Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Sint, ja? Bond er for stor til å kverkes..og attpåtil av en amerikaner med japanske røtter.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Dune på 4K. Synes denne var ganske så bra. Langt mer likandes enn boka, der det for meg var umulig å like hovedpersonen. Boka var også preget av et dårlig skult fascistisk tankegods*, som ikke er påfallende i filmen. Helten var superhelt og nærmest gudommelige, mens skurkene var skikkelig fæle og endimensjonale - og hvis jeg ikke husker feil (over 30år siden jeg keste boka) var de for sikkerhets skyld perverse i tillegg. Fæle og endimensjonale er de forøvrig også i filmen, men der funker sånt bedre enn i litteraturen.


    * Ikke så ille som hos Robert Heinlein; f. eks Starship Troopers og Stranger in a strange land. Begge er fascistiske tirader hvor plottets eneste misjon er å skaffe en talerstol. .



    Vis vedlegget 797799
    Er ikke Starship Troopers satire, akkurat som Robocop?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.176
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Connery var den beste Bond og Lazenby den verste. Craig bør bare glemmes.
    Jeg synes George Lazenby faktisk ikke var så aller verst, han trekker mannsjåvenismen til et nytt underholdende nivå "I feel a slight stiffness coming here" som eksempel :) Jeg må si meg enig at Lazenby ikke var en perfekt match til Bond-rollen, men fortsatt finner jeg "On Her Majesty's Secret Service" underholdende og verdt å se.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.386
    Antall liker
    1.286
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig veldig enig i at Lazenby var en veldig god film, men den når ikke opp til 'Dis' hvor hoverolleinnehaver Rolv Hovden bla sier "Han står som kuken" og "Nå er det faen meg 12 negre på banen!"
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Filmen ja, men boka er noe helt annet....
    Dem har lagd bok av den også, ja? Den har jeg ikke lest. :cool:

    Men når du sier det har jeg vel fått med meg et sted at Heinlein skal ha hatt litt sånne tendenser.
     

    steefan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2021
    Innlegg
    338
    Antall liker
    589
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noah - produsert, skrevet og regissert av Darren Aronofsky ( π, Requiem for a Dream, Black Swan )


     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.162
    Antall liker
    2.675
    «Midnight Express» (Oliver Stone 1978) på blu ray. Bra transfer fra negativene som i utgangspunktet er noe grainy i kvalitet.

    Miljøskildringene fra fengslet i Tyrkia overbevisende i denne filmen. Midnight Express og filmen «Papillon» har noen fellesnevnere. Begge har noen kvaliteter som man sjelden og aldri ser i dagens filmer.

    Nevnte «Kampen om Narvik» som endelig skulle ha premiere nå i mars etter 2 utsettelser. Filmen er nå utsatt på ubestemt tid, i lys av krigen i Ukraina. Noe jeg er uenig i. Men typisk for den tiden vi lever i; ingen skal krenkes, ingen ubehageligheter og alle avgjørelser skal være politisk korrekte, ingen skal støtes.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Denne. En herlig tidsreise.

    Godbit..



    Så herlig med unger som snakker på ditt eget språk.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hobbiten : En uventet reise

    Nå 4K disk og Dolby Vision


    Som forvent en oppgradering. Var spent på om den hadde dolby vision siden den bare var merket med UHD fra nettbutikken.
    Var heldigvis D.Vision :)


    Før jeg glemmer.
    * Max 801 Nits
    * Gjennomsnitt 188 Nits.

    Bildet virket muligens litt vel lyst enkelte ganger.
    Og en legger jo merke til noen småfeil når det er såpass oppløsning vs blu-ray og 1080p.

    Farger er ganske bra.
    Sånn i utgangspunget, er det småting som talglys har vel mye hvit lys jeg legger merke til.



    Lyden er god. Mulig litt framtung. Og mindre bruk av høyde.
    Gjør ikke noe om en legger på 1 ekstra dB på Sub/LFE da den virker ganske kontrollert og ikke fremtreden i lydbildet.



    Ser nå frem til og se Smaug og Slaget :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.073
    Torget vurderinger
    2
    BF0B4442-FC3D-4350-9981-6C179B3CFFBE.jpeg

    Geekebarna mine dro meg med på Collosseum på en fredag 20:30. jeg var skeptisk til popcorn-lukt og lys fra skjermer, men jeg tror vi var litt heldige.
    Filmen ? Ikke gal. Den prøver ikke å konkurrere med Nolan, men legger seg på en slags noir-linje , noe den lykkes ganske godt med. Når den bryter med sin egen rytme blir den mer ordinær. Samtidig er biljakten veldig bra, særlig lydmessig. Zoë Kravitz må ha sett så bra ut på audition at de glemte å skrive noe gode replikker til henne. Men det gjør nesten ingen ting. Pattison passer til formatet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    The Batman på kino her også. Så den i en av de mindre salene på Lørenskog Kino, og både bilde og lyd var faktisk veldig bra. Særlig lyden var akkurat passe.

    Filmen startet veldig bra, og rollebesetning og skuespill var stort sett top notch. Muligens den tøffeste Batmobilen ever, og filmen holder en gjennomgående mørk og dyster stemning. Tenkte mer en enn gang at dette var temmelig tegneserieaktig, på en bra måte.This is some bleak shit, but ohmyfuckinggod, it's pretty fucken' good! Do recommend.

    Men, den er veldig, veldig lang. Nesten tre timer. Gå på do først.

     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2


    Free Guy (2021)

    Endelig en film som gir npcer kredd :ROFLMAO:

    Hadde ikke noe særlig forventninger, men filmen var faktisk ganske bra. Får vel en del ekstra ut av filmen hvis man liker gaming.
    Jævla irriterende skuespiller etter mitt syn. Han passer bedre som Deadpool da jeg slipper å se fjeset på an.😂
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.073
    Torget vurderinger
    2
    Verdens verste menneske

    Vis vedlegget 785988

    Blu-ray

    Kan ikke se denne filmen er nevnt enda I tråden her, noe overraskende. Jeg liker godt Joachim Triers filmer, men dette var virkelig bra. Koste meg fra start til slutt. Renate Reisve fikk prisen for årets beste kvinnelige skuespiller for denne filmen i fjorårets Cannes, men Anders Daniel Lie leverer også en flott prestasjon.

    Flott film. Anbefales.
    Fikk omsider yngstejenta med på en visning av denne. Jeg skjønner greia. Hele familien ble forelsket.
    Den nest viktigste karakteren er Oslo. Ingen får bysommer i Oslo til å virke like magisk som Trier gjør.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.137
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fikk omsider yngstejenta med på en visning av denne. Jeg skjønner greia. Hele familien ble forelsket.
    Den nest viktigste karakteren er Oslo. Ingen får bysommer i Oslo til å virke like magisk som Trier gjør.
    Ja, umulig å ikke bli glad i Oslo når man ser en Trier film.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.137
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Star Trek: Generation ( 1994 )

    startrek.jpg


    Blu-ray (DSU)

    Første filmen med Picard. Brukt noen år på denne film boksen jeg kjøpte, men er jo gøy. Denne er vel også den med "best" lyd og bilde sålangt. Men er ikke denne filmen en del av tv-serien også?

    Grei underholdning


    With the help of long presumed dead Captain Kirk, Captain Picard must stop a deranged scientist willing to murder on a planetary scale in order to enter a space matrix.

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Star Trek: Generation ( 1994 )

    Vis vedlegget 801054

    Blu-ray (DSU)

    Første filmen med Picard. Brukt noen år på denne film boksen jeg kjøpte, men er jo gøy. Denne er vel også den med "best" lyd og bilde sålangt. Men er ikke denne filmen en del av tv-serien også?

    Grei underholdning


    With the help of long presumed dead Captain Kirk, Captain Picard must stop a deranged scientist willing to murder on a planetary scale in order to enter a space matrix.
    Filmene frem til denne var med TOS gjengen - så kommer det vel 4 filmer med TNG gjengen. Alle filmene er frittstående, men korrekte i forhold til tv-seriene.

    Den neste i rekken - First Contact - blir vel regnet som den beste av TNG filmene.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Så denne i kveld



    Kimi (2022)

    Synes det var en spennende og godt laget liten thriller. Så den på HBO.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Datter av Lenny K. er en status som har gitt Zoe visse dramaturgiske fortrinn. Hu gjorde en forbilledlig rolle som Bellatrix Lestrange i The Crimes Of Grindelwald og…

    Her har vi gått igjennom det beste som er av svensk komedie denne uka: STIG HELMER, THE BOX😊 Også kjent som Selskapsreise- filmene. Og med en genial medvirkning av vår alles Jon Skolmen..RIP… Disse filmene er nok gamle for de fleste, men Lasse Åberg skjønte nordisk sjel da han laget disse. Poengene og situasjonene er akkurat like relevante idag som for 41 år siden. Og kronologien holder topp standard, sammen med en langt mer skarpsindig- , men ikke like sjikanepreget humor som den som råder i dag. For eksempel hos TV Norge, Thomas Giertsen et co..TVN har blitt langt dårligere siden de gikk fra Mr. Bean, Høy På Pæra etc til kremeksemplene på timewasters:Eia, Tufte Johansen, Brille, Hvite Gutter, TG Helt Perfekt og Neste Sommer😡
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    OHHHHH :D

    Hobbiten : Smaug`s Ødemark

    4K Disk. Dolby Vision og Dolby Atmos :D



    Nå dette er en oppgradering fra blu-ray :)

    Bildet er Fenomenalt :D Med gjennomsittelig høy bitrate, og det peeker på godt over 100 mbps :D

    Lys/Nits : Gjennomsittelig 216 nit
    Max på 1122 Nit


    Lyden Atmos
    Som fra blu-ray er det veldig bra lyd.
    Og eneste jeg savner... er en portet sub til og fylle inn. Sub-3`ene ble litt tamme lukket vs mine tidligere svs pc13 ultra når det kommer til dyp torden fra Smaug.



    Fra En uventet reise 4k dolby vision ... til Smaug`s ødemark 4k dolby vision. Så er Smaug`s ødemark MYE bedre bildemessig :)

    Nå.... begynne og glede seg til og se Femhærerslaget :D
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    3.139
    Sted
    Oslo
    Come and see ( 1985 )



    Criterion blu-ray

    Vanvittig sterk film. Noe av det "verste" jeg har sett.
    Anbefales for de som vet hva de går til. Går nok noen år til jeg ser denne igjen.
    Terningkast 6. Blir regnet som en av de beste "anti-krigsfilmene".

    The feature film directed by Elem Klimov, shot in the genre of military drama. The action takes place on the territory of Belarus in 1943. In the center of the story is a Belarusian boy, who witnesses the horrors of the Nazi punitive action, turning from a cheerful teenager into a gray-haired old man for two days.
    Enig. Jeg så den for mange år siden, kjøpte den på DVD etterpå men har etterhvert bestemt meg for at jeg aldri vil se den igjen. Nå har den dessverre blitt relevant.

    Så vidt jeg ved ble det Elem Klimovs siste film. Han hadde sagt det han ville si.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Ser ut som hele filmen ligger på youtube, men usikker på om det er noe jeg har lyst til å se.

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    SVS: Er det filmen eller teknikken som er viktigst for deg? BD og nyere formater enn DVD har blitt utrolig ustabile. Det er det vi forbrukere som får lide for..Vil du BEVARE eller bare SE? Filmfreaken gjør begge deler, og sikrer egne eksemplarer som holder over tid..

    Imorra ser jeg en av 80-tallets mest ikoniske actions- også den med Ken Takakura😊 BLACK RAIN er en av kun to filmfavoritter jeg har på både DVD og BD. Den andre er LABYRINTH..

    DagT: Den der er like viktig som Eisensteins BATTLESHIP POTEMKIN. Det er imo en skam å kvitte seg med den hvis man har vært så heldig å finne den. Hitlers tropper brukte samme taktikk i angrepet på Oradour-sur-Glane, Frankrike..En tredje film historieinteresserte filmfreaks bør eie, er Leni Riefenstahls mesterverk TRIUMPH DES WILLENS. Fordi den viser Tysklands forhold til nevnte Adolf..Jeg har lett etter et bra eks i årevis, da jeg aldri vil se verden gå tilbake dit igjen. Det er visst en leder i dagens Russland som ikke har mye imot dette, dog..🤬
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg går gjerne glipp av Gossip Girl på et hvilket som helst format egentlig, samme hvor stabilt det der.

    Men jeg har vel hatt en liten håndfull Bluray's som har vært produksjonsfeil for mange år siden, må innrømme det. Eller kansje det var den gangen drivverket på spilleren min måtte byttes på reklamasjon? Kanskje jeg bare ikke er filmfreak nok for å vite sikkert hva jeg driver med.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986


    Malignant (2021)

    Dette var en positiv overraskelse, skikkelig sprø skrekkfilm, litt som de laget de på 80 tallet.

    Flott filmet og så veldig bra ut i 4k på HBO.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.863
    Antall liker
    21.866
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Elvira Madigan (1967), leid på Viaplay.

    Faktisk aldri tidligere sett. Far har jo alltid hatt LPen med Geza Anda som spiller Mozarts Pianokonsert nr. 21, men altså...
    Er dette urfilmen til alle slike hyperromantiske lav sol i blomsterengen desperat tragisk utgang-filmer? Fantastisk fotografi, og man kan jo forstå hvorfor Pia Degermark vant prisen for beste skuespillerinne i Cannes.



    Det er filmen som har gitt Mozartkonserten navn. Trist histore, Pia Degermark.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.696
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Noen av oss så denne på kino i 1967 og jeg er enig med deg i at Jörgen Persson gjorde en utmerket jobb bak kamera her. Hvis noen er interessert så går denne med jevne mellomrom på SF-kanalen-
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Syncro: Da kan det ikke ha vært lenge sia..De mest stabile BD- skivene er de tidlige, produsert av Thats FØR de solgte platemediadivisjonen sin til Taiwan. Min erfaring er at jo tidligere skiva er, desto lenger holder den. Det gjelder IKKE CD. Og streamingen er så trist at det ikke er verdt styret.

    Ble forøvrig ingen Black Rain..jeg valgte nyeste Beck istedet. Hvis dere tror det konseptet begynner å bli gammelt, tro om igjen. DEN GRÅTANDE POLISEN snur opp ned på etablerte karakterer, men uten å signalisere dommedag for de av oss som håper på mer derfra. 46 filmer med Peter Haber i den rollen er minst fire for få. Blant andre Keve Hjelm og Gøsta Ekman har også sine gode tolkninger av Martin. Men den originale romanserien besto av kun ti bøker. Ingvar Hirdwall er fortsatt med- som Becks kule nabo. En rollefordeling han og Peter har hatt i 25 år👍. Svenskene har tatt godt vare på Maj og Pers arv..på lerretet, iallefall.

    Nordic Noir er blitt et internasjonalt begrep. Karakterer som Martin Beck, Rebecka Martinsson, Varg Veum og Andri Olafsson/Hinrika Kristjansdottir holder dette i god hevd, bare så det er sagt. Gleder meg stort til å se kommende sesong av INNESPERRET i 2022..og ja, jeg skal hente den på skive. I engelsk utgave. Ser gjerne at det blir flere av dem, men frykter Island nøyer seg med 3 sesonger. TV er tross alt kostbart, og at det lille landet har fått til det de har- med de ressursene det krever- er en SVÆR prestasjon😊 To av skuespillerne har tilogmed viktige roller i Crimes Of Grindelwald..Olafur Darri Olafsson fremstiller sirkusdirektør i Paris, mens Ingvar Eggert Sigurdsson spiller den islandske trollmannen Grimsson. Sistnevnte sto for karakteren Åsgeir Thorarinsson i INNESPERRET også. Der Olafur D.fortsatt portretterer politisjef Andri..
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.696
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Sink_or_Swim_(2018_film).jpg


    Fransk komedie i kveld om en gruppe menn som driver med synkronsvømming og finner ut at de vil delta i VM i Norge. En småpussig film som jeg streamet på TIM-vision dubbet til italiensk med engelske undertekster. Underholdende film, men ikke akkurat noe en må se. Sink or Swim (2018 film) - Wikipedia. Men noe må man finne på når RAI ikke sender noe som er verdt å se på en lørdagskveld. Jeg har for øvrig en utmerket avtale med TIM-vision, jeg betaler bare 1 euro i måneden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn