Jan_I skrev:
Hvordan er denne AT33 i forhold til Rohmannen Lagga?
Tja, AT33EV er langt fra innspilt, kun gått ca ti timer, Rohmannen er derimot godt innspilt, den er en VidarP-avlegger, no less... :
Med det forbeholdet, kan jeg vel si at de er forskjellige. ;D
Jeg oppfattet nok Rohmann som en smule for "høflig" ved første lytt, men etter litt tilvenning vil jeg heller si at jeg oppfatter den som nøytral, jamfør en pågående tråd om hva vi egentlig mener; og det er jo en god ting, sitter med inntrykket av at du får det som bor i skiva,
ikke noe mer, ikke noe mindre.
AT33EV er den nest dyreste i AT33-familien, men den koster allikevel bare halvparten av en Rohmann. Hvis jeg bare ser på prisen, vil jeg si at den spiller over evne. Stiften graver seg godt ned i rillene, og henter opp masse detaljer,
den er nok mye mer; en "HiFi pickup", enn sine lillebrødre, men den er ikke like nøytral som Rohmann, den har en liten bias henimot rockefot..... 8)
Nå må jeg jo også legge til at AT'en er montert på et fjærende drivverk, mens Ortofonen spiller på et massebasert drivverk. Leker med tanken om å svitche pickuper, for å høre forskjellen, men har det ikke travelt, AT'n kan få massert fjæringen sin noen timer til.....
Vennlig hilsen
Morten