Hvilken pickup bruker du nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra :)



    XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.



    Mvh Vidar P
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Begynner å bli mange fine bilder her..... og bildetråder liker jeg godt :)
    Så da får jeg legge ved et bilde av min nyanskaffelse Transfiguration Temper.
    Og så har jeg jo den "gamle gode" Frogen da ;) Er litt spent på hvordan den gjør seg i M1 riggen!
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder Vidar....ser ut som du besitter noe bedre kamera enn mitt kompakte billige Nikon fra Lefdal,,,,,,,jeg skal heller ikke påberope med fotografikunnsaper overhodet Heller.....var litt bråttom når jeg knipsa , så jeg droppa støvrensen der og da. ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bruker Nikon D80 med Nikkor 18-135mm (og en Nikkor fast 50mm), men i farta glemte jeg å bruke den eksterne SpeedLight-flashen; den er virkelig bra synes jeg.

    Mvh Vidar P
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Vidar P skrev:
    DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra :)

    XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.
    Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å synge…

    Inntrykk/sammenlikninger i forhold til de mediokre sakene (Orotofon?) du hadde før, Vidar P?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Her er det mye glede i en XX2 MkII for tiden:



    O.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    Vidar P skrev:
    DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra :)

    XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.
    Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å synge…

    Inntrykk/sammenlikninger i forhold til de mediokre sakene (Orotofon?) du hadde før, Vidar P?
    Ortofonen er fin den. XV-1S er enda finere.

    Men jeg kan forsikre at du ikke trenger noen Zyx for å synge med her;
    LP12 Lingo/Aro/XV-1S -> Naim Superline -> NAC552 -> NAP300 -> KEF 207/2 mildest talt nok til å ta pusten fra en stakkar; nå liker jeg ikke å blåse i egne trompeter, men dette er virkelig saker. Såpass må jeg innrømme.

    Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.

    Mvh Vidar P
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Nå har jeg gratulert deg med skikkelig høyttalere i annen tråd Vidar (ikke at du ikke hadde skikkelige saker tidligere, men det vet jeg ikke noe om). Nå må du gratuleres med skikkelig pickup (gjelder samme her som i forrige parentes).

    Har ikke det minste problem med å forestille meg at dette låter vakkert jeg.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker Fosse. Økning i vakkerklang skyldes ikke minst SuperLine riaa'en, så langt jeg er kar om å bedømme så er den stor. Men XV-1S er jeg så langt svært fornøyd med også. Det hele er vel et spørsmål om alle involverte faktorers evner, isolert sett og ikke minst sammen?

    Sånn sett er jeg heldig fordi alt jeg har er laget for hverandre, Aro for LP12, SuperLine er utviklet med XV-1S, og alle boksene med grønn logo på er selvsagt laget for hverandre og ikke minst for LP12. KEF er vel eneste ledd som ikke er spesifikt laget med tanke på resten? Men det passer bra læll :)
    Det er noe med synergi som er så til å ta og føle på når det er produkter som er laget spesifikt for å yte optimalt sammen med hverandre, jeg har litt tro på det, og er forbauset over at ikke flere "ser" den.

    Men det var OT ift tråden, beklager.

    Mvh Vidar P
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Kjøper den Vidar, Dynavector bruker forresten Avid til utvikling. Mulig de har testet XV-1s i 507MKII også. (Ellers bruker Merlin Cardas og Hovland internt).
    Men som deg, beklager OT.

    Nevnte ikke riaaen da jeg ikke kjenner den, men har lært dine preferanser bedre å kjenne den siste tiden så jeg antar ganske enkelt at den henger med....
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fosse skrev:
    Kjøper den Vidar, Dynavector bruker forresten Avid til utvikling. Mulig de har testet XV-1s i 507MKII også. (Ellers bruker Merlin Cardas og Hovland internt).
    Men som deg, beklager OT.
    Visste du at Naim også bruker Avid platespillere i sin produktutvikling, og at enkelte Avid er spesielt tilpasset Naim Aro tonearma og brukes mye med den arma, som igjen er spesielt egnet til XV-1S?

    Verden er ikke så stor :)

    Mvh Vidar P
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Visste at kombinasjonen Naim Avid var kjent ja (med egen Black Line hos Avid for å matche bedre). Den blir mindre og minde, verden altså.
    Nei, nå får vi holde opp med dette off-topic.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Parelius skrev:
    Vidar P skrev:
    DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra :)

    XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.
    Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å synge…

    Inntrykk/sammenlikninger i forhold til de mediokre sakene (Orotofon?) du hadde før, Vidar P?
    Ortofonen er fin den. XV-1S er enda finere.

    Men jeg kan forsikre at du ikke trenger noen Zyx for å synge med her;
    LP12 Lingo/Aro/XV-1S -> Naim Superline -> NAC552 -> NAP300 -> KEF 207/2 mildest talt nok til å ta pusten fra en stakkar; nå liker jeg ikke å blåse i egne trompeter, men dette er virkelig saker. Såpass må jeg innrømme.

    Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.

    Mvh Vidar P
    Let's shake hands ;)

    Med de siste oppgraderinger i heimen din, så er det nesten som jeg greier å overvinne min aversjon mot din del av landet. Virkelig nyskjerrig på å låne øre til det oppsettet!

    Alvor til side; du som er slik en liebhaber av klassisk (selv om du også spiller trompetmusikk - uff), burde en gang sette inn en UNIverse - nuvel, jeg har ikke lest noe om den på den armen du har, så hvem vet. Personlig er jeg litt i villrede om hva jeg ville ha foretrukket av den og XV-1S i mitt oppsett. Fikk aldri sjekket dem side om side, slik jeg håpet. Uansett, jeg sier dette bare for at du ikke skal sitte der å være FOR fornøyd. En mister fremdriften av slikt; det vet jeg alt om.

    [/OT]
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Parelius skrev:
    Vidar P skrev:
    DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra :)

    XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.
    Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å synge…

    Inntrykk/sammenlikninger i forhold til de mediokre sakene (Orotofon?) du hadde før, Vidar P?
    Ortofonen er fin den. XV-1S er enda finere.

    Men jeg kan forsikre at du ikke trenger noen Zyx for å synge med her;
    LP12 Lingo/Aro/XV-1S -> Naim Superline -> NAC552 -> NAP300 -> KEF 207/2 mildest talt nok til å ta pusten fra en stakkar; nå liker jeg ikke å blåse i egne trompeter, men dette er virkelig saker. Såpass må jeg innrømme.

    Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.

    Mvh Vidar P
    Den mannen finnes nok ikke Vidar ;D ;D ;D ;D

    så spiller vi heller litt plater..

    mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dog skrev:
    Her er det mye glede i en XX2 MkII for tiden:



    O.
    Flott bilde DOG , men hva kan du si mot din tidligere dv-20 x??? at den er bedre kommer ikke som noe bombe , men klangmessig?

    ES
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.333
    Antall liker
    2.560
    Torget vurderinger
    4
    Legger inn et egenkomponert bilde av DV Karat 17D3.

     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg er vel av den oppfatning at nettopp filbasert oppsett(hd+dac) og vinyl er en perfekt kombinasjon.
    Gi markedet litt tid, så tenker jeg vi har en bøtte alternativer på nettverkspillere som banker de fleste cd-spillere
    på alle parametre...men et godt vinyloppsett vil alltid bestå. Det er jeg overbevist om.

    O.
    Vidar P skrev:
    Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.

    Mvh Vidar P
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    kjoenik skrev:
    Legger inn et egenkomponert bilde av DV Karat 17D3.

    Kan noen si hvordan jeg enkelt laster inn bilder her så skal dere selvsagt få se hvilket smykke Karat 17D virkelig er??!! Ikke det at bildet til kjoenik ikke klarer å vise at denne er god som gull (sier jeg som angrer bittert på at jeg lot min meget lite brukte gå for salg etter å ha investert i en XX-2) :(
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    J T skrev:
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
    1000 timer å mere med litt flaks ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    laban skrev:
    J T skrev:
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
    1000 timer å mere med litt flaks ;D
    Fra 1000 til 5000, alt etter merke/modell, innstillinger, og "jomfruens" beskaffenhet.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    J T skrev:
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
    Jan Terje da ::)

    Om folk kjøper en pickup til rundt 10K (som ikke er uvanlig) så ville dine beregninger gi en driftskost på 67 kr pr time spilling med pickupen.

    Synes du ikke det høres vel mye ut?
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    Erland skrev:
    J T skrev:
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
    Jan Terje da ::)

    Om folk kjøper en pickup til rundt 10K (som ikke er uvanlig) så ville dine beregninger gi en driftskost på 67 kr pr time spilling med pickupen.

    Synes du ikke det høres vel mye ut?
    Tja, sett i det perspektivet vil driftskostnaden omtrent tilsvare kostnaden for ett par høyttalere til 210000,- som blir brukt en time hver dag i ti år. :eek:

    Altså, man kjøpter et sett høyttalere til 210000.-, bruker de en time hver dag, og beholder de i ti år. Driftskostnad pr time : ca 58 kr pr time. ;D

    Jan Terje
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vil benytte anledningen til å gratulere trådstarter med dagen - well done Val! ;)

    O.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.810
    Antall liker
    8.123
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Parelius skrev:
    laban skrev:
    J T skrev:
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
    1000 timer å mere med litt flaks ;D
    Fra 1000 til 5000, alt etter merke/modell, innstillinger, og "jomfruens" beskaffenhet.
    5000 timar? Så mykje har eg aldri opplevd....tek du med ei omstifting eller to?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    Parelius skrev:
    laban skrev:
    J T skrev:
    SOA skrev:
    Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg" :)
    Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?

    Jan Terje
    1000 timer å mere med litt flaks ;D
    Fra 1000 til 5000, alt etter merke/modell, innstillinger, og "jomfruens" beskaffenhet.
    5000 timar? Så mykje har eg aldri opplevd....tek du med ei omstifting eller to?
    Omstifting er "juks".

    Opplysning fra Lyra. Vi hadde en egen tråd om dette for ikke så lenge siden A-A.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18977.0/all.html

    Kortversjonen finner du her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18977.0/all.html
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Gratulerer, Valentino! Du holder deg godt! ;D Og Paris er vel ikke akkurat den dårligste byen å feire sommerfødselsdagen sin i, nei....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn