Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny platespiller.
    Jeg synes denne modellen er genial i all sin enkelhet.
    Solid og skikkelig laget, og gjør det den skal meget bra!

    Tror kanskje jeg hadde eksperimentert litt med underlaget.

    Mvh.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny platespiller.
    Jeg synes denne modellen er genial i all sin enkelhet.
    Solid og skikkelig laget, og gjør det den skal meget bra!

    Tror kanskje jeg hadde eksperimentert litt med underlaget.

    Mvh.
    Den er på lån inntil videre, men takk. Ja blir den, kommer det muligens en ekstra plate under, dog, de hyllene platespillerne står på er forsterket. Demping direkte under føttene er også en mulighet, men rent visuelt ser den litt liten ut på den store hylla. Men det aller første som skal gjøres, er å gå over innstillingene. først på selve armen, den er unipilot og vaklevoren, og det er vel og bra, men det virker som om selve «vta-huset» ikke er 100 % fastskrudd, og det skal det neppe være. Det virker som om jeg trenger en spesiell unbraco til det, så venter i aller første omgang på manual, protraktor,, mm.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20201211_135637.jpg


    en pus på føttene og en pus på fanget, hvordan i huleste skal jeg få snudd plata? Jajo, vet, jeg kommer bare til å reise meg. Men hvorfor gjør de stadig det der?

    20201211_133614.jpg


    Krysser altså møkkaelva med John Hiatt. Glitrende plate, endelig å få på vinyl. Det er fredag, men ølet er byttet ut med et krus rooibush-te. Foreløpig.

    Gog helg!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    får vel smake på Nissemor, siden det er tredje helga i advent

    20201211_204441.jpg


    Joa, hun smaker bra nok hun, selv om hun kanskje for noen vil framstå som litt tam. Ikke like overdreven søt som alle.

    20201211_203801.jpg


    den andre plata som lå på Posten og venta på meg i dag, var fra årets flittigste mann, Daniel Romano har vel kommet med et titalls nye LPer i år. Utrolig hvor mye bra han har laget på kort tid, han må på et plan være bra koko.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke riktig jeg....men et rør, riktignok gullfarga, under platetallerkenen. Så blir det bra lyd? Ja jeg har ikke hørt en sånn. For meg var en platespiller en brun trekasse, men nå er det ikke det hos meg heller. Så verden er i forandring ja. Akkjasan.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke riktig jeg....men et rør, riktignok gullfarga, under platetallerkenen. Så blir det bra lyd? Ja jeg har ikke hørt en sånn. For meg var en platespiller en brun trekasse, men nå er det ikke det hos meg heller. Så verden er i forandring ja. Akkjasan.
    hehe, nei du sier noe. Tror nok det skal bli bra lyd, og trekasse skal jeg uansett ha. Så spørsmålet er om det skal være en eller to trekassetrillere på øverste hylle. Om det, hvis det kommer en andre spiller, kan være noe annet.

    Noe må man jo ligge våken å gruble på nattestid. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Trekasser er fine greier. Jeg har alltid sagt at det er det som er platespiller. Jeg spora av med en jævla Rega for en stund siden. Den jeg har nå spiller vel best av de jeg har hatt. Men jeg må innrømme jeg savner trekassespiller. Linn kanskje.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også en Rega. Den står trygt plassert på lageret. Men Linn ?
    Er ikke det mest for sadomasochister ?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også en Rega. Den står trygt plassert på lageret. Men Linn ?
    Er ikke det mest for sadomasochister ?
    Lurer på hvordan en skrapa utgave av Linn låter? Jeg har hørt en fullt oppgradert en gang. Det er vel der du kommer inn med sadomasochist?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på hvordan en skrapa utgave av Linn låter? Jeg har hørt en fullt oppgradert en gang. Det er vel der du kommer inn med sadomasochist?
    Det var mer alle innstillingene jeg tenkte på. Det kan ikke være lett å nyte musikken mens man lurer på om trampolinen er i vater. Men liker man å tukle og tweake så kan det være den rette spilleren. Men for meg med ti tommeltotter og begrenset teknisk innsikt så fremstår en LP12 som ett mareritt😄
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte selv en Stabi med 4p9 i sort. Ble ikke noe kjøpt av Stabi, men kjøpte arme og satte på spilleren jeg hadde. Syns den er stilig og kunne nok fint levd med en slik.

    Kuzma-Stabi-S-PS-4Point-9-86.jpg

    Kuzma-Stabi-S-PS-4Point-9-78.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Jammen var det ikke ett gammelt innslag fra 17 Mai toget i hovedgaten på Grip i lisenskontrolløren 2020.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det var ikke i farger, så ut som 60 tallet kanskje. De gikk frem og tilbake noen ganger i følge kommentatoren for main street,n var visst ikke så lang..
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Aha, da var jeg nok flytta, det var bare en håndfull igjen da, og i 1973 var det ingen igjen. Det var den gangen vi hadde noe som het sentraliseringspolitikk.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Aha, da var jeg nok flytta, det var bare en håndfull igjen da, og i 1973 var det ingen igjen. Det var den gangen vi hadde noe som het sentraliseringspolitikk.
    Beklager første innlegget om 70 tall og farger, Alzheimeren har begynt å slå inn.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny Kuzma United:)
    takk, takk, den virker være solid og god, men den er bare på prøve foreløpig. Foreløpig syns jeg det er noe som ikke er helt riktig, VTA-huset sitter ikke helt tight, må finne ut dette før jeg tester den videre. Tror det er noe verktøy på innkommende i morgen (manualer, unbrako, protraktor), det er bedre å vurdere den skikkelig når jeg kan stole på at alt er som det skal være. Men visuelt holder jeg på å venne meg til den, det er da noe.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva gjør at du evt velger Kuzma, evt ikke? Endte opp med å velge NAS sin tid, ble ikke helt fortrolig med utseende på Kuzma :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok tilfeldig, men det viktigste er at jeg allerede har en fin trekassespiller eller to. Så en mulig ekstratriller kan man være litt mer løsluppen med? Og så fikk jeg tilbud om låne akkurat denne "på ubestemt tid".. Og så har jeg plaa, ikke minst det. Den er nok minst like god som den andre. Er mest opptatt av armen, egentlig. VTA-innstillingen er et pluss, unipivot kan jeg nok leve greit med, foretrekker avtagbare headshell, men med en spiller som har det fra før av, blir ikke det så viktig.

    Tipper vilt på at det er 50 50 om den blir utover den ubestemte låneperioden?
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    mens jeg har vel hatt både vannkopper, meslinger, kusma og røde hunder, skulle vi ikke det da? I gamle dager var det bra å få barnesykdommene som barn.
    Tja. Vet ikke. Synes du det ga deg noe ekstra inn i livet? Ser ikke fordelene selv, men hva vet vel jeg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    vel i min tid fantes det ikke vaksiner for dette ? og noen av barnesykdommene var litt farlige å få seinere i livsløpet. Visste ikke at det var vaksiner for sånt. Sikkert bedre å få ei sprøyte enn ei uke med litt lidelse ja, men det var altå ikke et valg vi hadde. SÅ det "ekstra" er det ikke mulig å tenke på.

    EDIT: MMR-vaksinen kom på småttinger i 1983 leser jeg, da hadde jeg vært i full jobb i fem år allerede. Så jeg måtte bare måtte plent ta den tunge veien der.
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.221
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kuzmaen er bare på lån siden jeg ikke bruker den.

    Jeg kommer innom i morgen med diverse. Tar med kransekake. Steker litt i morgen. Dyppes i sjokolade også. :)
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    received_2431686470473359 (2).jpeg


    registrerer at hedningen jeg står fotomodell i en religiøs bok

    20201129_211143.jpg


    kan ikke være mange dager på Grip før man blir fotografert, nei. Av mennesker, feks mediafolk, med de skumleste intensjoner

    Intensjoner kan være så gode og dårlige og oftest noe midt i mellom. Ligger på sofaen og konstaterer at Billy Childish med sitt nye prosjekt, William Loveday Intention, har fulgt opp sine gode hensikter med gode handlinger.

    20201216_133524.jpg


    Will There Ever Be A Day That You're Hung Like A Thief, ja det er lov å drømme.

    Plata er i alle fall knall, og det er jo ikke den første god-skiva av året i rekken hans

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    tørket støvet av den i dag

    20201219_122057.jpg


    Jeg syns det var ordentlig trist å høre at Tim de Paravicini, mannen bak EAR, tapte mot kreften forleden. RIP. Hans 912 er hjertet i anlegget mitt, i bruk dagen lang, natta kort, de fleste dager i året, til stor og pålitelig glede.

    Følgelig går adventstid og gravøl umerkelig inn i hverandre

    20201218_223309 (1).jpg


    testet to juleøl opp i mot hverandre

    20201219_194246.jpg


    20201219_193436.jpg


    Hva er best, Aas juleøl på boks, i glass, til Tom Waits? Eller Aass juleøl på flaske, i glass, til Thin White Rope?

    Ikke vanskelig, flaska kommer fra polet og har større virkning.

    20201219_145825.jpg


    Dessuten er katta enda mindre fan av Waits enn Dylan, mens Thin White Rope ga ro i sjela.

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    To som drømmer om mus..... 🤩
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hva galt gjorde jeg i mitt tidligere liv som gjorde at jeg blei født som menneske?

    20201222_131248 (2).jpg


    Har nok ikke utrettet nok i dette liv til å bli gjenfødt som bortskjemt katt i det neste heller, dessverre

    20201222_131317.jpg


    jaja, får gjøre det katter ikke kan, nemlig spille LPer,

    20201222_165932.jpg



    Det er alltids tid for en dødsmesse eller to. Særlig siden den bekjedne mandagspilsen er åpnet.

    20201222_173925.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul til deg og! Takk for humor, musikktips og natur. Samt bikkjer på tur. Kos deg i jula 🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn