TT er en mester i å avlure dupedittenes hemmeligheter. Over til topic igjen.Takk oct!
Så riktig ut på tlf, selv om det ble feil lagt ut her, og søkte meg frem til følgende tips her på sentralen som fungerte. Innlegg nr 3:
http://www.hifisentralen.no/forumet.../83574-enkelt-triks-fa-bildet-riktig-vei.html
Takk for tips oesTakk oct!
Så riktig ut på tlf, selv om det ble feil lagt ut her, og søkte meg frem til følgende tips her på sentralen som fungerte. Innlegg nr 3:
http://www.hifisentralen.no/forumet.../83574-enkelt-triks-fa-bildet-riktig-vei.html
Har begge par jeg også, men dessverre kun ett par C7. Kan hende blir det småttisene (PS3) i TV-stua på sikt.Mine Harbeth 40.2 er de beste jeg har eid (skal fikse penere stativer) fordi de etter min mening har verdens beste mellomtone (Radial som den deler med alle andre Harbeth-høyttalere), og i tillegg spiller sammenhengende full range på en troverdig måte (høyt eller lavt volum
En god nummer 2 er Harbeth C7ES3 som er den perfekte allrounderen og musikkelskerens valg. Har to par: på hytta og som front i hjemmekino. Disse er også estetisk mer vellykket enn spesielt storebror 40.2, men er også "riktigere" proposjonert enn M30.1.
Så om estetikk, plasseringsvennlighet og/eller pris tillegges stor vekt så er Harbeth C7ES3 de aller beste, etter min mening. Men om man lider av behovet for non plus ultra så var det for meg ingen vei utenom Harbeth 40.2. Beste ikke-Harbeth jeg har eid er utvilsomt Burmester B50
Som nuvarande ägare av ovanstående 40.1 slipper jag lägga ut bilde av de bästa högtalarna jag har ägt. Fick allt jag saknade med Spendor SP100R2 och kommer inte se mig om efter nya på länge.Har begge par jeg også, men dessverre kun ett par C7. Kan hende blir det småttisene (PS3) i TV-stua på sikt.Mine Harbeth 40.2 er de beste jeg har eid (skal fikse penere stativer) fordi de etter min mening har verdens beste mellomtone (Radial som den deler med alle andre Harbeth-høyttalere), og i tillegg spiller sammenhengende full range på en troverdig måte (høyt eller lavt volum
En god nummer 2 er Harbeth C7ES3 som er den perfekte allrounderen og musikkelskerens valg. Har to par: på hytta og som front i hjemmekino. Disse er også estetisk mer vellykket enn spesielt storebror 40.2, men er også "riktigere" proposjonert enn M30.1.
Så om estetikk, plasseringsvennlighet og/eller pris tillegges stor vekt så er Harbeth C7ES3 de aller beste, etter min mening. Men om man lider av behovet for non plus ultra så var det for meg ingen vei utenom Harbeth 40.2. Beste ikke-Harbeth jeg har eid er utvilsomt Burmester B50
Men har også hatt 40.1 og må si at det er strålende høyttalere.
Vis vedlegget 435789
M40.1 og M40.2
Vis vedlegget 435791
M40.1 og C7ES3
http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/83446-odd-one.htmlDe siste der var jo tøffe ikke sett slike før
Mener å ha lest i en eldre tråd at du har/ har hatt Troels Gravesens Dtqwt, mener du at Virgo er bedre enn de?Audio Physic Virgo II, har dem ennå, utlånt til en i familien som er strålende fornøyd. Les anmeldelsen Stereophile så skjønner man det
Beste høyttalere jeg har hatt var nok tympani 4 men de trenger plass... mye plass og ikke minst stor forsterkere! De var en stor vegg av lyd, aldri hørt såpass artikulert og definert bass...."Beste bilen i verda er den som han har nå"......
Men det har vore mykje flott opp gjennom åra, og nokre ting har imponert meg veldig - likevel har summen av kvalitetar aldri vore større enn hos mbl 101e mk2.
Men bassen frå IMF TLS 80 imponerte, sjølv om det var litt sidrumpa bass.
Bose 901 laga eit falskt, men i høgste grad forførande lydbilde.
Metronome 7 hadde eit pinpointingpotensiale som var svært truverdig.
Quad ELS 57 hadde magisk mellomtone, flott pinpointing (når hovudet var i rett posisjon), og ein svært nøytral tonalkarakter for det meste.
Magnepan tympani IV var herlege (sjølv om rommet mitt var alt for lite til å yte dei rettferd)
MG II var flate på alle måtar, men baud på truverdig hifilyd.
Acoustat 4 - nei, dei skulle eg nok aldri kvitta meg med. Fullfrekventelektrostat utan delefilter å snakke om. Spelte fantastisk med rørforsterkarar.
Genesis 8300F - skikkeleg hifilyd, og flott lydbilde.
InnerSound Eros - ein av dei få verkeleg gode forsøka på hybridkonsruksjon mellom elektrostat og transmisjonslinjebass. Trongt lydbilde, men alt anna var veldig greitt.
Infinity Epsilon og Sigma - var på besøk med ML-elektronikk, og det gløymer eg aldri.
Og så har eg hatt ca 100 høgtalarar av stort og smått på test/omtaleskrivejobb, som også burde vore nemnt her, men det får vere til eg får rota gjennom notatane mine ein gong eg får god tid...
Veldig enig med din opplevelse av IMF, hat selv RSPM MKIV, TLS50, Super Compact og CM 2a (litt usikker på navnet) har hatt TLS50 siden 1982. Har modifisert delefilteret, dette gav veldig stor forbedring.Det er så gjennomført kvalitet på disse høyttalerne, bortsett fra litt lite påkostet delefilter på TLS50 mk Ii.IMF TLS50 vil jeg vel si, to av de flere parene jeg har hatt av dem var veldig gode.
TLS50 er de minste høyttalerne fra IMF, har større modeller fra samme produsent nå men de større høyttalerne fra IMF spiller på ingen måte like godt som TLS50 kan. Hørt mange par av TLS80 og RSPM etter hvert på forskjellig utstyr, eneste de større modellene kan er å imponere mer på forskjellige områder, de minste spiller bare mye mer musikalsk og har en klang de større modellene ikke kan matche.
Så sitter jeg her da, med et stort par og savner to av de mindre parene jeg har hatt da dem låt vesentlig bedre.
Vet jeg banner i kirken og mange nok er uenige med meg her, men da skulle de hørt forskjellen - har faktisk omvendt to IMF-eiere med å demonstrere akkurat det. Så jeg angrer på en måte på at jeg har oppgradert når det innebar at det var en nedgradering. Og for all del, mine RSPM er i god stand dem og låter akkurat som min kamerat sine som har samme modellen, så er ikke høyttalerne det er noe galt med.
Det skjer hver gang jeg besøker TLS80 og RSPM eiere det, jeg tenker da på hvor mye bedre TLS50 er. Foruten den ene typen TLS50, som ikke låter like bra (dem med de nyeste KEF-elementene - eldre KEF-elementer i TLS50 låter voldsomt mye bedre).
Jeg lever fortsatt i drømmen om at RSPM'ene mine skal låte like godt som riktig par av TLS50, men samme hva jeg kobler opp så gjør dem jo ikke det (enn så lenge i alle fall). De kan imponere på mange vis, spesielt med sin bass, men musikalsk er dem langt fra å låte som TLS50 og jeg er frustrert over hvorfor de ikke klarer det når de åpenbart har veldig mange kvaliteter.
Jeg skulle jo aldri oppgradert, mer penger kostet det meg jo også, når resultatet ble dårligere... Beste IMF'ene jeg har hørt var en kamerat sine TLS50 med forsterket KEF-element, husker hvordan de spilte voldsomt mye bedre enn en annen kamerat sine RSPM (samme modell som mine, men andre høyttalere), hadde en annen kamerat som hadde RSPM med Kef-elementer også da (dette var før jeg skaffet meg IMF'er selv) og av de tre parene så var det TLS50 som spilte best. Men husker jo at RSPM imponerte meg mest med sine ekstreme kvaliteter. Senere har jeg dratt inn det ene paret etter det andre av IMF, hatt mange par etter hvert og det har noen av mine venner også - men best på lyd har jeg alltid synes at TLS50 er og IMF'ene har fått brynet seg på et hav av komponenter (har jo vært interessert i IMF'er siden starten av 90-tallet)...
Så uten tvil, to av parene jeg har hatt av TLS50 er de beste høyttalerne jeg har hatt. Ovrige par TLS50 og TLS80 og RSPM spiller ikke like bra. Så jeg skal ha meg et par TLS50 igjen uten tvil, men kommer aldri til å selge RSPM'ene jeg har fordet. De skal da få stå stuet bort på gjesterommet i håp om at de en gang skal spille like bra som jeg alltid har trodd dem kan, de kan i alle fall imponere på mange vis... Men jeg spør meg selv hvorfor de laget de større modellene når de minste spiller musikk så mye bedre?
Litt oppgitt over HiFi nå som dere sikkert forstår, tror enhver ville vært mistillfreds om man hadde endt med å betalt mer for dårligere lyd (men det er jaggu det jeg har klart)... Men tross nedgraderingen, det låter ikke så ille her likevel, er tross alt IMF'er jeg spiller på og de laget gode høyttalere og er jo en grunn til at jeg liker det merket. Men de er en kilde til frustrasjon også...
Må har vært heldig han som tipset deg om CBTCBT linje fra Selah Audio med sub konstruert av Snickers. Første settet jeg ikke føler faller igjennom på noe som helst, og de har derfor blitt stående siden 2012 og vil stå i overskuelig fremtid.
Vis vedlegget 472310