Mat, drikke og røyk Hvilken Vin har vi i glasset?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0


    Resultatet av vinlotteri på jobb som ble tømt i dag. Greit nok, ikke noen stor opplevelse men som vanlig fra Jacobs Creek var det jo fint drikkbart.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.117
    Antall liker
    108.856
    Torget vurderinger
    23
    itter akkurat nå med siste rest av en flaske "Chateau La Louviere" 1989, en herlig hvit bordeaux som er forbausende frisk og raffinert aldere tatt i betraktning. Kjøpte en kasse for 10 år siden og kan ikke si jeg angrer!
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    I min søken etter en ny ”Husets hvit” som ikke er chardonay har denne utmerket seg, Cono Reserva Sauvignon Blanc. Frisk og med ”grønne” aromaer har den god nok konsentrasjon til å gjøre den anvendelig til masse hvitt kjøtt. Og så er den billig
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg fortsetter min ferd udi de italienske.

    I kveld en Fontalloro fra 2006. Fèlsina. Urolig i ganen, men en vin med karaktér og viljestyrke (!). Den gir seg ikke, og har en nydelig ettersmak.

    Den er visst vanskelig å få kjøpt i utlandet, men polet har sikret seg noen flasker er jeg blitt fortalt, så her er det bare å slå til. Den falt i smak til middag forleden, så nå ofres flaske nummer to.

    http://www.wine.com/V6/Felsina-Fontalloro-2006/wine/101547/detail.aspx

    Her er det plass til et fint HiFi-anlegg:

     

    Vedlegg

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Mer "naturvin" ikveld; Foillard Morgon Côte du Py 2007. Ingenting av noe, bortsett fra druer. Ufiltrert, ikke tilsatt sulfitter. Som ellers i Beaujolais 100% Gamay, men ganske uvanlig til Gamay å være imo. Vinen er råbra, og ekstremt frisk. Masse friske jorbær og vått løv og blomster i nesen. Som annen vin helt uten sulfitter forandrer den seg en del i glasset, fint krydderpreg som trer frem etterhvert, og et snev av mørk/bitter sjokolade. Kanonvin. Men ikke kjøp denne hvis man ser i de vanlige hyllene på polet; den må ligge på kjøl.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    VG; mens du bekjentgjør deg med Italias beste viner: du husker på å sette særlig fokus på de største vinene? Barolo, Barbaresco, Vino Nobile, Brunello for å nevne kanskje de fire fremste... og nei, jeg har ikke glemt Amarone, Taurasi og mange andre heller. Et utall av produsenter og variasjoner over de flotte temaene; dette er vel kjernen av det aller beste Italia kan by på av viner, og bør høre med i pensumlista for alle som skal dypdykke i de beste vinene fra verdens største vinprodusent.

    Her er Guigals Gigondas 2006 i glasset, mens vi sørger over skikytterherrenes begredelige resultater. Rhone er jo en "aquired taste" forsåvidt, men så lenge de ikke blir for bløte og tykke så kan det være gode argumenter for å smake en i ny og ne.



    Denne er vel av de bedre derfra i min smak iallefall. Spenstige tanniner, det kan man like.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Jeg fortsetter min ferd udi de italienske.

    I kveld en Fontalloro fra 2006. Fèlsina. Urolig i ganen, men en vin med karaktér og viljestyrke (!). Den gir seg ikke, og har en nydelig ettersmak.
    Lagre, lagre, lagre. Jeg har en del flasker 99/01 av denne, inklusive magnumer. Jeg drakk en Felsina Rancia Riserva 99 forleden (en enkelt vinmarks Classico fra samme produsent, Fontalloro er ikke Classico pga innmiksing av en del druer utenfor apellasjonen); ikke helt drikkemoden enda.....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forrige helg:

    Mesnillesime 1995, Guy Charlemagne
    Chablis Beauroy 1998, Tribut
    Chablis ”Forest” 1997, Dauvissat
    Chablis ”Butteaux” 1998, Raveneau
    Riesling Cuvee "Cuvee des Comtes d'Eguisheim" 1997, Leon Beyer
    Riesling ”Pittermachen” Auslese Goldkapsel 1990, Diel
    Meaursault 2000, Coche-Dury
    Vouvray ”Le Mont” 1ere Trie 1996, Huet
    Vouvray « Clos de Bourg » Moelleux 1971, Huet
    Volnay Taillepieds 1994, d’Angerville
    Hermitage 1994, Chave
    Château Pontet Canet 1986
    Château Montrose 1986
    Château Calon Segur 1988
    Château Beaucastel 1990
    Chateauneuf-du-Pape « Cuvee de la Reine de Bois » 1998, Mordoree
    Vielles Vignes de Cramant 1998, Larmandier Bernier
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Har de forresten eit interessant framlegg til baccalao-vin? Sesongen er i full gong....
    En god Vinho Verde er min standard anbefaling til baccalao, frisk og syrlig i massevis er resepten mot den søte og syrlige tomatsausen. Men akkurat hva som er godt av det som er inne i pollistene nå, har jeg litt lite oversikt over....

    Og re langhelg: Vi er noen vininteresserte venner (denne gangen var vi 8 stk) som møtes for å kose oss av og til ja. Denne gangen ble det i overkant koselig.....

    I begynnelsen av mai er det Monfortinotreff (hører du Vidar P!) ;) Årganger tilbake til 1941.....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og søndag 17 jhanuar; Chateauneuf-de-Pape hvor jeg var arrangør...

    St Benoit Grande Gardee 2001
    68% grenache, 13% mourvèdre, 11% syrah and 8% counoise.
    Moden med innslag av røde, søte bær, litt mineraler på duft, med kjernebitterhet og snev av kirsebær på smak. Fin tørrhet, litt kort og rustikk, en grei, generisk sørfransk vin uten veldig klasse og takket være appelasjonen i overkant dyr (selv om det er/var en rimelig Chateauneuf-de-Pape).

    Crau de ma Mere 2001
    85% grenache, 15% syrah
    Markerte kirsebær på nesen, deilig duft. Lett søt på frukten med fine syrer, utvikler seg flott i glasset. Svært bra vin som godt tåler mer tid på langs.

    Vieilles Julienne 2001
    70% grenache, 10% syrah, 20% mourvèdre, cinsault, ...
    Nydelig, kompleks nese med morellsteiner, bringebær og aprikos. Finslepen eleganse i munnen med fin tørrhet i avslutningen, en elegant og virkelig flott vin.

    Tardieu-Laurent Vieilles Vignes 2001
    90% grenache, 5% mourvedre, 5% syrah
    Dette er veldig annerledes. Bjørnebær, sødme og godt med eik, men holdt under bra kontroll. Godtt tanninbitt, tøffere og mindre elegant enn de to foregående. Litt for kantete tanniner i finish synes jeg.

    Les Cailloux 01
    65% grenache, 15% syrah, 20% mourvèdre
    Ikke veldig kompleks, snev av kjeller og kirsebærsteiner. Fin og kjølig bjørnebærfrut, men ganske lett stil og ikke på nivå med de beste her. Bra tanniner.

    Les Cailloux 04
    Trenger lufting, dette er ungt, lett brent gummiaktig på nesen. Tygre stil enn 01 og godt grep i munnen, men ikke helt ren, nesen er og blir merkelig og smaken er ufokusert. Feil på flasken? Det hadde vært interessant å prøve en alternativ flaske av denne.

    La Nerthe 01
    25% grenache. 25% syrah, 40% mourvèdre, 10% Cinsault
    Kork!

    La Nerthe 04
    Stor stil med markant mineralitet og tanniner, tydelige kirsebærtoner, en kraftig og klassisk Chateauneuf-de-Pape i den mer bastante stilen.

    Beaucastel 1999
    30 % grenache, 30 % mourvèdre, 10 % syrah, 10 % counise, 5 % Cinsault, 15 % andre
    Ørlite kjellerpreg (brett?); snev av blodappelsin på smak, lang og fokusert frukt med tørkete nyper, flott og elegant lengde. Relativt moden men fortsatt potensiale. Klasse.

    Beaucastel 2000
    Mørke, røde bær med snev av røyk på nesa. Fin syrer og dyp, god frukt, men den mangler litt av den kjølige elegansen som jeg finner og liker så godt i årganger som 99 og 2001. Snev av stall, godt grep i munnen og utmerket lengde. Klasse igjen i en varmere årgang.

    Beaucastel 2001
    Dyp og fokusert frukt, med mineralitet og undertoner av lær. Kirsebærstein og gode taniner i finish, men vien mangler litt fokus og kompleksitet. For ung selvsagt, men den mangler litt fasong og fremstår ikke på samme nivå som de to foregående.

    Beaucastel 2003
    Veldige tanniner i dette, kjølig frukt, forbausende stram og kjølig med snev av stearinvoks på nesen. Veldig lovende, men jeg lurer på hva som vil skje med tanninene i mange 2003ere, denne inkludert, med årene.

    Clos des Papes 2001
    70% grenache, 20% mourvèdre, 8 % syrah, 2% counoise/muscardin/vaccarese
    Modne røde hagebær litt på den lette siden, tenk bringebær. Snev av nyper, drikker godt, lang og elegant munnfølelse. Lett sursøt stil, for meg virker denne moden….

    Clos des Papes 2003
    Kjølig i frukten, kjøligere enn jeg husker (har smakt den to ganger før). Et lite snev av svisker og akris på smak, og svære tanniner her og. Massiv struktur, men ikke så bra som Beaucastel 03.

    Clos des Papes 2004
    Fin substans i denne med svarte bær, anis og lakris her og. Tøff struktur men fin frukt. Snev av rosiner. Frukten i disse vinene fremstår som modnere/varmere enn i Beaucastel av tilsvarende årgang, og etter min mening er Beaucastelflighten definitivt bedre (selv om marginen kanskje ikke er veldig stor).

    Dom Pegau Cuve de Laurence 2005
    85 % grenache, 9 % syrah, 4 % mourvèdre, 2 % andre
    Mørk, nesten svart i frukten, men vinen er veldig ekstrahert med snev av kålrot og litt svovel. Men kjølig frukt og lang finish, men jeg lurer på om frukten vil holde til å bære dette? Og som i mange slike hardt bearbeidete cuveer blir vinen litt generell, det blir mer vinmaker enn terroir. Tja.

    Roger Sabon Prestige 2005 60% grenache, 15% syrah, 10% mourvedre, and the balance almost every other authorized red grape of the appellation
    Reduktiv, men det blåser av med litt kraftig lufting av det som er i glasset. Ung med mye å gå på, emn godt med eik her. Kankje det holder, men foreløpig er den svært massiv, med noe tørre tretanniner, men ikke plagsomt. Jeg tror dette kan bli veldig bra bare den får nok tid.

    Vieux Telegraphe Crau 2006
    grenache, syrah, mourvèdre
    Fin balanse i frukten her, klassisk vin, kjølig og mindre anstrengt enn de to foregående, selv om det blir litt feil å plassere den etter de i smaksrekkefølge. Elegant frukt og fine tanniner. Fin vin etter min smak!

    Beaucastel 2007
    Kork. Damn !
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    erato skrev:
    Og søndag 17 jhanuar..
    ... høres ut som et schpennende program denne j(hikk)anuar-dagen.

    Her er det Torres sin Mas La Plana igjen, siden kona hadde laget istand overraskende tapas til en stakkar.

    I begynnelsen av mai (uke 18) er jeg forresten på kurs i Bergen, Senter for Maritim Medisin arrangerer kurs for sjømannsleger. Noen sjanse for at det er i Bergen?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    Tardieu-Laurent Vieilles Vignes 2001
    90% grenache, 5% mourvedre, 5% syrah
    Dette er veldig annerledes. Bjørnebær, sødme og godt med eik, men holdt under bra kontroll. Godtt tanninbitt, tøffere og mindre elegant enn de to foregående. Litt for kantete tanniner i finish synes jeg.
    Denne drakk jeg flere ganger for noen år siden og fikk skikkelig skallebank hver gang. Utenom denne har jeg kun opplevd dettte etter en helt udosert champagne for et par år siden. Merkelig.

    PS: Det kan vel ha vært litt skallebank ellers også, men da har det nok vært mengden som har måttet ta skylda.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    I begynnelsen av mai (uke 18) er jeg forresten på kurs i Bergen, Senter for Maritim Medisin arrangerer kurs for sjømannsleger. Noen sjanse for at det er i Bergen?
    Det er nok dessverre andre enn meg som styrer det, og køene er lange.....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.117
    Antall liker
    108.856
    Torget vurderinger
    23
    Akkurat nå står jeg og nipper til et glass med fantastisk australsk rødvin, Jim Barry's "The Armagh" Shiraz (Clare Valley) fra 1995. Fantastisk vin, skal drikkes til aftenes hjortekarbonader som jeg står og lager nå! Ingenting som slår denne delen av matlagingen; sakte tilberedning, gode lukter, sniker litt indrefilet oppi panna ti-femten sekunder, så litt vin, ny runde med karbonader og se!! Plutselig er 2 kg. deig gjort om til et stort fat med de herligste av alle karbonader (og vinen er blitt passe temperert)
     

    Vedlegg

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Har vært litt Burgund i det siste, ville smake noen for å friske opp litt før totally-crazy-bananas-slippet på Vika torsdag.

    For å sammenligne litt med en vin som bringer tankene mot Burgund, åpnet jeg en Occhipinti Il Frappato i kveld. Den har virkelig lettheten, elegansen og smakfullheten til en god Burgund, men med et helt unikt utrykk; tanninene er annerledes, og den har en flott syre som en forskjellig fra en god P-Noir. I tilegg har den et krydderpreg, mineralitet, og en flott "furunålaktig" aroma jeg umiddelbart forbinder med Sicilia. Mulig man kan kalle den blomsteraktig. Må bikke prisen på denne godt for å få en like god Burgunder, og den passer til samme mat og i samme setting. Sweet.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Hei!
    En gjenganger Vigneti de Torbe, italiensk Ripasso,Valpolicella.
    Passet bra til helstekt indrefilet svin, med etterfølgende Lady sings the blues!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    erato skrev:
    Tardieu-Laurent Vieilles Vignes 2001
    90% grenache, 5% mourvedre, 5% syrah
    Dette er veldig annerledes. Bjørnebær, sødme og godt med eik, men holdt under bra kontroll. Godtt tanninbitt, tøffere og mindre elegant enn de to foregående. Litt for kantete tanniner i finish synes jeg.
    Denne drakk jeg flere ganger for noen år siden og fikk skikkelig skallebank hver gang. Utenom denne har jeg kun opplevd dettte etter en helt udosert champagne for et par år siden. Merkelig.

    PS: Det kan vel ha vært litt skallebank ellers også, men da har det nok vært mengden som har måttet ta skylda.
    Tardieu-Larurent lagger massive viner med masse eik, tanniner til tusen, få ting som trigger skallebanken som det.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fidelio skrev:
    Har vært litt Burgund i det siste, ville smake noen for å friske opp litt før totally-crazy-bananas-slippet på Vika torsdag.

    For å sammenligne litt med en vin som bringer tankene mot Burgund, åpnet jeg en Occhipinti Il Frappato i kveld. Den har virkelig lettheten, elegansen og smakfullheten til en god Burgund, men med et helt unikt utrykk; tanninene er annerledes, og den har en flott syre som en forskjellig fra en god P-Noir. I tilegg har den et krydderpreg, mineralitet, og en flott "furunålaktig" aroma jeg umiddelbart forbinder med Sicilia. Mulig man kan kalle den blomsteraktig. Må bikke prisen på denne godt for å få en like god Burgunder, og den passer til samme mat og i samme setting. Sweet.
    Den Frappatoen er godt truffet i beskrivelsen, og jeg er enig i burgunderreferansen. Herlig vin. Kom nettopp hjem med to kasser burgundere som jeg plukket opp på Valckendorfslippet på torsdag, med en flaske av Rousseaus Grand Cru Clos des Ruchottes 07 som toppen av kransekaka. I kveld nytes en besjeden, men erketypisk og meget flott hvit burgunder fra den supre 07-årgange, Anne Gros sin Hautes-Cotes de Nuits Cuvee Marine. Sitrus og lett smørmaltpreget mineralitet med strålende syrer, frisk og elegant.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Boca-vin i kveld. Og i går kveld for den del. Oppe i fjellene nord i Piemonte; en gang blant de mest berømte vinene fra Italia, men det er flere hundre år siden. Nå til dags ser man en viss gjenoppvåkning av denne legendariske vinen.

    Le Piane 2006 er en vin rik på opplevelser. Jeg skal jammen prøve de litt eldre også.



    http://www.vinmonopolet.no/is-bin/I...XVYtmcmtB&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    - men det er 2008 og ikke 2004 slik bildet viser. God fylde. Sødme. Lite garvesyre. Blåbær/solbæraktig.
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.541
    Antall liker
    36.405
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    bjornh skrev:
    - men det er 2008 og ikke 2004 slik bildet viser. God fylde. Sødme. Lite garvesyre. Blåbær/solbæraktig.
    Beklager OT, men hesten var jammen høy også ;D ;D

    gismo
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    Vi hadde litt artig med akkurat det: høy hest, eller høy hest. Kanskje til og med Høyhest. Men er det ikke en giraff da..?
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Det er nesten bare cab. som kan hamle opp med BBQ entrecôte:



    Dyp rød, solbær og litt fat lengre bak, en kompakt kraftbasse med den nødvendige tørrheten som balanserer frukten. Ingen Dominus, men like fullt en flott kalifornier som er på topp nå. For øvrig en perfekt match til det rike kjøttet.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Etter Peppes "New America" med ekstra jalapenos og artisjokk (anbefales!) så passer en Alentejo-vin veldig godt; smakrik og tanninrik. Finagras Esporao Reserva med sin ekstraordinære fylde og kraft er jo et varp i så måte, iallefall i de fleste årganger så langt. Her er det 2006 i glasset, og selv om det ikke er den beste (portugisiske viner er jo tradisjonelt ofte veldig årgangsavhengig) så er den veldig god. Billig er den også.



    http://www.vinmonopolet.no/is-bin/I...I20tkR0S6&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.289
    Antall liker
    11.433
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er KVINNEDAGEN idag, og det markeres med å gjøre unna en imponerende mengde husarbeid i en fei.

    Deretter kan man nyte sin kvinne, gjerne med en Chianti Classico til


    Carpe diem !
     

    Vedlegg

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Etter en liten Dolcetto-periode - hvor (Giuseppe) Rinaldis Dolcetto d'Alba tronet suverent på smakstoppen for undertegnede, har jeg i kveld åpnet samme produsents Langhe Nebbiolo 2007, bestående av deklassifisert saft som ikke havner i Barolo-blendene hans. Veldig konservativ produsent, og veldig bra vin.

    Nebbioloen hans er rett og slett fortreffelig. Flott kirsebærpreg, veldig blomsteraktig og litt mineralsk. Utrolig frisk duft. I munnen er den særs saftig og rik, med skikkelig bitt på slutten. Ettersmaken sitter veldig lenge. Tror denne hadde blitt enda bedre etter et par år i kjelleren, men den er så bra nå at tviler på om jeg klarer å lagre flaskene mine så lenge. Mon tro om de ikke har Baroloene hans på Vika? Får ta en sjekk.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.411
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Thor Iverson og kona Lisa har vært på middag hjemme hos meg. ;)
     

    nacka

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Våren nærmer seg og da er ikke en tysk riesling å forakte.
    Denne kjøpte jeg på spec, men slett ikke verst.
    Nydelig som kveldsvin til stereoen og ripping.
    Nacka
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    DN har laget en usedvanlig fin vin-app, som man kan bruke med iPhone. Vinanbefalinger, rangeringer, informasjon - nærmeste utsalg, osv.

    http://www.dn.no/vinguiden/article1860489.ece

    Du kan søke og sortere etter pris, område og poeng, og basen oppdateres kontinuerlig.

    Du kan også bygge din egen virtuelle vinkjeller.

    Få eksperttips: La DN.nos vineksperter hjelpe deg til de beste vinopplevelsene.

    Guider: Lær mer om druer, årganger, karakterer, vinglass.

    Mat & vin: Anbefalinger om hvilke viner som passer til din mat

    Finn nærmeste vinmonopolutsalg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn