Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Kjører på med skumle filmer i oktober 🎃



    Fresh (2022)

    Dette var makabre greier, men veldig bra. Noen av låtene på soundtracket var herlig i usynk med handlingen :D

    Finnes på Disney+
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Videodrome (1983)



    Nok en Cronenberg klassiker. James Woods og Debbie Harry i hovedrollene. "Long Live the New Flesh!" 😁 Veldig kul film.

    Artig med gjensyn av disse gamle Cronenberg filmene, jeg har også sett The Brood (1979) og Rabid (1977) nylig. Særlig Rabid synes jeg funket bra - med et spenstig valg av Marilyn Chambers i hovedrollen.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    664
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Top Gun Maverick.
    Mye bedre en forventet.
    Er det bare meg, eller er lyden på denne veldig bra !?
    Fortsatt glad jeg aldri har havnet på hjemmekino kjøret, og heller puttet alle pengene i stereo. Imponerende lyd fra et par Kef R7.
    Tenkle flere ganger under filmen at, jeg har jo ikke noen subwoofere! 😝
    Den filmen blir mye bedre med 4 store subber.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991


    Scanners (1981)

    Er nok min favoritt av disse tidlige Cronenberg filmene. Flittig leid på vhs på 80 tallet. Har den også på dvd, handlet den nå på Itunes og så den på stort lerret i hd.

    Synes den funker bra enda.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Spansk nonnekloster-skrekk



    Hermana muerte (2023) på Netflix.

    Jeg synes den fungerte veldig bra. Solid produksjon - effektiv surround. 🎃
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    X (2022)



    Ganske sjuke greier 😁 🎃 en skikkelig sprø mix av sjangere på en måte - men det funker - veldig bra. Den får ekstra + for bruk av (Don't Fear) The Reaper i Soundtracket. Mia Goth er glimrende.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.140
    Antall liker
    3.234
    Torget vurderinger
    2
    287A3E2B-0F40-44CD-A80E-F03A2471526C.jpeg

    Av uforståelige grunner har jeg ikke sett denne før, til tross for min Kubrick-fascinasjon.
    Dette er helstøpte greier, selv om det selvsagt er 1957-dialog, må den hatt svært moderne cinematografi da den kom. Utsøkte bilder fra begynnelse til slutt, krigsfilm ja, men allikevel ikke.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Denne dukket opp på Amazon som gratisfilm, så skitt au. Stor tabbe. Første gang jeg har sovnet av til en lørdagsfilm.
    John Wick 4 er blitt en parodi på de foregående. Alt er totalt overdrevent. Om det var usannsynlig før, er det fullstendig usannsynlig nå. Terningkast 1.
    IMG_9995.jpeg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.864
    Antall liker
    8.568
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mener jeg ga den en svak toer inni hodet. Likte godt de to første, treern var under middles og så gikk det som det nesten alltid gjør.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Denne var god. 4+.
    Samme sjanger som John Wick, men bedre gjennomført. Brukbart manus, nonstop action og Chris Hemsworth leverer varene. Nesten Tom Cruise klasse. Men bare nesten.
    Kan ikke forlange særlig mer av en slik Netflix produksjon. Franchisen er etablert og formkurven stigende. Ser frem til Extraction 3!
    IMG_9997.jpeg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Skrekk fra Australia



    Talk to Me (2022)

    En skikkelig mørk og skummel film. Kanskje den beste av de jeg har sett hittil - i min Halloween runde med skrekkfilmer i år 🎃
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.618
    Antall liker
    11.932
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Babylon (2022) handler om slutten på stumfilmepoken, og overgangen til lydfilm. Handlingen fokuserer på en stor stjerne (Brad Pitt) en lovende starlet (Margot Robbie, og en ung mann som ved et tilfelle kommer seg inn og opp i en vill filmbransje (Diego Calva). Forskjellen på de som elsker å være i rampelyset, vs. de som har et ordentlig kunstnerisk talent er og et tema. Svært lang; 3:08, men severdig, med et heftig soundtrack som kan minne litt om Babylon Berlin.
    1698651088856.png
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    The Nun II (2023)



    Søster Irene må nok en gang ta opp kampen med den onde Valak. Jeg likte den første og denne var nok et hakk bedre.

    🎃
    Som resten av filmene i Conjuring universet, er det bra kvalitet på filming - og heftig surround-lyd.

    Finnes på HBO Max
     

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    522
    Plane,Gerard Butler sin beste nyere film,mye action når det kicker off.
    1000000306.png
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    2 slike skrudd under sofaen gir en veldig god virkning



    Clark Synthesis TST329 Gold Transducer - går ned til 10Hz.

    Veldig nabovennlig - gir en formidabel følelse av basstrykk - selv når det lydmessig er ganske lavt. Øker immersion særlig ved eksplosjoner, jordskjelv osv.

    Funker også veldig godt i gaming sammen med rumble i controlleren - gir en mer komplett opplevelse.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    Spansk nonnekloster-skrekk



    Hermana muerte (2023) på Netflix.

    Jeg synes den fungerte veldig bra. Solid produksjon - effektiv surround. 🎃
    Måtte google denne og fant ut at den heter "Søster død" på norsk netflix.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Søster Død er faktisk en prequel - til filmen Verónica (2017) - av samme regissør - Paco Plaza.



    Søster Død dukker også opp her. Ganske brukbar skrekk dette også 🎃

    Finnes på Netflix.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Åja, Moonfall er en stor favoritt hos meg, ganske perfekt hjemmekinofilm & noen kalde øl :cool:

    I kveld ble det:



    To Catch a Killer/Misanthrope (2023)

    Ganske brukbar masse/seriemorder-jakt-film. Godt laget - jeg likte den.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    They Cloned Tyrone (2023) på Netflix



    Veldig merkelig og sprø film 😁

    Imponerende skuespillere - John Boyega er veldig bra her - noe annet enn som Finn i Star Wars. Men favoritten er Jamie Foxx, som pimpen Slick Charles, for noen meldinger han kommer med :ROFLMAO:

    God underholdning.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Fincher & Fassbender 10 november på Netflix


    Gleder meg til denne :D
    Synes den innfridde



    Hadde veldig sans for filmen - Fassbender, Fincher & The Smiths :D blir ikke bedre enn det.

    Det var noe spesielt med stemningen - som de fikk veldig bra til - satt liksom hele tiden på kanten av stolen (sofaen).

    Herlig med The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out, som er en favorittlåt, til rulleteksten.

     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.140
    Antall liker
    3.234
    Torget vurderinger
    2
    BB76D985-0CD6-4A25-B025-BEB52C22DFA3.jpeg

    Måtte rømme huset for kvelden og da ble det 3t og 26 min i ikke helt optimale stoler i Colosseum 4
    Kan hende var det med på å prege opplevelsen av denne, som ellers har fått svært god kritikk, spesielt i hjemlandet. Jeg føler at Scorsese kanskje har vært for tro mot kildematerialet, og lengden til tross kan det bli litt episodisk hakkete i fortellertempo. Kan hende burde dette vært en miniserie for strømmetjenestene, da kunne vi fått bedre tid til de to siste aktene, som virker litt forserte. For all del, det er god film. Solid cast, med en blendende Lily Gladstone som leder an, men kameraet er så oppi ansiktene, og så mange av scenene er innendørs, at man igjen tenker miniserie..

    Kostyme og scenografi, top notch, fantastiske interiører, sikkert masse cgi, men ikke noe jeg spottet. Fin lyd og musikk også, men av og til ble den evig brummende slidegitaren litt for mye, Scorsese kunne prøvd seg på litt stillhet også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    The Last Voyage of the Demeter (2023)



    Historien om hva som skjedde ombord skipet Demeter når Dracula flyttet til London 🦇

    Regissert av André Øvredal (bl.a. Trolljegeren) - spennende med en norsk regissør. Jeg synes han gjorde en veldig bra jobb - flott filmet.

    Når du får skryt av selve skrekkmesteren Stephen King - da er det bra greier:

    Bestselling horror writer Stephen King praised the movie in spite of some initial skepticism: "I was doubtful about The Last Voyage of the Demeter, but it's a throat-ripping good time. It reminded me of the best of the Hammer movies from the Sixties and Seventies".
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Her om dagen så jeg at Knock at the Cabin (2023) dukket opp på SkyShowtime. Det er M. Night Shyamalan siste film, hans forrige - Old (2021) var ikke så verst. Så jeg la til Knock at the Cabin i min Watchlist.

    Samtidig pleier jeg gjerne å sjekke om det er noen "hull" - når det gjelder regissører jeg liker - filmer jeg har gått glipp av. Jeg fant 1 hos M. Night - After Earth (2013) :eek:

    Antagelig den filmen jeg har hørt mest negativt om. Fra Trivia på imdb:

    Although not credited on the finished film, co-writer/producer Will Smith was responsible for much of the movie's direction. M. Night Shyamalan was primarily in charge of the blocking (composition of shots, placement of the camera) and the visual aspects of the film (color and design), and had actually suggested Smith for the supporting role as the father, but it was Smith who dictated the development of the story (which he originally conceived) and the on-screen action, and personally coached his own son Jaden Smith in his performance. Although both the story and acting were heavily criticized and Shyamalan decided to take the blame, Smith later shared his deep regret for involving his son in the movie: the press had released a vicious barrage of negative commentary aimed at Jayden, which hit the boy hard since he had only followed his father's instructions. Will added that Jayden understandably felt betrayed and misled for a while, and once even requested to be emancipated from his parents at age 15. He eventually decided against it.

    Så jeg har valgt å ikke se filmen - frem til i går - hvor jeg følte meg litt crazy og ga faen :ROFLMAO:



    I første del av filmen satt jeg bare å ventet på å oppleve masse negativt - elendig skuespill, plotholes osv. Men det kom ikke noe verdt å bry seg om.

    Synes det var en helt ok film - enkel og kul Scifi med litt M. Night Shyamalan "magic". Å ha lav forventing, kan ha vært en god ting.

    Lurer på hvor alt hatet kom fra. For egen del har jeg noen Star Wars filmer som har fått lavere rangering enn denne, for å ikke snakke om Marvel...

    Det er litt norskt med i filmen også:

    When Kristofer Hivju showed up on set, he got into a discussion with the make-up department, who wanted to cut his characteristic long hair and beard. Hivju was against it, and was even supported by Jaden Smith, but eventually lost out. To make matters worse, most of his role was eventually deleted from the final cut.
    :ROFLMAO:
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.618
    Antall liker
    11.932
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Synes den innfridde



    Hadde veldig sans for filmen - Fassbender, Fincher & The Smiths :D blir ikke bedre enn det.

    Det var noe spesielt med stemningen - som de fikk veldig bra til - satt liksom hele tiden på kanten av stolen (sofaen).

    Herlig med The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out, som er en favorittlåt, til rulleteksten.

    Jeg så den i går, og den funket ikke for meg, til tross for at jeg er Fincher fan, den var visuelt flott, og den ellers inneholdt gode råvarer. Den trakk meg aldri inn, jeg trodde aldri helt på hovedpersonen, og spesielt sekvensen mellom Tilda Swinton og Michael Fassbender skuffet meg. Jeg ble sittende igjen med et hvorfor? Hva var poenget med filmen? DEn er ikke dårlig, men den er bare ikke spesielt bra IMO.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.850
    Antall liker
    6.121
    Jeg og fruen så også The killer i går, hadde altfor høye forventninger, helt grei ikke noe mer.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.991
    Interessant at man har så forskjellige inntrykk av The Killer (2023) - men det er vel slik det skal være.

    For egen del er den en av høydepunktene i 2023 - av filmer jeg har sett. Iskald, smart og stilig thriller.

    Jeg elsket stemningen i den og alt arbeidet som var lagt ned i detaljer - er nok en film jeg kan se flere ganger og stadig oppdage noe nytt.

    Den tar sin tid - er lavmælt og dermed lar actionsekvensen (man vet hvilken) som også er utført med perfeksjon - gjøre ekstra sterkt inntrykk.

    Og humoren - f.eks The Killers "tørre" kommentar om Storage Wars var herlig 😁

    Ellers filming, locations, soundtrack og skuespillere - perfeksjon.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.319
    Antall liker
    1.302
    Jeg så den i går, og den funket ikke for meg, til tross for at jeg er Fincher fan, den var visuelt flott, og den ellers inneholdt gode råvarer. Den trakk meg aldri inn, jeg trodde aldri helt på hovedpersonen, og spesielt sekvensen mellom Tilda Swinton og Michael Fassbender skuffet meg. Jeg ble sittende igjen med et hvorfor? Hva var poenget med filmen? DEn er ikke dårlig, men den er bare ikke spesielt bra IMO.
    Joda, den var dårlig. Masse kvasi-intellektuelt fjas på den "voice-overen", og null spenning. Også den nevnte scenen med Tilda Swinton. Neh, det var kjipe greier.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fikk ganske lunken anmeldese her også, de mente det var finchers dårligste.


    Får vel se den etterhvert.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    781
    Antall liker
    478
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Asteroid-City-Vintage-Movie-Poster-Original-1-Sheet-27x41_eb527027-1f1b-4ec5-913f-d1e37d76e35b...jpg

    Er egentlig ikke noe fan av regissøren.
    Mye som blir lettere platt og usammenhengende her, men funker alikevel som en helhet.
    Mye bedre enn forventet
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn