Å svare på hvilke høyttalere som har overbevist meg mest blir litt vanskelig, overbevist meg om hva da?
Personlig har jeg tatt meg selv i å være mest imponert over hva gode toveis stativhøyttalere kan prestere, mer enn en gang har jeg tatt meg selv i å tenke at storebrødrene har lite å fare med til sammenligning, i alle fall når man tar pris, størrelse og det praktiske med i beregningen. Altså overbeviser tidvis småhøyttalere meg mer enn sine langt større og dyrere storebrødre, man kan lett tenke over om de største er verdt å kjøpe.
Ser man bort fra pris, størrelse og praktiske hensyn så er det jo dyrere høyttalere som gjerne også har litt størrelse som gir den største Wow-effekten. I min verden er det transmissionlinere og elektrostater som har overbevist meg mest, begge deler kan vel sies å være litt sære prinsipper. Et par PMC-høyttalere er de absolutt beste høyttalerne jeg har opplevd, men de lå over mitt HiFi-budsjett.
Selv har jeg kjøpt meg IMF høyttalere, det merket ble valgt av en grunn og det er fordi jeg vurdert opp mot prisen man må betale så er IMF det beste valg man kan ta mener i alle fall jeg, dessverre tar de litt i overkant stor plass og praktiske kan man ikke si at dem er, hva man får igjen er derimot formidabelt.
Om jeg uten hensyn til pris kunne røsket med meg noen høyttalere hjem, da hadde jeg valgt noen det stod PMC på (ironisk nok har jeg aldri hatt sjansen til å høre mine drømmehøyttalere, men har hørt flere par PMC så jeg vet godt hvordan deres høyttalere leverer og jeg liker det merket)...