Sorry, Slither, jeg er ikke enig. Den biltypen er noe av det jæxxx jeg vet om. En gammel bil i samme stil er ok, men disse Hollywoodtrallene er grusomme.
Men det er meg...
Vært litt borte. Å søke opp svaret er juks. Svarer jeg rett på noe her er det ikke googlet, det er en æressak. googler jeg svaret lar jeg være å skrive det. Jeg hadde forresten et tilleggsspørsmål vedr Panther Solo, men siden ingen svarte på det så sier jeg bare: Se på frontlyktene og sammenlign med det forrige bildet
Vært litt borte. Å søke opp svaret er juks. Svarer jeg rett på noe her er det ikke googlet, det er en æressak. googler jeg svaret lar jeg være å skrive det. Jeg hadde forresten et tilleggsspørsmål vedr Panther Solo, men siden ingen svarte på det så sier jeg bare: Se på frontlyktene og sammenlign med det forrige bildet
Og med begge bildene sammen ser man at "popup" lyktene er mer "twistup" på denne bilen: De dreies rundt! Men, glem kuriosa, det var større interesse for å kommentere at bilen er stygg ser det ut til. Faen da folkens, dette er en kunnskapstråd, ikke en designtråd.
Og med begge bildene sammen ser man at "popup" lyktene er mer "twistup" på denne bilen: De dreies rundt! Men, glem kuriosa, det var større interesse for å kommentere at bilen er stygg ser det ut til. Faen da folkens, dette er en kunnskapstråd, ikke en designtråd.
Var ikke spesielt til deg slither, det var en generell tendens i tråden at hogging ble like viktig som å svare. Blid igjen jeg . Denne tidlig-SUVen da?
Var ikke spesielt til deg slither, det var en generell tendens i tråden at hogging ble like viktig som å svare. Blid igjen jeg . Denne tidlig-SUVen da?
Det synes jeg også. Range Rover og denne er egentlig ganske like, men kanskje ikke så rart da begge har opprinnelse fra 70-tallet. RR i 73? og denne fra 76. Men koblingen mellom de 2 er tettere enn som så..... Merket hadde også flere andre modeller i luksus- og sportssegmentet. Mener også å huske at en "speziale" av denne SUVen var å få med 6 hjul og jaktstol bak.
RR 1970, permanent firehjulsdrift med senterdiff, spiralfjærer og skivebremser rund baut.
Den saken på bildet er jeg mer usikker på, ser ut som der er klassiske trekk fra både Fiat og Rover, eller Jensen, i tillegg til inspirasjon fra RR. Venter i spenning på svaret
Sjefsingeniøren fra Velar-prosjektet, Range Rover altså, døde for få år sida etter å ha blitt påkjørt av en dust i en Yaris.
Rayton Fissore, mener jeg den heter. Trondmeg, Pantheren hadde firehjulsdrift og hekkmotor. Mer spesielt enn dreielykter.
Og ja, Sunbeam Rapier er korrekt.
panther solo 1 hadde midtmotor og bakhjulsdrift, mens den litt lengre solo ii hadde midtmotor og firehjulsdrift. Den hadde aldri hekkmotor. Spesiell layout for en 2+2
Å faen, så mest på grillen jeg. Burde kanskje skjønt at den var britisk. Mener bristol dukket opp rundt krigen så i så fall er det alle bristolers mor vi ser, men husker ikke betegnelsen. Burde vel hete windsor eller noe slikt. Blenheim har da vært brukt ....
Og med begge bildene sammen ser man at "popup" lyktene er mer "twistup" på denne bilen: De dreies rundt! Men, glem kuriosa, det var større interesse for å kommentere at bilen er stygg ser det ut til. Faen da folkens, dette er en kunnskapstråd, ikke en designtråd.
Sorry, Slither, jeg er ikke enig. Den biltypen er noe av det jæxxx jeg vet om. En gammel bil i samme stil er ok, men disse Hollywoodtrallene er grusomme.
Men det er meg...
Å faen, så mest på grillen jeg. Burde kanskje skjønt at den var britisk. Mener bristol dukket opp rundt krigen så i så fall er det alle bristolers mor vi ser, men husker ikke betegnelsen. Burde vel hete windsor eller noe slikt. Blenheim har da vært brukt ....
Å faen, så mest på grillen jeg. Burde kanskje skjønt at den var britisk. Mener bristol dukket opp rundt krigen så i så fall er det alle bristolers mor vi ser, men husker ikke betegnelsen. Burde vel hete windsor eller noe slikt. Blenheim har da vært brukt ....
De produseret hele fly, Bristol Blenheim var da den kom verdens raskeste bombefly,
Min personlige favoritt er Beaufighter,
men det beste av alt er navnet på denne flyfabrikanten: "British and Colonial Aeroplane Company, Ltd". Flyproduksjon ble staret i 1910 og før det drev de med å lage trikker. Bristol Tramway and Carriage Company. Motorproduksjonen i regi av Bristol Engine Company var egentlig resultat av en overtakelse av et annet firma Cosmos Enginering som var en knoppskyting fra en bilfabrikk ved navn "Brazil-Straker". Men dette ligger laaaangt tilbake i tiden. Samme folket sto bak men de opprettet adskillte selskaper for at en fiasko på et område ikke skulle dra de andre delene med seg i kunkurs.
Bilproduksjon begynte de med allerede rett etter WWI og laget sin egen Bristol Monocar samtidig som de altså var en trikk/bussprodusent i utgangspunktet. Da WWII kom begnte de tidlig å planlegge for alternativ produksjon når krigen en gang sluttet og flyproduksjonen ville minske. Dette skjedde i 40/41 eller deromkring. Samarbeidet forøvrig med Frazer Nash om framtidig bilproduksjon. Frazer Nash var i tillegg til egen produksjon også importør av BMW, derfor var det nok naturlig å kjøpe opp deler av BMW da krigen sluttet.
Men tilbake til det vesentlige, tøffere tomotors "figther" enn beaufighter finnes ikke! Mosquito er dog det vakreste. men Bristol Beaufighter er "bæltøff" som Sluket ville ha sagt det!
Og med begge bildene sammen ser man at "popup" lyktene er mer "twistup" på denne bilen: De dreies rundt! Men, glem kuriosa, det var større interesse for å kommentere at bilen er stygg ser det ut til. Faen da folkens, dette er en kunnskapstråd, ikke en designtråd.