novgarod
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 17.09.2006
- Antall liker
- 59
Faktisk så tror jeg du tar skammelig feil der... i allefall med tanke på hvor mange som selger ett år gamle D300, med bare et par tusen eksponeringer.... Det sier meg at kameraet faktisk tiltaler svært mange "utstyrssnobber" uten den minste interresse for foto.Snickers-is skrev:Jeg vil tro et D300 er ganske uaktuelt for en som ikke bryr seg filla om hva kameraet kan ;D
Misforstå meg rett, jeg mener på ingen måte å sette D300 eiere i bås. Jeg bare formidler mine observasjoner, og hva de sier meg.
Må likevel si at jeg synes ditt forslag til Fosse (og alle andre med interesse for temaet), var svært godt!
Lite vits i å bruke masse penger på et verktøy man ikke lærer seg å kjenne. Man skaffer seg jo hellst et kamera for å ta (gode)bilder. Når man vet hvordan kameraet oppfører seg under ulike forutsetninger, har man straks større mulighet for å ta de rette valgene på stedet. Mye kan rettes opp i Photo shop eller iPhoto, men ingen programmer vil kunne hente ut informasjon som er tapt under selve fotograferingen. Igjen vil jeg stresse nødvendigheten av nok lys (les: Blitz). Høy iso er slik jeg ser det, en nødløsning.