Svein Arne
Hi-Fi freak
^ Kul film det der, Antonsen. Så den tidligere i år.
Mange fine filmer fra Italia og Frankrike, men det vises så lite av de dessverre.Ingen av delene, men jeg oppholder meg i Italia omtrent 20 uker i året og det har jeg gjort de siste 12 årene. Når det gjelder filmer og TV-serier så lager de mye bra her. Er du interessert i film så er ikke dette det verste landet........aam: Er du gift italiensk, eller bare angrepet av et tilfelle italofila?
Ja jeg ser problemet. Det går få slike filmer på kino i Norge. Hvis du har Canal Digital så har de både fransk og italiensk kanal (RAI uno), men de sender lite film. Amazon er en kilde til filmer, men du må vite om dem for å finne dem. Både Arrow Films ARROW VIDEO | Arrow Films og BFI Italy - BFI gir ut en del filmer med engelsk undertekst.Mange fine filmer fra Italia og Frankrike, men det vises så lite av de dessverre.Ingen av delene, men jeg oppholder meg i Italia omtrent 20 uker i året og det har jeg gjort de siste 12 årene. Når det gjelder filmer og TV-serier så lager de mye bra her. Er du interessert i film så er ikke dette det verste landet........aam: Er du gift italiensk, eller bare angrepet av et tilfelle italofila?
Louder than bombs - Joachim Trier (2015)
Vis vedlegget 404281
En families famlende forsøk på å få kontakt og være ærlig etter at mor har tatt sitt liv.
Veldig bra og gripende film om sorgens mange ansikt, hemmelighetene vi alle opererer med for å holde livet ut, savnet vi alle har for å holde vissheten om døden på avstand.
Flott manus der alle er sammensatte mennesker som det går an å tro på, dette er et univers uten helter og skurker - alle er kun sårbare og trenger beskyttelse. Vi har både sympati med og forarges over menneskene i denne filmen. Veldig bra gjort.
Joachim Trier overbeviste i Oslo, 31. August, men denne er enda mer fullendt og helstøpt. Vi kan være stolte over å ha så gode regissører her i landet, for dette er en film av høy klasse.
Flotte skuespillerprestasjoner i alle ledd.
Fotograf er Jakob Ihre, som bruker lyset på en veldig naturlig og tilforlatelig måte. Bildene er ujålete, og står som kontrast til alle løgnene som personen i filmene lever med.
Filmen er gripende og rørende - uten å bli sentimental.
Jeg vet alle sier det, men jeg holder feks Lynch høyere enn Lars.WUT!!?
Han er jo vært tids største filmkunstner. Nymphomaniac, yes! Jeg synes han borrer så dypt og ærlig i hva det er å være menenske, han kler av oss og viser oss slik vi er i all vår svakhet - og vår styrke. En stor humanist og en fornyer av filmmediet.
Dancer in the Dark. Breaking the waves. Antichrist og Melancholia. Riget. Jeg har likt alt jeg har sett av han.
Til og med den formmessige utfordrende Dogville. Den lå nærmere ett år før jeg orket meg løs på den, men så satt den og som ei kule.
Lynch kan virkelig være en drøy munnfull. Heldigvis så har jeg en kompis som er lærer innen media. Så er det noe jeg misset eller ikke forstår med Lynch så får jeg det i teskje format til jeg skjønner filmene.. HeheDet er lenge siden han sluttet å lage dogme-filmer.
Men smak og behag... Trøster meg med at god smak det er jeg som har, dårlig smak er for de andre.
Lynch er for gåtefull og innadvendt, nesten privatiserende og for selvopptatt. Med noen unntak; Blue Velvet har sine øyeblikk, det har også Wild at heart, til og med noen flere lyse øyeblikk - men så er de da laget i samme mentalitet.
Den eneste jeg helt skikkelig har likt er The Straight Story. Den gikk rett inn; det er en Lynch-film som ikke virker som om den er laget av Lynch.
Lost Highway, Mullholland drive er veldig gode Lynch filmer, Jeg likte ikke den med hun Wild at hart dama altså Inland Empire, jeg liker heller ikke Erasorhead...Det er lenge siden han sluttet å lage dogme-filmer.
Men smak og behag... Trøster meg med at god smak det er jeg som har, dårlig smak er for de andre.
Lynch er for gåtefull og innadvendt, nesten privatiserende og for selvopptatt. Med noen unntak; Blue Velvet har sine øyeblikk, det har også Wild at heart, til og med noen flere lyse øyeblikk - men så er de da laget i samme mentalitet.
Den eneste jeg helt skikkelig har likt er The Straight Story. Den gikk rett inn; det er en Lynch-film som ikke virker som om den er laget av Lynch.
Sorg, skyld og soning er sterk kost, samtidig er filmen en diskusjon av psykologisk teorier om sorgarbeid; ulike forklaringer på hvordan en kommer over noe så forferdelig at ens sexdrift har kommet til å ta livet av ens eget barn. Og en vakker hyllest til von Triers store inspirator; Andreij Tarkovskij. En rystende film, som neppe kunne vært laget på en annen måte.Antichrist var absolutt ikke min smak, ventet meg skrekk. Men fikk bare kvalme og vemmelse...
Jeg synes scenene var for ekle og vemmelige, både sex, tortur og voldelig.
Hva er det for noe? Det jeg fikk med meg var at Lars var forbannet på eksen sin, på samme måte som han før var forbannet på mor si....Sorg, skyld og soning er sterk kost, samtidig er filmen en diskusjon av psykologisk teorier om sorgarbeid; ulike forklaringer på hvordan en kommer over noe så forferdelig at ens sexdrift har kommet til å ta livet av ens eget barn. Og en vakker hyllest til von Triers store inspirator; Andreij Tarkovskij. En rystende film, som neppe kunne vært laget på en annen måte.Antichrist var absolutt ikke min smak, ventet meg skrekk. Men fikk bare kvalme og vemmelse...
Jeg synes scenene var for ekle og vemmelige, både sex, tortur og voldelig.
Synes den var helt elendig jeg. En film helt uten plott.Jeg så denne, Mad Max fury road...
Jeg skjønner heller ikke at noen er i ekstase vedr denne filmen. Jeg tror det er en av de kjedeligste filmene jeg har sett....Synes den var helt elendig jeg. En film helt uten plott.Jeg så denne, Mad Max fury road...