Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    da er jula 2015 offisielt innviet

Vis vedlegget 342876

kuleste skiva til TomWaits og 100årsjubileumsmarsipan er en uslåelig kombinasjon for en mandagskveld.
    Eller hvilken som helst kveld for den saks skyld.
    Hmmmm, du knasker Nidar; har jobbet på Freia noen år på slutten av 80-tallet, en bedrift som er mer vintage enn Nidar, faktisk 126 år gammel. Èn gang Freia, alltid Freia. Ingen over, ingen ved siden. :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haha.
    Har da spist mine kilo med Freiasjokolade jeg oppigjennom. Men den er ikke er norsk lenger, og Freia har heller aldri har vært så god på akkurat marsipan da. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    tsk tsk

sjokkis er sjokkis. alt går i grisen. merker forøvrig at du er for novise å regne når du snakker om kilo sjokkis du har drylt i deg. lenge siden eg startet å telle tonn...

men har ikke fått med meg at Freia har flagget ut, er generelt mer glad i freia sine storplater enn nidar sine, men det er skuffende at noe av premium variantene er kukk umulig å få has på her borte, som denne saken her:

spist noen kilo bare av denne, ja.

og ja, den der psych festen hørtes gørrkjedelig ut. vi hadde Ove og Trygve Thue på Landås Menighets Eldresenter i helgen. to kvelder på rad spilte de opp til dans, og det var riktig så fint skal eg si deg. spids nøgenhat? pffffffffffffffft

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Husk at det er kiloer i tonn også da. Noen kan nemlig telle til flere tusen...:p
    Ja, platene til Freia er ikke verst, tyngden av inntaket mitt har nok gått dit, men marsipanen har de aldri fått helt dreis på, syns jeg.

Psychfesten var såå kjedelig, ja. Pluss det at du uansett aldri hadde klart å holdt deg våken til tre om natta.:p

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fortsetter på prosjektet med å finne ut hvor det i kjeda er viktig med spesielt bra rør og hvor det er passe utmerket med bra nok rør. I kveld ble det til å teste ut nye i forsterkereren

20151022_181546091_iOS.jpg

en kvintett rimelige russiske søppelrør kan vel gjøre nytten?

20151022_192553843_iOS.jpg

Ut med 912 og av med lokket. Som selvsagt aldri er skrudd fast, har jeg i det hele tatt skruer? Konstaterer at søpla virker, det er ikke noe direkte galt med dem, vaffal.:)

20151022_192336162_iOS.jpg

tok ut de nederlandske herleen pcc88 og inn med russiske 6N23P-EV

20151022_192353968_iOS – Kopi.jpg

Får vel gi dem et par glade spelledager før jeg tar ei økt og sammenligner litt fram og tilbake. Kanskje innkalle noen ekstra ører til det også. Men dette var jo lovende.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Var på en svært fin konsert i går kveld.

20151029_213832717_iOS.jpg

Det var selveste Joe Pug som spilte på Revolver. Første gang i Norge, og greier, så det gjaldt å kjenne sin
    besøkelsestid.

20151029_213825882_iOS.jpg

En fin 'folkie' er han, virkelig en av mine favoritter om dagen. Dvs gjennom de siste årene.

Pug hadde seg med en kar fra Chicago på ståbass og elgitaristen var fra Auckland, New Zealand. Sammen lød de ordentlig kraftfullt i det lille lokalet. Ikke var det fullsatt, stor synd og skam fra Oslo-publikummet der altså, men vi 30-40 stykker fylte på en måte ut rommet også. Behagelig romslig, på en måte. Men med 165 kr billetten, kan det ikke være butikk å få de tre amerikanere over dammen.

20151029_214432465_iOS.jpg

Tror gitaristen heter Matt. Han var veldig god på instrumentet sitt, spilte mye av tiden så det nesten hørtes ut som han trakterte pedalsteel. Akkurat det var ikke så populært for den ene jenta jeg hadde med meg, countryallergiker som ho er. Men det hadde ho jo godt av. Og resten av pakka på scenen stordigga ho jo. Som meg der.

20151029_222538742_iOS.jpg

Pug er nygift, og var i veldig bra humør. Egentlig ingen overraskelse akkurat det siste, han bekrefta bare inntrykket av å være en svært så likandes kar. Musikerne var flinke som faen, men det var jo sjølsagt låtene og stemmen til Pug det hele dreide seg om. Og vi fikk høre de fleste favorittene i den svært trivelige og drøye timen det sto på. Hymner og hits i skjønn forening. Skjønt hits... Eneste aberet var han der gjøken som kjente låtene så godt og var så høy på seg selv (og sikkert mye anna også) at da de tre mot slutten tok med seg instrumentene og kom ned til oss på gulvet, sang han høyere enn Pug sjøl. Dårlig stemme også. Flaut.

Etterpå var det å takke sjefen sjøl for et "great show" og kjøpe seg et eks at Windfall. Det var det eneste vinyleksemplaret han hadde igjen i sin rosa koffert med merch. Joe var pratsom han, så følte meg ikke så veldig innpåsliten. Han hadde jo oppfordra oss om å komme bort til ham og ta en prat etterpå. Jeg glemte i farta å få signaturen hans på skiva, men fikk i det minste berømma ham for å velge skikkelige steder i Norge til turneen sin. Som altså var Halden, Trondheim og Oslo. Og ikke Bæægen, haha.

og idag har plata fått seg en hyggesnurr

20151029_231213534_iOS.jpg

første ekstranummer var denne godlåta

det blei en bedre verson i oslo da

Vedlegg

Sist redigert:

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Takk nok en gang for en glimrende tråd United.
    Har hatt Spids Nøghat på hjernen en god stund i høst (mener selvfølgelig bandet), og forunderlig å se at de dukker opp her!
    Fortsett med gode musikktips og reportasjer. Du har virkelig teften!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Woohoo! Takk, takk for de veldig pene orda, JoHoo. :)

Som den late stuegrisen jeg egentlig er, kan det nok ikke bli så mange reportasjene da, men litt. Og noe musikkdrypp fortsetter nok å komme, også. På konsertfonten går vi inn i en stille måned, stedene er fylt opp med sentimentalt julekliss og slikt, så jeg regner vel konsertåret 2015 allerede som vel overstått.

Akkurat no er det kaffe, gammal sørstatsrock (Wet Willie) og litt rørtesting for pre det går i. Sola skinner helt fantastisk ute, iallefall er det fint ute i Marka, men sitter godt inne og venter på noe godt: Besøk som har med seg høyttalere til meg.

Det kan bli en liten revolusjon, men i så fall blir stua sikkert mer herpa, så inntil videre beholdes trådtittelen.:confused:

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    De ser spennende ut. Men de er ikke like fine som Tannoyene.

Hvordan spiller de sorte og hva slag er de?

Creed

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    De ser spennende ut. Men de er ikke like fine som Tannoyene.

Hvordan spiller de sorte og hva slag er de?

Creed
    definitivt ikke like fine som Tannoyene, nei. Men høyttalere er jo primært ikke til for å behage øyet, de er ikke nips, så speller de bedre, speller de bedre..
    Tenkte de bør være ti prosent bedre for å bli, får komme tilbake til prosenten og sette ord på forskjellene.

Tok de inn og opp på prøve før eventuelt kjøp, men det er allerede lett å si at de blir.:)

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    skummel sti du er å på vei ned nå. Spennende kombinasjon med baklada 212. Bygd av Hr. Kaffe?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    nei, nei, er ikke inne på noe sti. Jeg er nederst i en blindevei. Skal ingen veier herifra.:)

Jupp, det er Hr.kaffe som står bak konstruksjonen og salget (med herrene HR, Bakken og Celius på laget, praktisk sett. Så vidt jeg forstår, da. Zalo-Sluket også, kanskje?).

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    syns faktisk ikke det blei så ille for stuas del, heller.

20151115_163621614_iOS.jpg

20151115_163639187_iOS.jpg

vaffal om de kan stå så nær veggen som det faktisk virker som om de kan

20151115_163737509_iOS.jpg

sett fra reell sweetspot (for sofaslasken i meg er han som bestemmer, normalt)

20151115_175642364_iOS.jpg

fra godstolen blei det en liten cognac, det blei jo en slags julaften dette

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Dette ser helt riktig ut i den brakka, United! Og til din musikksmak så må dette være bankers.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    det ser og høres sånn ut, ja.

Men er fortumlet i kveld, tror hodet trenger litt tid til å fatte hva som traff meg:)

(samtidig har jeg spilt non-stop sida kl 14, så så ille kan det ikke være).

Disse talatutene er nok mer frampå enn Tannoyene, som jeg jo liker for sin laidback-stil. Her er det klart bedre bass og litt mer øvre mellomtone, de høres nesten litt lysere ut? Samtidig er det bra dose med tydelig bass på nesten lydløst volum. Tror de er enda bedre enn Tannoyene på lavt volum ja.

Bare velstand, mao.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    enn viss størrelsesforskjell er det

20151115_162149469_iOS.jpg

tunge svin, ca 80 kg hver en?

20151115_130918806_iOS.jpg

Kjøpte en trappetralle for anledningen. Fire etasjer uten heis.. Tror likevel det er andre gangen jeg har sett HR svett, da hadde han dradd dyrene helt opp, omtrent alene (første gangen var vel en formiddag etter å nylig å ha fått Ground Sound i hus, en hel natt med ratting uten tilfredsstillende lyd kan ta på noen og hver)

20151115_163608397_iOS.jpg

men hva gjør man med sånne som blir tilovers? Loftsfyll eller selge? Har ikke lyst til avhendig, men direkte bruk for dem lenger, har jeg nok inte...

Luksusproblemer indeed

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Blir de mer laidback enn de der så sovner man jo...

V

vinyl-mannen

Gjest
    Her var det forandringer gitt, riktig så lekre kreasjoner:)
    Godt man ikke har havnet på det samme byttekjøret;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.702
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    spennende horn og rør
    Er det skrevet noe sted hva det er?
    Jeg vet det ikke.

Veldig spesiell den diskanten med "diamant".
    Litt annen løsning Bowers & Wilkins Diamond:rolleyes:

Mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    spennende horn og rør
    Er det skrevet noe sted hva det er?
    Jeg vet det ikke.

Veldig spesiell den diskanten med "diamant".
    Litt annen løsning Bowers & Wilkins Diamond:rolleyes:
    Mvh
    Må innrømme at jeg ikke veit så mye sjøl, Kaare kaffe er rette mann til å svare på det. Hørte på dem for ei uke sida og blei mektig overbevist. Umiddelbart dukket muligheten til å overta dem for en rimelig penge, opp. Jeg ville jo vært spika gæren om jeg ikke hoppa på det toget, enhver psykiater med respekt for sin profesjon ville umiddelbart fått meg tvangsinnlagt.

Så så vidt jeg veit blei konstruksjonen og bygginga av kassene iverksatt med Kk som årvåken byggherre og entreprenør. Mye av det praktiske blei outsourca. Corian eller mange lag MDF?, usikker, men de veier 80 kilo hver, så det er solide kasser. Det hele basert på GPA 212, en toveis med 12" og en kompressjonsdriver i midten. 3,9 meter (2,9?) bakladet horn (hva er nå det? Hakke peiling jeg, men det låter bra), bassen kommer ut under. På toppen skal det være en Mark and daniel supertweeter som tar over der hornet slutter og er vel ment for å skape luft. Diamanten på toppen sørger for spredning av denne diskantlufta.

Akkurat nå prøver jeg uten diamanten, jeg har jo hørsel jeg, i motsetning til disse gubbene rundtomkring som har fått det meste ødelagt på discoen på gutterommet. Uten diamantene kan jeg fortsette å bruke toppen på høyre høyttaler som vinylbord, så det er fryktelig mye å vinne på å greie seg uten.:cool:

Skal si meir om lyden etterhvert, jeg trenger å venne meg til den også, dette er for meg en ny måte å spre lyd på. I utgangspunktet går jeg ut ifra at alle forskjeller eller endringer er negative. Men det er bra vokal og tydelig, stram bass på lavt volum, det er sikkert og flott.

Hadde besøk av Tremor her i kveld, han lot jo som om han likte dem han også.

Bare å si ifra om man vil komme og lytte på.:)

6

65finger

Gjest
    Hornet er konstruert av Raymond Celius og er en blanding av et bakladet Hornprinsipp og en transmisjonslinje. Hornet er 2.90m langt. Hornet var i utgangspunktet tenkt brukt med andre elementer men det endte opp med de nåværende.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.702
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja det må jeg si var et sjeldent dyr!

Må være super råkkenråll ht dette?

Umiddelbart får jeg veldig lyst til å høre dette.

Mark & Daniels har jeg hørt hos Hifi Guiden. Imponerende luftig topp.

Veldig morsom og interessant konstruksjon, så ser fram til å lese mer om lyden etterhvert,

Grattis!:)

Mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kult å se disse igjen. Den "diamanten" på toppen kan vel sies å være en av dine signatur-kjenninger KK ? Husker du hadde de under alt. Ikke koster de penger og bra effekt ble det jo av dette lille tweaket Samt at en støtter norske hobby forretninger ;). Og ja, det er Corian i de, en kompis av meg som har skåret de til. Dette er one of a kind høyttaler som nok fint holder følge med mye dyr kjøpe-haifai.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.701
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel spektral steiner og ikke diamanter som sitter over diskanten ?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Rektalsteiner tror jeg det er. Låter dritbra.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har egentlig ikke hørt så mye etter lydkvalitet etter at jeg fikk de nye talalurene. For det første er det så mye innkommende musikk om dagen, både vinylt (analogt heter det vel) og digitalt. Som må høres på.

Og idag har anlegg og jobb fått være nettopp det, har faktisk gått over en mil i Østmarka. Fysøren jeg er god, gitt. Og dette er andre gangen på bare én måned, slå den!

12235065_1682460618661727_1427935570558695979_n.jpg

Dette dyret er selve alfahunnen. Ho drar hvem som helst med seg ut på tur.

20151118_121302188_iOS.jpg

Skodde ingen hindring for oss, nei.

Og siden de fornuftige schnuppene snakket om at vi på turen forbrente kalorier tilsvarende to halvlitere med pils, har jeg begynt å erstatte kaloritapet.

20151118_195351368_iOS.jpg

kommer til å være ur-tørst i flere dager, herlig.;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Stille før stormen

20151128_131126732_iOS.jpg

bordet er dekket, snart braker det løs

20151128_131150068_iOS.jpg

årets siste bacalao. Iallefall her

20151128_132312380_iOS.jpg

Alt klart, er vel bare å ta seg en øl?

20151128_125842666_iOS.jpg

Ha en god hæælj;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Du er god til å skape stemning, Uni-Ted! Bra på sosiale parties også! Way to og. We are nothing without friends....

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Bacalao er fantastisk godt, gir seg godt som mat i sammenheng med inntak av alkohol :)
    Ser ut til og bli en hyggelig ettermiddag/kveld hos deg united.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    øhh, det er jo natta det satses mest på da. Har invitert åtte damer og tre fyrer, de sistnevnte har fått streng beskjed om å oppføre seg som svin og overse damene.
    Regner med at det går som det pleier, svina går ut med ei dame under hver arm. Kvinnfolk ass.....:rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn