Mye av alt, formoder jeg. The Parker way.Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Mye frukt? Mye syre? Mye garvestoffer? Mye av alt?
Mye av alt, formoder jeg. The Parker way.Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Mye frukt? Mye syre? Mye garvestoffer? Mye av alt?
Zinfandel scorer kanskje bra der. Selv har jeg aldri fått de store opplevelsene av den druen.Mye av alt, formoder jeg. The Parker way.
Bara chardonnay.Hvithinsdruer ... i entall?
Så rart? Jeg har fått servert jura til ost fordi det skulle passe. Og det stemte. Men ost og vin er ikke enkelt. Tror jeg holder en knapp på sjampis eller britiske bobler, men så blir jo prisen deretter.
den er veldig oksidert og jeg tror det er en dårlig flaske. funket ikke med et par burgunder bløtoster og det burde være match. den skal ha noen toner av sherry men dett var ikke braSå rart? Jeg har fått servert jura til ost fordi det skulle passe. Og det stemte. Men ost og vin er ikke enkelt. Tror jeg holder en knapp på sjampis eller britiske bobler, men så blir jo prisen deretter.
Barbera kan du nog spara något år.Dagens kjøp! Vanlig at årgangene i butikk versus nett ikke stemmer? På nett sto det nemmelig at det var 2018-årgangen, men i butikk hadde de bare 2017 av denne Papen.
Det er det vanlige ja.Dagens kjøp! Vanlig at årgangene i butikk versus nett ikke stemmer? På nett sto det nemmelig at det var 2018-årgangen, men i butikk hadde de bare 2017 av denne Papen.
Har smakt endel yngre Barbera, og jeg liker dem meget godt, bortsett fra at de nettopp kan ha litt mye alkoholsmak tendenser.Det er det vanlige ja.
Sitat fra polets nettside: "Årgang * 2017
* Vi tar forbehold om at varen som leveres kan ha en annen årgang/etikett enn oppgitt ".
Det forbeholdet tar de på alle årgangsviner og det er et problem. Alle viner har et varenummer hos polet og det varenummeret er det samme uansett årgangsskifte. Så det er umulig å vite hvilken årgang du får hvis du ikke går på polet og ser i hylla slik som du har gjort. Du kan altså ikke sjekke hva som står på nettet og forvente at fysisk butikk eller nettbutikk har samme årgang. Som sagt i foregående innlegg, en så rimelig og alkoholsterk Barbera bør nok lagres en del år. Prøv den i 2030.
Går det virkelig an å være så amatøragtig i 2021 i et veloplyst land, der man oven i købet har monopol???Sitat fra polets nettside: "Årgang * 2017
* Vi tar forbehold om at varen som leveres kan ha en annen årgang/etikett enn oppgitt ".
Det forbeholdet tar de på alle årgangsviner og det er et problem.
Nej, var inte orolig dämpar lite av tanninerna.Har smakt endel yngre Barbera, og jeg liker dem meget godt, bortsett fra at de nettopp kan ha litt mye alkoholsmak tendenser.
Lagring demper vel ikke alkohol nivået?
Ifølge https://www.vinmonopolet.no/Land/Italia/The-Juice-Asylum-Maggie-Mae-2019/p/12343001 inneholder den 12% Chardonnay. Kan det være riktig?Vis vedlegget 693844
Kirsebær og rips, god syre. Frisk sangiovese syrah og mange flere type druer løp og kjøp 275 kr på polet og snart utsolgt Vis vedlegget 693844
den gjør det, frisk og fin ble betraktelig bedre med luftIfølge https://www.vinmonopolet.no/Land/Italia/The-Juice-Asylum-Maggie-Mae-2019/p/12343001 inneholder den 12% Chardonnay. Kan det være riktig?
Ikke helt rett. Det er opp til importøren om de vil opprette et nytt varenr på nye årganger, og mange gjør det. Dette styrer ikke polet. Problemet er at å registrere en varelunje i polets system, koster noen kroner.Det er det vanlige ja.
Sitat fra polets nettside: "Årgang * 2017
Det forbeholdet tar de på alle årgangsviner og det er et problem. Alle viner har et varenummer hos polet og det varenummeret er det samme uansett årgangsskifte. Så det er umulig å vite hvilken årgang du får hvis du ikke går på polet og ser i hylla slik som du har gjort. Du kan altså ikke sjekke hva som står på nettet og forvente at fysisk butikk eller nettbutikk har samme årgang. Som sagt i foregående innlegg, en så rimelig og alkoholsterk Barbera bør nok lagres en del år. Prøv den i 2030.
Bruun Rasmussen har vinauksjon hver 14. dag så utvalget der er mye større enn hos Blomkvist. Bare husk på at det kommer frakt, alkoholavgift og moms i tillegg. Privatimport er ikke noe problem. Welcome – Bruun Rasmussen Auctioneers of Fine Art (bruun-rasmussen.dk)Tenkte å se om jeg kunne få tak i et par flasker fra vinauksjonen som pågår. Da for å smake noen modnere viner. Erfaringer? Regner med det er flasker som er relativt godt oppbevart. Håper jeg i hvert fall!