B
brand-x
Gjest
Det kan være dristig å nyansere bildet negativt av vår hifi- nasjonalskatt Electrocompaniet. Jeg gjør det som selvoppnevnt EC patriot. Jeg var kanskje det nærmeste man kommer EC-hooligan, med det mener jeg att jeg gjerne har erklært krig for å forsvare det jeg mener er det mest respekterte hifi-merke med flagget på brystet inn og utland. Det er tydligvis vanvittig populært på bruktmarkedet og media er vel også tildels av den oppfattning att intet negativt skal spores om EC`s produkter. Men det er jo egentlig ikke så fryktelig rosenrødt hvis man legger til side forutinntattheten og medias opphausing av hvor bra Ec-produktene er. For når sant skal sies så er EC grøtete bass med masse pukkel og tildels lite detaljert med mye støy og nesten fraværende dynamikk. Driftsstabiliteten er vel ikke direkte veldig bra og her kan det vel neppe bortforklares ett ...... stort missforhold på kvalitet og pris. For å si det slik så satt jeg tidligere og følte livet verdt å leve med den sorte og blanke akrylfronten og følte jeg eide hifi verdens navlestreng og alle måtte da være enig om att ingenting var over eller ved siden og lyden var av beste sort og stakkers den som våget å si att, ja jeg har nå hørt det bedre hjemme hos ?? på ROTELn. Slike personer kan man jo ikke diskutere lyd og kvalitet med, men hvem var det som egentlig ikke helt forstod hvor landet lå ?? Jo selvfølgelig måtte jeg jo våkne opp av EC dvalen en dag, men ikke før jeg begynte å eksprimentere med andre "billigere" produsenters drittprodukter som tidligere ikke tålte dagens lys i mitt hjerte eller øreganger.
Det som har skjedd er att jeg for noen år siden begynte å lytte istedet for å se og oppdaget att hvis ett hifi produkt skal maskere så mye i lydbildet kan man like mye høre med propper i ørene på ett veloppløst dynamisk anlegg. For mangeln på krydder er da like påfallende i begge oppsett.
Kan man overhodet definere kvalitet med så mange grunnleggende mangler med en slik prislapp ???
mvh
brand-x
Det som har skjedd er att jeg for noen år siden begynte å lytte istedet for å se og oppdaget att hvis ett hifi produkt skal maskere så mye i lydbildet kan man like mye høre med propper i ørene på ett veloppløst dynamisk anlegg. For mangeln på krydder er da like påfallende i begge oppsett.
Kan man overhodet definere kvalitet med så mange grunnleggende mangler med en slik prislapp ???
mvh
brand-x