Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ser bra ut United. Håper du trives i huset. Fortsatt god helg😊
    takk, fortsatt god helg attende!
    Jotakk, trivest bra i dette huset. På dette stedet.

    Koronaen gjør jo at jeg er mye hjemme, nesten ikke i Oslo i det hele tatt. Både bra og ikke-bra, slik er det vel for mange, det er noen pluss og noen minuser med også denne situasjonen, for oss som ikke er sjuke. Lurer på om det for akkurat meg er mer pluss enn minus. Men samtidig skal det helt klart sprettes sjampis den dagen sirenen for "faren over" lyder. Det "gode innskrede livet" er i lengden litt innskrenket.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Så bra at dere trives. Hadde jo planlagt å treffe deg en gang du kjørte forbi, men så ble det stopp på slikt. Det blir mye hjemme her også. Alle planer om å besøke andres anlegg er satt på vent. Begynner å glede meg til å se mennesker snart😊
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja selv her begynner det så smått å kjennes som om det å treffe folk ikke er helt fullgale. Men begynner samtidig å lure på hvordan dét går. Håper noen holder sosialiseringskurs for godt voksne. Må vi lære oss å være sammen igjen? Men men, kjenner jeg oss rett går det av seg selv etter den første flaska med Smirnoff
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20210221_112735.jpg


    Som jeg sa til chAlshus som var innom meg i går med blokkene mine, tilkjørt fra Jessheim og H.R., i alle fall kan pappkassa til skrytepakken din være nyttig. Inni var det en LP-boks med Keith Jarretts soloverk. Eska er nok mye mer moro, bare spør pus. LPene fikk bli med ham hjem, det var ikke så farlig.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    dagens hurtigtest av korona

    20210224_203413.jpg


    kjenner man ikke lukten eller smaken av humla som suser, er jo noe på ferde. Sannsynligvis bare en falsk positiv, så test da på nytt! Og på nytt. Tilslutt vil humla helt sikkert suse.

    Det tryggeste er å gå en lang tur i skauen først og under den medisinske testingen spille blues. Dermed er den tørsten på forhånd og underveis som får deg til å lande på rette siden av koronaleiren, sikret.

    20210224_141555.jpg


    Jaggu var det grønn sommer under den snøen som var der inntil meget nylig. Får finne fram badebuksa i mårå.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Musikalsk er du som vanlig på trygg grunn, men har den siste tiden begynt å mistenke deg for å velge øl kun etter fargen på boksen. Jaja, blir vel litt som med greia med at du kan ta folk ut av Løkka, men ikke Løkka ut av folk :cool::giggle:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    haha, ja du sier noe. Egentlig drikker jeg det sterkeste ølet først, det blir alltid fort tomt for ringnes gold, men når det gjelder korona-testing, der er det mest gunstig å bruke hipsterøl med mye humle. Vil jo helst at smaken av humle skal skjære gjennom korona-tåka, slik at jeg kan dra til Hafjell og Hemsedal og spre glede til folket.

    Nuvel tilbake til krabbekakene. Hovedingrediens: 1kg selvfanga krabbeklokjøtt. Namnam.

    20210225_123234.jpg


    soundtracket:

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    en litt kjedelig innledning av helga

    20210226_174743.jpg


    det var på tide å utforske fasilitetene på den nye (for meg) legevakta. Spennende reisemål.

    20210226_175559.jpg


    Kan vel ikke påstå at legevakta i Askim er like travel, med tilsvarende trengsel, som i Storgata i Oslo. Men siden ingen mennesker går inn og null ut på tre kvarter her m man jo lure om de sa "kom kl 18", men mente "kom kl 18 for da har vi pause". Samtidig tyder det på at helsetilbudet er rettferdig, ressursene er passende fordelt. Alle er så heldige å få vente.(men hva skal de med alle stolene å venterommet? Det endte med å bli det store spørsmålet etter denne seansen.)

    20210226_125350 (1).jpg


    Dette katteskinnet er årsaken til besøket på legevakta (bortsett fra at man som nyinnflyttet har behov for å besiktige fasilitetene da, gjøre seg kjent i kommunen). Lillepus var visst ikke så glad for å bli dusjet. Enda jeg kunne by på både shampoo og balsam av naturlig økologisk kvalitet. Var den for maskulin?

    Men det er en mening med alt. Nesten.

    20210226_125134 (1).jpg


    Kattas forsøk på å gi frisørsalongen på Tomter en medioker karakter.

    Screenshot_20210226-180440_Gallery.jpg


    Jaggu la hun igjen en souvenir for meg også. En søt liten klo. Var hun fornøyd likevel? Skal jeg henge den opp på veggen på badet, i gullramme?

    20210227_205605.jpg


    etterpå har det meste av dramaet vært glemt, det har vært tid for bonding. Og for å høre på musikk.

    20210227_101234.jpg


    Lillepus og Tjukkepus har nylig innført et hyggelig ritual. Vennlig, men bestemt, står de der hver morgen, nederst i trappa og loser meg opp i Anden Etage og deres frokostsalong, Morgentoilettet for mennesker er bare teit, alle veit jo det, mjau (gammelt kattejungelord).

    20210227_202150.jpg


    Guy Clark og en gammel port kurer uansett både gruff og grut.

    God helg;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    var i alle fall modig av deg å prøve! neste gang er det vel på med grytekluthansker, kjeledress og den gamle mopedhjelmen først...
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    lurer på om jeg skal droppe balsam neste gang,
    Eller kanskje hun lærer å ikke tisse på seg i buret under transporten til veterinær.

    Uansett, nå har jeg ti års stivkrampebeskyttelse innabords, heretter er det bare snakk om søt og kjekk årelating som konsekvens.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    i Palestinabutikken. Så tviler vel på det er jødisk? :D

    Takk, ingen fare med meg.
    Tja, hvem vet hvor slike opprinnelig kommer fra. Kjøpte mine i Caesarea omtrent rett av romerne. Det føles ihvertfall som det er så lenge siden.. :oops:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hvem vet hvor slike opprinnelig kommer fra. Kjøpte mine i Caesarea omtrent rett av romerne. Det føles ihvertfall som det er så lenge siden.. :oops:
    ja vil vel tippe at jøder og palestinere har mye felles i sin opprinnelse. Genetisk og kulturelt. Eller så er det jo morsomt om palestinerne tar israelske greier og selger i sine butikker i sin kamp som jo automatisk (nesten) blir en kamp mot Israel. Men jeg vil vel tro at palestinerne mener dette er palestinsk. Fine glass er det, jeg fikk dem i en gave.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.353
    Antall liker
    102.244
    Torget vurderinger
    23
    kattebærer.jpg




    Få deg et par sånne til de helsikes beista!!
    Tenker de vil gå pent og rilig inn i buert dersom dette er alternativet​
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.353
    Antall liker
    102.244
    Torget vurderinger
    23
    Setter en spiss på tilværelsen.... spot on!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.600
    Antall liker
    58.050
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Innfule, uberegnelige kattedyr.😾
    Voff, voffor holder du deg ikke kun til
    hund i huset? Om de biter litt, så er det hvertfall sjelden det er eieren det går utover.
    Ingen pus i mitt hus! 😊
    Sierra Nevada er sjelden feil. 👍
    God bedring 💐
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Håper det går bra United.

    De små tassene våre har måttet ha litt vaskehjelp ved et par anledninger. Det er nok enklere om man starter tidlig. Gamle Nelson var bare å glemme å vaske, men han ordnet det meste selv.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    I barndommen fikk min bror meg og stikke inn fingrene til en sovende hamster på dagtid:unsure: ut kom hamstern med fremgaddene i fingern :p
    Du får gi dem litt musikk og leke med😼
    images.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Håper det går bra United.

    De små tassene våre har måttet ha litt vaskehjelp ved et par anledninger. Det er nok enklere om man starter tidlig. Gamle Nelson var bare å glemme å vaske, men han ordnet det meste selv.
    Jada, det går bra, det er bare småsår. Går det ikke verk i dem, er alt snart helt glemt. Måtte bare følge protokoll, derav «dramaet» med legevakta. Med dype dyresår (katt er verre enn hund) skal man ha stivkrampbeskyttelse. vaksinen virker i 10 år, så går neppe til legen neste gang.

    Tabben var bare min, det gikk tilsynelatende så bra, enda jeg holdte henne i halsbåndet og ikke i nakkeskinnet, jeg slappet av, fulgte ikke godt nok med. De er jaggu kjappe, sterke og smidige disse rovdyra.

    neste gang blir det å holde i nakkeskinnet og enten bare dusje/spyle, eller være to stykker av oss hvis pelsen skal såpes inn.

    Men jeg bør kanskje skaffe meg fastlege her i strøket, kutte enda et bånd til storbyen.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    god morgen!

    20210310_114505.jpg


    En dobbel espresso og Israel Nash på taletutene = sedvanlig fin måte å starte dagen , kaffe og musikk går jo godt sammen.

    Plata fra 2013 klarte ikke Nash å følge opp, men det skulle jo mye til, og denne plata og konserten på Mono glemmes jo aldri.


    Driver egentlig mest å hvile ut etter gårdagens eksesser i skauen. Men enten man hviler eller ei, å bare sitte og høre på bra musikk kjennes alltid ganske meningsfult. Gjør i det minste ikke så mye galt.

    20210309_141038.jpg


    Det var sommergrønt under den hvite vinterkåpa ja.

    20210309_134830.jpg


    Det var så fint. Sola skinte, terrenget var stort sett bart og så den fine tela da, i den rene jorda. Hardt og mykt på en gang, og ikke var det noe behov for å rengjøre hund eller sko etterpå. (kunne gå rett på en pils).

    20210309_143817.jpg


    Dette var i Ringvolltraktene, litt sør i kommunen, nær Våler.

    20210309_144620 (1).jpg


    jadada, skal ta fra deg kjeppen jeg!

    Grunnen til det store behovet for hvile i dag kan nok være at jeg løp og løp etter bikkja for å ta fra henne pinnen. Men hunden løp selvsagt rundt meg i åttetall. Med det brede vegg-til-vegg-gliset sitt.

    Gode tider.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    God påske!

    20210312_174442.jpg


    nå er det bare å innta den daffe, gode påskestillingen, hele hustanden har trenet helt siden forrige påske på det.

    20210312_151028.jpg


    Merker at pusene er gode læremestere, livet er til for å slappe av!

    20210311_135932.jpg


    men noen krefter til å sette på LPer må man jo klare å samle. Hente seg så fra kjøleskapet en øl hver gang man setter på en side.

    20210312_184347.jpg


    Black Lives mattered allerede i 1970

    Ha en god og slapp helg folkens!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20210314_140600.jpg


    tre bikkjer (og eieren) på middagsbesøk, kattene stakk ut døra i protest. Og la en død rotte på trammen. Er det straffen min? Eller er det forsøk på bestikkelser? Det ser i det minste ut til at våren og dyrenes jaktsesong er innledet.

    Trekkattene kommer tilbake, de slåss med stamkattene om byttet

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.353
    Antall liker
    102.244
    Torget vurderinger
    23
    Fin konstruksjon det der!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    god morgen!

    Sola skinner, det er fint å være utendørs.

    20210322_120859.jpg


    Selv har jeg tenkt å sitte inne for endelig å få satt på plass i hyllene de platene som har ankommet siden sist. Alfabetet er en veldig nyttig ting, men akk så kjedelig! Deweys desimalklassifikasjonssystem er ikke noe godt aletrnativ, dessverre. Men bibliotekvinnene! Ayayay!

    20210322_120828.jpg


    "heldigvis" er det så godt som ingen nye plater denne vinteren som jeg anser som kjøpeverdig. Så det burde egentlig vært færre enn de 60-70 skivene som ligger på bordet.

    Heldigvis kom jeg på at noen av dem ikke er vasket ennå, så jeg kan muligens prokrastrinere litt til?

    Men ikke søren om jeg går ut.

    Vel vel, John Hiatt funker fett.


    Får alltid mer lyst til å legge på tallerkenen enn i hylla de platene jeg tar i, så dette er vel et såkalt sisyfos-prosjekt. Det nytter ikke!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.353
    Antall liker
    102.244
    Torget vurderinger
    23
    United... "The Professional Procrastinator" Din sløfokk - kom deg ut i det fine været! Det skal jeg!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20210323_192014.jpg


    Noen titalls plater er faktisk kommet på plass i hyllene, men bunkene på bordet minker bare litt ser det ut til. Det kan ha noe med at nesten for hver plate som går inn, kommer en "hyllenabo" ut. Jaggu er det bra det snart er påskeferie, da kan man være helt sikker på at intet blir gjort. Og hentemeldinger fra posten er foreløpig ignorert. Kan ikke gå der hver dag heller. Dama på Posten har faktisk gitt meg egen hylle nå. Bare press.

    20210323_135329.jpg


    for andre dag på rad så jeg sommerfugler, betyr det at det blir vår i år også?

    Enda mer stress, mao.

    20210323_144853.jpg


    Sommerfugler og noen meiser og noen ufoer så jeg her, på Skimtefjellet. Kjørte rett forbi, på vei hjem fra Polekspedisjon til Askims Statlige Utsalgssted for Påskeøl- og vinentusiaster. Mye stressende fuglesang å høre, og tele eller ikke tele på de berømte myrene gikk meg helt på nerva, plumper jeg gjennom eller ei?

    20210323_161247.jpg


    Vel hjemme har jeg konstatert at jeg må prøve å lære litt av kattene, de klarer jo støtt og stadig å klemme inn hele hviledager

    20210323_161427.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det var ment mer som et frustrert hjertesukk over at jeg ikke klarer en eneste hel dag på sofa/i seng, enn en trivselsrapport. Kattene kan veldig enkelt døse bort en hel dag, og hva er vel bedre enn det? EN gang må jeg få det til.

    20210324_194231.jpg


    i kveld, for eksempel, kattene er ute, det er ganske sjeldent at latrineassistent/dørvakt/kelner kan komme seg ned i godstolen med en kaffe og en port. Da måtte jeg selvfølgelig gi etter for den fristelsen i stedet for å følge min plan: å hardnakket ligge og døse i sofaen, samme hva.

    20210324_141250.jpg


    også tidligere i dag feilet jeg så kapitalt. Gikk en flere timers skogstur med denne frøkena. Men så hadde hun 6årsdag, og så gikk hun der og smilte (og geipet tunge til meg) hele dagen. Hvem kan stå i mot noe sånt? Ikke jeg, vaffal. Dessuten gikk jeg meg vill opptil flere ganger, ellers ville turen blitt betydelig kortere.

    20210324_141259.jpg


    Jaja, i morgen er atter en dag, får prøve da.

    Kanskje får jeg statsstipend en dag, DA skal det vel bli vei i vellinga. Andre har jo utviklet seg storligen etter å ha fått offentlig støtte..

     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med 6 års dagen:)
    Da er jo en lang tur en selvfølge...
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    blir i alle fall tørst nok av slike eksesser

    20210324_203442.jpg


     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Glutenfri slankeøl. Bare bikkja som har bursdag og fortjener noe ekstra 🤪
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn