Champagne er ikke spesielt dyrt på Vinmonopolet.Har nettopp plukket epler.
I dag blir det Champagne en rimelig fra Charles Mignon
Jeg må ærlig talt si at mye dyre sjamiser smaker og lukter for meg rett og slett klunk (sats). Ikke drikkelig i det hele tatt...Champisen skulle ha gjær og brødsmak/toast.
Jo, men min svenske var 199kr Hehe.Champagne er ikke spesielt dyrt på Vinmonopolet.Har nettopp plukket epler.
I dag blir det Champagne en rimelig fra Charles Mignon
Her er noen ulike eksempler, først pris på Systembolaget (SEK), deretter på Vinmonopolet og til slutt tax-free (Avinor).
Bollinger Special Cuvée459SEK, 429NOK, 419NOK
Veuve Clicquot Brut415SEK, 419NOK, 399NOK
Taittinger Brut Rosé499SEK,515NOK, 469NOK
Moët & Chandon Brut Impérial395SEK, 400NOK, 379NOK
Har heller ikke sansen for shampis, tar heller en ProseccoJeg må ærlig talt si at mye dyre sjamiser smaker og lukter for meg rett og slett klunk (sats). Ikke drikkelig i det hele tatt...Champisen skulle ha gjær og brødsmak/toast.
Johan-Kr
Den stripete italieneren i nedre vide boks hadde vi i bryllupet, ikke Baroloen da, men Nebbioloen. [emoji4]Vis vedlegget 452133
Lagre er morsomt, har ikke angret på kjøp av vinskap, kan virkelig anbefales.
Behøver ikke være så stort som dette, det tar 200 flasker fullt, rekker aldri å få det fylt opp
Sjelden jeg drikker sjampis også, mest prosecco og cava her også.Har heller ikke sansen for shampis, tar heller en ProseccoJeg må ærlig talt si at mye dyre sjamiser smaker og lukter for meg rett og slett klunk (sats). Ikke drikkelig i det hele tatt...Champisen skulle ha gjær og brødsmak/toast.
Johan-Kr
Ble en liten favoritt den Prosaen blant venner som drikker slikt.Ja jeg også. Den er favoritt på varme sløve dager. Tørr som Vidar Theisen, syrlig som Rowan Atkinson og fruktig som Nigella Lawson.Anbefaler Meinklang Prosa som en deilig sprudlende terassevin i sommervarmen.
Østerriske småperlende er i det hele tatt noe som passer til å drikke ... nei bælme til du lengter etter en pakke natron og en plass og sove trygt.
Den har også jeg prøvd i sommer. En helt fortreffelig liten bagatell som falt i smak hos alle de involverte. Ikke er den dyr heller.Ble en liten favoritt den Prosaen blant venner som drikker slikt.Ja jeg også. Den er favoritt på varme sløve dager. Tørr som Vidar Theisen, syrlig som Rowan Atkinson og fruktig som Nigella Lawson.Anbefaler Meinklang Prosa som en deilig sprudlende terassevin i sommervarmen.
Østerriske småperlende er i det hele tatt noe som passer til å drikke ... nei bælme til du lengter etter en pakke natron og en plass og sove trygt.
Jeg var inne på port en periode, men føler at Sherry px er mye mer valuta for gammel vare...Noen som har tips om portvin, lbv eller tawny? Har prøvd ett par lbv, mange greie, men favoritten så langt er smith woodhouse.
Helt utmerket det der, men det burde være mulig å kjenne forskjell på Chablis og feks Riesling (som i tørr utgave også funker flott med reker)....Chablis ( kr 209 ) og ferske reker til kvelds. Jeg merker nesten ikke noe forskjell på hvite viner så jeg kjøper Chablis hver gang og tror det er bra