Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

Cyber

Gjest
    163233797_a7d7a9[1].jpg

First man

Hadde store forhåpninger til denne, men følte det aldri ble noe svung over det hele. Det bli litt mye kone og familie - og lite raketter og sammenheng.

Terningkast 3.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Captain Marvel 3D

Endelig :D Captain Marvel i MCU :D

Forventingene var skyhøye fra min side, såpass at en hadde sommerfugler i magen timen før jeg kjørte til visning :p

Den svarte virkelig til forventingene :) En ny æra i MCU er startet :D

Bilde : 3D
    Fortsatt trenger nok Sal 1 THX Verdal Kino en bilde kalibrering for 3D :-(
    Men, så da nok til og få gåsehud opp til flere ganger i løpet av filmen :D
    Filmen ER vært og se i 3D ;)

Lyd : Dolby Surround 7.1
    Var ikke så værst.
    Denne håper jeg Marvel mikser bedre en alle filmene etter fden første Avenger filmen.
    Gjør de det, kan denne bli i perioder ganske morro på hjemme format :D

Filmen : 5
    Bilde : 5 (som nevnt ikke det best kalibrerte bilde i den salen)
    Lyd : 6

Higher, Further, Faster :D

Skulle ønske den var lengere, da det gjerne kunne vært puttet inn litt mere innhold :)

Er nå klar for End Game i April ;) :D

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.445
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    La Pointe Courte (1955)

media.jpg

Blu-ray/mono

Kjøpte for en tid tilbake en Agnes Varda boks, ser de i kronologisk rekkefølge. Etter hva jeg forstår er Agnes Varda en sentral skikkelse i "den franske nybølgen". En flott film, som er fint restaurert. Teksten under er fra imdb, som summerer fint opp handlingen.

Two stories, one on a macro scale and one on a micro scale, in the French seaside fishing village of Pointe Courte are told. With other more personal stories of the individual fishers as a backdrop, the macro story concerns several fishers in town who are fighting the health board and the fisheries department about the ban to fish, most specifically harvest shellfish, from a small lagoon, where the authorities purport the high bacteria levels pose a risk to humans in consuming seafood harvested from there. Regardless, many fishers still continue to harvest shellfish from the lagoon, mixing it with shellfish harvested from approved areas, and placing forged health board approved stamps on the crates for sale, and/or hiding the harvested shellfish from the authorities. The question becomes whether either side will be able to convince the other of their position. The micro story concerns a husband and wife and the state of their four year marriage. The wife, a Parisienne, has just arrived in town for the first time, following her husband, a native son, who came back to town for the first time in quite some time five days ago. She is contemplating breaking up with him. Although past actions, such as infidelity, may be grounds for such thoughts, she is contemplating doing so solely because of her perception of the nature of love in its entirety. Seeing a bit of his past life as a resident of Pointe Courte may give her a better understanding of him as a person.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.406
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Av og til ser jeg også nye filmer og "Bad Times At The El Royale" er god underholdning selv om den ikke er blant de beste filmene jeg har sett. Jeg kjøpte den fordi det skal være den første spillefilmen som er mastret i 4K og jeg ville ha den for å teste min Oppo 205. Bildet er ypperlig og lyden er heller ikke dårlig. Det er tydelig at Drew Goddard har alle Tarantino-filmene hjemme. Filmen kan anbefales til en avslappende popcorn-kveld. Filmen er i 4K HDR10+.

btater.jpg

Sist redigert:

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Captain Marvel på KP1 Supersal i Bergen. De elektriske sofasetene var bedre enn både lyd og film, som jeg fant noe kjedelig og overfladisk i forhold til de fleste andre Marvel filmene.

Filmer som konstant hopper frem og tilbake i tid med flashbacks synes jeg blir slitsomme å se på, og denne var ingen unntak.

Terningkast 3.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Endelig :D Captain Marvel i MCU :D

Forventingene var skyhøye fra min side, såpass at en hadde sommerfugler i magen timen før jeg kjørte til visning :p

Den svarte virkelig til forventingene :) En ny æra i MCU er startet :D

Bilde : 3D
    Fortsatt trenger nok Sal 1 THX Verdal Kino en bilde kalibrering for 3D :-(
    Men, så da nok til og få gåsehud opp til flere ganger i løpet av filmen :D
    Filmen ER vært og se i 3D ;)

Lyd : Dolby Surround 7.1
    Var ikke så værst.
    Denne håper jeg Marvel mikser bedre en alle filmene etter fden første Avenger filmen.
    Gjør de det, kan denne bli i perioder ganske morro på hjemme format :D

Filmen : 5
    Bilde : 5 (som nevnt ikke det best kalibrerte bilde i den salen)
    Lyd : 6

Higher, Further, Faster :D

Skulle ønske den var lengere, da det gjerne kunne vært puttet inn litt mere innhold :)

Er nå klar for End Game i April ;) :D

Emmm, endte opp med og se den en gang nr 2 :p

Denne gang i 2D.

Har også snakket med Kino Maskinisten etter filmen og funnet ut litt hva og hvorfor det er som det er.

Denne gangen var lyden helt vanvittig etter de hadde skrudd opp 2 hakk etter premieren jeg var på ;)

Skulle tro det var rumperistere tilstede :p
    Måtte dra på smilebåndet flere ganger da eksplosjoner og andre smell, faktisk høres og kjennes som de er så kraftige på bilde.

Nå har jeg håp om at Cap.Marvel kan bli en demo film når det kommer til action senene :D

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Big trouble in little China

Big trouble in little China

A walk down memory lane... for veldig mange år siden var den meget underholdende, så når en kom over et billig tilbud måtte en jo slå til.

Var jo fremdeles ganske grei film :)

Men, med bedre oppløsning (blu-ray) så ser en jo hvor billige bilde effekter de brukte på den tiden... LoL

Bilde :
    Er jo ikke referanse akkurat, og det var ikke noen høydare orginalt.
    Forbedret er det jo så så klart. Men selv ikke Darbee klarte og lokke frem noe magi.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    De har klart og få lyd fra alle kanaler.
    Sånn noen unde tydelig lyd er det av og til.

Må si at om jeg så Jack Burton med våpen i hånden, ville jeg ta dekning bak noe solid... ha ha ha

Jack Burton : "Like I told my last wife, I says; Honey, I never drive faster than I can see. Besides that, it's all in the reflexes."

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

Gleda meg til og se den igjen, og det gjorde jeg jo rett i.

Bilde : 2D 1080p
    Bra bilde, men usikker på om jeg ble helt imponert av den.
    Starta og se den mens det var litt for lyst ute, og dermed litt lys inne.
    Slår meg at bide er en anelse soft, selv med Darbee aktivert.

Lyd : Dolby Atmos 5.1.4
    Dialogen er mixet + 4dB.
    Lyden er tydelig og detaljert, men det mangler power og driv i lyden :-/ (MV -19dB)
    Selv ikke slutten var sånn breathtaking.

Skal sees igjen, i mørket og med litt høyere lyd :)
    Det er Blu-Ray disken i UHD coveret jeg har sett, kjøpt i på Elkjøp.

Bilde : 5
    Lyd : 5

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Hjemme hos oss koste vi oss kraftig med Bohemian Rapsody i helga :)

Dro på litt ekstra den siste halvtimen , og det var en meget hyggelig opplevelse synes jeg :)
    Å det er ikke lett for en skuespiller å fylle skoa til Freddie , men det gikk overraskende bra må jeg si !
    bohemian-rhapsody_dvd.jpg

Sist redigert:

baldrick

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Helsvart og småguffen "Hollywood film" om det mørkeste fra Norsk musikkhistorie, historien om Øystein Aarset, Varg Vikernes og co. Overhodet ikke min type musikk men likevell "interesant" å få historien gjenfortalt på en vistnok relativt korrekt måte, ikke minst siden den inkluderer tidligere bekjentskap fra barndommen. Absolutt ingen feel good film og enkelte scener gjorde at det er forstålig at filmen fikk 18 års aldersgrense.

Lords of Chaos

Lords_of-Chaos_A4_skjerm.jpg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.445
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Cleo de 5 a 7 (1962)

cleo-from-5-to-7-film-page.jpg

blu-ray

Jobber meg videre i Agnes Varda boksen min, og dette var virkelig en flott film. Dette er åpenbart ikke den mest moderne filmen teknologisk, men syns bilde var fint og lyden var klar og fin. Anbefales!

Two hours from 17:00 to 19:00h on the longest day of the year in the life of a young Parisienne is presented. Florence Victoire, who is better known by her stage name Cléo Victoire (as in Cleopatra), is a singer with three hit singles to her name, and as such some renown. Two days ago, she went in for some tests for abdominal issues to see if it is cancer. She will be getting the results today at 18:30h. She is certain that it will be a terminal cancer diagnosis, her mind fixated on that outcome and what it actually means. This belief affects how she approaches the day, from her encounters with friends and acquaintances to what she observes in total strangers around her. It could be as simple as how she views the lyrics to new songs presented to her from her songwriting team, to her feelings about a conversation she overhears in a café between a couple having relationship problems, to the typical sweet nothings spoken to her from her lover, José. There are certain things that do ...

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Collateral Damage

Måtte til litt action i kveld.
    Og etter og sett den på tv... kom over et tilbud på blu-ray format og måtte slå til :D

Helt grei på high def format også.

Bilde :
    På SD format var ikke bilde akkurat imponerende det jeg kan huske og ha sett.
    Bilde lider litt av det, men du ser hva som skjer og er ikke noen direkte svake bilde sener.
    Helt greit bilde.

Lyd : TrueHD 5.1
    Lyden var faktisk litt underholdende.
    De har plassert litt ekstra fylde i LFE bassen mot hva en forventer på forhånd.

Filmen : 4
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    The Right Stuff.

7eda8e652a96fcf75a3ae97fbdd2f784.jpg

Jeg trenger en slik Starfighter.

Sist redigert:
    M

MarkusH

Gjest
    Jeg så Guardians of the galaxy 1 i går og ble imponert over lydeffekter og bilde, så klinka til med nummer 2 før jeg dro på jobb i går kveld. Må si at noen av disse kampsekvensene, kanskje spesielt i starten av 2ern, som satte dypbasstrykk nok til at det rista bra i betong-gulvet, ble litt høyere volum enn til vanlig merka jeg. Koser meg mest med sci-fi/action og disse filmene treffer innertieren der, i tillegg til barnslig humor, da er det morsomt å se på film. :)

Den eneste nedturen er at størrelsen på skjermen bare er 58", så det blir stas når 92" lerrettet skal opp. :)

C

Cyber

Gjest
    images.jpg

Bra mix på konsertlyden, ellers enormt forutsigbar og etterhvert langdryg. Terningkast 3.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Aquaman_poster.jpg

Veldig underholdende, og bånn gass fra start til slutt.
    Lyd og bilde kvalitet skal jeg ikke uttale meg om siden TVen jeg bruker er rævva og lyden kommer fra en i beste fall halvdårlig lydplanke.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.445
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    la vie d'adele (2013)

CL73876.jpg

blu-ray/neural X

Omsider sett denne filmen, og dette er litt av ett mesterverk. I løpet av de 180 minuttene filmen varer kommer man tett på hovedpersonen Adele. Mange lange og gripene scener, ikke noe føles overflødig i dette coming of age dramaet. Klare anbefalinger fra meg. Legger ved en link til montages artikkel om filmen, som er langt mer utfyllende og veltalende enn meg;

https://montages.no/2013/12/se-pa-adele-det-perfekte-menneske-i-abdellatif-kechiches-bla-er-den-varmeste-fargen/

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.406
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Veldig bra film det der. Jeg har den i samlingen og jeg så den for et par år siden. Kanskje på tide å se den om igjen.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Avengers: EndGame

Avengers: EndGame

"We are in the End Game now"

Dette... blir det vanskelig og toppe :cool:

Overasket over hvor mange ting i handlingen jeg har gjettet riktig på ;D;D;D:cool:

Røper ingenting av handlingen.

Se til helvete og komme deg på kino og se denne !!!!!!!!!

M

MarkusH

Gjest
    Prometheus og Mad Max Fury Road, sistnevnte hadde en vanvittig bass, men det hjelper på med fem subber i front og 7-kanals surround i tillegg til skjerm på over 100", koste meg med begge to. :)

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.406
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    82725cdd-04d5-47f5-94de-37fb4b23fed8.jpg

Arrow Films har gjort en god jobb igjen med å restaurere denne italienske krimklassikeren fra 1965 med originaltittel "La donna del lago". Svart/hvitt og mono lyd. For alle som liker det litt roligere og som liker Virna Lisi.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Aquaman

Aquaman

MV5BM2FiODdkYzEtZjU0OS00MGJlLTk5YmEtNWYyYThiN2YwNTI5XkEyXkFqcGdeQXVyNDQxNjcxNQ@@._V1_SX1777_CR0,.jpg

Dæven døtte !!!! :D

Skal si DC har fyret opp skikkelig på bålet denne gangen. (1. gang jeg har sett den)

Masse Action. Vanvittig lyd, virkelig vanvittig.

Bilde : 2D
    Et rimelig bra bilde med ekstremt mye effekter av og til :)
    Merra ser jo rimelig bra ut da ;)

Lyd : Dolby Atmos 5.1.4 med dialog mixet +4dB.
    Fy Faen for et lyd spor !!!!
    De har ikke spart noe på kruttet, og utnyttet alle frekvenser virker det som :D
    Lyden kommer fra alle kanter og høyder.
    Bassen...Bass/LFE... Ok, dette er nok det heftigste LFE sporet jeg har hørt.
    LFE virker og gå kjeller dypt, og det er mye dyp, deilig, hus ristende bass. Over drevent fyldig selv med lukkede subber... :D
    Så er det en ting da, pass på og ikke la deg friste og ha Master-volum for høyt, her var det på -19dB. Det er en 2 - 3 ganger i løpet av filmen at de virkelig utnytter alt av dB i høyttalerne de kan innenfor de grensene som er... :p

Filmen : 5 Meget positivist overasket
    Bilde : 6
    Lyd : 6++++++++++++++++++++ Demo lydspor extravaganza extreme motherfuckers :D

Hmm.... The end battle Aquaman vs EndGame... sandelig ikke godt og vite hvilket som er best ;)

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Get Smart

Get Smart

Netflix

Ja ja, den var jo nesten litt morsom.

Måtte le litt helt på slutten...

Bilde : Netflix 1080p
    Ikke noe sånn imponerende bilde.
    Manglet skarphet og gnist.

Lyd : Dolby Digital Plus 5.1 med DSU.
    Sånn helt grei lyd.
    Rumlet litt fylde i bunn.

Sett Steve Carell vært mere morsom en denne.

Sånn ok kvelds underholdning når en ikke gidder finne på noe annet.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Aquaman

Vis vedlegget 539393

Skal si DC har fyret opp skikkelig på bålet denne gangen. (1. gang jeg har sett den)

LFE virker og gå kjeller dypt, og det er mye dyp, deilig, hus ristende bass. Over drevent fyldig selv med lukkede subber... :D
    Så er det en ting da, pass på og ikke la deg friste og ha Master-volum for høyt, her var det på -19dB. Det er en 2 - 3 ganger i løpet av filmen at de virkelig utnytter alt av dB i høyttalerne de kan innenfor de grensene som er... :p

Hmm.... The end battle Aquaman vs EndGame... sandelig ikke godt og vite hvilket som er best ;)
    Står det 5.1.4 på disken, eller er det din konfigurasjon?

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Aquaman var bare helt utrolig når det komme til lysporet ja[emoji2] Råeste jeg har hørt uten tvil , og filmen var slett ikke verst heller - tommel opp[emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Aquaman

Vis vedlegget 539393

Står det 5.1.4 på disken, eller er det din konfigurasjon?

Det er det signalet som kommer fra Blu-Ray Disken.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Aquaman på 4k og Dolby Atmos i 5.1.2 oppsett (7.1.2 på vent).
    Voldsom pøs i LFE.
    Litt softe anslag i dynamiske bursts, men alt i alt godkjent - og vel så det!
    Sønnen koste seg ihvertfall skikkelig :eek:

C

cruiser

Gjest
    Aquaman her også ikveld, desverre ikke mulig å se mer enn en halvtime av det makkverket. Heldigvis flere rom i huset :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn