Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Så denne i går. Sann historie. Jævlig bra propaganda, ellers ingenting å samle på sammenlignet med f.eks Zero Dark og Hurt Locker.

    American_Sniper_book.jpg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    American Sniper filmen til godeste Clint Easwood er verdt å se synes jeg.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg så opp igjen denne i går - Jack Reacher. Litt saktegående gammeldags krim/action, litt annerledes enn den typiske 110% full gass Tom Cruise vi er vant til å se. Jeg liker denne filmen.

     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Kingsman er en film for filmentusiaster - det er enormt mange referanser til eldre, klassiske filmer som James Bond osv... og mye såkalte in-jokes. Jeg lo rompa av meg, spesielt helt i enden (no pun intended) av filmen.....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Kingsman er en film for filmentusiaster - det er enormt mange referanser til eldre, klassiske filmer som James Bond osv... og mye såkalte in-jokes. Jeg lo rompa av meg, spesielt helt i enden (no pun intended) av filmen.....
    Jeg anser meg selv som filmentuasist, men selv om jeg også ble underholdt og syns filmen for all del var godt laget, skuespill og story var ok, så var det noe med filmen som ikke "satt" helt hos meg. Sånn er det bare, alle liker ikke det samme alltid. :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.443
    Torget vurderinger
    13
    Kongefilm, innrømmer lett at jeg hoppet til i stolen fra tid til annen. Knallbra lydspor og LFE moments - om du tør er dette en film som absolutt er verdt tiden. Med volumet guffet skikkelig opp var det lett å la seg rive med i den dystre stemningen.

    8 av 10

    Skjermbilde 2015-09-19 kl. 18.53.13.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Inherent Vice, jeg syns den var ganske kul. Privatdetektivfilm basert på en roman av Thomas Pynchon og regissert av Paul Thomas Anderson. Flere gode skuespillere her, men Josh Brolin som sarkastisk, hippie-hatende snut var den som fikk meg til å le høyt flere ganger. Syns første halvdel av filmen hadde mest driv, andre halvdel mistet liksom litt momentum.

    Inherent Vice (2014) - IMDb








     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    THE DROP

    Ikke noe for action fans, filmen er bare en lang historie, men en rett og slett god film. Til og med ikke Noomi Rapace klarte å ødelegge filmen (som er ett mirakel).
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    THE DROP

    Ikke noe for action fans, filmen er bare en lang historie, men en rett og slett god film. Til og med ikke Noomi Rapace klarte å ødelegge filmen (som er ett mirakel).
    Så den på kino. En dritbra film, rett og slett. En verdig sorti fra Gandolfini, og Tom Hardy var skummelt bra. Just my cup of tea.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    THE AVENGERS: AGE OF ULTRON

    Over 2 timer lang og kjeda meg ikke ett sekund.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.443
    Torget vurderinger
    13
    Lydsporet var en big joke på nye Avengers, filmen var god.

    Så nettopp denne:


    large_dsV14onDYOVkGQsT7u1tjhKKPPh.jpg




    Vel den hadde sine gode stunder, kombinasjonen mellom de stille øyeblikkene til de helt eksplosive fungerte tildels og den hadde noe spenning. Det som drar ned er troverdigheten til skuespillerne da det blir litt B-smak av det hele. Vil nok allikevel se nr 2 og 3 vil jeg tro.. Lyden var ok men ingenting mer.

    6.5 av 10


    --------------------
    ----------
    ----------
    ----------
    ----------


    Snart står Sinister for tur, er visst en av de beste både når det kommer till lyd og skrekk...



    Sinister-2012-Movie.jpg
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Ikke fått sett Kingsman enda (føkka logistikk i heimen).

    Så denne i går. Likte den veldig godt. Superbra regi, og litt kult at han duden fra Snabba Cash (Joel Kinnaman) er med og gjør en veldig bra figur. Anbefales dersom du vil se en pang-pang film.

    images.jpg
     
    Sist redigert:

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    THE DROP

    Ikke noe for action fans, filmen er bare en lang historie, men en rett og slett god film. Til og med ikke Noomi Rapace klarte å ødelegge filmen (som er ett mirakel).
    Det er vel han duden ( Tom Hardy) som spilte helten i fury road, men det funka ikke. Men the drop er en bra film
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Vurderer å se denne igjen i dag. Min favoritt action komedie. For et samspill mellom gutta! True Romance er IKKE glemt - men den blir vippa av pinnen av denne.

    p13060_d_v7_aa.jpg
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Terminator Genisys.

    Ikke mist tid av livet ditt på denne. Rendyrket søppel.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest

    Han kom med!

    The Martian ? NRK Filmpolitiet - alt om film, spill og tv-serier

    "Matt Damon er som alltid en fjellstø skuespiller. Han bærer filmen fjærlett på sine skuldre med en sympatisk rollefigur som publikum føler umiddelbar omsorg for.
    Det er ingen hemmelighet at filmen har et stort persongalleri, både på jorda og i romskipet Hermes, der Aksel Hennie selvfølgelig ikke har noen problemer med å matche resten av mannskapet, spilt av Jessica Chastain, Kate Mara, Sebastian Stan og Michael Peña."
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.443
    Torget vurderinger
    13
    81wDB3NB4pL._SL1500_.jpg


    Begynte å gjespe på slutten som egentlig ikke er ett godt tegn, hakket dårligere enn nr1. så det sier vel sitt.

    Jeg for gi film nr 3 ett forsøk men går jeg inn med lave forvetninger. Kongen av skrekk er fremdeles Conjuring men har jo ikke sett den forstyrrende Sininster som skal være kongen på haugen.. !?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.992
    Antall liker
    8.873
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har 2 stk usette filmer i hylla her, kona er ute av huset og ungene lagt seg :D
    Hvem skal jeg velge?



     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Begge de to synes jeg var kule. Maze runner overrasket meg litt, ettersom jeg ikke hadde altfor store forventninger til den. Denzel pleier alltid å spille bra synes jeg.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.443
    Torget vurderinger
    13
    Likte Maze Runner veldig godt til tross for mine 40 fylte år.

    Syntes Equalizer tok litt vel av på slutten..;D
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Equalizer var bra synes jeg.

    Min sist sette film var denne - Zodiac. (Director's cut versjonen) Har sett den et utall ganger, og den er like bra fortsatt.

     

    Cozy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2014
    Innlegg
    162
    Antall liker
    89
    Siste film var denne, 'Kingsmen' på Centerstage Cinema inne på the Mall OF Asia,
    DSCN2143 (4).jpg
    sammen med kona.
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Magic in the moonlight af Woody Allan

    Ikke en af hans bedste film men alligevel seværdig , en fin lille romantisk historie som tager en overaskende drejning som giver en smule dybde til filmen , og lidt at tænke over.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Var på kino i går og så The Martian. Helt grei underholdning, hverken mer eller mindre. Tidvis morsom og tidvis spennende, vellaget og uten særlige irritasjonsmomenter. Popcornfilm.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Vet ikke helt hva jeg syns om denne egentlig. Filmen begynte bra, men klarte for min del ikke å innfri forventningene som hadde bygget seg opp innen finalen. Kort sagt en god film med en for meg skuffende slutt.


    Sorte sjeler (2014) - IMDb
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn