K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Kul seriedecibelius skrev:Sinnsykt bra!
Kul seriedecibelius skrev:Sinnsykt bra!
Critical reception
A mild commercial success on its initial release, the film was panned by many critics as exploitative and superficial. Gary Arnold, in his review for the Washington Post, wrote, "None of Hill's dynamism will save The Warriors from impressing most neutral observers as a ghastly folly". In his review for Newsweek, David Ansen wrote, "Another problem arises when the gang members open their mouths: their banal dialogue is jarringly at odds with Hill's hyperbolic visual scheme". Frank Rich, in his review for Time, wrote, "Unfortunately, sheer visual zip is not enough to carry the film; it drags from one scuffle to the next . . . But The Warriors is not lively enough to be cheap fun or thoughtful enough to be serious". Yurick expressed his disappointment in the film version and speculated that it scared some people because "it appeals to the fear of a demonic uprising by lumpen youth", and appealed to many teenagers because it "hits a series of collective fantasies". President Ronald Reagan was a fan of the film, even calling the film's lead actor, Michael Beck, to tell him he had screened it at Camp David and enjoyed it. In recent years, The Warriors has acquired the status of a cult film, along with a re-examination of its standing with some film critics. As of April 22, 2011, the film has garnered a 94% "fresh" rating at Rotten Tomatoes. At Seattles Grand Illusion Cinema, programmer Zack Carlson remembers, people were squeezed in, lying on the floor, cheering". Entertainment Weekly named The Warriors the 16th greatest cult film on their "Top 50 Greatest Cult Films" list. The magazine also ranked it 14th in the list of the "25 Most Controversial Movies Ever".
Beste filmen eg har sett på lenge (Drive)decibelius skrev:Glimrende fra dansken
Beste jeg har sett i år, og regissør Refn's beste film siden debuten (Pusher)Brasse skrev:Beste filmen eg har sett på lenge (Drive)decibelius skrev:Glimrende fra dansken
Jeg ble meget overrasket 8)pedal skrev:Home Alone 3
Ikke mange som vet at det var Magneto som ordnet opp i Cuba-krisen.
Walken gjør en herlig figur i denne, til tider hysterisk morsom.SaltyDog skrev:Christopher Walken er en av mine favorittskuespillere. Her er han i "The Comfort Of Strangers", der han spiller den syke karakteren Robert. Ifølge Walken er dette den eneste rollen som han har følt ubehag av i ettertid...
Har begynt å sett den... slått av, kjedelig...dag1234 skrev:Grant Heslov's forholdsvis mislykkede Men who star at goats. Kanskje regien ikke er all verden, men manus suger. Selv Ewan McGregor klarer ikke gjøre denne filmen til mer enn et laaaangt gjesp. Den spriker i alle mulige retninger og er verken komedie eller krigskritikk.
Meg også faktisk, og det er ikke mange filmer jeg ønsker å se flere ganger. Meget stødig film der de gamle salmene fungerer nydelig som bakteppe for handlingen. "Outstanding" som det heter.Brasse skrev:True Grit var ein film eg fikk lyst å sjå igjen nesten umiddelbart etter første visning
Enig.erato skrev:
Knallfilm. Gripende.
På listen over film(er) eg har mest lyst til å se. Har bare ikkje kommet så langt. Neste gang den er überbillig på kompen...bluesbreaker skrev:Enig.erato skrev:
Knallfilm. Gripende.
En meget amerikansk film, utenom det vanlige fra den kanten.
Liker du f.eks Steve Earle og van Zandt, liker du nok denne filmen også! (Make sense?)
Eventuelt få den i posten for kr 39.erato skrev:Mener den kostet 79 eller noe lignende på Platekompaniet i Bergen for få uker siden.....dyr var den i hvert fall ikke.