Äh? trodde ogsÄ du heller snart kom i den fasen med avhending av vinylen. Har du spilt en LP dette Ärtusenet?Melder meg som plukkeassistent!
Mvh "Sticky Fingers"
Det der har en tendens til Ä Þke med alder, farlig Ä spekulere. Jeg har bommet stygt siste Äret, i den tro at en ryggsmell gÄr seg til pÄ 3-4 dager, slik det alltid gjorde fÞr. Her sier vi 2 mÄneder. Resultat er Þkt innsikt i NAV-systemet og moderne dop. Best erfaring med det siste.StÞlheten vil nog gi seg sÄnn tirsdag/onsdag ca.
To sjeler, en tanke!Det der har en tendens til Ä Þke med alder, farlig Ä spekulere. Jeg har bommet stygt siste Äret, i den tro at en ryggsmell gÄr seg til pÄ 3-4 dager, slik det alltid gjorde fÞr. Her sier vi 2 mÄneder. Resultat er Þkt innsikt i NAV-systemet og moderne dop. Best erfaring med det siste.
Fin stemningsrapport med hyllearbeidet her, @united , der har vi felles sak for tiden. Platesamlinger inneholder ofte mye daukjĂžtt, og det er en utfordring Ă„ rydde ut.
Fine hÞstbilder United, og hÞne fÄr man naturligvis aldri nok av...Med et nytt sted Ä oppleve Ärstidene, har det i hÞst vÊrt ekstra oppmerksomhet om lÞvtrÊrne.
Det er mange lÞvtrÊr i og rundt Tomter. Selve skogen rundt om bestÄr av god gammaldags blandigsskog.
Ser forandring fra dag til dag i denne spktakulĂŠre tid
Lurer jeg pÄ hvodan vinteren blir? Nei.
KornbĂžndene har det godt, trur eg. Herifra kommer min vinterved.
sÄnn ser et ekte tettsted pÄ landet ut om hÞsten
og nÄ har jeg igjen for Ä bo pÄ en hÞyde. Utsikta endrer seg hele tida.
HÞsten her er altsÄ finfin, ingen overraskelse det.
Men linerlene, som knapt nok vek unna plena mi i mÄnedsvis, de er savnet. Velkommen tilbake til vÄren, vippestjerter.
Heldigvis har vi mye hĂžne
Har muligens blitt litt dendro, ja. Men ikke fra bÞrjan, jeg vokste opp pÄ et fiskevÊr, der har vi 0 trÊr, absolutt ingen. Da jeg flytta til Oslo, mislikte jeg alle trÊrne der, for ikke Ä snakke om den tette mÞrke Marka. Jeg likte havet og vidda, de Äpne landskap. I dag sitter jeg pris pÄ skogen, hvem skulle kunne spÄdd det?Mye trÊr, skulle tro du var pÄ grensen til dendrofil.. . Men vakre farger. Godt en fÄr litt Ä rake opp..
tipper det var Ringsaker. Men her er nylig fem stĂžrre jordbrukskommuner slĂ„tt sammen og blitt til Norges klart stĂžrste. Indre Ăstfold kommune bestĂ„r av Spydeberg, Askim, Mysen, TrĂžgstad og HobĂžl (trur eg).I min uvitenhet trodde jeg Ringsaker var Norges stĂžrste jordbrukskommune, men det var sikkert fĂžr de lot IKEA bygge pĂ„ fĂžrsteklasses matjord.
Var ikke Ringsaker, ikke en gang med Ikea... Og blir det masse skeit av noen kjÞpesenter mm bortover veien der.. Stusselig..I min uvitenhet trodde jeg Ringsaker var Norges stÞrste jordbrukskommune, men det var sikkert fÞr de lot IKEA bygge pÄ fÞrsteklasses matjord.
hvilken eiendom er det?Norges stÞrste jordbrukseiendom ligger rett i havgapet... SÄ der fÄr en kanskje bÄde fisk og korn..
hvilken eiendom er det?
Men korn (havregryna) kjÞper jeg pÄ Kiwi, og fisk tar jeg med meg fra Nordvestlandet.
Mitt fÞdested, med over 3000 mÄl.. Merkelig Ä definere som jordbrukseiendom..hvilken eiendom er det?
Men korn (havregryna) kjÞper jeg pÄ Kiwi, og fisk tar jeg med meg fra Nordvestlandet.
Aldershjemmet... Var visst vanlig fÞr, kombinert fÞdestue og aldershjem.. Sikkert hardt preget etterpÄ.. ... Norske jordbrukseiendommer er smÄ...Haha, dyrka mark OG asfaltert flystripe?
Et flystasjonsbarn du er. FÞdt pÄ et fly eller ute i Äkeren? Eller fantes det muligens en kakebu? Sjukestue?
Vis vedlegget 665163
Da er denne hylla festet og fylt opp med plater fra A til M. Med strategiske hulrom som gjĂžr det mulig Ă„ kjĂžpe noen ekstra skiver uten noen omorganisering.
Vis vedlegget 665164
OgsÄ slutten av alfabetet har fÄtt sin dedikerte platehylle forsvarlig festet (forhÄpentligvis, brukte i alle fall mye av det Karlsonslimet jeg arva fra bestefar pÄ 70-tallet) til vegg. MÄ jo tenke pÄ sikkerhet for forfylla hfs-ere pÄ besÞk. Dvs det er LPene jeg tenker pÄ, folka overlever vel uansett.
Vis vedlegget 665168
SjamÞretappen, dvs ferdigstillelsen, blir morgendagens oppgave. Med mindre tariffen krever ekstra hvile- og liggetid da. Skulle ikke tru det er mulig med all liggetida jeg fÄr til, mest pÄ sofaen, men man kan jo aldri vÊre for sikker i den siste sovjetstat. Tror det kommer mest an pÄ musikksmaken til utegÄende representanter for arbeidstilsynet om det blir deng pÄ pung eller bare baller i klem.
Vis vedlegget 665169
Avstand sÄ ikke platene blir sÄ varme at de blir skada.Kanskje ikke, hva er nok avstand?
her er det 58 cm, det ser muligens tettere ut enn det det er pga 5 meter takhÞyde.?70 cm. er vel nok. Men for meg ser det ut som det er 30-50cm. hos United. JassÄ luft isolerer godt? Hmm...
Du har jo mange gode ideer der. Flytte hylla litt f.eks. Du har vel noen plater det ikke er sÄ nÞye med? Sett de der det blir varmest og se Ässen det gÄr.her er det 58 cm, det ser muligens tettere ut enn det det er pga 5 meter takhÞyde.?
Hadde tenkt Ä komme opp i 70 cm, men en dobbel stikkontakt var litt i veien. Kan sikkert legge lokk pÄ den (bruker den ikke) og flytte hylla litt mot hÞyre. Eller ta i bruk et kobberskjermbrett eller lignende.
OvnsrĂžret innendĂžrs er 4 meter, vet ikke om det betyr at varmen blir mer fordelt?
Jeg er spent pÄ hvordan dette blir ja. Men tviler vel pÄ at det skal litt til fÞr sprengfyring kommer pÄ tale. Andre varmekilder og et moderne isolert hus spiller pÄ lag med meg. Det er hÄpet. In the hanging snore.