en litt kjedelig innledning av helga
det var på tide å utforske fasilitetene på den nye (for meg) legevakta. Spennende reisemål.
Kan vel ikke påstå at legevakta i Askim er like travel, med tilsvarende trengsel, som i Storgata i Oslo. Men siden ingen mennesker går inn og null ut på tre kvarter her m man jo lure om de sa "kom kl 18", men mente "kom kl 18 for da har vi pause". Samtidig tyder det på at helsetilbudet er rettferdig, ressursene er passende fordelt. Alle er så heldige å få vente.(men hva
skal de med alle stolene å venterommet? Det endte med å bli det
store spørsmålet etter denne seansen.)
Dette katteskinnet er årsaken til besøket på legevakta (bortsett fra at man som nyinnflyttet har behov for å besiktige fasilitetene da, gjøre seg kjent i kommunen). Lillepus var visst ikke så glad for å bli dusjet. Enda jeg kunne by på både shampoo og balsam av naturlig økologisk kvalitet. Var den for maskulin?
Men det er en mening med alt. Nesten.
Kattas forsøk på å gi frisørsalongen på Tomter en medioker karakter.
Jaggu la hun igjen en souvenir for meg også. En søt liten klo. Var hun fornøyd likevel? Skal jeg henge den opp på veggen på badet, i gullramme?
etterpå har det meste av dramaet vært glemt, det har vært tid for bonding. Og for å høre på musikk.
Lillepus og Tjukkepus har nylig innført et hyggelig ritual. Vennlig, men bestemt, står de der hver morgen, nederst i trappa og loser meg opp i Anden Etage og deres frokostsalong, Morgentoilettet for mennesker er bare teit, alle veit jo det, mjau (gammelt kattejungelord).
Guy Clark og en gammel port kurer uansett både gruff og grut.
God helg