BurntIsland
Hi-Fi freak
Tyrannosaur var den absolutt beste filmen jeg så under Kosmorama tidligere i år. Paddy Considine gjør en glimrende regi jobb.
Kult! Skal sees. Jo mer destruktivt og nitrist sosialrealistisk det er, jo bedre er det (som film altså).Intet mindre enn en knallfilm. Sosialrealisme, destruktivt som faen med skuespill langt over hypa Oscar nivå. Must see!
Moonrise Kingdom: (Grøss)
Prometheus: ( Grei nok, mye logiske brister i den..
Hvis planen var å utrydde hele menneskeheten, hva er da poenget med å lede et skip, med bare 10-12 mennesker, til den planeten der en lager ting og tang?Det var noe mer, men kommer ikke på det nå...
Enig i dette.1. Det vesenet som ble funnet i Aliens, satt inne i sitt eget skip i pilotsete. I Prometheus døde han et annet sted og på en annen måte. Dessuten var det skjelettet i Aliens en god del større enn ham i Prometheus.. Hvis det er samme planeten da, som Aliens nr2 ?
2. Hvorfor, hvis dette er samme planet, hvorfor fant dem ikke mer av disse skipene, eller disse bygningene/kuplene?
Filmen var bra nok den altså, men manus og skuespill var ikke på langt nær i samme klasse som særlig Alien og Aliens.
Den dronningen i slutten her, så ut som en krysning av Spielberg og Muppetshowvesen.
Dessuten, ikke så veldig bra bilde, men det kommer vel an på kino. Denne skal være filmet i 4k.
Det var noe mer, men kommer ikke på det nå...
Problemstillingen din er meget mere Fassbindersk enn du er klar over. Se en, se mange av hans filmer, han berører autonomi- og identitetproblematikk i dem alle, og et av grunntemaene i hans kunst er å vise hvilke krefter som virker mot å gjøre oss til dem vi er. Mange av hans karaktere forsøker å formulere for seg selv hva de trenger, men siden de er så forkrøplete ender de opp med å bekrefte det de ville gjøre opprør mot. Sånn sett er det en ødipal problematikk, men også en hersker-knekt, begge deler er fremtrednde i hans verk.Hva om det som oppfattes som naturlig (mange har en fornemmelse av sine muligheter og behov) bare er negasjonen av det herskende system, at valget mellom hva en (tror en) ønsker og hva som forventes av en er et falskt valg, og at å fange oss i en slik falsk dikotomi er en av ideologiens fremste virkemåter. At speilbildet følgelig er like falskt som virkeligheten, noe som forøvrig ikke krever rare tankespranget. Hm, kanskje jeg heller burde se en Fassbinder-film enn å kommentere en sammenstilling av en.
Ja, bra bilde, lyd og effekter og det er også alt.transformers dark of the moon Vis vedlegget 140817 utrolig bra bilde og lyd , for og ikke snakk om effektene...
Ja, scenene fra utrenskningen av landsbyen mot slutten satt i meg lenge og gjør det enda når jeg tenker etter, det er slike handlinger man ikke kan beskrive med ord, ei heller klare å lukke hjernen helt rundt: Hvordan mennesker kan gjøre slikt mot andre?Det var pussig Cyber, jeg har akkurat sett Gå og se av Elem Klimov. Sovjet, 1985, 136. En utrolig sterk og vakker film om det sovjetiske folkets ufattelige lidelser under andre verdenskrig. Vi som lever i vår fredelige lille krok av verden har ikke fnugg av peiling på hva krig er og hva det gjør med menneskene. Flott spill av Aleksei Kravchenko som var kun 16 år gammel i -85, men som sikkert blir 50 år eldre i løpet av de månedene filmen utspiller seg.
Vis vedlegget 136602
Aleksei Kravchenko:
Vis vedlegget 136603
Ja, scenene fra utrenskningen av landsbyen mot slutten satt i meg lenge og gjør det enda når jeg tenker etter, det er slike handlinger man ikke kan beskrive med ord, ei heller klare å lukke hjernen helt rundt: Hvordan mennesker kan gjøre slikt mot andre?Det var pussig Cyber, jeg har akkurat sett Gå og se av Elem Klimov. Sovjet, 1985, 136. En utrolig sterk og vakker film om det sovjetiske folkets ufattelige lidelser under andre verdenskrig. Vi som lever i vår fredelige lille krok av verden har ikke fnugg av peiling på hva krig er og hva det gjør med menneskene. Flott spill av Aleksei Kravchenko som var kun 16 år gammel i -85, men som sikkert blir 50 år eldre i løpet av de månedene filmen utspiller seg.
Vis vedlegget 136602
Aleksei Kravchenko:
Vis vedlegget 136603
Du får Meget Godt og + for den tysken der.@dag: Meget bra! Nina Hagen: Reiner Werner Fassbinder was hasst du nur getan. Isst der weissen pulver dir geworden untertan. Meget løst & efter hukommelse. Har skiven på vinyl. Altså kan her være noen ortografiske feil. Tror ikke de er graverende, da jeg har studert i dengang V. Berlin.
mvh
Nåja. Ikke overvurder meg. Studerte der bare et semester, men tysk kultur & teknologi har alltid fascinert meg. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke er eier av Burmester/MBL. men endte opp m. amerikansk/japansk. Oppsettet mitt lyder bra. men er vel i feil tråd for denslags.Du får Meget Godt og + for den tysken der.@dag: Meget bra! Nina Hagen: Reiner Werner Fassbinder was hasst du nur getan. Isst der weissen pulver dir geworden untertan. Meget løst & efter hukommelse. Har skiven på vinyl. Altså kan her være noen ortografiske feil. Tror ikke de er graverende, da jeg har studert i dengang V. Berlin.
mvh
Fassbinder døde 10 juni for 40 år siden med nesa full av pulver. Mange (alle?) filmene hans er shina opp i anleding jubileet.
Veldig kjekk serie, det der. Har ikke sett alle, men inn i mellom en og annen.Lamprecht er med i In Europa som har gått på NRK, Dag, en meget god serie forøvrig. Du kan jo se denne om du har en halvtime ledig, har sikkert lite med filmen å gjøre.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/632786/
Vis vedlegget 142412
INK av Jamin Winans.
Lavbudsjettfilm som vant mange priser i sin tid, men som ikke har fått distribusjon av noe omfang, dessverre.
Sjekk noen av kortfilmene hans på youtube, han tar med seg samme tema inn i langfilmen...timeflow, kan den stoppes eller styres..?
Jeg oppdaget Winans gjennom filmmusikk han skrev til et annet prosjekt. Allsidig og talentfull type dette, vanskelig å ikke bli fascinert av ham.
Eksemplet hans viser bare hvor mye godt arbeid som passerer under den kommersielle radaren når det gjelder kinovisning og distribusjon. Kjøpte fra hjemmesiden hans.
En delikat forteller som tør å utfordre på tvers av genre, anbefales.
Ink Official Trailer 2 (HD) - YouTube
Artig at vi kan være uenige om kvaliteter slik som i INK.
For meg handler film i stor grad om evne til å berøre meg emosjonelt. I tillegg kan jeg la meg fascinere av teknisk kvalitet, special effects, skuespillere, manus, rene narrative element og ikke minst det visuelle uttrykket ( har arbeidet med levende bilder i 25 år)
Enig i noen av svakhetene du påpeker, men for meg kommer de ikke i veien for historien som fortelles, jeg lar meg villig lede med, og nyter den sentimentale slutten helt uhemmet.
Selvfølgelig skal man hele veien være klar over at dette er en low-budget produksjon med ramme på 250.000,-USD Altså en brøkdel av hva som legges i tilsvarende genreproduksjoner.