingsnevrosene har ikke gitt seg og både 6n2p og 12bh7 turnerer ofte for hhv ecc83 og ecc82. Men etter at jeg fikk tak i NOS RCA 805 fra 1943 så er jeg så fornøyd med lyden at den rasjoneres... Ikke hver dag jeg tar meg råd til å fyre opp. Er mye på hytta og der spilles det tilsvarende mere musikk med KT88 på LS3/5A samt en heftig sub. Hensatt 30 år tilbake i tid, slo det meg da jeg satt og spilte her forleden.
Det hadde vært morro å stikke innom, men er ikke ofte i tigerstaden. Skal ta kontakt om jeg plutselig befinner meg der! Si fra om du velger å selge 805'erne. Hadde vært morro å prøve brokoblede SET!
jajo, spørs vel om overflatebehandling av vegger og tak vil rette opp de sterke interiørmessige inngrep rørmonoblokkene gjorde. Nå er det riktignok noen andre blokker som gjør jobben i dag, andre komponenter er også skifta ut, så trådnavnet var ikke å veldig framtidsretta nei. Får høre med Geronimo om navneskifte, når jeg kommer på noe bedre.Med oppussingsprosjektet i havn,
-bør vel tråden skifte navn?
fant ikke noe nummer, jeg. Plata er vel å få tak på fortsatt, tror jeg. Sjekk discogs, eller Chaputa. Eller soundflat.Alt blir bedre med zombier og her snakker vi til og med zombie med indisk blått blod. Er den numrert også? Er vel 500 eksemplarer der ute om jeg ikke tar helt feil.
Mye enklere å sjekke postboksen da.fant ikke noe nummer, jeg. Plata er vel å få tak på fortsatt, tror jeg. Sjekk discogs, eller Chaputa. Eller soundflat.Alt blir bedre med zombier og her snakker vi til og med zombie med indisk blått blod. Er den numrert også? Er vel 500 eksemplarer der ute om jeg ikke tar helt feil.
Og derfor må du skifte trådtittel til f.eks. "Hvem har shinet opp stua til united?".Neida, ikke noe dramatisk, bare ta ferie. Samtidig skal en kamerat pusse opp stua for meg.
Hehe, de konsertene her ville helt sikkert blitt overvært uansett status på stuefronten.Alle burde med jevne mellomrom pusse opp stuen på den måten du gjør det