det viktigste med været på Grip er at det ikke går for lenge mellom hver gang man kommer seg på sjøen. Det er jo der det foregår, dette er jo et fiskevær!
Litt regn (ja mye også) og vind går, men det skal helst ikke være for farlig, heller. Sånn sett funket det sånn noenlunde i år. Det var en dag rutebåten ikke gikk pga kuling, men kom meg ut jeg, haha (muttern leser ikke dette).
Er jo mest kos med stille og sol, slå av motoren og ligge innenfor en holme og dra teinene. Mens man lukter blomsterlivet og fjæra og lytter til fuglelivet. Lite som slår det.
Skarven later alltid som den ikke er interessert, de snur seg litt bort, men det er jo bare for å vise fram profilen, der de tar seg best ut.
I virkeligheten er jo dette dagens høydepunkt for dem. I tillegg til flørten, tror jeg de vedder seg i mellom gjennomsnittet av antall krabber jeg får per teine. Tror noen av dem jukser også, de dukker ned og sjekker og legger inn en ekstra en hvis nødvendig. Vinneren får stå i første rekke neste gang jeg svinger innom.
Nuvel, vi kan ikke la oss stoppe av elementene, vel?
Denne dagen fikk vi helt gratis et halvtimes skybrudd (gjett hvor godt ølen smakte den kvelden). En frisk tur på havet får også opp apetitten, med daglige obligatoriske spiseorgier er jo ikke det så dumt.
Ikke alltid Oslo-folk har tekken på å ta av klørne, men noen kan det.
Og en dag eller to etterpå ligger sjøen atter helt blank og blikk. Vi får prøve å tåle tanken på at det ikke blir vann i våre sisterner den dagen.
damer i båt er jo egentlig fyfy, men noen sjanser får man ta
Det er noe eget med båtlivet, ja