Følte meg motarbeidet av Vy i går. Kan det være fordi jeg er kritisk til navnebyttet? Eller fordi vi i Indre Østfold har et koronaltall på 170? Den illrøde kommunen med bondeparti-ordfører? Først nektet de å selge meg billetter, enda jeg var uklanderlig, ja rent ut tekkelig og politisk korrekt antrukket. Kom meg likevel tilslutt kranglende til storbyen. Men da jeg skulle tilbake hjem utpå kveldinga, og de ikke hadde flere påskudd til å stoppe meg, fabrikerte de en "bombetrussel" og stengte like godt hele Sentralstasjonen. Jaja, tilbake til puben for å vente dem ut, og etter et par halvlitere ekstra gav de opp. Jeg kunne konstatere at seieren var min! Det blir ikke mindre hjemmekontor av sånt.
nuvel, etter gårsdagens "rystende" opplevelse har det vært godt å starte dagen med brunsj og kaffe og avec (LPspilling) nonstop siden.
platespilleren hadde vært ute av drift en uke, sånt er alltid litt irriterende, at noe ikke er på stell, men fikk tilsendt en armkabel fra Elektronisk bureau i går. Godt er det å konstatere at lånet løste problemet, gitt. Super service fra Thomas, som alltid.
gårsdagen førte meg også innom Dipper, oppmøte er obligatorisk! Jeg måtte hente noen plater som hadde koronastrandet en periode.
Én runde med de uvaskede skivene kan man jo unne seg. Muligens er isopropanol igjen å oppdrive, må skaffe meg litt antibak snart til en batch med skivevask.
På Dipper lå også den nye fra Ray Wylie Hubbard og ventet på meg. Liker godt den, sommerens mest spilte. Blir neppe noe mindre framover nå da også vinylformatet kan tas i bruk.