V
vredensgnag
Gjest
Ok. Det slår min pappvin.
En herlig aften, fingern.
takk, glemmer ikke den middagen med det førstevredensgnag skrev:Ok. Det slår min pappvin.
Flotte viner, men en sherry fra 1880? Sikker på at det ikke bare var soleraen som var fra 1880?65finger skrev:en Sherry fra 1880!!
ikke sikker (var en smule bedugget på den tiden) utgammel flaske.Noe helt annet: Smakte på rommen fra 1860, hold over 70%. Den ble funnet under byggearbeider i København. fatet stod innenfor en murvegg. Fikk en flaskeerato skrev:Flotte viner, men en sherry fra 1880? Sikker på at det ikke bare var soleraen som var fra 1880?65finger skrev:en Sherry fra 1880!!
Helt åpenbart at det er om å la seg bevandre i din omgangskrets! Kjære venn65finger skrev:takk, glemmer ikke den middagen med det førstevredensgnag skrev:Ok. Det slår min pappvin.
hehe du får si fra om du er i OsloVidar P skrev:Helt åpenbart at det er om å la seg bevandre i din omgangskrets! Kjære venn65finger skrev:takk, glemmer ikke den middagen med det førstevredensgnag skrev:Ok. Det slår min pappvin.
ser heftig ut!nb skrev:Heftig, Fingern. Skulle gjerne vært der. På et hotell i St. Anton am Arlberg i Østerrike finnes verdens største samling av store Bordeaux-flasker. De har åpenbart hatt noen legendariske måltider med enda mer legendarisk drikke der opp gjennom årene. Måtte bare ta bilde av denne menyen:
Jepp- sikkert ikke heeeelt gratis å delta på den middagen (med mindre hotelleieren (som også eier vinsamlingen) inviterte).65finger skrev:ser heftig ut!
Hardy Rodenstock ja; det er samleren som er involvert i en rekke skandaler rundt forfalskninger av gammel vin.....65finger skrev:ser heftig ut!nb skrev:Heftig, Fingern. Skulle gjerne vært der. På et hotell i St. Anton am Arlberg i Østerrike finnes verdens største samling av store Bordeaux-flasker. De har åpenbart hatt noen legendariske måltider med enda mer legendarisk drikke der opp gjennom årene. Måtte bare ta bilde av denne menyen:
Jepp Mye fake i de aldersklassene der visstnok.erato skrev:Hardy Rodenstock ja; det er samleren som er involvert i en rekke skandaler rundt forfalskninger av gammel vin.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardy_Rodenstock
Jeg drakk en baltazar Guy Charlemagne champagne sammen med eieren samt importøren Halvor Naftstad i Bergen for 8-10 år siden ..... Nafstad er en liten fyr og flaska virket like stor som ham (champagneflasker er massive )nb skrev:Den til høyre - en baltazar-flaske - rommer 12 liter, elller 8 magnumflasker Og det finnes enda større.
Fenocchio's baroloer er som du sier helt strålende når de får lagret noen få år utover utsalgstidspunkt, og til en rimelig penge også! Helt enig.otare skrev:Denne, i 2001 utgave:
Tanninene har myknet, nydelig nebbiolo på både duft og smak. Masse frukt. Helt strålende.
Det var en voldsom reklame, da. Bestilte sporentreks 6 stk av denne 8).Fidelio skrev:Sagrantino di Montefalco Secco 2004 fra Paolo Bea i glasset i kveld, og for en vin! Er rett og slett litt lamslått over kvaliteten på denne i forhold til prisen. Og druen er jo dritkul da. Denne var faktisk billigere i Norge enn den er mange steder der staten er mindre sosialistisk.
100% Sagrantino, 46 dager på skallene, ett år på stål, to på gamle slavonske botti, og ett på flaske. Luftet vinen fem timer i karaffel. Helt nydelig smakseksplosjon, og med en helt utrolig lengde. Mistenker at vin egentlig ikke blir noe særlig bedre enn dette.
Bor i Oslo så da blir det en tur på mandag 8).Fidelio skrev:Perticaias er fin den, men den har dessverre ligget på barrique. Paolo Bea er kun på Vika, men de sender kanskje?
Kostet 540,-, en svært rimelig pris for en vin som denne imo. Her snakker vi Giacomo Conterno og red label Giacosa-klasse, om enn ikke vesen.Vidar P skrev:siden jeg ikke vet prisen på Bea sin så kan den jo divergere også
Hehe, balle altså, jeg er litt kjapp i vendingen noen ganger. De hadde så vidt jeg kunne se bare noen få flasker igjen, så dumt å reklamere for denne... ;D [må huske å løpe til Vika mandag før kibsgard].kibsgard skrev:Bor i Oslo så da blir det en tur på mandag 8).
Spørs om jeg rekker dit så tidlig mandag. Hvis det er en 4-5 flasker igjen så kan du jo kanskje avse 1 stk .Fidelio skrev:Hehe, balle altså, jeg er litt kjapp i vendingen noen ganger. De hadde så vidt jeg kunne se bare noen få flasker igjen, så dumt å reklamere for denne... ;D [må huske å løpe til Vika mandag før kibsgard].