Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å syngeVidar P skrev:DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra
XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.
Ortofonen er fin den. XV-1S er enda finere.Parelius skrev:Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å synge…Vidar P skrev:DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra
XV-1S sies å være en av de mest optimale pu'ene i Aro, den passer iallefall bra.
Inntrykk/sammenlikninger i forhold til de mediokre sakene (Orotofon?) du hadde før, Vidar P?
Visste du at Naim også bruker Avid platespillere i sin produktutvikling, og at enkelte Avid er spesielt tilpasset Naim Aro tonearma og brukes mye med den arma, som igjen er spesielt egnet til XV-1S?Fosse skrev:Kjøper den Vidar, Dynavector bruker forresten Avid til utvikling. Mulig de har testet XV-1s i 507MKII også. (Ellers bruker Merlin Cardas og Hovland internt).
Men som deg, beklager OT.
Let's shake handsVidar P skrev:Ortofonen er fin den. XV-1S er enda finere.Parelius skrev:Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å syngeVidar P skrev:DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra
Inntrykk/sammenlikninger i forhold til de mediokre sakene (Orotofon?) du hadde før, Vidar P?
Men jeg kan forsikre at du ikke trenger noen Zyx for å synge med her;
LP12 Lingo/Aro/XV-1S -> Naim Superline -> NAC552 -> NAP300 -> KEF 207/2 mildest talt nok til å ta pusten fra en stakkar; nå liker jeg ikke å blåse i egne trompeter, men dette er virkelig saker. Såpass må jeg innrømme.
Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.
Mvh Vidar P
Den mannen finnes nok ikke Vidar ;D ;D ;D ;DVidar P skrev:Ortofonen er fin den. XV-1S er enda finere.Parelius skrev:Ai ai ai, nå snakker vi. Om du bare fikk motivert fruen til å skjenke deg en ZYX UNIverse som en liten kjærlighetserklæring, så kunne vi begynne å syngeVidar P skrev:DV XV-1s i Naim Aro, på LP12/Lingo2. Låter ganske bra
Men jeg kan forsikre at du ikke trenger noen Zyx for å synge med her;
LP12 Lingo/Aro/XV-1S -> Naim Superline -> NAC552 -> NAP300 -> KEF 207/2 mildest talt nok til å ta pusten fra en stakkar; nå liker jeg ikke å blåse i egne trompeter, men dette er virkelig saker. Såpass må jeg innrømme.
Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.
Mvh Vidar P
Flott bilde DOG , men hva kan du si mot din tidligere dv-20 x??? at den er bedre kommer ikke som noe bombe , men klangmessig?Dog skrev:Her er det mye glede i en XX2 MkII for tiden:
O.
Vidar P skrev:Skulle likt å håndhilse på den som klarte å få meg til å bytte over til musikk-filer fra en pc.
Mvh Vidar P
Kan noen si hvordan jeg enkelt laster inn bilder her så skal dere selvsagt få se hvilket smykke Karat 17D virkelig er??!! Ikke det at bildet til kjoenik ikke klarer å vise at denne er god som gull (sier jeg som angrer bittert på at jeg lot min meget lite brukte gå for salg etter å ha investert i en XX-2)kjoenik skrev:Legger inn et egenkomponert bilde av DV Karat 17D3.
Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
1000 timer å mere med litt flaks ;DJ T skrev:Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
Jan Terje
Fra 1000 til 5000, alt etter merke/modell, innstillinger, og "jomfruens" beskaffenhet.laban skrev:1000 timer å mere med litt flaks ;DJ T skrev:Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
Jan Terje
Jan Terje da :J T skrev:Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
Jan Terje
Tja, sett i det perspektivet vil driftskostnaden omtrent tilsvare kostnaden for ett par høyttalere til 210000,- som blir brukt en time hver dag i ti år.Erland skrev:Jan Terje da :J T skrev:Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
Jan Terje
Om folk kjøper en pickup til rundt 10K (som ikke er uvanlig) så ville dine beregninger gi en driftskost på 67 kr pr time spilling med pickupen.
Synes du ikke det høres vel mye ut?
5000 timar? Så mykje har eg aldri opplevd....tek du med ei omstifting eller to?Parelius skrev:Fra 1000 til 5000, alt etter merke/modell, innstillinger, og "jomfruens" beskaffenhet.laban skrev:1000 timer å mere med litt flaks ;DJ T skrev:Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
Jan Terje
Dog skrev:Vil benytte anledningen til å gratulere trådstarter med dagen - well done Val!
O.
FallenA skrev:Gratla ja!!
Takk! Feiret den i Paris, inkl. medbrakt i toppen av Tour Eiffel.FallenA skrev:Gratla ja!!
Omstifting er "juks".Audiophile-Arve skrev:5000 timar? Så mykje har eg aldri opplevd....tek du med ei omstifting eller to?Parelius skrev:Fra 1000 til 5000, alt etter merke/modell, innstillinger, og "jomfruens" beskaffenhet.laban skrev:1000 timer å mere med litt flaks ;DJ T skrev:Jeg har jo ikke så veldig peiling på vinyl, men jeg trodde en pick-up hadde en levetid på ca 150 timer.. ?SOA skrev:Bruker Lyra Argo i. Passerer 200 timer spilletid nå, og har virkelig "satt seg"
Jan Terje
Oooops, gratulerer med det ekstra året! Paris! Det ante meg at Hedmarken er en undercoverjobb.Valentino skrev:Dog skrev:Vil benytte anledningen til å gratulere trådstarter med dagen - well done Val!
O.FallenA skrev:Gratla ja!!Takk! Feiret den i Paris, inkl. medbrakt i toppen av Tour Eiffel.FallenA skrev:Gratla ja!!