Har smakt noen 2007-amaroner i det senere; vil bare skyte inn at de er svært unge ift årgang, og de vi har hatt har ikke egentlig vært drikkeklare imo. Etter 2-3 timer på dekanter så begynner de å utvikle en viss kompleksitet, men siden jeg har en kasse 2007 Righetti i kjelleren så velger jeg nok å la de ligge noen få år til tror jeg.Ulf-B skrev:I går og i dag gikk det i en Tommasi Amarone Classico 2007. Halve flasken i går - resten i dag. Det blir ganske billig på den måten. Godt at kona er svært måteholden av seg...
Det var det med tålmodighet, da...Vidar P skrev:Har smakt noen 2007-amaroner i det senere; vil bare skyte inn at de er svært unge ift årgang, og de vi har hatt har ikke egentlig vært drikkeklare imo. Etter 2-3 timer på dekanter så begynner de å utvikle en viss kompleksitet, men siden jeg har en kasse 2007 Righetti i kjelleren så velger jeg nok å la de ligge noen få år til tror jeg.Ulf-B skrev:I går og i dag gikk det i en Tommasi Amarone Classico 2007. Halve flasken i går - resten i dag. Det blir ganske billig på den måten. Godt at kona er svært måteholden av seg...
Noe som får tommelen opp?Fidelio skrev:Nettopp tilbake fra DNs juleølsmaking, så da må man trøste seg med en Rosso di Montepulciano fra Innocenti gitt. Mye trist juleøl, spesielt butikkølet er en gedigen nedtur.
Mye overdreven sødme og fraværende humlebruk, noe som gir en rekke oppvaskvannøl. Butikkølene er jo katastrofalt dårlig. Noen av sterkølene er ok, men de kunne trengt en god dose aromahumle de også.kibsgard skrev:Noe som får tommelen opp?Fidelio skrev:Nettopp tilbake fra DNs juleølsmaking, så da må man trøste seg med en Rosso di Montepulciano fra Innocenti gitt. Mye trist juleøl, spesielt butikkølet er en gedigen nedtur.
Fidelio skrev:Mye overdreven sødme og fraværende humlebruk, noe som gir en rekke oppvaskvannøl. Butikkølene er jo katastrofalt dårlig. Noen av sterkølene er ok, men de kunne trengt en god dose aromahumle de også.
Er gjerne med på noe sånt Alshus.C. Alshus skrev:Fidelio skrev:Mye overdreven sødme og fraværende humlebruk, noe som gir en rekke oppvaskvannøl. Butikkølene er jo katastrofalt dårlig. Noen av sterkølene er ok, men de kunne trengt en god dose aromahumle de også.
Jeg får vel kall inn til ølsmaking nærmere jul. Litt bedre varer. Kanskje litt vin også. Noen som kunne tenke seg det?
Ja, den var god. Finfin til hjemmelaget italiensk pizza. Litt hjemmelaget fløtekaramell og en Pyrat XO Reserve rom (Vinmonopolets aller siste flaske) til dessert. Men nå er det kvelden.Supertramp skrev:"Greit"?
Den er jo ypperlig
Så hva er dommen over baroloen fra Roagna med Wongravens geite-emblem?erato skrev:Søndag kveld: en haug Roagna viner (10-11 stk Barolo og Barbaresco) sammen med Sigurd Wongraven og Geir Gjerdrum. Og nei; jeg kommer ikke til å slå meg på death metal av den grunn. Men vinene var eksepsjonelt flotte.
Wongravens mix (Unico hette den vel, med materiale fra Vigna Rionda) var veldig bra den (men har ikke smaksnotatene her) - men generelt er vel Roagna vinene fra cruene i Barbaresco enda bedre (men dessverre også dyrere....). Verdt pengene "as such things go" er de definitivt.kibsgard skrev:Så hva er dommen over baroloen fra Roagna med Wongravens geite-emblem?erato skrev:Søndag kveld: en haug Roagna viner (10-11 stk Barolo og Barbaresco) sammen med Sigurd Wongraven og Geir Gjerdrum. Og nei; jeg kommer ikke til å slå meg på death metal av den grunn. Men vinene var eksepsjonelt flotte.