Graham`s Tawny er god den og du får 30-åringen til like under 1k på taxfree nå. Ingen dum pris det for en ypperlig drikkevin. Som du sier så passer vel 10-åringen godt i sausen.Nå jeg kommet langt bak i det som en gang var et fyldig lager.
Gammel vin passer for gamle folk , god fortsatt etter 13 år i skapet!!! Tenkte å bruke den til saus, men det blir like gjerne noen glass nå.Så blir det andeconfit med portvinsaus til middag i morgen..
Samma det , den er 46%!! Og så har jeg bodd på hotellet i nærmeste tettsted. Gode minnerMye båtpuss for liten båtslemt men ikke fan av slik grogg
God bedring!
God bedring
Det finnes vel ingen annen bransje som har like kresne journalister og kunder. Eller bønder som er mere gira på å lage best mulig vin.^ Dette har jeg tenkt på i mange år. Man kan ganske enkelt tilsette stoff som gjør vinen bedre og flere vil like den, god omtale, bedre pris og mer salg.
På samme tid leste jeg også at produsenter i Frankrike og Italia ikke gjør slik med begrunnelse at de har så stor respekt for det de driver med.
Mulig jeg tviler, profitt trumfer det meste uansett hvor det er.
Hvilke kontroller eller kvalitets-sikring som er inne her har jeg ingen peiling på.
Men det er vel en matvin? Hva var følget?Gott som faan.
Vis vedlegget 958747
Det missade jag, lokal entrecôte med pommes.Men det er vel en matvin? Hva var følget?
Har omtalt denne tidligere... knallkjøp. I Sverige 98,- - kjøpte senest på torsdag en kasse (Charlottenberg) og de har den også i Strømstad. Min foretrukne hverdagsvin etter at de nesren doblet prisen på Lat42Fenomenalt godt kjøp!
Vis vedlegget 950682
Til en knapp hundreogfemtilapp får man en utrolig kompleks vin som sikkert tåler et par-tre år i kjelleren.
Intens rød med litt agressive tanniner rett fra flaska. La den få litt oksygen og det aggresive forsvinner som
dugg for solen. Ideelt et par timer i en bred flatbunnet karaffel - eller et par dager i åpnet flaske - for optimalt
resultat. Langt mer enn man kunne forvente for prisen. Med skrukork!
Er det noen som har prøvd Chardonneen fra samme åsen?
Brunello blir jeg ikke klok på. Har vel landet på at Chisnti er min sangiovese-greie. Men Banfi er digggVis vedlegget 951950
Fant noen flsker med litt årgang i en krok