Hvor bor du og hvordan ser det ut der?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    Hei!
    Slenger inn et (utsiktsbilde) fra min første egen bolig(leilighet)






    Ikke all verden ;D , men bilen var min fin ;) helt ny 74 mod. Saab 99.
    Dette er bakgården og hele gården har vært okkupert i mange år nå.
    Bak og til høyre ligger "kulturstedet" Hausmania.
    2 rom og kjøkken, kort vei til sentrum (er i sentrum) og til jobben, så jeg var storfornøyd jeg i de åra jeg bodde der.
    Mvh.KW
    Hausmania ja... har vært på black eyed bean en del ganger på konserter. Til og med spillt ser. Og nei, jeg er ikke en hippie! hehe
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Hausmania ja, det var "Tomta" det.
    "Tomta" var "navnet" på min fars arbeidsplass (F. Selmer), så lenge jeg kan huske, og han var i arbeid.
    Det var derfor jeg fikk meg leilighet i gården ved siden av, siden F.Selmer kjøpte den i sin tid.
    Selv den gangen var det flere ledige/tomme leligheter i den gården, jeg kunne egentlig velge mellom tre.
    Greit å få seg egen (første) leilighet i sentrum uten et øre i "inngangsbillett/innskudd" stipulert husleie på 137.- i måneden, som jeg slapp å betale fordi jeg hadde ansvaret for å holde litt orden/rent på fortau/gårdsplass, samt låse porten om kvelden.
    Var jeg flink? ::) Sånn passe ;D
    Hadde jeg det fint der? Jeg vil hevde det, selv om det rista fælt i alle de gamle vinduene når bussen stoppet på rødt lys rett utenfor vinduene.

    hausmann1.jpg

    Orange rullgardiner hadde jeg i første etage der ved siden av porten.
    Valgte dog å flytte til moderne ettroms (OBOS) på Furuset etter et par år.

    Mvh.KW
     
    Sist redigert av en moderator:

    Timba

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Kjempefin tråd :) Kanskje på tie med ein videreføring av nye?
    Eg bor i bergen, nærmere bestemt Minde
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Jeg bor på Nesodden 8)

    1_1473092!img1473072.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:
    K

    kbwh

    Gjest
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Hehe moro å høre. Men å sykle fra oslo til nesodden, hvor lang tid tar det a?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Du store alpakka! Du er frisk nå, Valentino?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det var slikt vi pleide gjøre i juli, etter Styrkeprøven. Formen var ikke ille, så snittfarten lå vel på over 30 km/t på disse rolige turene. Vi var jo tørste!

    Ingen syklister er helt gode i hodene sine, Parelius.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    5.251
    Sted
    Nøtterøy
    Bor på Nøtterøy. Her ser dere gårdsplassen og bak ligger huset. ;D

    gårdsplass.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    I høst ble det knipset ett flyfoto av gården jeg er med og driver, synes det ble ganske pent:
    (forøvrig ses Norges beste lakse-elv, Bjerkreimselva, helt nederst i bildet. Hvor jeg seff fisker gratis 8))

     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    Jeg bor 10 minutter utenfor Stavanger med tærne i Hafrsjord...kommer for salg forresten
    ;)





    Ellers har jeg pendlet til jobbet/bodd mest i Hammerfest de siste 2-3 årene...



    mvh
    Sleiven
     

    Jens123

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    64
    Antall liker
    2
    Her bor jeg!
    5 min fra sentrum :) (stavanger)

    index.php2.JPG
     
    Sist redigert av en moderator:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Andy skrev:
    Bor på Nøtterøy. Her ser dere gårdsplassen og bak ligger huset. ;D
    Traurig plass. Traffikken står jo tydeligvis bom stille der. ::)
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Her inntar jeg små brune når temperaturen tillater det:

    terasse.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kommer fra denne holmen på vestlandet

    Holmen.JPG

    Bor for tiden her

    Hjemmet.JPG

    Oslo
     
    Sist redigert av en moderator:

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Barberte og oljete legger Valentino…? :eek:
    Var dette omtrent fra den tiden da du var medlem av Great garlic girls… ? ;) ;D
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    6.557
    Sted
    Holmestrand
    Slik så det ut lørdag formiddag:

    IMG_6125.jpg
    Island ved Holmestrand
     
    Sist redigert av en moderator:
    K

    kbwh

    Gjest
    Komponenten skrev:
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Barberte og oljete legger Valentino…? :eek:
    Var dette omtrent fra den tiden da du var medlem av Great garlic girls… ? ;) ;D
    Jeg er syklist, Frue. Disse skrullene har jeg i beste fall et anstrengt forhold til.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.398
    Antall liker
    35.736
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Eldre fredelig villastrøk litt syd for Oslo.
     
    Sist redigert av en moderator:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.472
    Antall liker
    38.717
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Hvor bor du og hvordan ser det ut der?

    mazzy_star skrev:
    Har bodd i denne byen som heter Stavanger i 7 år. Vi bor i såkalte gamle Stavanger. Som er koselig del med gammel trehusbebyggelse, faktisk europas største;)
    Jeg har også bodd i Gamle Stavanger (Øvre Strandgate) i noen år.. nå bor jeg på Gausel 5 - 10 minutter med bil fra Stavanger sentrum..
     
    Sist redigert av en moderator:

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Slik ser det ut når jeg ser ut av stue-vindu i Sandefjord akkurat nå.

    Det er var -10 C i morges, og nå varmer solen littegrann.

    (Vi jobber litt med å få div kabeleiere til å fjerne alle de skjemmende luftstrekk som vises foran vindy vårt. All de vi eier er gravd ned, så nå er det bare "de andre" igjen)

    Sandefjord181207-2.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Barberte og oljete legger Valentino…? :eek:
    Var dette omtrent fra den tiden da du var medlem av Great garlic girls… ? ;) ;D
    Jeg er syklist, Frue. Disse skrullene har jeg i beste fall et anstrengt forhold til.

    De er syklist altså...? Er det sykkelolje De har fått på bena, og hårene satte seg fast i kjeden og ble røsket av da kanskje...? ;D


    Du må sikkert lagre bildet på din egen maskin og legge det ut derfra MaHa.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Komponenten skrev:
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Barberte og oljete legger Valentino…? :eek:
    Var dette omtrent fra den tiden da du var medlem av Great garlic girls… ? ;) ;D
    Jeg er syklist, Frue. Disse skrullene har jeg i beste fall et anstrengt forhold til.
    De er syklist altså...? Er det sykkelolje De har fått på bena, og hårene satte seg fast i kjeden og ble røsket av da kanskje...? ;D
    Jeg vil anbefale Fruen å avstå fra å stille sin ignorans frem til offentlig fornøyelse.

    (Det er ok, Kompo. Man trenger ikke ha greie på alt her i verden. Jeg dreper de fleste planter på kun kort tid.)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Eik utenfor Tønsberg. Huset i høyresvingen med sølvfarget bil i oppkjørselen.

    Flyfoto.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Mitt grønne alternativ.

    Tomta har større oppløsning i dag.

    Dei ulike elementene er til dels relativt kraftig tweaka, så som veg, hage, gårdsplass og bygningsmasse.



    Undertegnede og StereoJoe har modifisert antal diffusorar langs tomtegrensa, primært beståande av eik ispedd litt furu. Med hørbart resultat, sjølvsagt.

    DIY er slett ikkje dumt, altså.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:
    Valentino skrev:
    Kult Norum! I hine hårde, da jeg bodde i byen, pleide vi å sykle rundt og ta båten tilbake til Brygga, hvor vi stormet en eller annen uterestaurant iført Lycra og solbriller, og vi hadde selvfølgelig glattbarberte og oljede ben. Så drakk vi vin og spiste pastasalat, mens våre Colnagoer og Bianchier gjorde oppsikt langs gjerdet.
    Barberte og oljete legger Valentino…? :eek:
    Var dette omtrent fra den tiden da du var medlem av Great garlic girls… ? ;) ;D
    Jeg er syklist, Frue. Disse skrullene har jeg i beste fall et anstrengt forhold til.
    De er syklist altså...? Er det sykkelolje De har fått på bena, og hårene satte seg fast i kjeden og ble røsket av da kanskje...? ;D
    Jeg vil anbefale Fruen å avstå fra å stille sin ignorans frem til offentlig fornøyelse.

    (Det er ok, Kompo. Man trenger ikke ha greie på alt her i verden. Jeg dreper de fleste planter på kun kort tid.)
    ;D

    Nei alt kan da tross alt ikke ha greie på heller...

    For øvrig er jeg visst syklist i dag jeg også, fikk nettopp beskjed om at jeg må sykle hjem, på sykkel med piggdekk.
    Så nå må jeg få skaffet meg litt olje fortere en svint om jeg skal klare å komme meg hjem på et anstendig vis forstår jeg. Hvilken anbefaler du??

    Ikke vanne for mye er et godt tips... ;)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    På piggdekkføre er det ikke så farlig om bena er glatte eller ikke, Kompo. Riktig kledd må man være.

    Orkideene mine lever og har det bra, og likeledes svigermorstungen. Vanner ikke for mye tror jeg, det har muligens med interresse å gjøre?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Min kone har en lei tendens til å forveksle "lite vann" prinsippet med "ikke noe vann" prinsippet.
    Heldigvis for oss er orkideer ganske hardføre, julestjerner og.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    På piggdekkføre er det ikke så farlig om bena er glatte eller ikke, Kompo. Riktig kledd må man være.

    Orkideene mine lever og har det bra, og likeledes svigermorstungen. Vanner ikke for mye tror jeg, det har muligens med interresse å gjøre?
    Godt å høre, men så spørs det jo om jeg er riktig kledd da..

    Hvorfor må beina være glatte, tror dere virkelig at dere kommer raskere fram på dette viset? Er ikke poenget å få trim, bør man ikke ha mest mulig motstand da?

    Jeg er litt lei av plantene mine, så de får nesten aldri vann. De jeg har er sånne som sier fra når de er tørre ved å henge og visne litt, har veldig mange St.Pauli som trives altfor godt, og som jeg har måttet dele og som derfor er blitt flere, samme med Clivia. Jeg har jo ikke hjerte til å hive de heller, så de står nå der og halvtrives. Orkide'er har jeg jo og, og de skal det jo godt gjøres å drepe..
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Komponenten skrev:
    Hvorfor må beina være glatte, tror dere virkelig at dere kommer raskere fram på dette viset?
    Bedre å barbere beina før det store skrubbsåret kommer enn etterpå.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:
    Hvorfor må beina være glatte, tror dere virkelig at dere kommer raskere fram på dette viset?
    Bedre å barbere beina før det store skrubbsåret kommer enn etterpå.
    Å, er det derfor?
    Trodde det var på grunn av farten jeg, akk for en uvitenhet..

    Litt lengre bukser hadde muligens vært noe..?

    Best å kjøre så sakte at man ikke detter. Og denne flokkmentaliteten virker noe i overkant, detter en detter alle, litt korttenkt kanskje?? Kjekt å være med vennene sine, men alt med måte.. ;D
     

    WilliamPoppy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2005
    Innlegg
    349
    Antall liker
    41
    jeg bor i i hovedstaden, der øst møter vest; St.Hanshaugen. Det beste fra fra både øst og vest, men heldigvis bare det verste fra øst ;)

    St.hanshaugen.jpg

    Kan det bli bedre?
     
    Sist redigert av en moderator:
    P

    Parelius

    Gjest
    WilliamPoppy skrev:
    jeg bor i i hovedstaden, der øst møter vest; St.Hanshaugen. Det beste fra fra både øst og vest, men heldigvis bare det værste fra øst ;)

    Kan det bli bedre?
    Ah, hovedkvarteret til Dynavectorklubben…

    Deilig park om sommeren, det der.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    St.Hanshaugen er nice på sommeren, en del kompiser av meg bor der.
     

    WilliamPoppy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2005
    Innlegg
    349
    Antall liker
    41
    Ja, parken er fin den. 5 sommere på rad i studietiden, jobbet jeg med å klippe gresset i parken, så jeg føler liksom den er litt min ;). Ellers var det nettopp på grunn av parken jeg flyttet opp hit, fra Vika. Jeg hadde hund og trengte parken hele året. Typisk så strøk den med bare måneder etter jeg flyttet hit... Men det er uansett et deilig sted å bo - ikke minst om sommeren ja!
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Alle disse parkenskriverier!

    Jeg bodde over veien fra Torshovparken. Mange vakre kvinner der sommerstid. Lite klær hadde de også på. Jeg har spilt og sunget Stones' Dead flowers i paviljongen der opptil flere malter.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Valentino skrev:
    Alle disse parkenskriverier!

    Jeg bodde over veien fra Torshovparken. Mange vakre kvinner der sommerstid. Lite klær hadde de også på. Jeg har spilt og sunget Stones' Dead flowers i paviljongen der opptil flere malter.
    Her skulle du vært, Valentino, med barberte og oljede legger… Woooahhh

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn